Kirjoittaja Aihe: ”Juha K on täällä, vältelkää sitä” - näin toimii rikkinäinen puhelin  (Luettu 3817 kertaa)

Helisa


Occam

  • Ketjureaktio
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 774
  • Way of the Asatru
  • Galleria

 Juha K. Voimia.

 Olen kokenut ihan samanlaista menoa. Skenessä on ihmisiä joilla on halu muatamaalata toisia hyvin vaihtelevista syistä. Mainitsemasi rikkinäinen puhelin on yksi. Muita varmaankin oman kilven kiillotus, oman statuksen nosto lähipiirissä, ihan juoruilun tuoma ilo yms.

 Tässä vuosien varrella olen itsestänikin kuullut erilaiaia huhuja jotka ovat välillä menneet jo aivan absurdeiksi. Yhdelle frendilleni minun mm. Kerrottiin kauppaavan huumeita skenebileissä. Ja vielä ihan 'statusta' omaavan tyypin toimesta. No metsään menevät. Mutta tylsä selvitellä myöhemmin.

 Monellehan asiat paisuvat vielä pahemmiksi. Ja syy voi olla jopa vain se että on vääriä kavereita listalla, väärä mielipide jossain verkkokeskustelussa tai väärä exä. Suomen skene on pieni kylä. Tänne mahtuu kaikki klassiset pienen kylän hahmot juoruämmistä kylähulluihin ja viiksekkääseen skenesheriffiin. Monesti Dominoiva mies voi olla se kylään saapuva mustapukuinen roisto. Varsinkin jos yhtään vientiä riittää.

 Mutta Juha K. Ei huolta. Kaikki huhut vanhenevat ja suurin osa huhuista leimaa myös kertojansa. Ei pidä huhuilla jos ei tiedä mitään. Itse ainakin suhtaudun kolmannen käden tietoon kuin Seiskan tai iltapäivälehtien uutisiin.