Kirjoittaja Aihe: 17.10.2021 TB: Suostumustyöpaja dominoiville henkilöille  (Luettu 5314 kertaa)

MeMo

Kiittää myös! Ja varmasti yleinen paja on 109% kaikille tervetullut.

Kuten Jalokin sanoi tamä on hyvä kaikille, oli sitten kokenut tai ei.

Jalo

Kuten Jalokin sanoi tamä on hyvä kaikille, oli sitten kokenut tai ei.

"kokenut tai ei" .. tämä on hyvä huomio.

Itse olen toiminut aktiivisesti jo yli 20-vuotta ja jo sen vuoksi tiedän tietäväni kaiken. Ja olen ihan 100% varma siitä että olen käynyt asiat läpi kaikista näkökulmista (*sarkasmi-varoitus*).

Kävi ilmi, että uutta voi oppia. Omassa ajattelussani on sokeita pisteitä. Näkökulmia, joita en ole itse huomannut. Huomasin myös unohtaneeni sellaisia asioita, joiden pitäisi olla meille kaikille ihan itsestään selviä.

Tämä luento oli ansiokas myös koska materiaalissa ei otettu kantaa syyllisyyteen tai syyttömyyteen. Ei valittu puolia. Kun tapahtuu virheitä, ja näin väistämättä käy BDSM:ää harjoitetettaessa, molempien osapuolien on syytä pohtia omaa toimintaansa rakentavasti. Materiaalissa otettiin huomioon aktiivisen toimijan näkökulma (top/dom) sekä toiminnan kohteena olevan henkilön näkökulma. Osapuolten välinen viestintä ja kommunikaatio nostettiin esiin ja käytiin ihan ansiokkaasti läpi viestintään liittyviä haasteita.

Itselleni oli merkittävää tapa jolla aihe oli jäsennelty ymmärrettäväksi ja helposti käsiteltäväksi palasiksi. Komponenteiksi jotka yhdessä muodostivat selkeän kokonaisuuden. Onnittelut koulutussuunnttelija elie shibarille. "Hyvin vedetty"

Koulutukseen osallistui kolmisenkymmentä ihmistä. Olennainen osa tämän kaltaisia tapahtumia on vertaisoppiminen. Itse poimin omaan toimintasalkuuni useita asioita. Kiitokset omia kokemuksiaan jakaneille osallistujille.

Minä suosittelen lämpimästi tähän, tai vastaavaan, koulutukseen osallistumista ihan kaikille. Oletpa veteraani, tai vasta aiheeseen tutustuva. Dom/top tai sub/bottom/orja. Ihan kaikki. Nyt takaisin koulun penkille päivittämään ajatuksia ja tietoja. Hopi-hopi :-)

terkuin

-Jalo