Kirjoittaja Aihe: Erilaisuuden hyväksyminen / avoin kirje OuSM:lle  (Luettu 4867 kertaa)

MissHugofvck

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 78
  • Ryöväriruhtinatar
  • Galleria
Vs: Erilaisuuden hyväksyminen / avoin kirje OuSM:lle
« Vastaus #15 : 23.08.2021, 19:29 »
Samassa Discordissa olleena sanon senverran, ettei vastuu asioista ole ainoastaan OUSM päässä. Serverillä riidanhakuisuus, jankkaaminen, ja muu negatiivinen yksilökäytös joka häiritsee muita käyttäjiä voidaan katsoa sellaiseksi, jota ei haluta siellä ehkä rohkaista.
 Ite en ainakaan jaksa jankata netissä aikuisten kanssa. Poisheittosi ei todennäköisesti johdu siitä, että sinulla on jokin diagnoosi, vaan se millainen ulosanti sulla on ollut serverillä.
 Mikään järjestö ei varmaan oo täysin vapaa ihmisistä jotka tekee päätöksiä tunnepohjalla, mutta en usko tämän tapauksen olleen henkilökohtainen hyökkäys tai syrjimisyritys sua kohtaan yhden tai useamman ihmisen toimesta.

Disclaimaan senverran että olen serverillä VAIN ns normikeskustelijan roolissa enkä ylläpitäjä, enkä ole sitoutunut OUSMiin.

mimmu_

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 574
  • tyttö.
  • Galleria
Vs: Erilaisuuden hyväksyminen / avoin kirje OuSM:lle
« Vastaus #16 : 23.08.2021, 20:07 »
Näyttää toistuvan sama kaava, että kerran vuodessa OuSm on täällä julkisesti negatiivisessa valossa ja tätä on tapahtunut jo useamman vuoden ajan. Haukkumista, porttikieltoja, ulos sulkemista piireistä. Olisiko aika miettiä miten toimintaa tulisi parantaa?
Itse voin aloittajalle toivottaa tsempit ja kertoa, että et ole ainoa joka on ulos potkittu, meitähän löytyisi jo yhden uuden yhdistyksen verran  :)

Hertta

Vs: Erilaisuuden hyväksyminen / avoin kirje OuSM:lle
« Vastaus #17 : 23.08.2021, 20:48 »
Korjaisin pari asiavirhettä:

1. OuSMin Discord-serveri ei ole sama asia kuin OuSMin jäsenyys. Oulun "skenessä" on paljon ihmisiä, jotka eivät koko Discordia ole koskaan avanneetkaan eivätkä ko.sovellusta edes omista.

2. Miiteistä ja tapahtumista on aina tiedotettu, ja tiedotetaan jatkossakin, ihan täällä Baarin etusivulla.

3. Miitteihin ja yhdistyksen tapahtumiin osallistumiseen ei millään tavalla vaadita aktiivisuutta tai edes läsnäoloa OuSMin Discord-serverillä. En siis lainkaan ymmärrä, millä tavalla OuSMIn jäsenyys olisi sinulta "nyt automaattisesti evätty".

Itse aiheeseen en sen kummemmin puutu, koska sitä on mielestäni mautonta puida täällä.

Drexciya

Vs: Erilaisuuden hyväksyminen / avoin kirje OuSM:lle
« Vastaus #18 : 24.08.2021, 19:06 »
Samassa Discordissa olleena sanon senverran, ettei vastuu asioista ole ainoastaan OUSM päässä. Serverillä riidanhakuisuus, jankkaaminen, ja muu negatiivinen yksilökäytös joka häiritsee muita käyttäjiä voidaan katsoa sellaiseksi, jota ei haluta siellä ehkä rohkaista.
 Ite en ainakaan jaksa jankata netissä aikuisten kanssa. Poisheittosi ei todennäköisesti johdu siitä, että sinulla on jokin diagnoosi, vaan se millainen ulosanti sulla on ollut serverillä.
 Mikään järjestö ei varmaan oo täysin vapaa ihmisistä jotka tekee päätöksiä tunnepohjalla, mutta en usko tämän tapauksen olleen henkilökohtainen hyökkäys tai syrjimisyritys sua kohtaan yhden tai useamman ihmisen toimesta.

Disclaimaan senverran että olen serverillä VAIN ns normikeskustelijan roolissa enkä ylläpitäjä, enkä ole sitoutunut OUSMiin.

En ole kommunikoinut siellä riidanhakuisesti. Ehkä tulkiset jankkaamiseksi sen, että pyrin perustelemaan näkemykseni ja keskustelemalla selvittämään mistä näkemysero johtuu silloin kun näkemykset selvästi eroavat tai on jäänyt epäselväksi mitä toinen todella tarkoittaa? Tällä pyrin nimenomaan välttämään näkemyserojen kärjistymisen henkilökohtaisiksi riidoiksi. Käytännössä vielä nämä näkemyserot tulivat siitä, että minä olisin muka sanonut jotain loukkaavaksi tarkoitettua jotakuta kohtaan. Kun en mielestäni ollut sanonut enkä ainakaan tarkoittanut, tietenkin kysyin missä olin tällaista sanonut jotta voisin katsoa olinko kirjoittanut ADHD-innostuttuani huolimattomasti niin että todella sellainen kuva voisi välittyä ja pystyisin kertomaan ettei ollut tarkoitus sellaista vihjata mikäli huomaisin tuollaista kirjoittaneeni.

Siis ei ole missään vaiheessa ollut kyse siitä että ajattelisin tulleeni pois potkituksi ADHD-diagnoosin takia itsessään. Eikä minulla sellaista vielä ole, joten ei ole lääkitystäkään, vaan tutkimukset pitkän jonotuksen jälkeen vasta aluillaan. Mutta kun ADHD:sta seuraa myös vaikutuksia ihmisen ulosantiin, juuri tavalla mikä johtaa siihen että häntä voi olla vaikea tulkita, ja se on just se pointti minkä takia tuo on ollut aiheellista tuoda esiin. Tässä tapauksessa mun tulkitsemisen vaikeus siellä Discordissa lähti menemään suuntaan että mun erilainen tyyli kirjoittaa ja tapa ajatella & reagoida sai teidät tulkitsemaan, että ihan varmana ilkeilisin teille jotenkin epäsuorasti vaikka en oikeasti tarkoittanut mitään sellaista. Ja se kärjistyi sitten siihen, ettei minulla ollut mitään mahdollisuuksia puolustautua tai selittää mitä oikeasti tarkoitan koska se tulkittiin itsessään riitelyksi. Ihan epistä.

Drexciya

Vs: Erilaisuuden hyväksyminen / avoin kirje OuSM:lle
« Vastaus #19 : 24.08.2021, 19:37 »
Itse aiheeseen en sen kummemmin puutu, koska sitä on mielestäni mautonta puida täällä.

Sori, leikkaan tämän lopusta alkuun koska tämä on keskeistä ja haluan siksi vastata siihen ensimmäisenä.

Eli, tultuani heitetyksi ulos yritin keskustella asiallisesti kuin aikuiset tästä yksityisesti useammankin hallituslaisen kanssa mutta he kieltäytyivät. Samoin yritin siellä Discordissa keskustella tästä miksi mun kirjoittama todella herkästi tulkitaan väärin ja vakuuttaa etten todellakaan yritä ilkeillä. Missä siis asiaa olisi mielestäsi pitänyt puida?

Lainaus
Korjaisin pari asiavirhettä:

1. OuSMin Discord-serveri ei ole sama asia kuin OuSMin jäsenyys. Oulun "skenessä" on paljon ihmisiä, jotka eivät koko Discordia ole koskaan avanneetkaan eivätkä ko.sovellusta edes omista.

2. Miiteistä ja tapahtumista on aina tiedotettu, ja tiedotetaan jatkossakin, ihan täällä Baarin etusivulla.

3. Miitteihin ja yhdistyksen tapahtumiin osallistumiseen ei millään tavalla vaadita aktiivisuutta tai edes läsnäoloa OuSMin Discord-serverillä. En siis lainkaan ymmärrä, millä tavalla OuSMIn jäsenyys olisi sinulta "nyt automaattisesti evätty".

1. Ei tietenkään ole. Kukaan ei ole sellaista väittänytkään.

2. ja 3.

Tiedät että suurin osa miiteistä tapahtuu hyvin spontaanisti, ja se koska niitä tapahtuu sekä tapahtuuko etukäteen ilmoitettuja sittenkään ja mikä on paikkana, selviää käytännössä vain seuraamalla sitä Discordia. Juuri näillä perusteilla mut houkuteltiin se asentamaan heti ensimmäisenä kun miittiin sattumalta houkuteltuna löysin porukan, ja näin se käytännössä myös näytti olevan.

Jep, en olettanutkaan ettei yleisesti miitteihin voisi osallistua jos ei ole siellä Discord-kanavalla. Siis jos onnistuu löytämään sellaiset. Mutta ajattele hetki mun näkökulmasta: Minua alettiin syyttelemään aiheetta siellä kanavalla eikä annettu mitään mahdollisuutta selittää mitä olen oikeasti tarkoittanut. Suorat henkilökohtaisuudet mua kohtaan oli täysin ok, samalla kun mun kirjoittamasta rivien välistä etsittiin siellä olemattomia oikeuttamaan nämä omat. Lopulta mut heitettiin ulos muka riidanhaluisena. Läksiäisiksi eräs keskushenkilö vastasi minulle yksityisesti täynnä henkilökohtaisuuksia olevan vuodatuksen ja blokkasi näköjään mut heti sen lähetettyään kaikkialta. Uskotko todella, että mun annettaisiin tuntea oloni tervetulleeksi jos ilmaantuisin miittiin? Tänne tietysti voi kirjoittaa ns. virallista totuutta ja niin kai sinun täytyykin tehdä yhdistyksen edustajana.

Hertta

Vs: Erilaisuuden hyväksyminen / avoin kirje OuSM:lle
« Vastaus #20 : 24.08.2021, 20:32 »
Taas jälleen korjaan sen verran, että en ole OuSMin "edustaja" sen enempää kuin muutkaan tavan rivijäsenet, ja kaikki kirjoittamani on ihan omaa mielipidettäni, eikä mitään "yhdistyksen virallista totuutta".

Ja vielä kerran, että kuuluu takariviin asti: KAIKKI miitit ja tapahtumat, sekä niiden mahdolliset perumiset ja muut muutokset ilmoitetaan täällä Baarissa, miittiketjussa. Oulun miitit on jo vuosia ollu tiistaisin kuudelta, eli mitään sattumanvaraisia spontaaneja miittiajankohtia meillä ei ole, poislukien kesän puistomiitit jotka (valitettavasti) säätila paljolti sanelee.

Mautonta asian puiminen täällä on mielestäni siksi, että täällä asiasta mitään tietämättömät tulee heittelemään bensaa liekkeihin ja että täällä esillä on vain sinun puolesi tapahtumista. Meille, jotka sitä keskustelua olivat seuraamassa, sinun on ihan turha yrittää maalata mustaa valkoiseksi täällä. Vastaisuuden varalle suosittelen opettelemaan niinkin yksinkertaisen sanan, kuin "anteeksi". Sillä pääsee jo todella pitkälle, meistä kun moni joskus tahtomattaan tulee väärinymmärretyksi.

Konehuone

Vs: Erilaisuuden hyväksyminen / avoin kirje OuSM:lle
« Vastaus #21 : 24.08.2021, 21:38 »
Tässä ketjussa ei tunnu enää olevan tarjolla mitään uutta ja takarivistä huutelukin näyttää yleistyneen poistettujen kommenttien myötä joten lukitaanpa tämä keskustelu.

Toivottavasti aloittaja saa asiansa sovittua suoraan yhdistyksen edustajien kanssa.

-Yp