Kirjoittaja Aihe: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä  (Luettu 7126 kertaa)

HuulillaPiirrettyM

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 288
  • TrueMaster 1% Demiurgi emergoitui
  • Galleria
Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #15 : 28.01.2024, 10:52 »

Omenat appelsiineja ja kissat koiria.

Qurat hyvä tarkennus ensimmäiseen viestiisi, se ehkä kaipasi tuota.

Ja sigmamies, siirsit juuri mielikuvanappulaasi pykälän pari oikeaan suuntaan. Toivon että ymmärrät minua oikein tässä.

"Moraalinen voittaja ei jää koskaan yksin" silloinkaan kun tulee tuomituksi, mutta toisaalta oikeuttakaan ei voi ottaa omiin käsiin, "kun tarkoitus pyhittää keinot, menetämme moraalin".

Meinasin jo ensimmäisessäni mainita että aihe on tärkeä, mutta avaa kuitenkin jälleen kerran väylän itsensä esilletuomiselle, vanhojen kaunojan ja tapahtuneiden esiin kaivamiselle, henkilökohtaistenkin. Se joka hautaa sotakirveen on usein se fiksumpi, josko sekin voi olla vain tarkoin tuumailtu toimi.

Hyvää keslustelua..kaivataan, eikä se aiheen ympärillä ensisijaisesti etene juurikaan jos jo kohta mennään käytäntöön ja ohitetaan teorian tuumaaminen. Stoge kestät kyllä, viestisi läpi lukee kyllä mitä ajat takaa ja minä tarjoan kaljan heti kun saan perseeni raahattua sinne teillepäin.

Skenessä on nähty toimenpideketjuja, joissa surutta on menty johonkin lastensuojeluilmoituksiin asti, kun ei muuten ole saatu tarpeeksi vahinkoa ja häiriötä aikaan, siinä missä ilmeisesti Pip:n kertoman kaltaiseen vihjailuun, jonka toki onneksi järjestelmämme osoittaa tarpeettomaksi tai tarpeelliseksi, sama sen lastensuojeluilmpituksen kanssa.

Oman motiivinsa kun läpivalaisee, on jo pitkällä.

-HPM
joka kyllä jo jälleen kerran ajatteli että ei enää tähän keskusteluun osallistuisi.


"Ne seisoo kuin seittemän tuomarismiestä helevetin peräseinällä odottaa tulen syttyvän keskilattian laakeisiin kiviin silmät palavat kummaa valoa vaahto hötkyy suolissa

Jokainen meistä on katkera kunnes on multaa suussa "ja runous nousee höyrynä suista se on tarpeen kaikkialla" minulla on outoja unia miehillä ei ole hampaita"





stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #16 : 28.01.2024, 12:04 »
...Stoge kestät kyllä, viestisi läpi lukee kyllä mitä ajat takaa ja minä tarjoan kaljan heti kun saan perseeni raahattua sinne teillepäin.

Mä mitään kestä, oon herkkä persoona.  :( ;D

Mutta siis joo, mun pointti oli se, että jos varoittelijat on vaarallisia, ollaan outojen asioiden äärellä.
Henkilökohtasia kaunoja mulla ei ole ketään vastaan.

Turvallisuus on tärkeä asia, niille jotka turvallisuutta kaipaa.
Sitten realimaailma on osoittanu, useaan kertaan, että mikään ei ole varmaa eikä turvallista.

Ainoa realistinen vaihtoehto, taitaa olla se oma maalaisjärki ja päätös siitä, millaisia riskejä on tarpeittensa vuoksi valmis ottamaan.

Henkilökohtaisesti näen asian niin, että aina tulee turpaan, mutta sen käsittäminen ja hyväksyminen avaa mahdollisuuden kokea asioita,
joita ilman riskienottoja ei koskaan kokisi.

Ei näihin ole mitään viisastenkiveä.

Mitä sitten tulee muista varoittamiseen, sehän on sinällään jees, jos muistaa painottaa, että kyse on omakohtaisesta kokemuksesta eikä universaalista totuudesta.  O0

HuulillaPiirrettyM

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 288
  • TrueMaster 1% Demiurgi emergoitui
  • Galleria
Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #17 : 28.01.2024, 12:21 »
Ehkä sittenkin kalapapin siunaamat, termospullokahvit  :o

Olet oikeassa, aina kolisee ja tulee turpaan. Utopia olisi kaunis, mutta niin se voi dystopiakin olla äärimmäisen turvallinen. Mitään ei saa, jos ei uskalla ja hyppää, käsi kädessä tai ilman käsiä, tyyli vapaa, kuten alastulokin.

-HPM

"Minä katselin parvekkeelta, sinun loittonevaa selkääsi.
Kunnes vihdoin kohtasitte, sinä ja asfaltti"
-outorokin kruunaamaton, ehdoton jo edes mennyt kuningas


Laurentzia41

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 166
  • Switch BBW-seikkailijatar
  • Galleria
Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #18 : 28.01.2024, 13:54 »
Tämä on kertakaikkisen hyvä aihe pähkäiltäväksi. Kun skeneen hiipii uusi subirulla, on hänen kintereillään viekkaiden predator-tyyppien lauma. Alistumisen vimma eli sub frenzy vaiheessa on herkkänä vailla suodattavaa red-fläg systeemiä ja tietämystä omista mielytymyksistä saati rajoistaan. Itsellä oli onnea kun sattui tuossa vaiheessa elämää suuripiirtein hyvät ihmiset jo alkuvaiheessa antamaan niitä ns. varoituksia kyseenalaisista henkilöistä. Saatesanoilla on tästä henkilöstä on hyvä tietää, mutta muodosta itse oma mielipide". Ja shibariElien suostumustyöpajoissa vinkkina ollut vettaus eli asiallinen tiedustelu henkilöstä jonka kanssa on lähdössä sessioimaan. Tyyliin saanko kysyä sun sessiokavereilta suosituksii tms.

Selina

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 574
  • Nautin elämästäni.
  • Galleria
Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #19 : 28.01.2024, 16:05 »
Itse olen kertonut tarpeellisiksi katsomiani asioita kysyttäessä tai kun lähipiiriäni on lähestytty mielestäni vaaralliseksi kokemani ihmisen toimesta.

AinaIhana

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 22
  • Fuck yourself, everybody else is fucked.
  • Galleria
Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #20 : 28.01.2024, 17:10 »
Onhan meitä täällä kaikenmoisia. On akanhakkaajia, raiskareita ja sit meitä jotka vetelee äijiä perseeseen ja sen jälkeen turpaan. Tai miten vaan. Toiset yhteisestä sopimuksesta, toiset ilman sitä.

Jos sitten kiinnostuukin jostain tyypistä ja joku sen eksä tulee tästä varoittelemaan, niin lopahtaako se kiinnostus siihen? Ihmiset usein tekevät kukin omat kohtalokkaat virheensä ja viis veisaavat muiden tekemistä. Tarkoitus varmasti hyvä, mut eri asia poikiiko se mitään hyvää.

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1026
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #21 : 28.01.2024, 17:54 »
Tuntemattomia en ole varoitellut mutta entisiten lelujen kanssa on tullut varoteltua ja kehuttua tulevaa domi ehdokasta. Puolueeton tutkiskelu viestinnästä ja treffauksen kulusta on tähän mennessä toiminut kun tiedän exien tarpeista jotain niin pystyn aika hyvin tietää sopiiko joku hommaan  :)

On toki myös subeja joista olisi syytä varoittaa mutta ehkä dominoivien pitää niistä ihan itte selvitä  >:D

Domina Ajatar

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 10
  • Pro Domina - Uusimaa, Eurooppa
  • Galleria
    • Kotisivut
Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #22 : 28.01.2024, 17:57 »
Pohdin yleisellä tasolla, että miten toimia jos tietää täällä toimivan kinkyhenkilön, jonka tekemiset ei sisällä fyysisesti eikä psyykkisesti terveitä ja turvallisia toimintatapoja? Kun hänestä on mahdollisesti oma kokemus sekä on kuullut kuullut usealta, miten henkilö on jatkanut aina uuden parin kanssa tapaansa toimia.

Janetar

Nyt on ehkä vähän pilkunnussintaa mutta koska sanoilla on vaikutusta niin tartun näihin.

Tarkoitatko "täällä" eli BDSM-baarissa toimivaa henkilöä? Baarista on tietääkseni bannattu ihmisiä joista on esimerkiksi tehty rikossyyte seksuaalirikoksista.

"Tekemiset ei sisällä fyysisesti eikä psyykkisesti terveitä ja turvallisia toimintatapoja". Tämä on väitteenä aika poissulkeva, eli tietävätkö ulkopuoliset siis henkilön toimintatavoista niin kattavasti, että voivat sanoa niistä totaalisesti puuttuvan kaikki terveet osat? Vai olisiko osuvampaa sanoa "jonka toimintatavoista joillain henkilöillä on huonoja kokemuksia"? Nämähän ovat aina subjektiivisia kokemuksia joten yleistäminen tuolle tasolle hieman mietityttää.

"Kun hänestä on mahdollisesti oma kokemus sekä on kuullut kuullut usealta, miten henkilö on jatkanut aina uuden parin kanssa tapaansa toimia". Omasta kokemuksesta voi tietenkin aina kertoa! Sehän on se syy miksi kannattaa kysyä monelta ihmiseltä mitkä heidän henkilökohtaiset kokemuksensa ovat. Mitä tulee väitteeseen "on aina jatkanut uuden parin kanssa", niin tähän tarvittaisiin jälleen kokemus jokaiselta uudelta ihmiseltä kenen kanssa kyseinen henkilö on tekemisissä. Tällaiseen todistettavasti systemaattiseen käytökseen on varmasti viisasta puuttua.

Summaan vielä: omasta kokemuksesta kannattaa tietenkin kertoa, ja tosiaan vettaamisen hajauttaminen laajalle antaa varmaankin hyvän kuvan henkilöstä. Second hand -kokemukset ("kuulin joltain joka oli kokenut") ovat hilkun verran epäluotettavampia, sillä tiedon määrä on aina vähäisempi ja rikkinäisen puhelimen efekti voimakkaampi. Third hand -kokemukset ("kuulin joltain joka kuuli joltain joka oli kokenut") ovat sellaisia että jotkin tahot jotka vastaanottavat Consent Incident reportteja eivät pääsääntöisesti edes aloita prosessejaan näiden pohjalta niiden epäluotettavuuden takia (lähde: The Consent Academy/Pan Eros Foundation
Consent Procedure).

Kuten keskustelussa käykin jo ilmi, motivaatiot henkilön vaarallisuudesta ilmoittamiseen voivat olla moninaiset. Subjektiivinen kokemus on aina validi, mutta sen taustalla voi olla muutakin kuin kokemus tapahtumasta jossa on koettu jonkinlaista vaarallista käytöstä (esimerkiksi parisuhteen päättyminen, mielipaha muista asioista, epävarmuus oman kommunikoinnin tehokkuudesta). Tässä tullaan juuri sanojen merkityksen tärkeyteen. Kerronko ihmiselle että henkilö X on vaarallinen, vai kerronko että olen kokenut hänen kanssaan XYZ.

Mietin myös, että monet kinkyskenessä olevat ihmiset ovat jatkaneet elämäänsä esimerkiksi sen jälkeen kun he ovat saaneet bannit BDSM-baariin tai heitä kohtaan on nostettu erinäisiä syytöksiä. Heitä näkee Instagramissa, Fetlifessa ja muualla ja näyttää että edelleen on ihmisiä jotka ovat valmiita tekemään yhteistyötä heidän kanssaan joko kinky- tai muussa kontekstissa. Voisi kuvitella että todella systemaattisesti ja perinpohjaisesti jokaiselle kohtaamalleen ihmiselle vaarallinen henkilö toimisi maan alla tai ainakin heidän sosiaaliset kontaktinsa hupenisivat olemattomiin jokaisen uuden väärinkäytöksen myötä. Tästä voisi päätellä, yleistäen ja yksittäisiin tapauksiin viittaamatta, että toisaalla vaaralliseksi tai rikollisiksi leimatut henkilöt ovat edelleen turvallisia ja hyviä kumppaneita toisille ihmisille. Siksipä absoluuttisten sanamuotojen ja väitteiden käyttö ihmetyttää minua.

PuolivilliNaaras

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 338
  • I have seen it all
  • Galleria
Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #23 : 28.01.2024, 18:34 »
Sekä varoitukset että kehut voivat olla epäluotettavia. Jos joku on törttöillyt, en aio sitä salata, mutta en myöskään erikseen varoittele. Aikuisella on kuitenkin valta päättää itse keneen sekaantuu, ja vastuu huomioida ilmiselvät merkit ylitsepääsemättömästä persläpiluonteesta. Voihan joku tykätä kusipäistä, ja mahdollisesti kumpikin näistä ansaitsevat toisensa, eikä se kuulu minulle - eikä edes kiinnosta.

Sitten ehkä voisin reagoida, jos näkisin nuoren ja kokemattoman joutuvan aidon hyväksikäytön uhriksi. Silloinkin puuttuisin lähinnä keskustelemalla ihmisen itsensä kanssa rajoista ja itsensä kunnioittamisesta.

tiikki

  • Bizarre Club
  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 21
  • Poly & pervo
  • Galleria
Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #24 : 29.01.2024, 13:01 »
Hankala tilanne, jossa ei ole kuin paskoja vaihtoehtoja.

Teki niin tai näin, aina menee väärin vähintään yhden hengen näkökulmasta.


oPoika

Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #25 : 29.01.2024, 14:36 »
Teki niin tai näin, aina menee väärin vähintään yhden hengen näkökulmasta.

Kun rajat ovat avoimesti neuvoteltu ja paperille kirjattu, mitään epäselvää ei pitäisi olla. Ongelmia syntyy ainoastaan silloin, kun kommunikaatio ei ole avointa ja tarkkaa ja kun varovaisuusperiaatetta ei noudateta.

En ymmärrä, miksi asiasta yritetään tehdä vaikeampi kuin se oikeasti on.

Ihminen voi olla tyhmä eikä ymmärrä vetää rajojaan tai jopa tietoisesti vetää ne epäselvästi. Tällöin moka on oma. Sen sijaan konkreettisiksi neuvoteltujen rajojen ylitys on helppo huomata. Siihen ei liity tulkinnanvaraisuutta.

Jos konkreettisesti asetetut rajat ylitetään, silloin on syytä varoittaa myös muita.

Pahoin pelkään, että varsin suuri osa ongelmaa on se, että ihmiset eivät tahdo rajoja. He jättävät rajat tahallaan epämääräisiksi ja sen jälkeen tulkitsevat niitä jälkikäteen tunteidensa kaaoksessa. Leikin hetkellä rajojen tulkinnanvaraisuus saattaa kiihottaa, mutta tunteet jälkikäteen voivat olla erilaiset.

Betonia

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 252
  • halullinen sielu
  • Galleria
    • Metsänhehku
Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #26 : 31.01.2024, 00:06 »
Teki niin tai näin, aina menee väärin vähintään yhden hengen näkökulmasta.

Kun rajat ovat avoimesti neuvoteltu ja paperille kirjattu, mitään epäselvää ei pitäisi olla. Ongelmia syntyy ainoastaan silloin, kun kommunikaatio ei ole avointa ja tarkkaa ja kun varovaisuusperiaatetta ei noudateta.

En ymmärrä, miksi asiasta yritetään tehdä vaikeampi kuin se oikeasti on.

Ihminen voi olla tyhmä eikä ymmärrä vetää rajojaan tai jopa tietoisesti vetää ne epäselvästi. Tällöin moka on oma. Sen sijaan konkreettisiksi neuvoteltujen rajojen ylitys on helppo huomata. Siihen ei liity tulkinnanvaraisuutta.

Jos konkreettisesti asetetut rajat ylitetään, silloin on syytä varoittaa myös muita.

Pahoin pelkään, että varsin suuri osa ongelmaa on se, että ihmiset eivät tahdo rajoja. He jättävät rajat tahallaan epämääräisiksi ja sen jälkeen tulkitsevat niitä jälkikäteen tunteidensa kaaoksessa. Leikin hetkellä rajojen tulkinnanvaraisuus saattaa kiihottaa, mutta tunteet jälkikäteen voivat olla erilaiset.

Kun se olisikin näin helppoa. Elämä on kuitenkin muutakin kuin sessioita, ja konkreettisten rajojen ylittämisten lisäksi on olemassa henkistä väkivaltaa, jota on tosi vaikea tunnistaa - onhan sen yksi tunnusmerkki se, että uhri alkaa syyttää itseään kaltoinkohtelusta.

Tarjoan ratkaisuksi subien verkostoitumista ja toisiinsa tutustumista. Parasta olisi, jos subit itse aktiivisesti kyselisivät "suosituksia" / "varoituksia". Erittäin turvalliselta ja vakuuttavalta ja asiantuntevalta vaikuttavaan domiin ihastuneen on tietysti vaikea ottaa varoituksia todesta. Mutta ne varoitukset ehkä auttavat nimeämään ja tunnistamaan esim nyt vaikka kontrollointia tai toisen tunteiden vähättelyä, joka muuten saattaisi mennä vain subin itsekritiikin piikkiin. Oon itse aikoinaan vanillamaailmassa saanut varoituksen, joka sitten vuosien päästä paskan osuessa tuulettimeen oli hyvinkin hyödyksi.

Tuo verkostoituminen ja vettaaminen tietysti toimii ja on suositeltavaa kaikille suuntauksille ja sukupuolille yhtä lailla.

HuulillaPiirrettyM

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 288
  • TrueMaster 1% Demiurgi emergoitui
  • Galleria
Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #27 : 31.01.2024, 00:41 »
Teki niin tai näin, aina menee väärin vähintään yhden hengen näkökulmasta.

Kun rajat ovat avoimesti neuvoteltu ja paperille kirjattu, mitään epäselvää ei pitäisi olla. Ongelmia syntyy ainoastaan silloin, kun kommunikaatio ei ole avointa ja tarkkaa ja kun varovaisuusperiaatetta ei noudateta.

En ymmärrä, miksi asiasta yritetään tehdä vaikeampi kuin se oikeasti on.

Ihminen voi olla tyhmä eikä ymmärrä vetää rajojaan tai jopa tietoisesti vetää ne epäselvästi. Tällöin moka on oma. Sen sijaan konkreettisiksi neuvoteltujen rajojen ylitys on helppo huomata. Siihen ei liity tulkinnanvaraisuutta.

Jos konkreettisesti asetetut rajat ylitetään, silloin on syytä varoittaa myös muita.

Pahoin pelkään, että varsin suuri osa ongelmaa on se, että ihmiset eivät tahdo rajoja. He jättävät rajat tahallaan epämääräisiksi ja sen jälkeen tulkitsevat niitä jälkikäteen tunteidensa kaaoksessa. Leikin hetkellä rajojen tulkinnanvaraisuus saattaa kiihottaa, mutta tunteet jälkikäteen voivat olla erilaiset.

Kun se olisikin näin helppoa. Elämä on kuitenkin muutakin kuin sessioita, ja konkreettisten rajojen ylittämisten lisäksi on olemassa henkistä väkivaltaa, jota on tosi vaikea tunnistaa - onhan sen yksi tunnusmerkki se, että uhri alkaa syyttää itseään kaltoinkohtelusta.

Tarjoan ratkaisuksi subien verkostoitumista ja toisiinsa tutustumista. Parasta olisi, jos subit itse aktiivisesti kyselisivät "suosituksia" / "varoituksia". Erittäin turvalliselta ja vakuuttavalta ja asiantuntevalta vaikuttavaan domiin ihastuneen on tietysti vaikea ottaa varoituksia todesta. Mutta ne varoitukset ehkä auttavat nimeämään ja tunnistamaan esim nyt vaikka kontrollointia tai toisen tunteiden vähättelyä, joka muuten saattaisi mennä vain subin itsekritiikin piikkiin. Oon itse aikoinaan vanillamaailmassa saanut varoituksen, joka sitten vuosien päästä paskan osuessa tuulettimeen oli hyvinkin hyödyksi.

Tuo verkostoituminen ja vettaaminen tietysti toimii ja on suositeltavaa kaikille suuntauksille ja sukupuolille yhtä lailla.

Mietin lukiessani juurikin tuota, minkä sitten oman kokemuksen kautta kerroitkin.
Se joskus kuultu, toisen ihmisen mielipide voi olla pelastus siinä vaiheessa kun todellisuus alkaa paljastumaan tai vihjeitä ilmenemään enemmän kun tarpeeksi. Mutta myös siinä vaiheessa kun on päätynyt käsittelyssä jo siihen pisteeseen että epäilee omaa mielenterveyttään ja kykyään käsittää asioita, kun kaikki kääntyy omaksi syyksi, päälaielleen, jatkuvasti. 
Silloin ollaan jo todella pitkällä, mutta se että joku muu on ääneen epäillyt tai epäilee sitä "todellisuutta" on enemmän kuin pelastava teko.
Jakamaan sitä ei asianomaisen kanssa todellakaan kannata lähteä, eikä usein todennäköisesti lähdetäkään, sen verran on tuossa vaiheessa todellisuudenmestarista jo opittu ja tuon kaltaista tietoa varjellaan kuin kalleinta aarretta salassa.

Tämä on nyt sitten jo hiukan raskaampaa laitaa, vähemmänkin kun pystyisi välttämään tai selvittämään asianomaisten kesken, mikäli kyseessä on vain kommunikaatio ongelma, jollaiseksi jo tällaisessa teoriakeskustelussa väärinkäytökset osin selitetään.

Jos se nyt aina vaan vaikka lipsahtaa sinne väärään reikään, kaikista huomautuksista huolimatta, ei kyse ole enää kommunikaatio ongelmasta vaan idiotismista ja väkivallasta. Suostumuksella sitten ihan eri juttu.

-HPM

"Kuolemattomuuden ääni maailman pimeydessä
Tämä on totta ja tämä on valhetta
Niinkuin kaikki mitä sanotaan
Kerro minulle, kuinka se virtaa
Läpi kaikkien aikojen tähän aikaan
Kerro minulle mitä nämä selitykset ovat
Läpi kaikkien aikojen tähän aikaan"



Floora

Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #28 : 31.01.2024, 01:22 »
https://pervocracy.blogspot.com/2012/06/missing-stair.html

Liityin kinkyskeneen todella nuorena. Uskon, että osaksi nuoren ikäni vuoksi moni alistuva nainen tunsi halua suojella minua. Viimeisen vuoden aikana olen saanut aika merkittävästi näitä varoituksia, ihan pyytämättäkin. Ylle olen linkannut The Pervocrafyn blogin puuttuvasta porrasaskelmasta. En lähde koko tekstiä referoimaan tai kääntämään suomeksi, mutta tekstin pääpointti on se (hyvin huonosti käännettynä), että

Oletko koskaan ollut talossa, joka on suuresti rikki? Siellä on jotain hyvin turvatonta ja vaarallista, mutta kaikki ketkä asuvat siellä ovat tottuneet siihen. "Oho. Unohdin ihan sanoa sinulle. Mutta talossa on portaikko, jossa ei ole valoja. Siitä puuttuu porrasaskelma välistä. Siinä ei myöskään ole kaidetta. Mutta ei se haittaa. Me kaikki muistamme hypätä sen yli."

Ensimmäisenä viikkona kun liityin kinkyskeneen sain useamman varoituksen samasta henkilöstä. Varoittavat eivät tietäneet toisiaan, mutta kummallakin oli omakohtaista kokemusta. Ajan saatossa samasta ihmisestä tuli lisää varoituksia. Tämä tapahtumasarja on sattunut monen ihmisen kohdalla. Usein varoitukset mitä kuulen pyörii samoissa ihmisissä ja kaikki ketkä varoittavat ajattelevat, että kukaan muu ei ole varmaan vielä kerennyt varoittaa. En ole vielä saanut yksittäistä varoitusta yhdestä ihmisestä.

Vaikka varoittelisimme uupumiseen asti niin koskaan emme saavuta kaikkia. Olemme aikuisia ihmisiä ja pidämme itsestämme huolen. Olemme omalla vastuullamme. En tiedä mikä on oikea tapa toimia. Minun mielestäni on kuitenkin todella huolestuttavaa, että käymme keskustelua, että onko varoittelu edes oikein? Minun mielestäni pitäisi käydä keskustelua, että mitä voimme tehdä sille, että skenessä on ihmisiä, keistä varoitellaan ihan hirveästi, koska he ovat toimineet systemaattisesti väärin uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2024, 02:15 kirjoittanut Floora »

Laurentzia41

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 166
  • Switch BBW-seikkailijatar
  • Galleria
Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #29 : 31.01.2024, 05:42 »
On toki myös subeja joista olisi syytä varoittaa mutta ehkä dominoivien pitää niistä ihan itte selvitä  >:D

Voi kyllä, myös heitä subeja riittää jotka lähestyvät vailla rajoja ja "kaikki mulle heti nyt" karkkikauppa asenteella tarjoten itsensä "saat tehdä mitä vaan". Tai käytetään asetelmassa jossa subimies seuranhakuvaiheessa olevaa dominaa vain runkkausautomaattina ruokkimaan omia fantasioita.

Ns.redfläg silmälasit kehittyvät kokemuksen myötä ja se oman kantapään kautta opittu karvas kokemus on paras opettaja.

Tuleeko meidän kollektiivisesti sitten suojella sitä joka on vasta hakemassa rajojaan vai antaa hänen selvittää omat polkunsa, rajansa ja makunsa? Tässä ei miun nähdäkseni ole universaalia yhtä oikeaa vastausta, koska subjektiivinen kokemus ja/ tai yhteisön kokemus henkilöstä xyz muotoutuu eri tavoin.  Eri asia on sitten että onko ne yhtenäiset, kuten Ajatar tuossa pohtikin!

Vertaisverkostoissa  ja "hyvä tyyppi" järjestelmissä sana kiirii niin hyvässä että siinä skeidassa. Toivottavasti kukin ihminen osaisi olla lähdekriittinen sen tiedon suhteen jota saa ja mistäkin lähteestä.
Mielipide vaikuttamista ja lobbausta tekee kukin tahtomattaan kun sanaisen arkkunsa avaa.