Kirjoittaja Aihe: Online-domit  (Luettu 1412 kertaa)

NahkaNalle

Online-domit
« : 13.02.2024, 16:22 »
Tää voi olla vanha aihe mitä en oo tajunnut tonkia tuolta aiempien lankojen joukosta, mutta mitä kokemuksia teiltä löytyy tällaisista? Mulla on somen kautta ottanut useasti yhteyttä erilaiset tällaiset domit, jotka etsivät subia etäyhteyden kautta kontrolloitavaksi, ja vaikka koko konsepti kiihottaa ja kiinnostaa itseäni lähtökohtaisesti, ei multa löydy paljoa luottoa siihen että suhde jatkuisi tasapuolisesti siinä kohtaa kun tulee jonkinlaisen "tribuutti-maksun" kysymys eteen. Nytkin oon ollut jutuissa yhden hollantilaisen dominan kanssa ja ollaan siinä asteella jossa toiminnan jatkumiseksi mun pitäisi pulittaa 25€:n tribuuttimaksu tälle. Mua ei moinen summa paljoa haittaisi maksaa, mutta tuntuu että internettiä tutkiessa valtaosat sanovat että ovat joko kiristysmielessä (vaikken omakuvaa lähempiä henkilökohtaisia tietoja ole jakanut) tai sitten vain ihan skämmäyksen nimissä liikenteessä. Miten te jäsenet jatkaisitte tätä?

TL;DR: ajatus kutkuttaa, pelkään että viedään rahat tai maine.

belladonna

Vs: Online-domit
« Vastaus #1 : 14.02.2024, 10:46 »
Ikävä kyllä internetissä ja maailmassa yleensäkin tahtoo olla niin, että jos jokin asia vaikuttaa olevan vähän liian hyvää ollakseen totta tai muuten epäilyttävää, niin se sitä sitten yleensä myös on.

Itse leikin koronavuosien ratoksi muutamassa DS-aseltemaisessa etäsuhteessa - molemmin päin, eli olen ollut sekä etäsubina että etä-Dommena. Näissä interaktioissa ei kuitenkaan raha liikkunut vaan molemmin puolin oltiin liikkeillä ihan rakkaudesta lajiin. Silti sai kyllä vähän miettiä, että millaista kuvamateriaalia yms. luovuttaa toisella puolella maailmaa asuvan tuntemattoman ihmisen käsiin - tai että millaista materiaalia voi eettisesti pyytää. Itselleni jäi kuitenkin näistä leikkisuhteista hyvät kokemukset eli luottamus piti molemmin puolin kaikissa suhteissa.

Uskoisin, että esim. FetLifen kautta edelleen pystyisi tällaisen etäsuhteen muodostamaan, vaikka noiden suosio lieneekin aika paljon dropannut nyt, kun ihmisten on taas helpompi tavata toisiaan kasvokkainkin. Toisaalta aina on ihmisiä, jotka mielellään pitävät nämä fantasiat irrallaan arkitodellisuudestaan.

oPoika

Vs: Online-domit
« Vastaus #2 : 14.02.2024, 14:51 »
Nytkin oon ollut jutuissa yhden hollantilaisen dominan kanssa ja ollaan siinä asteella jossa toiminnan jatkumiseksi mun pitäisi pulittaa 25€:n tribuuttimaksu tälle.

Jos millään tavalla maksat, olet palvelun ostaja. Sinun asemasi ja arvosi perustuvat rahaan.

Ja kun olet palvelun ostaja, sinun täytyy huolehtia, millaisilla ehdoilla ja millaisella turvalla palvelua ostat.

Älä ole tyhmä. Tyhmiä huijataan. Tyhmiä kiristetään. Tyhmien voimakkaita tarpeita käytetään hyväksi.


Ariel Verdandi

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 10
  • Exploring/Evolving Domme-leaning Switch
  • Galleria
Vs: Online-domit
« Vastaus #3 : 21.02.2024, 14:54 »
Näin aloittelevan dommen näkökulmaa, jonkin verran etädominointia sivusta seuranneena... tribuutti on monelle dommelle helpoin tapa testata onko sub valmis antamaan itsestään mitään. Sillä ei ole mitään tekemistä palveluiden ostamisen kanssa, se on helpointa ja yksinkertaisinta mies-subin käyttöä.

Mies-subien on joskus vaikea hahmottaa "suhteen tasapuolisuutta" nais-dommen näkökulmasta. Osa dommeista tyytyy siihen että valtadynamiikka käännetään vain tehdävän tai session ajaksi, osa haluaa selvästi enemmän, osa ei edes tiedosta epäsuhtaa.

Ollinkurjuus

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 113
  • Ehkä etsin ehkä en
  • Galleria
Vs: Online-domit
« Vastaus #4 : 21.02.2024, 19:03 »
25€:n tribuuttimaksu  on ok jos on tunnettu nimi. eli tietää että homma jotenkin eteneekin siitä.

kuin sieniä sateella on noussut " dommeja " joilla on suht raflaava ilmoitus joku kuvakin.

sitten pyydetään heti alkuun 10-50e jollain verukkeella. kun sen maksat yleensä vielä joku

kortti tms jonka jäljitys on lähes mahdotonta tulee radio hiljaisuus. summa harvan varmaan

kaataa mutta olisin varuillani jos amatöörille maksaisin.

Utelias kettu

Vs: Online-domit
« Vastaus #5 : 21.02.2024, 21:56 »
Mies-subien on joskus vaikea hahmottaa "suhteen tasapuolisuutta" nais-dommen näkökulmasta. Osa dommeista tyytyy siihen että valtadynamiikka käännetään vain tehdävän tai session ajaksi, osa haluaa selvästi enemmän, osa ei edes tiedosta epäsuhtaa.

Mitä tarkotat tällä epäsuhdalla/tasapuolisuudella? Onks se jotain mikä olis eri tavalla jos sukupuolet menee tosinpäin tai jos ois nainen ja nainen?

Ariel Verdandi

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 10
  • Exploring/Evolving Domme-leaning Switch
  • Galleria
Vs: Online-domit
« Vastaus #6 : 22.02.2024, 16:33 »
Mies-subien on joskus vaikea hahmottaa "suhteen tasapuolisuutta" nais-dommen näkökulmasta. Osa dommeista tyytyy siihen että valtadynamiikka käännetään vain tehdävän tai session ajaksi, osa haluaa selvästi enemmän, osa ei edes tiedosta epäsuhtaa.

Mitä tarkotat tällä epäsuhdalla/tasapuolisuudella? Onks se jotain mikä olis eri tavalla jos sukupuolet menee tosinpäin tai jos ois nainen ja nainen?

Joo. Miehet opetetaan jo lapsista odottamaan ja vaatimaan naisilta ilmaista tunnetyötä, metatyötä, hoitotyötä ja muuta "näkymätöntä työtä".
Miehille ja miesoletetuille myös annetaan sosiaalista ja systemaattista tukea vallan ylläpitoon, plus fyysisesti ovat usein vahvempia ja isompia.

Eli siinä missä mies-dom pelaa sillä vallalla joka sillä on jo valmiiksi, nais-domme joutuu rakentamaan vallan itse ja kääntämään jo olemassa olevan valta-asetelman. Lisäksi sitominen, piiskaaminen yms fyysinen valta ei ole naiselle se luontaisin vallankäytön muoto. Heti kun mies on irti köysistä niin voimasuhteet palautuu toisinpäin, jos mun valta perustuu vain niihin köysiin.

Dommehommissa toi näkymätön työ on iso osa tekemistä ja se on ongelma jos mies kokee, että se on arvotonta tai ei näe sitä ollenkaan. Eli siinä vaiheessa kun nainen sitten haluaa tasapainottaa tilannetta rahalla, mies kokee että häntä käytetään hyväksi.

Oman himon hillitsemättömyyteen vetoaminen on myös naiselle tabu. Ei mene läpi, että male-master vei mun rahat ja maineen kun oli pakko saada tyydytettyä tarpeet ja se käytti hyväkseen. Oletetaan että naisella ei niitä himoja ole tai jos on niin ne pitää hillitä ja hallita.

Silloin kun domme pyytää rahaa, tilanne todennäköisesti on jo siinä vaiheessa dommelle epätasa-arvoinen ja se haluaa tasapainottaa sitä. Tai... aloittelevilla dommeilla jotka eivät ole tottuneet siihen että heidän himojaan toteutetaan millään tavalla, niin niillä lyö vaan tyhjää siinä vaiheessa kun pitäisi keksiä että miten siitä miehestä revitään irti nautintoa. Sieltä vaan ekana tulee mieleen se rahan ottaminen.

 

Greta

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 918
  • väkivaltiatar
  • Galleria
    • Löydät mut täältä
Vs: Online-domit
« Vastaus #7 : 22.02.2024, 16:46 »
Ariel Verdandilla hyvää pohdintaa tuossa yllä. Varsinkin ensimmäisen ja toisen kappaleen huomiot metatyöstä ja vallan rakentamisesta on sellaisia, joiden toivoisin iskostuvan moneen alistujaan. Niin ihanteellista kuin se olisikin, niin me dominoivina naisina emme lähde valtajutuissa liikkeelle samoista asetelmista, kuin suuri osa miesoletetuista D-tyypeistä.

Lisäisin tähän vielä huomion yksinkertaisesta kysynnän ja tarjonnan laista. Jos mulla kokeneena dommena on ominaisuuksia/taitoja, joista jotkut ihmiset ovat valmiita maksamaan, miksi en hyödyntäisi tätä? Ihan yhtälailla mä otan rahaa taidoista, jotka olen hankkinut koulutuksella ja töitä tekemällä.

Itse en vaadi tribuuttimaksuja tai muitakaan lahjuksia tutustuessani ihmisiin siviilissä. Voin kuitenkin hyvin kuvitella, että mikäli kiinnostus ei ole molemminpuolista, tai (kuten yllä mainittiin) en kokisi saavani vuorovaikutuksesta hyötyä tai omille haluilleni täyttymystä, on täysin normaalia etsiä siitä sitten muunlaista hyötyä, tässä tapauksessa rahallista.

Huijareita on varmasti liikkeellä, mutta joskus asiat on vaan paljon yksinkertaisempia.

Pip

Vs: Online-domit
« Vastaus #8 : 22.02.2024, 17:17 »
Arielille ja muillekin naispuolisille suosittelen erittäin loistavan gradun lukemista, ainakin mulle se selitti helvetin paljon sellaista, mitä en edes osannut ajatella: https://trepo.tuni.fi/handle/10024/151656

Velho

Vs: Online-domit
« Vastaus #9 : 22.02.2024, 19:32 »
Ariel nyt vetää hyppyaltaan syvään päätyyn aika suorilta.

Vastaavasti voidaan ajatella että nainen on beaty object ja haluaa naida sosiaalisesti ylös.

Koska hänellä on pillu. (vrt miehen luontaisesti opetettu asema, jonka btw opettaa hänen kasvattajansa. Äiti, nainen).

Palatakseni siihen onko 25 yksikköä valuuttaa jotakin, se tosiaan on vain vaihdannan väline ja sitten voi jokainen tahollaan miettiä onko valmis sen sijoittamaan minkälaisen riskitason toimintaan vai ei.

Ariel Verdandi

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 10
  • Exploring/Evolving Domme-leaning Switch
  • Galleria
Vs: Online-domit
« Vastaus #10 : 23.02.2024, 12:44 »
Arielille ja muillekin naispuolisille suosittelen erittäin loistavan gradun lukemista, ainakin mulle se selitti helvetin paljon sellaista, mitä en edes osannut ajatella: https://trepo.tuni.fi/handle/10024/151656

Joo, toi on hyvä matsku, mutta se ei mene vielä ihan tämän asian ytimeen.

Nathalie Lugandin A Psychodynamic Approach to Female Domination in BDSM Relationships: Sexuality Between Pleasure and Work on pelkästään tästä aiheesta... ehkä vähän liiankin raadollisin lopputulemin.

Koko ajanhan tää tilanne paranee sitä mukaa kun naiset heräävät näkemään näitä asioita ja opettavat lapsensa käyttäytymään eri tavalla. Nuorissa miehissä monella onkin tunnetaidot ja nämä muutkin asiat paljon paremmalla tasolla kuin vanhemmilla.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2024, 13:00 kirjoittanut Ariel Verdandi »

Tyttöpoika30

  • Vieras
Vs: Online-domit
« Vastaus #11 : 24.02.2024, 11:23 »
Itse vierastan "tribuuttimaksuja", jos kyseessä ei ole puhtaasti kaupallinensuhde. Luottamuksen suhteeseen voi osoittaa omalla toiminnallaan.

Toki jos kyseessä on kaupallinensuhde, niin silloin on ymmärrettävää pyytää etukäteismaksuja, jotta palveluntarjoaja voi luottaa asiakkaan maksukykyyn.

Ariel Verdandi

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 10
  • Exploring/Evolving Domme-leaning Switch
  • Galleria
Vs: Online-domit
« Vastaus #12 : 24.02.2024, 12:04 »
Tribuuttimaksu ei ole dommelle etukäteismaksu, eikä vaihdannan väline. Raha ja lahjat on naiseksi kasvatetulle vallankäytön väline itsessään.

Itse en pyydä tribuuttimaksuja (tai muutenkaan pelaa rahalla alistussuhteissa) just tämän väärinkäsityksen vuoksi - en halua antaa subille sitä mentaalista valtaa että se luulisi olevansa jotenkin saamapuolella tribuutin maksettuaan.

Tuo siitä huolimatta että koen ihan valtavaa pehmeän pörröistä mielihyvän tunnetta kun tiedän että ihana mies on antanut kaikki resurssinsa mun käyttöön. Yksi tyytyväisimmistä ihmisistä jonka olen nähnyt tänä vuonna oli etädomme jonka sub oli ostanut sille ratsupiiskan.

Lovemachine

  • Känkyrä
  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 215
  • Omnia vincit amor: et nos cedamus amori!
  • Galleria
Vs: Online-domit
« Vastaus #13 : 24.02.2024, 17:08 »
Arielille ja muillekin naispuolisille suosittelen erittäin loistavan gradun lukemista, ainakin mulle se selitti helvetin paljon sellaista, mitä en edes osannut ajatella: https://trepo.tuni.fi/handle/10024/151656

Kyllä, tämä tutkielma on kyllä hyvä. Suosittelen.