Kirjoittaja Aihe: Arkihuolesi kaikki heitä : Eli kun et voi pervoilla täällä pelon takia julkisest  (Luettu 4415 kertaa)

Kolumnisti

  • Moderator
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 372
  • Galleria
Arkihuolesi kaikki heitä : Eli kun et voi pervoilla täällä pelon takia julkisesti.


Nollaprofiili.

Kuvaa nollaa kiinnostusta, minimum effort - maximum profit ajatelua tai sinulla voi olla pelko paljastua. Viimeisin on yllättävän suuri syy ihmisille olla piilossa. Tämä on teille suurelle enemmistölle täällä.

Ajat muuttuvat mutta ihmisten pelko ei aina muutu aikojen mukana. Tutkimusten (YouGov 2019) mukaan melkein puolet alta 40-vuotiaista on joko kiinnostunut kokeilemaan tai kokeillut sadomasokismia. Valtavirran mukana silti 'pervoilu' ja pervosaiteilla roikkuminen katsotaan jo enemmän leimaavaksi kuin satunnainen käsirautojen käyttö tai hapsupiiskan heiluttelu. Pelko herää jäädä kiinni. 'Nyt ne pitää mua ihan sairaana'. Näin moni ajattelee yhä.

Itsellekin on sanottu että 'jännä tuo sun kiinnostus tuollaisiin' tai 'ai hurja, sidotaanko shibarissa ihmisiä?' Ja ollaan kiinnostuneita ja innostuneita. Mutta kun kerrot olevasi vakiokäyttäjä bdsm keskustelupalstalla tai käyt vaikka ClubXn saunassa säännöllisesti niin alatkin olla vähän liian hardcore jo sillä perusteella tasaisimmille ihmisille. Mielen sopukoissa ihmiset luulevat että tämäkin verkkosaitti on pelkkä seuranvonkausalusta tai että ClubX on sadomasokistinen dungeon jossa vähintään harrastat tai joudut mukaan akteihin käydessäsi vain saunassa.

Täällä on työkavereitani nollaprofiileilla jotka tätä lukevat. Täällä on kavereitani nollaprofiileilla myös. Pelkäävät että erottuvat massasta jos kinky kiinnostus tulee julki. Itse olen puolijulkinen. Kerron paljon itsestäni - en suoraan, mutta tekstini ovat elämästäni. Osa täällä on jo ihan naamallaankin esillä, elävät elämäänsä valiten tien joka on avoin - toki myös arvostelulle.

Tämä oli alustusta aiheeseen.

Jos olet täällä nollaprofiililla niin annan just sulle pari hyvää vinkkiä.

1. Ketään ei kiinnosta.
- juurikaan kukaan ei nosta kulmakarvaansa jos vähän kirjoitat auki omia kiinnostuksen kohteitasi. Toki jos kirjoitat olevasi nainen, niin käy kuin jokaisessa muussakin somekanavassa. Joku laittaa sinulle jonkinlaisen vonkausviestin kyllä. Täälläkin on 8000 käyttäjää. Niihin mahtuu monenlaista hiihtäjää.

2. Kun kerrot mielipiteen johonkin tai itsestäsi mitä vaan, olet enemmän 'olemassa'.
- on sitten tavoitteenasi kavereiden tai seuran löytäminen, tai vain joidenkin kanssa juttelu tai profiilien katselu, niin viesteihisi vastataan ja sinusta kiinnostutaan varmasti enemmän kun vähän avaat itseäsi.

2021 Bdsm ei ole edes Setan listalla joukkona jota tulisi kohdella vähemmistönä. Edes Seta ei ajattele että suuntautumisen takia kokisit syrjintää. Toki kärjistän. On sitä yhä. Ei tätä kaikki hyväksy. Osa kiroaakin. Mutta näin on kaiken kanssa.

Mutta ei sun pidä sitä pelätä. Ole rohkeasti oma itsesi. Kerro vähän, ei ole pakko täräyttää omaa naamaa esille, mutta voit laittaa sen klassisen Bruce Williksen jos kaveri on sun Alter Ego tai sarjakuva-animetyttökuvan jos koet että oma keho tai muu oikea kuva paljastaisi liikaa. Kirjoita joku persoonallinen juttu itsestäsi, pari sanaa : 'pidän köysistä ja kalastamisesta' se on jo alku.

Pienillä muutoksilla on iso vaikutus - tulet sen huomaamaan. Ja kun olet kohtelias, kuten oikeassa elämässäkin - niin viesteihisi vastataan todennäköisimmin. Älä luule että tämä on verkkosaitti mistä löydät helposti alistuvan/ aliatavan naisen/miehen/muun vaan kuten muuallakin, tutustu ensin.

Ja koska on kesä, mene miittiin ja huomaa että ihmisiä ne ovat siellä kaikki. Omakin miittineitsyys meni tänä kesänä virallisesti.
Ja paljon uusia naamoja tullut tavattua. Pelkästään positiivinen kokemus.

Hyvää kesää kaapin perälle ja kaapin ulkopuolelle just sulle!


Kirjoittaja: Occam

Lohikeisari

Onko se sitten seksuaalista vapautuneisuutta vai vaan kyynistä laiskuutta, mutta tää laiva lipuu vesillä, jossa se muiden ajattelu aiheesta ei vaan jaksa kiinnostaa. Ja jotenki taipuivainen uskomaan, että ei niitä muitakaan välttämättä niin hirveesti kiinnosta. Likainen salaisuus pysyy paremmin salaisuutena, kun sitä säilyttää puolihuolimattomasti keittiössä eikä kolmen salaoven takana.

Tietty, toisten housuihin ei voi mennä. Ehkä muilla on paivampia syitä pysyä piilossa, mutta ehkäpä siinä piilossa pysymisessä painaa myöski oma halu siihen ei ihan pelkkä fyysinen ja henkinen tarve.

napakoru

  • Turun Baletti
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 52
  • Galleria
Menee ohi nollaprofiiliaiheen, mut syy sille, että kinkyt ei oo Setan listalla joukkona, jota tulis kohdella vähemmistönä, ei kyllä oo (ainoastaan) se, että Setan mielestä kinkyn suuntautumisen takia ei koe syrjintää. Setan mielestä BDSM sun muut ei ees oo seksuaalinen suuntautuminen.

Setan sateenkaarisanastossa meitä ei mainita mitenkään, mutta Pirkanmaan Setan sateenkaarisanaston osiossa "Seksuaalisten mieltymyksien sanoja" sanotaan näin: "Osalle [BDSM] on vallitseva seksuaalinen mieltymys ja osalle lisämauste." Fetisismin kohdalla mainitaan, että "osalle [fetissi] on muodostunut keskeiseksi seksuaalisen mielihyvän muodoksi, ja heistä osa identifioituu fetisisteiksi". Kyse on tän sanaston mukaan kumminkin ensisijaisesti mieltymyksestä, ja "seksuaalisuuden monimuotoisuus, kuten erilaiset fetissit, on rajattu sanaston ulkopuolelle".

Pointtini on siis se, että Seta ei näe, että me kokisimme sekuaalisen suuntautumisemme takia syrjintää, koska Setan mielestä tämä ei edes ole seksuaalinen suuntautuminen.

Varsinaiseen aiheeseen: olkaa nyt ihmiset kilttejä ja kirjottakaa profiileihinne edes JOTAIN ennen kun rupeette kyselemään tuntemattomilta että kuis panee.

kuunlilja74

  • Vieras
Mun mielestä on ihan ok olla nollaprofiili.
Varsinkin silloin jos ei etsi seuraa tai on täällä muuten vain lukemassa juttuja.
Seuranhakua tietysti helpottaa jos kertoo jotain itsestään ja mitä haluaa.
Tai ainakin on valmis siinä ensimmäisessä yhteydenotossa kertomaan itsestään tarpeeksi jotta herättää mielenkiinnon.
Jos siis etsii ja haluaa löytää seuraa niin kannattaa vähän panostaa.
Jos ei etsi eikä halua seuraa niin on yhtä ok vain olla ja seurailla taustalla.
Pakko ei ole avautua tai käydä bileissä ja miiteissä.
Bileet ja miitit ei ole kaikkien juttu.
Ite oon kokeillut ja totesin että ei ole mun juttu se.

Mutta oli nollaprofiili tai ei, kumpikin on ihan yhtä fine.
Ei mitään paineita tarvitse ottaa.

Satanik.Venus

Näkisin et yksityisyytensä suojaaminen ja baarissa osallistuminen voivat olla rinnakkain olemassa. Varmasti muiden ihmisten mielipiteet ja mahdollinen tuomitseminen vaikuttavat siihen, ettei tälläisista taipumuksista olla kovin suuressa äänessä, mutta moniko vanillakaan on seksuaalisuudestaan julkisesti äänessä niin, että haluaisi nimellään ja naamallaan siitä avautua. En ota tässä kantaa siihen, mitä Seta kinkyistä ajattelee tai mitä sen pitäisi ajatella.

Mutta pointti siis se, että on eri asia pitää tämä puoli itsestään erillisenä omasta henkilöstään kuin olla täällä nollaprofiililla. Baarin sisällön kannalta mielenkiintoisempaa mitä vähemmän nollaprofiileja on, mutta itsensä outtaaminen ei kontribuoi siihen sisältöön mielestäni mitään.

Flikk

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1726
  • It's playtime;)
  • Galleria
    • Novelleja
Olipa kiva, ku tuli kolumni pitkästä aikaa, kiitos:)

Oma miittineitsyys meni hyvässä seurassa vuoden 2016 alussa. Olen myös järjestänyt muutaman, tosin vain yhteen Rauman miittiin tuli enemmän porukkaa, mistä syystä ollaan keskitetty ne Poriin, jossa tasaisemmin paljon porukkaa.

Mutta siis, vaikka olenkin baarilaisille mielelläni vain flikk satakunnast, niin olen ajatellut, että jos miittiin työkaveri tulee (treffeillekin näin on kahdesti käynyt), niin ihan yhtä pervo se toinenkin on ja sitten meillä on vaan yhteinen salaisuus muulta työyhteisöltä.  En osaa ajatella, että siinä olisi mltää pahaa.

Ihan profiilin perusteella, vaikka täytetty jonkin verran onkin, en usko kenenkään osaavan vielä yhdistää oikeaan nimeen, kun kasvokuvia en netissä Jaa.

Sellanen vinkki, että kun perustaa pervomeiliä tai vaikka kik-tiliä pervoiluun, niin kysyttäessä ei kannata antaa oikeaa etu-ja sukunimeä. Yllättävän paljon olen nähnyt ihmisten oikeita nimiä erilaisissa yhteyksissä,  täälläkin. Muutenhan se on vaan nimi,  mut sen verran on mullakin jo stalkkereita ollut, että luotan oman nimen vasta tavatuille ja luotettavaksi todetuille tyypeille.

mirbe

  • Vieras
Itse en kasvoillani ole täällä, koska teen työtä missä en halua väen vängällä tuoda itsestäni tätä puolta ilmi. Muuten voisin ollakin enkä niinkään miettisi, että saako nyt joku tietää musta tällaisia asioita. Arjessani en salaile, mutta en nyt suureen ääneen julistakkaan. Jos keskustelua aiheesta tulee, niin saatan heittää kommentin, josta on pääteltävissä että olen tutustunut lähemminkin näihin juttuihin. Tuttavapiiriissäni jotkut tietävät musta tän puolen ja ovat sen huomanneet ilman varsinaista keskusteluakin. Myös kotonani voi huomata joitakin viitteitä kiinnostuksestani, mutta esim. äitini tuskin katsoo sillä silmällä.

irhe

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 150
  • Lumoava kirous
  • Galleria
En ole kaukana nollapostaajasta, mutta se johtuu muista syistä kuin kaapin ovista. En halua olla välittömästi tunnistettavissa täältä enkä juuri muistakaan konteksteista mm. työni vuoksi. Suoranaisesti en myöskään salaile kinkyyttä itsessäni, varsin avoimesti voin siitä tuttavapiirissä puhua, jos keskustelu siihen suuntaan menee. Suurin syy vähäiseen osallistumiseen foorumilla lienee ihan vain hankaluus yrittää päästä mukaan. Tavallaan kai kokee itsensä vähän pyrkyriksi porukkaan, joka jo tuntee toisensa entuudestaan. Uudehkona käyttäjänä vielä tunnustelen ilmapiiriä ja puntaroin, millaisella panoksella tuoda itseään esiin. Miitit tuntuvat introvertille hieman pelottavilta, entä jos ei tulekaan otetuksi mukaan, entä jos kaikki tuntevat toisensa jo ennestään ja tulen ihan vieraana, tuntemattomana paikalle?

AinaIhana

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 22
  • Fuck yourself, everybody else is fucked.
  • Galleria
Fiksu ja kiva, vastaanottajaansa ilahduttava yhteydenotto on juuri sellainen, tuli se sitten nollaprofiililta tai foorumin kehäraakilta. Ainakin itse olen saanut monia tapaamisiin johtaneita viestejä nollaprofiileilta ja myös aivan ääliömäisiä keskustelunavauksia niiltä aktiivisilta foorumilaisilta. Kaikki eivät koe tarpeelliseksi tuoda itseään esiin täällä, saati osallistua yksiinkään pervojen kokoontumisiin. Ja siitäkin huolimatta voivat etsiä ja menestyksekkäästi löytää haluamaansa seuraa. Jos tyyppi on pyörinyt foorumilla kymmenen vuotta ja kirjoituksistaan valtaosa löytyy ”mikä tänään vituttaa”- tyylisistä ketjuista, ei se ehkä houkuta ainakaan itseäni lähestymään tutustumistarkoituksessa. Kaikki eivät myöskään elä ja hengitä tätä aihealuetta ja toisen elämään ei muuta tunnu mahtuvan. Nollaprofiilit on mun mielestä tosi jees, samoin ihmiset niiden takana. Jos nyt sattuvat olemaan.  ;)

Fia

  • Vieras
Suurin syy vähäiseen osallistumiseen foorumilla lienee ihan vain hankaluus yrittää päästä mukaan. Tavallaan kai kokee itsensä vähän pyrkyriksi porukkaan, joka jo tuntee toisensa entuudestaan. Uudehkona käyttäjänä vielä tunnustelen ilmapiiriä ja puntaroin, millaisella panoksella tuoda itseään esiin. Miitit tuntuvat introvertille hieman pelottavilta, entä jos ei tulekaan otetuksi mukaan, entä jos kaikki tuntevat toisensa jo ennestään ja tulen ihan vieraana, tuntemattomana paikalle?

Todettakoon, että vaikka lienen itse tilastollisesti yksi tämän foorumin tällä hetkellä aktiivisimmista keskustelijoista, en tunne livenä kuin pari tämän sivuston käyttäjää ja ylipäätään tavannut tai edes kahden keskisesti keskustellut olen varmaan alle tusinan tälle foorumille rekisteröityneen käyttäjän kanssa. Kokemuksesi, että kaikki aktiiviset keskustelijat tällä foorumilla tuntisivat toisensa voi siis olla illuusio - en minä ainakaan tunne juuri ketään ja senkun hölisen menemään.

Miiteissä saattaa kuka ties vähän enemmän toteutuakin se, että tietty ydinjengi tuntee jo toisensa ja uutena voi olla vähän outsider - mutta toisaalta kääntäen uutena voi olla myös se uusi, jännä ja kiinnostava tapaus, johon kaikki haluavat tutustua. On myös hyvä muistaa, että jokainen paikallisskenen grand old pervo on ollut joskus se nyyppä. Hyvä keskustelun aloitushan voi olla vaikka, että hei, mites tähän skeneen pääsee ineen?  :)

Fia

  • Vieras
Sitä paitsi, Irhe, sä oot ollu täällä pidempään kuin minä. Tässä ehkä näkee intro- ja ekstrovertin eron tai jotain.  >:D

irhe

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 150
  • Lumoava kirous
  • Galleria
Sitä paitsi, Irhe, sä oot ollu täällä pidempään kuin minä. Tässä ehkä näkee intro- ja ekstrovertin eron tai jotain.  >:D
;D Joo, tää kertonee kaiken oleellisen mun hitaasta sopeutumisesta uuteen. Mutta tuo on totta mitä aiemmassa viestissäsi sanot, että illuusiohan se on, mikä mua pidättelee. Tiedostan sen kyllä ajatusteni takaa, mutta no, mää olen hidas ottamaan tilaani tälläkään foorumilla.

Peppi

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 23
  • Tiukka Nahka & farkku fetisti
  • Galleria
On varmasti totta, että moni ujostelee esim. Jos on työnpuolesta näkyvästi julkisuudessa tavalla tai toisella, omassa ammattiscenessä tunnettu tyyppi tai vaikka vain suojellakseen lapsiaan ja muita lähimmäisiään. Myös pelko kaverien selän kääntämisestä voi monella olla ihan aiheellinen pelko. Naiset pelkää leimautumista huoriksi ja me cd juttuja harrastavat, karskitkin äijät leimautumista hinteiksi. Kaikki em ja monet muut syyt on ihan ok pitää matalampaa profiilia ja vähintään jättää kasvokuvat pois.
Mutta. Sitä en ihan tajua, että miksi täysin nollaprofiililla? Ei kertomusta pienintäkään mistä on kiinnostunut ja jokunen kuva? Onko jollain vain sisäsyntyinen tapa stalkkailla muita, antamatta mitään itsestään takaisinpäin? Sitä en oikein ymmärrä, varsinkaan jos vielä privaatti yhteydenottoja harrastetaan.

Sukkanauhafani

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 92
  • Paatunut monogamisti
  • Galleria
Pakko sanoa että itse olen ainakin niin yksityinen ihminen, ettei mua nappaa ihmisten tietävän mitään mun makuuhuonehommista tai rakkauselämästä. Ihan sellaisesta tylsän vaniljaisesta ja romanttisesta myöskään, ne on mun ja mun naisen välisiä asioita. Luottamus on mulle pyhää. Se, onko niillä asioilla mistä saan kiksejä yhteiskunnallista hyväksyntää, ei vaikuta oikeastaan asiaan millään tavalla. Sama linja pätee pervoiluun ja myös muuhun. Asiaa toki helpottaa että olen melko pehmopervo ja mun kovin kieroutuma on varmaan monogamia. :D Tämä ei kuitenkaan estä mua kirjoittelemasta tänne, mutta sen takia esim. miitit ei kiinnosta yhtään. Puhumattakaan siitä että levittelisin tällaisia asioita omilla kasvoillani julkisesti.

Toisaalta ymmärrän toki että osalle ihmisistä seksuaalisuus on merkittävän suuri osa heidän koko identiteettiään,  jolloin sen pitäminen vakan alla voi tuntua siltä ettei saa olla oma itsensä. Heille toivoisin vapautta ilmaista itseään ja olla oma itsensä ilman että kokee hyljeksintää. Ihan riippumatta siitä onko ne jutut sellaisia mistä minä diggaan vai ei.

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
juu EN ole 0 profiili mutta muutama huomio noin 40 vuoden ajalta ihmiset keskimäärin on muuttunut vähän jos nyt suuriosa alle keski ikäistä onkin nähnyt jonkun fifty shades of greyn  se ei juuri suhtatumista muuttanut itseä ei ole ikinä haitannut jos joku tietää suuntatumiseni joskus olen huonolla menestyksellä yrittänyt selittää joillekin jos on puheeksi tullut jos ihminen olisi vaikka kansanedustaja ja julki kinky  saisi varmaan sekä hyvää että huonoa huomiota taas jos olet vaikka pankissa töissä saattaa olla paikka vaarassa kun joku soittaa johtajalle siellä on semmonen kauhee pervo töissä,,