Kirjoittaja Aihe: Ylläpidon osaaminen  (Luettu 29842 kertaa)

JetErus

  • Vieras
Vs: Ylläpidon osaaminen
« Vastaus #30 : 08.08.2012, 21:53 »
Kirjoitan seuraavan täysin itsenäisesti ja neuvottelematta muun ylläpidon kanssa.

Leccare, tämä menee melkoiseksi farssiksi ja näyttää ulospäin keskenkasvuisten kinastelulta. Etkö ymmärrä, että ylläpito näkee enemmän kuin sinä ja että meillä on huomattavasti laajempi kuva koko foorumista kuin tavallisilla käyttäjillä? Meillä on myöskin hieman erilainen kuva eri käyttäjistä, kuten sinusta. Onhan niin, että meille käyttäjät availevat sanaisia arkkujaan ylläpidon suuntaan toisista käyttäjistä ja muutoinkin antavat palautetta eri asioista foorumiin liittyen MYÖS NIIN, ettette te koskaan saa tietää niin tapahtuneen.

Leccare, olet myöskin ollut täysin tietämätön myöskin siitä, että riitojen ja asiattoman käytöksen kaikkia osapuolia yleensä rangaistaan jollain tapaa. Koska luottamuksellisuus sitoo tietyssä määrin, en voi paljastaa ketä ja miten on missäkin yhteydessä "rangaistu". Luottamuksellisuuden ja tietyn "eristämisen" vuoksi ylläpito ei voi myöskään aina selitellä tekojaan, eikä niin pidäkään tehdä.

Ja kuten poliisin tai muiden viranomaisten, meidänkin resurssimme ovat vähissä, vaikka emme edes ole viranomaisia, saati sitten koulutettuja ylläpitäjiä. Me emme ehdi näkemään ihan kaikkea ja teemme silloin tällöin virheitä.

Kohdallasi, Leccare, on ollut monenlaista mielenkiintoista tapahtumaa ja sattumusta. Vuosien kokemuksen perusteella voin kuitenkin vakuuttaa sinulle, että suurin osa näistä on aivan sinun omaa syytäsi.

Ylläpidon puolustukseksi on kerrottava muun muassa se, että monilla meistä on vuosikausien kokemus foorumien moderoinnista tai ylläpidosta. Nämä kaikki kiukuttelut, vittuilut, provosoinnit ja pelleilyt sun muut on nähty jo moneen kertaan.

Toisekseen, olisin erittäin kiinnostunut siitä, että missä, Leccare, mainitsemaasi koulutusta foorumin ylläpidon tehtäviin voi saada. Annathan suoria viitteitä, linkkejä ja faktoja.

Mikä on ylläpidon vastuu? Epäilemättä hyvän keskustelun paikka. Muistakaa kuitenkin, että tämäkin foorumi on pystyssä täysin vapaaehtoisvoimin ja voittoa tavoittelemattomasti. Siinä kun liikaa arvostelette ja teette painetta, loppuu se ylläpito ja katoaa tämäkin foorumi. Tämäkin mahdollisuus on menneisyydessä nähty.

Siinä vaiheessa kun ylläpidolle lätkäistään 4000-5000€/kk tuloa tämän foorumin pyörittämisestä, alkaisin vaatimaan ja miettimään alan koulutuksia, pätevyyksiä ja sertifiointeja.

Ja Leccare, ylläpidon keskuudessa on myöskin puolustettu sinua ja sinun kirjoituksiasi, jopa niitten toimesta jotka ovat sinun kirjoituksiisi tai käyttäjääsi joutuneet "toimenpiteitä" kohdentamaan tai aiemmin ilmaisseet että sinulle on annettava rangaistus tai kirjoituksiasi poistettava (tmv). Ylläpidolla ei siis ole erityisiä antipatioita sinua kohtaan, vaikka jotkut kirjoituksesi ovat joskus saaneet minutkin näkemään punaista.

Ylläpito toimii siis hyvin demokraattisesti. Linjakin on ollut melko liberaali.

Ja tämänkin kaltainen keskustelu on aiemmin nähty. Nyt ollaan jälleen siinä taitekohteessa, että sallimmeko että foorumista tulee kinastelu- ja piikittelykenttä, jossa muutama aktiivinen pyörii ja muita ei tule ja vanhatkin lakkaavat kirjoittelemasta.

Joten rakentakaa, älkää riidelkö ja arvostelko. Jättäkää myöskin piikittely vähemmälle.

Leccare, neuvon sinua ottamaan nyt itseäsi niskasta kiinni ja lukemaan kolmesti omat kirjoituksesi ennen niitten lähettämistä. Muista myös suhteuttaa tekstisi ystävälliseen ilmapiiriin sopivaksi, kirjoittaa vähemmän kärkevästi ja provosoimatta. Samaa toivottelen myöskin niille parille muulle, joita tämä keskustelu osaltaan koskee. Tiedätte kyllä itse ketä olette.

Tärkeintähän on, että edistämme tätä skeneä, mikä meillä on. Jos mielenne tekee riidellä tai olette provosoituneet, jättäkää piikittely ja riitely edes skenen vuoksi. Purkaa vaikka hammasta.

Lilith

  • Vieras
Vs: Ylläpidon osaaminen
« Vastaus #31 : 08.08.2012, 23:54 »
Jettis  :love:

Simone

  • Vieras
Vs: Ylläpidon osaaminen
« Vastaus #32 : 09.08.2012, 00:37 »
Jettis  :love:
Komppaan, Jettis on mun hero!  :love:

Leccare

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 935
  • Orgasmikiduttaja
  • Galleria
Vs: Ylläpidon osaaminen
« Vastaus #33 : 09.08.2012, 00:44 »
Yritän mukautua tylsyyden vaatimukseen. Olisiko listaa kirjoittamistani asioista, jotka ovat aiheuttaneet eniten närkästystä, jotta tiedän mitä asioita tulevaisuudessa ilmaisen eri tavalla?

JetErus

  • Vieras
Vs: Ylläpidon osaaminen
« Vastaus #34 : 09.08.2012, 00:47 »
Yritän mukautua tylsyyden vaatimukseen. Olisiko listaa kirjoittamistani asioista, jotka ovat aiheuttaneet eniten närkästystä, jotta tiedän mitä asioita tulevaisuudessa ilmaisen eri tavalla?

Ei ole. Kyse ei ole aina asioista tai tietyistä sanoista. Kyse on useinkin siitä, miten asioita esittää ja tuo ilmi.

Mainiota.

Leccare

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 935
  • Orgasmikiduttaja
  • Galleria
Vs: Ylläpidon osaaminen
« Vastaus #35 : 09.08.2012, 00:56 »
Eli asioita ei saisi ilmaista kuten ne luonnostaan tulisivat ilmaistuksi vaan tekstistä pitää poistaa kaikki persoonallisuus, jotta vaikuttaisin joltain lääkitystä vetävältä tylsämieliseltä zombilta.

(Enkö osannutkin hienosti karsia jatkeen tuolta virkkeeltä?)

JetErus

  • Vieras
Vs: Ylläpidon osaaminen
« Vastaus #36 : 09.08.2012, 01:00 »
Ei ihan nyt niinkään. Ymmärrät varmasti.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Ylläpidon osaaminen
« Vastaus #37 : 09.08.2012, 14:51 »
Onkohan olemassa koulutusta foorumille kirjoitteluun?

Mediakasvatus. Se on oppiaine, jota opeteaan turhan harvassa koulussa omana oppiaineenaan. Mediakasvatus opettaa mm. medialukutaitoa (osaa erottaa esimerkiksi uutisen ja satiirin toisistaan), mediakritiikkiä (osaa esimerkiksi arvioida tietolähteen luotettavuutta), sekä turvallista ja kohteliasta netin käyttöä. Mediakasvatus on monessa koulussa sulautettu muihin oppiaineisiin, esimerkiksi äidinkieleen ja tietotekniikkaan.

Valitettavasti kinkysivustoilla liikkuu pääasiassa vanhempaa väkeä (yli 30-vuotiaita), joten heidän peruskouluaikoinaan mediakasvatus oli todennäköisesti aika olematonta. Tulevat kinkysukupolvet osaavat toivottavasti keskustella paljon asiallisemmin kuin nykyiset kirjoittelijat.

Netikettiä voi kyllä opetella vanhempikin ihminen, esimerkiksi täällä:
http://www.internetopas.com/netiketti/

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Ylläpidon osaaminen
« Vastaus #38 : 09.08.2012, 16:05 »
Onkohan olemassa koulutusta foorumille kirjoitteluun?

Mediakasvatus. Se on oppiaine, jota opeteaan turhan harvassa koulussa omana oppiaineenaan. Mediakasvatus opettaa mm. medialukutaitoa (osaa erottaa esimerkiksi uutisen ja satiirin toisistaan), mediakritiikkiä (osaa esimerkiksi arvioida tietolähteen luotettavuutta), sekä turvallista ja kohteliasta netin käyttöä. Mediakasvatus on monessa koulussa sulautettu muihin oppiaineisiin, esimerkiksi äidinkieleen ja tietotekniikkaan.

Valitettavasti kinkysivustoilla liikkuu pääasiassa vanhempaa väkeä (yli 30-vuotiaita), joten heidän peruskouluaikoinaan mediakasvatus oli todennäköisesti aika olematonta. Tulevat kinkysukupolvet osaavat toivottavasti keskustella paljon asiallisemmin kuin nykyiset kirjoittelijat.

Netikettiä voi kyllä opetella vanhempikin ihminen, esimerkiksi täällä:
http://www.internetopas.com/netiketti/

Näin tietokoneen livenä 1 kerran 9 luokalla peruskoulussa n 15min ,sillä piirreltiin "neliöitä" eli ei ihme etten osaa=)
« Viimeksi muokattu: 09.08.2012, 17:32 kirjoittanut orjamies »

Hasse.W

  • Vieras
Vs: Ylläpidon osaaminen
« Vastaus #39 : 09.08.2012, 17:17 »
Onkohan olemassa koulutusta foorumille kirjoitteluun?

Mediakasvatus. Se on oppiaine, jota opeteaan turhan harvassa koulussa omana oppiaineenaan. Mediakasvatus opettaa mm. medialukutaitoa (osaa erottaa esimerkiksi uutisen ja satiirin toisistaan), mediakritiikkiä (osaa esimerkiksi arvioida tietolähteen luotettavuutta), sekä turvallista ja kohteliasta netin käyttöä. Mediakasvatus on monessa koulussa sulautettu muihin oppiaineisiin, esimerkiksi äidinkieleen ja tietotekniikkaan.

Valitettavasti kinkysivustoilla liikkuu pääasiassa vanhempaa väkeä (yli 30-vuotiaita), joten heidän peruskouluaikoinaan mediakasvatus oli todennäköisesti aika olematonta. Tulevat kinkysukupolvet osaavat toivottavasti keskustella paljon asiallisemmin kuin nykyiset kirjoittelijat.

Netikettiä voi kyllä opetella vanhempikin ihminen, esimerkiksi täällä:
http://www.internetopas.com/netiketti/

Eikö ylläpito huomauttanut aiemmin (viime syksynä) ettei satiiri ole oikein suotavaa?
Kun kssp loukkautuu siitä.
Varmaan pitää kirjoittaa Bdsmbaariin ”neuvostorealismin” hengessä ( pitää kirjoita miten asioiden tulisi olla, eikä niin kuin ne ovat). :o

Omat mielipiteet ovat yhtä kaivattuja ja kirjoittajalle hyväklsi täällä kuin edes mennessä DDR:ssä. 8)


Tuomas

  • Smurffit
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 190
  • Haisuli
  • Galleria
    • FetLife
Vs: Ylläpidon osaaminen
« Vastaus #40 : 09.08.2012, 17:34 »
Ylläpito tekee loistavaa ja arvokasta työtä kiitos siitä heille  :)

-RämäPääRenttuHaisuli-

Master T

  • Vieras
Vs: Ylläpidon osaaminen
« Vastaus #41 : 09.08.2012, 18:21 »
Yksi. Ei ole järkevää kritisoida yksityisten ihmisten ylläpitämää foorumia, josta on iloa kaikille sitä seuraaville, vaikka se ei täydellisesti vastaisikaan omaa käsitystä parhaasta mahdollisesta foorumista. Jokaisella on oikeus ja mahdollisuus koska vain perustaa juuri sellainen foorumi, jonka haluaa. Siitä vaan. On paljon asioita, jotka minusta voisivat olla hieman toisin tälläkin foorumilla. Miksi ryhtyisin nyt sitten narisemaan ylläpidolle siitä, etteivät he ole tehneet juuri minulle täydellisesti sopivaa foorumia? Ei mitään järkeä. Tämä palvelee parhaiten tämän tyyppisen foorumin tarvetta ainakin itselleni. Jos haluan muuta, voin rakentaa itse vaikka millaisen foorumin, mutta se, että tämä ei ole tuo minun ajatusteni foorumi, ei ole kyllä milläänlailla tämän foorumin ylläpitäjien syytä.

Kaksi. Ei kannata provosoitua kaikesta provosoinnista. Minä seuraan keskusteluja suht' aktiivisesti, vaikka harvoin niihin osallistun. Tämä Leccare, johon aloituksessa viitattiin, on ilmeisesti kritisoinut ylläpitoa aktiivisesti ja ollut ehkä muutenkin aggressiivinen? Vaikka tuo saattaa olla noin, ei se kuitenkaan ole ollut kovin keskeistä näissä keskusteluissa, kun en ole ennen tätä kirjoitusta edes huomannut moista käytöstä. Kannattaa harkita ennenkuin provosoituu jonkun yksittäisen keskustelijan heitoista. Ylläpidolla on varmasti varaa olla välittämättä pienistä ylilyönneistä. Tällaiselle henkilölle voi antaa varoituksen tai bannata pois kokonaan tai määräajaksi, jos hän alkaa käydä liian ylikierroksilla ja näin haitata muiden keskustelua liikaa.

Kolme. Foorumi on erittäin hyvin täyttänyt tällaisen keskustelufoorumin tarpeen Suomessa. Toivon, etteivät ihmiset, jotka tätä viitsivät ylläpitää, anna muutaman tyhjänpäiväisen narinan hämärtää koko kuvaa, joka on, että täällä on varmasti tuhansia ihmisiä, jotka ovat kiitollisia siitä, että maasta löytyy tällainen laaja-alaisesti ja vilkkaasti keskusteleva kinky-foorumi. Siis Kiitos ylläpidolle! Minä en jaksaisi ylläpitää tällaista foorumia.

Leccare

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 935
  • Orgasmikiduttaja
  • Galleria
Vs: Ylläpidon osaaminen
« Vastaus #42 : 09.08.2012, 18:38 »
Yksi. Ei ole järkevää kritisoida yksityisten ihmisten ylläpitämää foorumia, josta on iloa kaikille sitä seuraaville, vaikka se ei täydellisesti vastaisikaan omaa käsitystä parhaasta mahdollisesta foorumista. Jokaisella on oikeus ja mahdollisuus koska vain perustaa juuri sellainen foorumi, jonka haluaa. Siitä vaan. On paljon asioita, jotka minusta voisivat olla hieman toisin tälläkin foorumilla. Miksi ryhtyisin nyt sitten narisemaan ylläpidolle siitä, etteivät he ole tehneet juuri minulle täydellisesti sopivaa foorumia? Ei mitään järkeä. Tämä palvelee parhaiten tämän tyyppisen foorumin tarvetta ainakin itselleni. Jos haluan muuta, voin rakentaa itse vaikka millaisen foorumin, mutta se, että tämä ei ole tuo minun ajatusteni foorumi, ei ole kyllä milläänlailla tämän foorumin ylläpitäjien syytä.

Kaksi. Ei kannata provosoitua kaikesta provosoinnista. Minä seuraan keskusteluja suht' aktiivisesti, vaikka harvoin niihin osallistun. Tämä Leccare, johon aloituksessa viitattiin, on ilmeisesti kritisoinut ylläpitoa aktiivisesti ja ollut ehkä muutenkin aggressiivinen? Vaikka tuo saattaa olla noin, ei se kuitenkaan ole ollut kovin keskeistä näissä keskusteluissa, kun en ole ennen tätä kirjoitusta edes huomannut moista käytöstä. Kannattaa harkita ennenkuin provosoituu jonkun yksittäisen keskustelijan heitoista. Ylläpidolla on varmasti varaa olla välittämättä pienistä ylilyönneistä. Tällaiselle henkilölle voi antaa varoituksen tai bannata pois kokonaan tai määräajaksi, jos hän alkaa käydä liian ylikierroksilla ja näin haitata muiden keskustelua liikaa.

Kolme. Foorumi on erittäin hyvin täyttänyt tällaisen keskustelufoorumin tarpeen Suomessa. Toivon, etteivät ihmiset, jotka tätä viitsivät ylläpitää, anna muutaman tyhjänpäiväisen narinan hämärtää koko kuvaa, joka on, että täällä on varmasti tuhansia ihmisiä, jotka ovat kiitollisia siitä, että maasta löytyy tällainen laaja-alaisesti ja vilkkaasti keskusteleva kinky-foorumi. Siis Kiitos ylläpidolle! Minä en jaksaisi ylläpitää tällaista foorumia.
Minä en ole aggressiivinen. Jos olisin aggressiivinen, pahoinpitelisin ihmisiä sen sijaan, että kirjoittaisin sivistyneesti palstalla.

Eli, jos foorumissa on parantamisen varaa, on parempi tehdä itse oma foorumi sen sijaan, että antaisi parannusehdotuksia sen hetkisen foorumin ylläpidolle. Kuulostaa hyvin järkevältä vaihtoehdolta.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Ylläpidon osaaminen
« Vastaus #43 : 09.08.2012, 18:59 »
Yksi. Ei ole järkevää kritisoida yksityisten ihmisten ylläpitämää foorumia, josta on iloa kaikille sitä seuraaville, vaikka se ei täydellisesti vastaisikaan omaa käsitystä parhaasta mahdollisesta foorumista. Jokaisella on oikeus ja mahdollisuus koska vain perustaa juuri sellainen foorumi, jonka haluaa. Siitä vaan. On paljon asioita, jotka minusta voisivat olla hieman toisin tälläkin foorumilla. Miksi ryhtyisin nyt sitten narisemaan ylläpidolle siitä, etteivät he ole tehneet juuri minulle täydellisesti sopivaa foorumia? Ei mitään järkeä. Tämä palvelee parhaiten tämän tyyppisen foorumin tarvetta ainakin itselleni. Jos haluan muuta, voin rakentaa itse vaikka millaisen foorumin, mutta se, että tämä ei ole tuo minun ajatusteni foorumi, ei ole kyllä milläänlailla tämän foorumin ylläpitäjien syytä.

Kaksi. Ei kannata provosoitua kaikesta provosoinnista. Minä seuraan keskusteluja suht' aktiivisesti, vaikka harvoin niihin osallistun. Tämä Leccare, johon aloituksessa viitattiin, on ilmeisesti kritisoinut ylläpitoa aktiivisesti ja ollut ehkä muutenkin aggressiivinen? Vaikka tuo saattaa olla noin, ei se kuitenkaan ole ollut kovin keskeistä näissä keskusteluissa, kun en ole ennen tätä kirjoitusta edes huomannut moista käytöstä. Kannattaa harkita ennenkuin provosoituu jonkun yksittäisen keskustelijan heitoista. Ylläpidolla on varmasti varaa olla välittämättä pienistä ylilyönneistä. Tällaiselle henkilölle voi antaa varoituksen tai bannata pois kokonaan tai määräajaksi, jos hän alkaa käydä liian ylikierroksilla ja näin haitata muiden keskustelua liikaa.

Kolme. Foorumi on erittäin hyvin täyttänyt tällaisen keskustelufoorumin tarpeen Suomessa. Toivon, etteivät ihmiset, jotka tätä viitsivät ylläpitää, anna muutaman tyhjänpäiväisen narinan hämärtää koko kuvaa, joka on, että täällä on varmasti tuhansia ihmisiä, jotka ovat kiitollisia siitä, että maasta löytyy tällainen laaja-alaisesti ja vilkkaasti keskusteleva kinky-foorumi. Siis Kiitos ylläpidolle! Minä en jaksaisi ylläpitää tällaista foorumia.
Minä en ole aggressiivinen. Jos olisin aggressiivinen, pahoinpitelisin ihmisiä sen sijaan, että kirjoittaisin sivistyneesti palstalla.

Eli, jos foorumissa on parantamisen varaa, on parempi tehdä itse oma foorumi sen sijaan, että antaisi parannusehdotuksia sen hetkisen foorumin ylläpidolle. Kuulostaa hyvin järkevältä vaihtoehdolta.


Hmmm. Pitääkö tämä oikeasti kirjoittaa: Kyllä; kritisointi järkevissä ja asiallisissa puitteissa palvelee kaikkia foorumin käyttäjiä.

Piiskazion

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 417
  • Galleria
Vs: Ylläpidon osaaminen
« Vastaus #44 : 09.08.2012, 19:38 »
Minä en ole aggressiivinen. Jos olisin aggressiivinen, pahoinpitelisin ihmisiä sen sijaan, että kirjoittaisin sivistyneesti palstalla.

Sivistyneesti? Heh. Kyllä tämä Lecan viimeaikainen postailu on ollut ihan puhdasoppista nillittämistä. Siitä on sivistys yhtä kaukana kuin megafoniin huutavasta katusaarnaajasta. Ensialkuun sitä seuraa huvittuneena, mutta hetken päästä alkaa tympimään ihmisen alennustila.

Yksi sivistyksen mittari on taito lopettaa ajoissa. Siinä on Lecalla vielä hiukan harjoittelemista.