Kirjoittaja Aihe: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä  (Luettu 7121 kertaa)

Janetar

Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« : 27.01.2024, 10:40 »
Pohdin yleisellä tasolla, että miten toimia jos tietää täällä toimivan kinkyhenkilön, jonka tekemiset ei sisällä fyysisesti eikä psyykkisesti terveitä ja turvallisia toimintatapoja? Kun hänestä on mahdollisesti oma kokemus sekä on kuullut kuullut usealta, miten henkilö on jatkanut aina uuden parin kanssa tapaansa toimia.

Henkilöä ei voi tietenkään nimetä julkisesti, mutta miten varoittaa muita, jotta seuraavat eivät joudu samantyyliseen tilanteeseen kanssaan?

Mitä ajatuksia tästä? Mikä yhteisössämme on soveliain tapa toimia vai onko sitä? Onko sittenkin viisainta pitää asia omana tietonaan?

Paljon kysymyksiä  :-\

Janetar

Ollinkurjuus

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 113
  • Ehkä etsin ehkä en
  • Galleria
Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #1 : 27.01.2024, 10:50 »
Nais porukoissa on se etu että voi puhua mistä vaan kukaan ei kiellä vaikka teekutsuja =)

HuulillaPiirrettyM

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 288
  • TrueMaster 1% Demiurgi emergoitui
  • Galleria
Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #2 : 27.01.2024, 11:06 »
Aivan loistava avaus, aihe saisi olla päivän puheenaihe pysyvästi. Tämän osalta kysymyksiä ei ole koskaan liikaa, vastaukset ovat tässä se vaikein osa.

Jästimaailmassakin, jos ihastuminen on jo täydessä käynnissä varoitukset kaikuvat kuuroille korville, vaikea aihe noin siis ihan yleisestikin.

Vastuu siitä että tietää, mutta pitää omana tietonaan on todella raskas, varsinkin jos kautta mitä tahansa päätyy seuraamaan asioiden jatkumista ja toistumista. Keinot ovat tilanteen muuttamiseen rajalliset.

Tällä foorumilla asian ratkaiseminen on hankalaa, ellei mahdotonta, kiusaaminen ja aiheetta mustamaalaaminenkin saa samalla väylän, mikäli olisi jokin kanava tuoda ennakkoon tällaista julki, toisaalta kommenttiraita tai suora foorumiviesteihin vastaaminen lienee jossain määrin mahdollista.

Sivuosumat ovat kuitenkin halpa hinta, mikäli yhdenkin väärinkäytöksen saa estettyä.

En vastaa kysymyksiin, mutta aihe on tärkeä, puskaradio, avoin keskustelu, verkostoituminen, turvallinen tapa ja reitti saapua skeneen, tapahtumat, miitit, riskien tiedottaminan ja tiedostaminen. Monesti vaikuttaa että intoa ja vauhtia on valtavasti kun saadaan sitä omaa kaapin ovea raotettua, eikä siihen kiireeseen aina saa limitettyä sitä "tylsää" puolta. Siinä missä kokeneetkin saattavat astua harhaan.

Skene kaipaa niitä jotka tekevät tämänkltaisten asioiden kanssa töitä, heitä ja toimia toki on. Tietoisuuden lisääminen yleisellä tasolla ja tukiverkko etu- ja jälkikäteen. Kokemusten jakaminen ja vastaanottaminen, avoimesti  ja hyväksyvästi. Väärinkäytöksen jälkeen tavanomainen uhrin tuomitseminen ei ainakaan poista häpeää, eikä lisää avointa keskustelua.

Olet oikealla asialla, tärkeällä. Ehdottaisin mahdollista henkilökohtaisen tason lähestymistä ja varoittamista, jos mahdollista, siinä on toki valtavat riskit ja itsensä joutuu ottamaan huomioon, mahdollisten seurausten osalta.

-HPM

"Tyttö tyhjässä kirkossa
Katsoo palavaa ikkunaa
Sydämessä mustaa jäätä
Silmässä kuiva kyynel
Eikä yksikään enkeli
Tule koskaan lohduttamaan
Eikä löydy pyhää sanaa
Kertomaan

Alttarimaalaus alastonna pysytelköön raameissaan
Kun kylmä viima kaikkialta hankaa seinää vihassaan



Jos mikään ei muutu
Kaikki vain jatkuu"

susa-anniina

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 696
  • Sekarotuinen subikoiranarttu tai jotakin muuta
  • Galleria
Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #3 : 27.01.2024, 11:36 »
Vaikea kysymys enkä tiedä mitä vastata. Ei varmaan ole mitään yhtä oikeaa ratkaisua tähän.

Itse vuosia sitten henkilön oltua selkeästi väkivaltainen, siis fyysistä kajoamista täysin sessiotilanteiden ulkopuolella ja sitten kun olen ihan yleisellä tasolla vihjannut, että kannattaa olla varovainen ko tyypin kanssa, olenkin sitten tullut itse saaneeksi kurjan ihmisen leiman.

Jotenkin kun on puoli yleinen tieto että olen voimakkaasti ihmisiin kiintyvä ja asioihin reagoiva ihminen, näyttäytyy sitten helposti minun kohdalla asiat siinä muodossa että: "onkohan S-A saanut siipeensä kun noin on mennyt tunteisiin". Tästä syystä olen lopettanut ihmisistä varoittelut vaikka yksi henkilö tuonkin jälkeen on omalle polulle osunut, josta tekisi mieli varoittaa. Toki useampi ihanakin ihminen.

Sitten oman hankaluutensa tähän tuo se, että valmiiksi toimitaan bdsm kontekstissa jossa ongelmia tulee puhumattonuudesta ja siitä, että oletetaan ihmisten tarkoittavan jotakin muuta asioilla, vaikka sitten harvoin näin on. Sitten jälkikäteen jomman kumman mielestä joku raja on ylittynyt eikä toinen edes ole tiedostanut toimineensa väärin. Ulkopuolisen on sitten vaikea tietää onko kyse tuosta kommunikoinnin ongelmasta vai oikeasti ongelmista kun on sana sanaa vastaan.

Toki sitten jos jollakin henkilöllä on pahaa sanottavaa kaikista eksistään, sitten kyllä itsellä herää ajatus, että missähän vika on oikeasti.

brendac

Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #4 : 27.01.2024, 11:51 »
Vaikea kysymys! Jokin aika sitten olin tekemisissä ihmisen kanssa, joka oli äärimmäisen manipulatiivinen ja henkisesti julma, mutta en ole uskaltanut hänestä kovin monia varoittaa, koska pelkään hänen olevan niin hyvä johtamaan muita harhaan, että kukaan ei uskoisi mua, vaan saisin vain paskaa niskaan. (Ei siis kinkypiirien ihminen kyseessä, mutta hieman samankaltainen ongelma.)

kuunlilja

Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #5 : 27.01.2024, 12:33 »
Mulla tulis mieleen että  ainakin sen oman lähipiirin, tutut ym jotka etsivät seuraa, varoittaa .

oPoika

Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #6 : 27.01.2024, 15:57 »
Pohdin yleisellä tasolla, että miten toimia jos tietää täällä toimivan kinkyhenkilön, jonka tekemiset ei sisällä fyysisesti eikä psyykkisesti terveitä ja turvallisia toimintatapoja?

Ensin täytyy kaivella itseään ja miettiä, onko kysymys oikeasti rajojen ylittämisestä vai pelkästään omista tunteista ja tulkinnoista tai sopimisen puutteesta. On hyvä miettiä, mitä on sovittu ja mitä on tosiasiassa tapahtunut. Tunteet voivat olla harhauttavia, mutta tehdyt teot pystyy yleensä erottamaan tunteista.

Jos sovitut rajat on kiistatta ylitetty vieläpä useampaan kertaan, olisi hyvä varoittaa muita.

Viisaammat voivat neuvoa, miten se tehdään syyllistymättä kunnianloukkaukseen. Tästähän voisi joltain lainoppineelta kysyä. Voi tietenkin olla, että lainoppinut kehottaa menemään poliisin puheille tekemättä asiasta julkista. Tämä mahdollistaa väärinkäytösten jatkumisen.

Flikk

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1741
  • It's playtime;)
  • Galleria
    • Novelleja
Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #7 : 27.01.2024, 16:25 »
Kyllä on hyvin hankala varoitella, kun useimmiten kaikki kytkökset julistetaan vasta jälkeenpäin, jos kaikki alkaa hyvin.. Eli sitä ei tiedä, kuka siellä vedätettävänä seuraavana on.  Itse olen poistanut kaverilistalta, jos ei ole hyvää sanottavaa, mutta siinä on se ongelma, ettei kukaan sitten niistä kysykään. Eli en  tiedä.  Toivoisin, ett hyvä ja laillinen keino olisi.

Qurat

  • Majuri
  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 673
  • I´m really bad..
  • Galleria
Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #8 : 27.01.2024, 20:01 »
Tämä aihe nousee säännöllisesti parin vuoden välein. Edeleen se "varoittaminen" on ainakin epäeetista
.

Jalo

Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #9 : 28.01.2024, 03:24 »
Tämä aihe nousee säännöllisesti parin vuoden välein. Edeleen se "varoittaminen" on ainakin epäeetista
.

Kaikella kunnioituksella arvoisa Qurat,

Eikös silmien sulkeminen kaltoinkohtelulta, väkivalta- ja seksuaalirikollisuudelta ole epäeettistä?

Ei ole mikään salaisuus, tätä tapahtuu yhteisössämme jatkuvasti. Yhteisön tapakulttuuri ei pelkästään suojele väärintekijöitä, se jopa rohkaisee heitä jatkamaan toimintaansa.

Asiaan liittyy monimutkaisuuksia jotka ei ratkea näillä BDSM-baarin keskusteluilla. Kiitokset Janetarille asian esilläpitämisestä.

-J

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1026
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #10 : 28.01.2024, 07:02 »
Jos kyseessä on vaarallinen tyyppi niin nimeisin julkisesti. Ehkä tulis bannia tai jotain mutta useamman ihmisen tietoon tulis että tuo on ehkä vaarallinen. 
Vaarallisista tyypeistä pitäs aina ottaa yhteyttä poliisiin  C:-) lieviäkin juttuja kun tulee tonne poliisin tietoon niin se auttaa.

Seläntakana syyttelyssä on aika usein exä jonka mielipide voi olla riitaisan eron takia vihamielinen ja vääristävä.
Jotkut eroaa noin kun eivät osaa erota sovussa  :)


Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1235
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #11 : 28.01.2024, 07:23 »
Äkkiähän sitä uhataan kunnianloukkaussyytteillä, kun varoittaa vaarallisista tyypeistä.

Pip

Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #12 : 28.01.2024, 07:37 »
Mä oon varoitellut eräästä tyypistä joka on jo tältä palstatalta bannattu ikuisesti. Tämä tyyppi fetlifessa retosteli, että mä pakoilen virkavaltaa. Tämän kuullessani kävelin suoraan sorin poiliisiasemalle ja näytin henkilöllisyystodistukseni. Sanoin, että tässä mä olen. Virkailija otti ja skannasi mun ajokortin ja kysyi, että minkähän vuoksi. Kerroin, että tuolla keskustelupalstoilla huudellaan, että mä pakoilen poliisia, koska mulla on haku päällä. Virkailija totes ettei mulla ole mitään hakuja päällä ja kysyin, että oletko nyt ihan varma? Katsoi vielä kansainvälisten rikollisten listasta ja totesi, ettei mua kukaan halua. Iski muuten itsetuntoon aika kovaa. Lopputulemana voisin sanoa, ettei ne kaikki rikosilmoitukset aina pidå paikkaansa. Tämäkin tyyppi on ihan syystä bannattu täältä.

Qurat

  • Majuri
  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 673
  • I´m really bad..
  • Galleria
Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #13 : 28.01.2024, 07:52 »
Tämä aihe nousee säännöllisesti parin vuoden välein. Edeleen se "varoittaminen" on ainakin epäeetista

Omenat apelsiinit, Jalo. Varoittamisen ja vainoamisen ero on valitettavasti hiuspieni. Eritoten, kun se tehdään julkisesti. Kukaan ei voi ketään kieltää, jos menee privaattisesti varoittamaan selkeesti miinaan kävelevä, mutta julkisesti "personanongrata" listan ladaaminen ei johtaa turvallisempaan tilaan.
.

Kaikella kunnioituksella arvoisa Qurat,

Eikös silmien sulkeminen kaltoinkohtelulta, väkivalta- ja seksuaalirikollisuudelta ole epäeettistä?

Ei ole mikään salaisuus, tätä tapahtuu yhteisössämme jatkuvasti. Yhteisön tapakulttuuri ei pelkästään suojele väärintekijöitä, se jopa rohkaisee heitä jatkamaan toimintaansa.

Asiaan liittyy monimutkaisuuksia jotka ei ratkea näillä BDSM-baarin keskusteluilla. Kiitokset Janetarille asian esilläpitämisestä.

-J

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Kun olisi syytä varoittaa kanssakinkystä
« Vastaus #14 : 28.01.2024, 09:16 »
Äkkiähän sitä uhataan kunnianloukkaussyytteillä, kun varoittaa vaarallisista tyypeistä.

Voin olla väärässä, mutta mun käsitys on, että vaarallisista tyypeistä varoittelija, joka oli aktiivisena täällä on käsittääkseni se henkilö,
joka on tuomionsa jälkeen nostanut eniten kunnianloukkaussyytteitä kun hänestä on "varoitettu" ?  :o