Kirjoittaja Aihe: Anonyymi "Herra Jackin ihmeellinen huone"  (Luettu 25061 kertaa)

Smooth

  • Vieras
Anonyymi "Herra Jackin ihmeellinen huone"
« : 11.04.2011, 23:45 »
Odotin tuosta kirjasta paljon mutta mutta...

Kirjan kirjoitamisajankohdasta ei ole tietoa, veikkaanpa että jotain 1920-1930. Ainakin ihmisten pukeutuminen ja elintavat (josta nyt ei kamalasti ollut puhetta mutta muutama viitaus kuitenkin) annavat sellaisen käsityksen.

Kirja on siis Masterin kirjoitus. Mitään syvällistä katsausta masterointiin ei ole syytä odottaa, päinvastoin, kirja kuvailee seksileikkejä jotka ovat aika samoja, paitsi naisten ulkomuoto/määrä/estoisuuden aste vaihetelee. Eli melko tylsä... Viimeisen kohtauksen selailin lukien joka kolmannen rivin kun mielenkiinto lopahti.

Mitä jäi mieleen: karvaiset naiset...

Jackin huone sinänsä oli mielenkiintoinen tosiaan, väkipyöriä, huonekaluiksi naamioituja Turman Tuoleja ja pylväitä ja täydellinen äänieristys.

Eli voi lukea ajankuluksi jos ei odottaa isompaa lukukokemusta.

Henkilökohtainen mielipide siis.

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Anonyymi "Herra Jackin ihmeellinen huone"
« Vastaus #1 : 11.04.2011, 23:50 »
Taisin päästä sivulle 48, kunnes kiinnostus lopahti. Selasin pikaisesti kirjan siitä loppuun, mutta mitään kiinnostavaa ei tullut vastaan. Tiedän, olen tylsä.

Verna

  • Vieras
Vs: Anonyymi "Herra Jackin ihmeellinen huone"
« Vastaus #2 : 11.04.2011, 23:52 »
Ei, et ole tylsä, se kirja on.

Smooth

  • Vieras
Vs: Anonyymi "Herra Jackin ihmeellinen huone"
« Vastaus #3 : 11.04.2011, 23:54 »
Ja ajatella, yleensä tätä esitellään kun jotain BDSM-klassikkoa. Siis sellaista tukipylvästä. Josta ihmiset saa "herätyksen".
Ehkä vaan aika on ajanut ohi? Auttamattomasti?

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Anonyymi "Herra Jackin ihmeellinen huone"
« Vastaus #4 : 11.04.2011, 23:56 »
Tai sitten ihan vaniljalle kirja saattaa olla hyvinkin jännittävä.

submit

  • Vieras
Vs: Anonyymi "Herra Jackin ihmeellinen huone"
« Vastaus #5 : 12.04.2011, 00:11 »
Veikkaan, että sillä on paljonkin merkitystä, missä iässä kirjan lukee ;) Itse luin siitä kaverini kanssa jännimpiä pätkiä jo lapsena (ehkä 8-9 vuotiaana) ja kokonaan luin se myöhemmin ollessani ison veljen luona lapsenlikkana, ehkä 14-vuotiaana. Pengoimme muutenkin kaiken mielenkiintoisen seksiin liittyvän, mitä hänen isänsä oli piilottanut kellarin varastoon (vaimoltaan piiloon?). Kuten jonkinlaisia fetisistisiä polaroidkuvia yms.

Thea

  • Vieras
Vs: Anonyymi "Herra Jackin ihmeellinen huone"
« Vastaus #6 : 12.04.2011, 00:11 »
Olen tuon pariinkin kertaan lukenut. Kyllähän sen nyt lukee, mutta luulisin vaniljan saavan siitä enemmän irti. teininä tuo viihdytti huomattavasti enemmän

Glori

  • Vieras
Vs: Anonyymi "Herra Jackin ihmeellinen huone"
« Vastaus #7 : 12.04.2011, 08:06 »
Tämä oli ensimmäinen tämän genren kirja jonka luin. Täytyy sanoa että olin pettynyt. Kirja on todellakin iloittelu, hyvin kepeä ja korkeintaan kiusaava. Odotin hieman rankempaa. Positiivista oli että aiheessa ollaan kokoajan  :)

Kirja on vuodelta 1968.


Milla

  • Vieras
Vs: Anonyymi "Herra Jackin ihmeellinen huone"
« Vastaus #8 : 19.04.2011, 23:23 »
Kirjan julkaisuvuosi huomioiden, teksti oli siihen aikaan kovaa kamaa.
Kuuluu omiin lukukokemuksiin alle murkkuikäisenä heti Millerin Sexusten, Plexusten ja Kääntöpiirien jälkeen  8)

pulseproto

  • Vieras
Vs: Anonyymi "Herra Jackin ihmeellinen huone"
« Vastaus #9 : 21.04.2011, 03:34 »
Ja ajatella, yleensä tätä esitellään kun jotain BDSM-klassikkoa. Siis sellaista tukipylvästä. Josta ihmiset saa "herätyksen".
Ehkä vaan aika on ajanut ohi? Auttamattomasti?

.. smooth.. ggrrr - tämä piti lukea noin 12-14 veenä.. LOL.. ok, itse taisin olla 15.. mutta menköön

Smooth

  • Vieras
Vs: Anonyymi "Herra Jackin ihmeellinen huone"
« Vastaus #10 : 21.04.2011, 08:33 »
Ja ajatella, yleensä tätä esitellään kun jotain BDSM-klassikkoa. Siis sellaista tukipylvästä. Josta ihmiset saa "herätyksen".
Ehkä vaan aika on ajanut ohi? Auttamattomasti?

.. smooth.. ggrrr - tämä piti lukea noin 12-14 veenä.. LOL.. ok, itse taisin olla 15.. mutta menköön

Mikä grr..? Minä luin sen ihan aikuisena. Lapsena luin anatomiaoppaita. Salaa.

pulseproto

  • Vieras
Vs: Anonyymi "Herra Jackin ihmeellinen huone"
« Vastaus #11 : 21.04.2011, 15:32 »
..niin hyväntahtoinen pääsiäis ggrrr.. ;)  Onhan tuo käännös näin aikuisena luettuna hieman kuin lukisi uudelleen Enid Plytonin viisikkoja  ;D

Smooth

  • Vieras
Vs: Anonyymi "Herra Jackin ihmeellinen huone"
« Vastaus #12 : 22.04.2011, 00:58 »
..... lukisi uudelleen Enid Plytonin viisikkoja  ;D

En ole lukenut ensimmäistäkään Viisikkoa. Joku selitti pari päivä stten, että pervoja kirjoja ovat.
Mutta muistan, että noin 13-14 vuotiaana luin kirjoja keksitysleireistä ja ihmiskokeista. Ja erityisesti jäi mieleen eräs kirja jossa kuvailtiin koetta, missä alijäähtyneitä ihmisiä herätetiin taas "henkiin". Lämpimien ihmiskehojen avulla. Joku jaksoi harrastaa seksiä ja se toimii parhaiten lämmikkeenä.

Luin tuota aina uudestaan ja uudestaan.

Lapsen mieli voi olla tosi omituisen vinksallaan.
« Viimeksi muokattu: 22.04.2011, 07:45 kirjoittanut Smooth »

Master T

  • Vieras
Vs: Anonyymi "Herra Jackin ihmeellinen huone"
« Vastaus #13 : 27.04.2011, 23:38 »
Romaani on alunperin englantilainen ja julkaistu ensimmäisen kerran vuonna 1908. Alkukielinen nimi on "The Way of a Man with a Maid".

Ei tuo minustakaan mitenkään erikoinen ole. Hieman tökerösti kirjoitettu ja jäi toistamaan samaa kaavaa monta kertaa. Kuitenkin jotain viktoriaanisen ajan englantilasien yläluokan ajattelusta siinä ehkä oli. Muinoin sitä lukiessani koin muutamat kohtaukset hyvinkin kiihottavina. Syynä ei ehkä ollut niiden taidokkuus tai kekseliäisyys, vaan pikemminkin vain se, etten ollut silloin hyvin nuorena ollut lukenut niin avoimen nauttivasti kirjoitettua tekstiä naisen piiskaamisesta.

Kirja on tällä hetkellä ainoastaan historiallinen kuriositeetti ja kurkistus sen ajan ihmisten salaisiin haaveisiin. Eroottista tekstiä sadomasokismista on nykyään saatavilla kirjallisesti paljon parempaa, joissa kiihottavuuskin on toista luokkaa. Kirja kuitenkin sopii sellaisille, jotka kokevat vanhan Englannin hämyisät salaiset kellarit ja ihmisten yhteiskunnallisen eriarvoisuuden kiihottavaksi fantasiaksi.

solmu

  • Vieras
Vs: Anonyymi "Herra Jackin ihmeellinen huone"
« Vastaus #14 : 02.05.2013, 19:51 »
Minä en kyllä suuremmin kyseisestä teoksesta perustanut.
Alku menetteli, osassa kohtaa saattoi jopa kiihottaakkin, kun sopivassa mielentilassa sitä
lueskeli. No okei, ehkä hieman joutui käyttämään aivotoimintaakin siinä määrin, että kuvitteli
tilanteen hieman toisenlaiseksi.

Mutta, loppuun asti en saanut sitä luettua. Mielestäni se alkoi koko ajan toistaa itseään,
loppuosa oli mielestäni niin kuvottava, että oli pakko lopettaa lukeminen kokonaan kesken.

Ja tietenkin, minun oma mielipiteeni tämäkin, joku on saattanut tykätä.
Kuitenkin kaikki äiti-tytär- jutut oli vähän liian paksua minulle.