Kirjoittaja Aihe: Kuuluuko vanilja mukaan kinkyilyyn?  (Luettu 2425 kertaa)

Mr Birch

• V.I.P.
  • Testi näyttää, että on aika häipyä (82 % vanilla)
  • Galleria
Vs: Kuuluuko vanilja mukaan kinkyilyyn?
« Vastaus #15 : 25.07.2025, 21:12 »
Palautetaanpa mieliin taustalla oleva ilmaisu plain vanilla, siis yleisemmässä merkityksessä. Se määritellään esimerkiksi tähän tapaan:
Lainaus
Plain vanilla is an adjective describing the simplest version of something, without any optional extras, basic or ordinary.
Taustalla on väite, että vaniljajäätelö on jäätelöistä se yksinkertaisin. Ja tämä siis edellyttäisi, että vaniljaseksi olisi yksinkertaisinta seksiä. Voimmeko todella vakuuttua siitä, että vaniljaseksiin päätyminen on yksinkertaisin mahdollisuus, jota vasten kinky, tätä taustaa seuraten olisi optional extras?

Eikö nykyään pikemminkin pitäisi lähteä siitä, että vanilja on jotain, mikä pitää valita ja pyytää erikseen, koska kuka nyt lähtökohtaisesti siihen tyytyisi? Mutta tämän langan asetelmahan onkin se, että lähtökohta (basic or ordinary) onkin kinky, jota sitten maustetaan vaniljalla.

Mr Birch

MikkoMystikko

• Asiakas
  • **
  • Idiootti olen :)
  • Galleria
« Vastaus #16 : 26.07.2025, 12:39 »
Sana "vanilja" on tässä meidän yhteydessä ehkä semmoinen, että jokainen määrittää sen omalla tavallaan. Yleisesti tätä ketjua luodessa oletin, että kinkyys on jotain bdsm-tyylistä ja sitten näitä daddy/little ja jotain 'vaippavauvana olo' hommia ja muita, joihin ei olettaisi 'perinteisten' ihmisten seksihommissa ryhtyvän. Tämä siis vain minun... oletusasetelma?

Jos siis vain perinteinen lähetyssaarnaaja ja doggystyle ym ja ehkä joku esileikki lasketaan vaniljaksi, mutta sitten kaikki vaikkapa tantrahommat ja edgingit ja muut semmoiset ja laajimman spektrin bdsm:t ja luonnossa metiköissä ym seksin harrastaminen menee "ei-vanilja" puolelle, niin...

Silloin mä olen ihan täys kinky. Ja siis onhan noissa vaniljahommissa tuolla määritelmällä vielä sekin, että "hoidetaan vaan homma että saadaan nukuttua (orgasmi nukuttaa jos antaa nesteiden tulla), tai sitten että nautitaan kunnolla herkistelystä ja siitä yhdessäolon lämmöstä. Jos tuo herkistely ja lämpö on myös kinkyä monelle, niinkuin kai sitten varmaan on, niiin....

Huhhuh... nää määritelmät...  ;D

Dean

« Vastaus #17 : 26.07.2025, 18:31 »
Jos me harrastamme vaniljaa, niin se on vähintäänkin D/s. En kiihotu tasa-arvoisesta seksistä.

Sigmamies

• V.I.P.
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
« Vastaus #18 : 27.07.2025, 09:06 »
Jos me harrastamme vaniljaa, niin se on vähintäänkin D/s. En kiihotu tasa-arvoisesta seksistä.

Samaan tyyliin täälläkin on.
Vaikka kuinka vaniljaa seksi olisi fyysisesti niin onko se enää vaniljaa jos toista kutsutaan sedäksi ja toista kehutaan hyväksi tytöksi kun saa orkun lähetyssaarnaajassa. D/s on kuitenkin aina läsnä kun se on itsestäänselvää.

Proxima Centauri

• Asiakas
  • **
  • Ihmisen kaltainen
  • Galleria
« Vastaus #19 : 27.07.2025, 19:26 »
Omalla kohdallani varmaan kuuluu - vastaan näin, vaikka en olekaan ihan varma, miten tällaisessa kysymyksessä pitäisi erottaa toisistaan kinky ja vanilja, koska kuten moni on jo todennutkin, ne myös sekoittuvat toisiinsa. Mutta koska itse en ole mikään kokonaisvaltainen ja täysverinen kinky, ja minulla kinkyys ei seksissä varmaankaan mene "kuin oppikirjan mukaan", niin varmaan voi sanoa, että minulla on kinkyilyssä vaniljaisia sävyjä. Kuten toisaalta taas vaniljassani olisi kinkyjä sävyjä. Tykkään sekoituksista  :D