Kirjoittaja Aihe: Jalka-käsi-kaulapuu. Pillory  (Luettu 12705 kertaa)

Pesukarhu

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 24
  • Shibari mielenkiintona aloittelija täys noviisi...
  • Galleria
Jalka-käsi-kaulapuu. Pillory
« : 01.03.2022, 05:46 »
Oletteko tehneet ja jos niin mistä materiaalista.

Etsyä sun muita tullut tsekkailtua.
Vois olla aika mukava projekti tehdä ite.

Ajatuksena:
Massiivipuulevy
Siihen rei`ät

käsille 65mm
jaloille 95mm
kaulalle 185mm

levy halki
nivelsarana toiseen päähän
jukko toiseeen.

käppyrä

  • PoVi
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 178
  • Hiljainen nurkkkapöydän mies
  • Galleria
Vs: Jalka-käsi-kaulapuu. Pillory
« Vastaus #1 : 01.03.2022, 08:52 »
Norjan mänty, lakattu. Kuva: https://www.bdsmbaari.net/index.php?action=gallery;sa=view;id=27671
Reikien kokoja en näin äkkipäätä muista mutta käsien reiät oli munusta pienemmät

armadillo

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1025
  • Vehkeilyyn taipuvainen sieluseksuaali.
  • Galleria
Vs: Jalka-käsi-kaulapuu. Pillory
« Vastaus #2 : 01.03.2022, 09:18 »
Itse käytin aikoinaan K-raudan Cello sisustusmäntyä, 120x45 mm. Mun laitteessa oli erilliset saranoidut osat kummallekin käsilaudalle, ja paikalleen liu'utettava lauta kaulalle. (kuva 1) (kuva 2) (kuva 3)

Mitoitin käsille leveän puoliellipsin malliset reiät, kokoa 70x45 mm, koska pyöreästä reiästä saa käytännössä aina käden ujutettua pois. Kaula-aukko mulla oli pyöreä 140 mm reikä. Se riitti hyvin kaikille kauloille jotka laitteeseen päätyi.

Nuo käsireiät oli mulle hieman ongelmalliset kun yritin suunnitella laitteen sopivaksi kenelle tahansa ennen kuin mulla oli vakituista leikkikaveria. Reikä on nimittäin pakko mitoittaa melko tarkasti jos haluaa ettei lautaan lukittu henkilö pysty vetämään kättään ulos, mutta silloin taas paksumpi ranne ei mahdu reikään. Tämä ei kuitenkaan ole ongelma silloin jos laitetta on tarkoitus käyttää yhden ja saman henkilön kanssa.

vlk77

Vs: Jalka-käsi-kaulapuu. Pillory
« Vastaus #3 : 01.03.2022, 20:44 »
On tullut askarreltua. Materiaalina toimii hyvin esim. valmiit puulevyt tai -tasot. Mm. Bauhausista löytyy hyvin. Paksumpi vanerilevykin toimii hyvin mutta mukavuudenkin puolesta sen kannattaa olla kohtalaisen paksua. Reiät saa tehtyä pistosahan kuvioterällä melko helposti, tällöin ne kannattaa viimeistellä huolellisesti. Huomattavasti parempi lopputulos syntyy jos tekee sabluunan esim. vanerilevyyn pistosahalla ja sen avulla jyrsimen malliterällä.

Säädettäviä ei tehdä aivan helpolla eli parempi tietää etukäteen minkä kokoinen tehdä. Ehkä jonkinlainen runkoon asetettava erillisessä levyssä oleva reikä joita voisi tehdä nopeammin eri kokoisina?

MasterPain

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 110
  • Kysymällä voi saada haluamansa
  • Galleria
Vs: Jalka-käsi-kaulapuu. Pillory
« Vastaus #4 : 01.03.2022, 23:11 »
Profiilini kuvista löytyy kaksi mallia, jos jotain kiinnostaa, noista puukahleista.

Jklbdsm

Vs: Jalka-käsi-kaulapuu. Pillory
« Vastaus #5 : 29.09.2022, 17:12 »
Tämmösen rakentamisesta olen suunnitellut jo vuosia, jospa jo ensi kesänä saisi aikaiseksi toteuttaa.

Bricolage

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 32
  • “We’ll cross that bridge when we burn it.”
  • Galleria
Vs: Jalka-käsi-kaulapuu. Pillory
« Vastaus #6 : 03.11.2022, 14:19 »
Neljä on tullut noita rakennettua (2,3 ja 5 reikäisiä) ja voin suositella lämpimästi hankkimaan sopivan paksua levyä johon mahtuu leveät saranat ja lukot.
Esimmäinen versio tuli 18mm paksusta mäntyliimapuulevystä, näytti kivalta pintakäsittelyn jälkeen, mutta sessioidessa mokoma lipsahteli auki koska oli niin ohutta levyä. Lopulta piti liittää rumat "ohjurit" lukkopäähän ettei lipsu (3 reikäinen).
Seuraava oli muistaakseni jotain 25mm paksua, mutta ei ihan vielä sitä mitä hain (2 reikäinen).
Kolmas 40mm levyä, raskasta käyttää ja työstää reikien lukumäärän vuoksi, mutta eipähän ruvennut turhia haukottelemaan (5 reikäinen).
Neljäs jatkojaloste pyörähti kasaan 48x48 kuusirimasta jonka taistelin liimalevyksi. Lopullinen paksuus höyläyksen jälkeen taitaa olla jossain 44mm kohdalla, mutta kaiken vaivannäön jälkeen tuli mukava kampe (3 reikäinen).

Levyt vedettiin raakamittaan ja halki pyörösahalla, reiät reikäsahalla kahteen ensimmäiseen ja viimeiset kaksi vaati jo pistosahaa. Reunat nätiksi jyrsimellä ja loppu hiomamaperilla, hiellä, kiroamisella ja petsillä.
Saranoissa ja lukoissa ei kannata säästää koska jos joku korkkaa äksönissä, niin se on nimenomaan jompi kumpi noista.
Rengaslevyissä tai silmukkaruuveissa ei myöskään kannata pihistellä jos haluaa sitä roikutella turvallisesti.