Kirjoittaja Aihe: Mikä on sinulle seksiä ja sen harjoittamista?  (Luettu 9166 kertaa)

IlonaSinulle

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1666
  • Welcome to the cute side. We NEED coocies.
  • Galleria
Olen pohtinut sitä mikä on eri ihmisille seksiä?

Googlaamalla löysin Väestöliiton sivuilta seuraavan määritelmän joka ei varsinaisesti vastaa kysymykseeni millään tavalla.

"Seksi tarkoittaa eri ihmisille erilaisia asioita. Ihmisten kehot ja mieltymykset ovat erilaisia ja vaikuttavat siihen, miten kukin määrittää seksin. Seksi voi olla esimerkiksi ajatuksia, tunteita ja toimintaa, joka tuottaa seksuaalista mielihyvää, nautintoa ja kiihottumista."

 Meitä kun on täällä niin montaa erilaista yksilöä niin haluaisin laajentaa omaa tajuntaani, sekä ymmärtää paremmin muiden tapaa toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan.

Itselleni seksiä, perinteisen penetraation lisäksi, on koskettelu, sitominen, joissain olosuhteissa lievä kipu, alistuminen.

-Ilona

Kuunlilja

  • Vieras
Vs: Mikä on sinulle seksiä ja sen harjoittamista?
« Vastaus #1 : 09.05.2022, 21:26 »
Mulle seksiä on penetraatio, suuseksi ja ylipäätään orgasmin tuottaminen tai saaminen käsin tai leluin.

Herrasmies41

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 20
  • You will Never be below me
  • Galleria
Vs: Mikä on sinulle seksiä ja sen harjoittamista?
« Vastaus #2 : 09.05.2022, 21:50 »
Suuri osa seksiä itselleni on esileikki. Varsinkin pitkät jotka voivat alkaa viesteillä, puhumalla, koskettamalla, kieltämällä koskettelun.

fido

Vs: Mikä on sinulle seksiä ja sen harjoittamista?
« Vastaus #3 : 09.05.2022, 21:59 »
Mulle seksi tarkoittaa seksin tekemistä eli oman seksuaalisuuden toteuttamista on se sitten fantasiointia tai toimintaa itsessään. Itseseksillä eli omalla kivalla eli runkkauksella esim. en tarkoita pelkästään hanskaan hakkaamista laukeamista ja mällin heittoa, vaan siihen lukeutuu seksuaalisuuteni fundeeraus / mietiskely, fantasionti, itseni koskettelu muualtakin kuin genitaaleista. Monesti mun seksin pointti nimenomaan on olla laukeamatta, olla kiimainen jollekulle :love:, jota nyt tykkään kiimaisesti hekumoida.

Seksiä toisen kanssa on esim. se mitä ennen sanottiin erotiikaksi, eli jos on jotain seksuaalista jännitettä / kipinää toisen kanssa, tuntemuksia toista kohtaan. Penetraatio on vain yksi seksin tekemisen lähestymistapa, vaikka tykkäänkin kovasti tulla penetroiduksi. Paras esimerkki mitä olen kuullut oli jossain tv-ohjelmassa, kun joku täti sanoi siinä, että ei ole olemassa semmoista asiaa kuin esileikki, vaan se on sitä seksiä. Jotenkin noin se oli muotoiltu, ja noin ajattelen asiasta itsekin.

MrA

  • Vieras
Vs: Mikä on sinulle seksiä ja sen harjoittamista?
« Vastaus #4 : 09.05.2022, 22:33 »
Kaikki mistä mieli tai muna tykkää.

Soulfuck

Vs: Mikä on sinulle seksiä ja sen harjoittamista?
« Vastaus #5 : 09.05.2022, 22:45 »
Kumppanin tai kumppanien kanssa kiihottamistarkoituksista molemminpuolista ja molemminpuolisesti suostumuksellista vuorovaikutusta. Oikeastaan aistin kuin aistin kautta. Koskettamista, katsomista, kuvien tai videoiden lähettelyä, viestien lähettelyä, puhelinseksiä tms. Vaikkapa puhelinseksi parhaimmillaan on mun mielestä aika hyvä esimerkki siitä, kuinka toissijainen juttu kumppanin fyysinen kosketus saattaa olla.

Siitä en omaa erityisen vahvaa mielipidettä miten ns. runkkaaminen tai muu itsensä kiihottaminen ilman yllä mainittua vuorovaikutuksellista elementtiä tuohon suhtautuu.

Toisaalta kokemuksellisemmasta näkökulmasta hyvänä pitämistä. Herkän intiimillä tavalla. Aitoutta, uskallusta, paljautta, luottamusta, haavoittuvaisuutta, turvallisuutta. Että voi olla juuri sitä mitä on. Että uskaltaa olla sitä. Tuntea mitä tuntuu. Näyttää sen. Tuntea sen kaiken, mitä toinen on. Heittäytymistä yhteiseen olemiseen ja olemisen tapojen tutkimiseen. Läsnoloon. Leikkiin. Tanssiin. Nautintoon. Herkkään viestintään herkistä asioista, rajustikin.

Yhteinen tutkimusmatka siihen, "how high feelings can be," kuten Abrahan Maslow asian muotoili.

"Sex can be seen at its higher levels, especially in a love relationship, as a trigger for peak-experiences, for mystical, unitive experiences - in short, as one of the gates to Heaven."  :love:
« Viimeksi muokattu: 09.05.2022, 23:07 kirjoittanut Soulfuck »

Saeroe

  • Rsyke
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 309
  • "No niin, neiti suihkulähde"
  • Galleria
Vs: Mikä on sinulle seksiä ja sen harjoittamista?
« Vastaus #6 : 09.05.2022, 23:37 »
Hyvä kysymys, johon ei ole olemassa yhtä ainoaa ja oikeaa vastausta, vaan määritelmä vaihtelee vastaajan mukaan.
Minulle seksi merkitsee kaikkea sellaista toimintaa, josta ihminen kokee kiihottuvansa ja/tai saavansa seksuaalista mielihyvää.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Mikä on sinulle seksiä ja sen harjoittamista?
« Vastaus #7 : 09.05.2022, 23:44 »
Seksiä on se, mistä kiihotun. Kun toinen pääsee kunnolla "ihoni alle", minut voi puhua orgasmiin. Penetraatio on vain osa seksiä. Paljon kiihottavampaa voi olla esim. suutelu.

DoMister

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 147
  • ~melkein kiva~
  • Galleria
Vs: Mikä on sinulle seksiä ja sen harjoittamista?
« Vastaus #8 : 10.05.2022, 11:15 »
Mielenkiintoinen kysymys. Ensimmäinen ajatukseni tähän olisi ollut, että penetraatio yhdellä tai toisella kehon ulokkeella koloon tai toiseen on seksiä, ei muu.

Mutta luettuani ketjuun tulleet kommentit - hmm, tässäkin ollaan taas näennäisen yksinkertaisen kysymyksen äärellä, johon on hyvin erilaisia ja yhtäläillä päteviä vastauksia.

Lähtökohtaisesti olen itse edelleen sitä mieltä, että seksiksi luettava toiminta vaatii fyysisen kontaktin. Villitkään ajatukset tai fantasiat eivät omassa kirjassani siis vielä ole seksiä - vaan voivat muuttua siksi sitten kun niitä alkaa toteuttaa. Analogiana toiseen kontekstiin: talvella kun saa lehdistä lukea lapsiin kohdistuvasta laturaivosta, niin mieli tekisi survaista suksisauva raivoavan tahon sinne-minne-ei-aurinko-paista. Mutta en miellä siinäkään ko. ajatusta väkivaltana - vasta teon toteuttaminen olisi sitä.

Jos pelkällä puheella onnistuu tuottamaan toiselle orgasmin, onko se seksiä? En tiedä - mutta ainakin se on kyky josta kannattaa olla erinomaisen tyytyväinen : )

Revontuli

  • Pinsessa ♥︎
  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 349
  • Tunteellinen siili. Jos se pelottaa, älä tutustu.
  • Galleria
Vs: Mikä on sinulle seksiä ja sen harjoittamista?
« Vastaus #9 : 10.05.2022, 13:07 »
 Mä jotenkin ajattelen, että seksi on kuitenkin tekemistä. Siis jotenkin seksiä tehdään, joko yksin, kahdestaan tai porukassa. Se miten jokaiselle seksi näyttäytyy, on jokaiselle yksilöllinen kokemus. Yleisesti olen pitänyt tästä Väestöliiton Hyvä Kysymys-palstalla olevasta artikkelista:

Seksin määritteleminen on vaikeaa, sillä se tarkoittaa ihmisille erilaisia asioita. Ihmisten kehot, tuntoaistimukset, mieltymykset, toiveet ja halut ovat erilaisia, ja ne liittyvät myös siihen, mitä seksi kenellekin merkitsee ja tarkoittaa. Seksiä ovat ajatukset, tunteet ja mielikuvat, seksi itsensä kanssa eli itsetyydytys sekä seksi toisen tai toisten henkilöiden kanssa. Eri kulttuureissa seksin määritelmä voi myös vaihdella. Seksiä voi kokea ja toteuttaa monella tavalla. Seksiä voi olla myös ilman, että siinä kosketaan lainkaan sukuelimiin. Tällaisia seksuaalisia tekoja ovat esimerkiksi kehon koskettelu, hyväily tai kiihottaminen. Seksiä tehdään yleensä sen takia, että joko itse, kumppani tai molemmat saavat siitä nautintoa, mielihyvää tai iloa. Nautinto ja mielihyvän kokemukset ovat hyvin henkilökohtaisia kokemuksia. Niitä on myös vaikea mitata, joten jokaisen henkilökohtainen kokemus ja tyytyväisyys kertovat seksin laadusta parhaiten. Joidenkin kokemus suurimmasta seksuaalisesta nautinnosta on se, että saa seksin aikana orgasmin. Orgasmia kuvataan usein fyysisinä reaktioina ja psyykkisen hyvänolon tunteena. Osa ihmisistä ei saa orgasmia yhdynnässä, hyväilyn aikana tai itserakastelussa. Heille nautinnon kokemus voi syntyä siitä, että he saavat kokea mielihyvää, lähellä oloa, hellyyttä ja seksuaalisen halun lisääntymistä. Myös seksiin voi liittyä epävarmuutta, kysymyksiä ja pulmia, joihin kuitenkin usein löytyy ratkaisuja esimerkiksi seksuaalineuvonnasta. / Nuorten palvelujen asiantuntijat, Väestöliitto

ametistiaurinko

Vs: Mikä on sinulle seksiä ja sen harjoittamista?
« Vastaus #10 : 10.05.2022, 15:13 »
En koe suutelemista, hyväilyä tai masturbointia seksinä. Minulle seksi on panemista tai suuseksiä. Harvoin innostaa mikään esileikki, paneskelu on parasta.

Ropefun

Vs: Mikä on sinulle seksiä ja sen harjoittamista?
« Vastaus #11 : 10.05.2022, 23:38 »
Tämä jos joku on mielipideasia. Missä menee seksin ja ei-seksin raja.. Miehenä heittäisin seksin ja siemensyöksyn välille yhtäläisyysmerkit. Eli kun toiminta menee siihen pisteeseen, että laukeaa, niin se on sitten seksiä. Näin ollen hyväilyt, sitomiset, suutelut yms. eivät vielä ole seksiä, vaikka ovatkin jo hyvin lähellä sitä.

elanor

  • Rsyke
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 324
  • You can't take the sky from me
  • Galleria
Vs: Mikä on sinulle seksiä ja sen harjoittamista?
« Vastaus #12 : 11.05.2022, 00:04 »
Penetraatiot, käsin kiihottamiset ja tyydyttämiset, itsensä runkkaaminen, suu-genitaaliyhteydet, piiskaaminen ym kivuntuotto, alistushommat eri muodoissaan, kahlitseminen, kiihottava keskustelu. Nämä nyt tulee ekana mieleen, esimerkiksi.

Ja nämä siis niitä, mitkä just mulle on seksiä. Pidän kyllä sinänsä seksinä kaikkea, mitä ihmiset tekee seksuaalista kiihotusta ja/tai tyydytystä tuottaakseen, mitä se sitten ikinä kenellekin on.

Jalo

Vs: Mikä on sinulle seksiä ja sen harjoittamista?
« Vastaus #13 : 11.05.2022, 10:49 »
Onpa mielenkiintoinen kysymys, sattuneesta syystä olen tätä itsekin viime aikoina pähkäillyt. Tässä muutamia havaintoja.

Seksi tarkoittaa sitä toimintaa kehossa tai mielessä, josta ihminen kokee saavansa eroottista, seksuaalista nautintoa ja mielihyvää. Seksi on toimintaa yksin, toisen tai useamman ihmisen välillä. (Ei, en keksinyt tätä itse. Lainasin täältä: https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/129742/TY%C3%962016_35_web_korjattu.pdf?sequence=5 )

Minä uskon siihen, että ihmisillä on itsemäärittelyn oikeus myös tässä. Asia joka on yhdelle seksiä ei sitä välttämättä ole toiselle.

Otetaanpa esimerkiksi nahkapaita.

Nahkapaitaan pukeutuminen voi tuottaa kiihoittumista johtaa jopa orgasmiin. Kiistatta nahkapaitaan puketuminen siis on seksiä. Toiselle nahkapaitaan pukeutuminen voi olla osa identiteettiä, näin asianlaita taitaa olla ainakin osalle suomen vanhimman fetissiyhdistyksen aktiiveista https://mscfin.fi/. Hetkinen, nahkapaitaan pukeutuminen ei siis olekaan seksiä. Oletettavasti on olemassa myös ihmisiä joille nahkapaitaan pukeutuminen on vain tapa pukeutua tyylinsä mukaiseen asuun.

Kinkyssä seksin määritelmä on liukuva kuin saippuapala. Siitä on vaikeaa ottaa kiinni ja aina kun uskoo saaneensa sen haltuun, se lipsahtaa karkuun.

Varmaa kuitenkin on että piiskaaminen ei ole seksiä, ei ole koska minä en sitä sellaiseksi koe. Ei ole neuloittaminen, eikä shibarikaan, eikä oikeastaan mikään BDSM-toimintaan liittyvä asia. Ne ovat jotain aivan muuta, eivät kuitenkaan seksiä. Yhtä varmaa on että seksistä on kysymys kun partnerini kanssa pistämme “liha piiloon” tai “hetekan heilumaan”. Asia on näin, koska minä koen sen tällä tavalla. (tähän kappaleeseen liittyy pakollinen sarkasmivaroitus).

Jos asiaa tarkastelee hieman laajemmin, kinkyn ulkopuolelta, huomaa ympäröivän yhteiskunnan olevan täynnä huonosti määriteltyjä ja epäselviä normeja siitä mitä seksillä kulloinkin tarkoitetaan.

Itse muistan seurakunnan kesäleirillä suutelemisen ja paijaamisen olevan hyväksyttävää toimintaa (minulle kyse oli ihan parhaasta seksistä ikinä), mutta paneminen oli pannassa. Liittyi jotenkin syntiin, tai ainakin se oli jostain tarkemmin määrittelemättömästä syystä paheksuttavaa. Myöhemmin, partioleirillä, sai jo nussia, mutta toiminta ohjeistettiin tehtäväksi hienotunteisesti omassa teltassa.

Takavuosina, organisoidessani kinky-tapahtumia, kaksinaismoralismiin törmäsi jatkuvasti.

Aniskeluviranomaiset olivat jossain vaiheessa linjanneet ettei ravintoloissa ollut soveliasta harrastaa seksiä. Muistelen joidenkin Helsinkiläisten baarien menettäneen anniskelulupia porukan harrastaessa suihinottoa ja perspanoja ravintolan tiloissa. Varmana tiedän että Tamperelaisessa Show Time -baarissa tanssijoita oli ehdottomasti kielletty koskettamasta asiakkaan genitaaleihin. Oli asiakkaan oma asia jos sattui laukeamaan pöksyihinsä tai niiden ulkopuolelle, henkilökunta ei vehkeisiin saanut koskea. Epäselvä ja kirjaamaton raja liittyi jollain tavalla viranomaisten tulkintaan siitä missä kulkee sallitun rajat. Näissä tapauksissa genitaalien aktiivinen käyttäminen tuntui olevan määrittävä tekijä.

Monenlainen kinkyyden kirjoon kuuluva toiminta on kuitenkin hyväksyttävää. Piiskaaminen, kivun tuottaminen ja sen vastaanottaminen, eriteleikit, erilaisiin materiaaleihin ja rooleihin liittyvät teot ovat olleet jo parisenkymmentä vuotta täysin hyväksyttäviä asioita joita voi harjoittaa ilman anniskeluviranomaisten puuttumista. Ilmeisesti koska kyse ei ole seksistä. Ja kyse ei ole seksistä koska pippeliä ei pistetä pimppaan. Mielestäni tämä logiikka on vähintäänkin ontuvaa ellei ihan päin prinkkalaa, mutta näin ympärillämme oleva yhteiskunta asian tuntuu hahmottavan.

Tulipa pitkä teksti ja taisi loppupuolella ja liukua hieman off-topicin puolelle. Pahoittelut jos sorruin jaaritteluun :-)

Yhteenvetona kuitenkin: Ei ole olemassa yleispätevää ja kaikenkattavaa käsitystä siitä onko jossain yksittäisessä teossa kyse seksistä vai ei, toiminnan tavoite ratkaisee. Jos teolla haetaan seksuaalista mielihyvää sen voidaan argumentoida olevan seksiä. Ympäröivä yhteiskunta vetää monissa kohdin mutkat suoriksi ja liittää seksin nimenomaan genitaaleilla tapahtuvaan toimintaan.

Seksiterveisin,

-Jalo

Edit. Stilisointia, typojen korjailua ja lisätty muisto partiotoiminnasta.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2022, 13:23 kirjoittanut Jalo »

Saeroe

  • Rsyke
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 309
  • "No niin, neiti suihkulähde"
  • Galleria
Vs: Mikä on sinulle seksiä ja sen harjoittamista?
« Vastaus #14 : 11.05.2022, 11:34 »
Tämä jos joku on mielipideasia. Missä menee seksin ja ei-seksin raja.. Miehenä heittäisin seksin ja siemensyöksyn välille yhtäläisyysmerkit. Eli kun toiminta menee siihen pisteeseen, että laukeaa, niin se on sitten seksiä. Näin ollen hyväilyt, sitomiset, suutelut yms. eivät vielä ole seksiä, vaikka ovatkin jo hyvin lähellä sitä.

Ihan mielenkiinnosta: jos harrastaa yhdyntää, jossa ei syystä tai toisesta saa siemensyöksyä, niin eikö silloin ole harrastanut seksiä?