Kirjoittaja Aihe: Pyhyys  (Luettu 1740 kertaa)

Violation

Pyhyys
« : 03.06.2023, 19:27 »
Mitä pyhyys sinulle tarkoittaa? Mitkä asiat koet pyhiksi vai koetko mitkään? Voiko sessio olla pyhä? Onko jokaisessa ihmisessä jotain pyhää mielestäsi? Onko jotkut rakennukset, kaupungit, luonto pyhiä? Jos ovat niin miksi?

Blondewolf

Vs: Pyhyys
« Vastaus #1 : 03.06.2023, 19:55 »
Mitä pyhyys sinulle tarkoittaa? Mitkä asiat koet pyhiksi vai koetko mitkään? Voiko sessio olla pyhä? Onko jokaisessa ihmisessä jotain pyhää mielestäsi? Onko jotkut rakennukset, kaupungit, luonto pyhiä? Jos ovat niin miksi?

Ajattelee käänteisesti jos on joku asia tai periaate jonka loukkaamista et kestä niin se on sinulle pyhää.

Betonia

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 252
  • halullinen sielu
  • Galleria
    • Metsänhehku
Vs: Pyhyys
« Vastaus #2 : 03.06.2023, 21:19 »
Jotain erillistä ja erityistä, joka resonoi jossain hyvin syvällä, kutsuu jotain unohdetusta omimmasta olemuksesta...? Sessio nimenomaan voi olla pyhä.

oomoo

Vs: Pyhyys
« Vastaus #3 : 03.06.2023, 21:27 »
Pyhyys on itselleni samaa kuin ennen oli termi "tahdikkuus".

Miksi? Niistä löytää tahdin.

Occam

  • Ketjureaktio
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 773
  • Way of the Asatru
  • Galleria
Vs: Pyhyys
« Vastaus #4 : 04.06.2023, 08:12 »

 Pyhyys puhuttelee vuosien, vuosisatojenkin takaa.

 Tein pääsiäisenä pakanamatkan Baltiaan, jossa vanhoja pyhiä paikkoja vielä löytyy.
 Puita, uhrilehtoja ja alttareita joilla ihmiset ovat vierailleet jo silloin, kun muiden tuomat ajatukset eivät vielä olleet vallanneet mieliä. Ennen emme uskoneet, ennen tiesimme.

 Pyhyys on yhteys siihen mitä on ollut.

 Se mistä tulemme antaa meille taustan. Se määrittää meitä. Esi-isämme ovat eläneet, jotta me voisimme kävellä tänään metsissä. Se joka on antanut elämän on pyhä.

 Luonto on pyhä.

 En ole puunhalaaja. Mutta keinotekoinen kivikylä ei korvaa sitä minkä tunnet, kun paljaisen jalkojen alla tunnet kostean sammaleen, katsot tuuliselle merelle tai kuuntelet tuulen humina mäntymetsissä.

 Pyhyys on myös sisällämme

 Kun pidät kiinni siitä mikä on tärkeää on se pyhää. Periaate ja sana. Toimiminen omien arvojen mukaan silloinkin kun muut tuomitsevat.

Violation

Vs: Pyhyys
« Vastaus #5 : 04.06.2023, 08:23 »
Ajattelen että mun sisällä on jokin paikka joka on pyhä. Kaikilla ihmisillä on, uskoisin. Se on koskematon ja rikkoutumaton. Olen sairastunut mieleltäni, mutta tuohon pyhään paikkaan sairaudet ja kolhut eivät yletä. Se on jotain sellaista, mitä en voi menettää, mitä kukaan ei voi viedä multa pois. Mitä enemmän olen tietoinen tuosta pyhästä paikasta sisälläni, sen enemmän koen pyhyyttä myös maailmassa, jopa joissain esineissä, kivissä, patsaissa, kaupungeissa. Mutta valikoiden. Kaikki ei ole minulle pyhää, mutta aika monesta asiasta voin pyhyyttä aistia.

harbard

  • Vieras
Vs: Pyhyys
« Vastaus #6 : 04.06.2023, 08:52 »
Miten joku ihminen voi olla pyhä? Tekemällä tekoja, jotka ylittivät sen hetken ymmärryksen mikä on mahdollista tavalla, joka oli yhteinen toive, mutta kuviteltiin olevan mahdoton saavuttaa. Hyvyydessä.

Mikä ihmisessä on pyhää? En ajattele enää että se olisi joku koskematon osa itsessä, mihin muut eivät pääse. Kyllä muillakin on pääsy turmelemattomaan osaan itsessä - ja valitettavasti voivat, myös turmella sen. Ajatellaanpa vaikka ajatusta "sielun kumppanuudesta" tai "ikuisesta nuoruudesta", "maailman hyvyydestä". Ideologiana nämä asuvat siellä pyhällä alueella.

Siksi en usko enää luonnon pyhyyteenkään itsessään. Mutta uskon luonnonkin tekevän tekoja, joissa se yrittää elää arvojensa mukaisesti, pyhästi. Ainut tapa minusta olla pyhä tai kokea pyhyyttä, on yrittää elää arvojensa mukaisesti, siinä hetkessä, missä ja miten kulloinkin on.

Ja lopuksi kysymys. Onko pyhyys ulospäin nähtävää ja täten ulkoa määriteltävää, vai sisäinen tunne oman arvon mukaisesta hetkestä elämässä.

faerie

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 90
  • Kokeilunhaluinen sensualisti.
  • Galleria
Vs: Pyhyys
« Vastaus #7 : 04.06.2023, 09:17 »
En osaa määritellä pyhyyttä, koska se pakenee sanoja ja ihmisymmärrystä. Pyhä on minulle kokemusta arkitajunnan ylittävästä kaiken ykseydestä ja rakkaudellisuudesta. Syvimmästä, mitä todellisuudessa on henkisyyden tasolla ajateltuna, jota luonnontieteet eivät voi tavoittaa.

Koen jokaisen elävän olennon (ihmisenkin) olevan omalla tavallaan pyhän. Elämän sinällään.

Yhteys ja kosketus toiseen ihmiseen voi olla ja on minulle usein pyhää. Erityisesti näin oli pitkissä tantrisissa sessioissa exän kanssa energian vaihtoineen, minuuden liedentymisineen ja (näin miehenä) pitkissä kymmenien minuuttien orgasmeissa ilman siemensyöksyä.

Tai ihan vaan siinä, että makaa sylikkäin silmiin katsoen ja mitään sanomatta.

Surettaa, etten ole löytänyt toista ihmistä, kenen kanssa löytyisi tällainen yhteys. Perinteiset kinkysessiot voivat olla ja ovat olleet syviä, mutteivat samalla tavalla pyhiä, koska välissä on se dom/sub -asetelma, kipu tms. Oikeastaan jonkinlaisia kehnohkoja yritelmiä seksissä saavuttamaani pyhyyteen verrattuna, vaikka eri tavalla kiehtovia.

fido

Vs: Pyhyys
« Vastaus #8 : 04.06.2023, 09:46 »
Elävä luonto ja elämätön luonto, avaruus. Diversiteetti, luonnontieteet. Awe and Wonder, miten se nyt kääntyy suomex jos kääntyypi. "Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää kumastuttaa pientä kulkijaa." Kauneus, vapaus, rakkaus.

Sävel

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 16
  • Paina d:tä
  • Galleria
Vs: Pyhyys
« Vastaus #9 : 04.06.2023, 10:44 »
Yhtenä näkökulmana, kun pitäisi ensiksi purkaa pyhä terminä,

pyhät asiat ovat meidän omia klikkejämme, joita viljelemme ymmärryksemme ympärillä. Pyhittämällä asioita ohjaamme elämäämme eri suuntiin.

Universaalisti ei varmaan elämäkään ole pyhää? Vai ajattelenko liian teknis-teoreettisesti.

Tällä metodilla sessiossa pyhä asia voisi olla se, minne teemme ristiretkiä tai emme uskalla mennä mutta tietoisuudella pystymme jallittamaan sitä, ja siirtämään sitä hitusen johonkin suuntaan.

piiskaanjapuren

Vs: Pyhyys
« Vastaus #10 : 04.06.2023, 18:58 »
Kaikki ne hetket, joita ei ole tarkoitus jakaa muiden kuin rakkaiden kanssa ovat pyhiä. Joka niitä häiritsee, tulee tuntemaan sen nahoissaan.



Lovemachine

  • Känkyrä
  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 213
  • Omnia vincit amor: et nos cedamus amori!
  • Galleria
Vs: Pyhyys
« Vastaus #11 : 04.06.2023, 20:17 »
Monetkin asiat on pyhiä minulle, kuten esimerkiksi ihmisoikeudet, mielipiteenvapaus, elämä itsestään... BDSM pympyröissä itsestäänselvää pyhää on oikeus keskeyttää toiminta ja oikeus kieltäytyä.

onez

Vs: Pyhyys
« Vastaus #12 : 04.06.2023, 21:50 »
Mulle kai pyhää on yksilönvapaus. Se että jokainen saa elää vapaasti niin kuin haluaa, kunhan ei loukkaa muiden yksilönvapautta. Se myös säteilee ulospäin siinä miten pyrin kohtaamaan muut ihmiset, eläimet ja hyönteiset. Aina se ei tietty onnistu. Vaikka kannan hyönteisvieraat vahingoittumattomana ulos niin ostan myös kaupasta sen jauheliha paketin, ainakin toistaiseksi. Mutta uskon että se on ihan hyvä tavoite olla elämässä ja pyrin siihen joka päivä kaikessa mitä teen. Yhteiskunnat on todella rajoitettuja ja välillä samaistun enemmän eläimiin kun ihmisiin.

Ihmisistä perhe ja läheiset on pyhiä.

Omassa itsessä pyhältä tuntuu se sisäinen lapsi. Se joka oli olemassa ennen kun kaikki muuttui. Sitä suojelen välillä vähän liiankin paljon.

Pip

Vs: Pyhyys
« Vastaus #13 : 04.06.2023, 22:23 »
Mulle pyhää on mun koti. Jos sinne soitetaan poliisit tarkistamaan olenko ajokuntoinen, niin silloin syyllistytään pyhäinhäväistykseen. Koskaan aiemmin ei poliisi ole tullut mun kotiovelleni kyselemään mua, tosin ei ole koskaan tullut mistään muustakaan syystä.