Kirjoittaja Aihe: Ajatuksia nimityksestä Huora (subin nimittämisen)  (Luettu 2760 kertaa)

Kotkotin

Vs: Ajatuksia nimityksestä Huora (subin nimittämisen)
« Vastaus #15 : 21.09.2025, 21:26 »
Kiva sana.
Tykkään siitä. 
Siis, jos sitä käytetään luvan kanssa.
Tykkään muistakin halventavista nimityksistä.

En osaa tämän paremmin tätä asiaa filosofoida.

Flikk

• V.I.P.
  • It's playtime;)
  • Galleria
    • Novelleja
« Vastaus #16 : 21.09.2025, 22:17 »
Niin. Mulle käy kaikki. Kiva, ku puhutellaan. Yleisimmin olen lelu, mut välillä muutakin. Kaikkein mieluiten olen mitä tahansa, mikä päättyy omistusmuotoon, kuten huoraNI, lutkaNI, leluNI tms.

Pip

« Vastaus #17 : 22.09.2025, 22:56 »
Sitäpaitsi Huoralla on helvetin hyvä biisi: Pyörällä baariin ja taksilla himaan.

Pehmis

« Vastaus #18 : 23.09.2025, 10:44 »
En pidä, kuten en pidä nartusta, horosta tai lutkastakaan. Herättävät lähinnä ihmetystä, että millä perusteella ja mitäköhän tässä yritetään saada aikaan. Ja sitten tulee vähän sellaista vastareaktiota, että okei, voin mä mennä oleen jos haluut, tai et, pitäiskö mun sitten olla vähän nartumpi ja valita seurani paremmin, mitä mieltä olet? ;D

lusikaaNo

« Vastaus #19 : 23.09.2025, 13:46 »
Huora sanana on omaan korvaan liian raju. Voin olla isin pikku narttu, ihmisestä ja tilanteesta riippuen, mutta en huora.
Ei siis ole edes kokemusta sanan käytöstä nykyisin (entisessä elämässä kyllä sitä sai välillä kuulla) mutta ei kyllä kiinnostustakaan.

Nelli Pikkuvaltikka

• Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Little with an attitude
  • Galleria
« Vastaus #20 : 24.09.2025, 09:41 »
Pieni omakohtainen mielikuvamatka aiheeseen:

Brättäilevä subi on vongannut, mourunnut ja kerjännyt, kiehnäten, jekkuillen ja ympärilläsi härnäten koko päivän. Olet saanut spämmikasan viestejä, joutunut aamulla pohtimaan elämänvalintojasi kun tuo toinen on ylienergisenä ja himokkaana hyppinyt naamallesi, osa päivän käskyistä on mennyt kuuroille korville ja puolet sovituista säännöistä on unohtunut johonkin hamaan tulevaisuuteen. Saat illalla viimein hetken istua rauhassa sohvalla, otat tottelavaisesti tarjoillun juoman käteesi ja näet yhä tuon huomiota ja kehuja kalastelevan innokkaan virneen toisen naamalta. Pohdit itseksesi että tämä päivä vaatii muutakin kuin kehuja, olet koko päivän odottanut hetkeä kun olette molemmat vapaita töistä ja arjen velvoitteista. Lopulta tiedät millä murrat tuon koko päivän kestäneen uhkarohkean brättäilyn ja ilkikurisuuden..

"kiitos, nyt sitten istut alas ja oot hiljaa - senkin huomiohuora."

Yksi tiukka katse omalta puoleltasi ja yllättynyt vilkaisu hänen puoleltaan. Tilanne ja jännite alkaa sulaa. Näet kuinka kaikki se huomionhakuinen jännitys ja hyper olotila sulaa pois, tarvittaessa vain uusi tiukka tuijotus ja jokainen ilkikurinen vilkaisu tai suun aukeamien loppuu lyhyheen. Annat yliaktiivisuuden sulaa ja rentoutua, odotat että kroppa ja käytös on rauhoittunut. Kun sulava subi vieressäsi alkaa näyttää katumuksen merkkejä ja tuijottaa nyt jo pyytävin silmin, selkeästi rauhallisemmalla energialla, saa hän ne kehut ja sen huomion jota on koko päivän kerjännyt..

"Hyvä tyttö, nyt saat..."
--

Mielikuvan kohtausta voit ja saat maustaa omaan dynamiikkaan sopivin teoin, elein ja sisällöin, niiden ohella tuo yksi sana on omasta mielestä varsin monikäyttöinen. Voi olla että subi on huomiohuora, huonosti käyttäytyvä huora, mamman oma pikku mussukkahuora.. Käyttötapoja on monia. Itse en arkisesti kyseistä sanaa käytä ja joudun jopa työmaailmassa opettamaan ettei se ole sanan "nainen" synonyymi. Sen sijaan konsensuaalisessa D/s dynamiikassa, tietoisesti valitun teon ja kommunikoinnin tehokeinona tuo sana on vallan mainio. Tarpeeksi nöyryyttävä ja kova, mutta muovattavissa joksikin todella helläksi. (Vai onko jonkun mielestä "mamman mussukahuora" kauhean kova nimitys?)

~ Pikkuvaltikka
Jonka oma mussukkahuora lähti juuri töihin ja antoi mammalle rauhan kirjoittaa..

Floora

• Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Galleria
« Vastaus #21 : 24.09.2025, 10:18 »
~ Pikkuvaltikka
Jonka oma mussukkahuora lähti juuri töihin ja antoi mammalle rauhan kirjoittaa..

Aika kuuma ja opettavainen kuvaus dynamiikka-asioista!

irhe

• Asiakas
  • **
  • Lumoava kirous
  • Galleria
« Vastaus #22 : 24.09.2025, 18:19 »
~ Pikkuvaltikka

Aika kuuma ja opettavainen kuvaus dynamiikka-asioista!
Todella! Ihaillen luin taas Nelli Pikkuvaltikan verbaalista ilmaisua.

Voitto

• Rsyke
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Eläpä hättäile, istu mättäälle
  • Galleria
« Vastaus #23 : 25.09.2025, 18:28 »
Huora, minulle tuo sana on sävyltään hyvin ikävä ja loukkaava eikä siinä ole lämpöä, välittämistä eikä rakkautta. Subille löydän ja käytän monia muita sanoja kuin huora ilmaistakseni asioita mutta kukin tietysti tavallaan ja tyylillään.

Huora ei kuvaa (enää) seksityöläisiä eikä palveluiden tarjoajia eikä tuota enää juuri kuule missään yleisissä keskusteluissa vaikka sanana onkin varmaan kaikille tuttu.

Oikeastaan tulee mieleen vain yksi henkilö josta tuota nimitystä voisin käyttää eikä siinä ole lämpöä mukana, ei huonosti tässä kummallisessa maailmassa kummallisten ihmisten keskellä kaikkien näiden vuosien aikana.

Selina

• Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Nautin elämästäni.
  • Galleria
« Vastaus #24 : 25.09.2025, 21:55 »
Ei toimi mulle mistään näkökulmasta. Ehkä mä olen liian kirjaimellinen ihminen. Musta se, että on seksuaalisesti aktiivinen ei ole huoraamista. Tai ei pelkästään mun mielestä, vaan sehän on ihan fakta. "Lunttu" toimii kohtuu hyvin, mutta sillekin on hetkensä. Jos esimerkiksi kyseisen sanan käyttäjän kanssa ollaan yhdessä touhuttu jotakin vaikka ryhmä juttua, mä en osaa vastaanottaa sitä, että minä olisin siinä se lunttu. Jos hän on itsekin osallistunut toimintaan, mutta toruu vain minua. Jos taas minä olen olen yksin vaikka suhteen ulkopuolella hommaillut jotakin, niin silloin on kivaa saada torut "lunttuilusta".

Janetar

« Vastaus #25 : 27.09.2025, 07:34 »
Ei todellakaan toimisi.

Mr Birch

• V.I.P.
  • Testi näyttää, että on aika häipyä (82 % vanilla)
  • Galleria
« Vastaus #26 : 27.09.2025, 09:09 »
Silmätäänpä lauantaiaamun ratoksi tämän sanan lähistöllä yhteen kohtaan kirjallisuuden historiassa (ja ollaan myös lähtökohdan, subin nimittämisen, ulkopuolella). Aleksis Kiven Seitsemän veljeksen Juhanille Venla oli kauan tavoiteltu ja vihdoin omaksi saatu lempilintu. Silloin, kun tunteet kuumenivat, käytössä oli laaja nimitysten asteikko. Lunttu oli käytössä, samoin hälläkkä, mutta kun Kissalan Aapeli oli mielestään solidaarinen Juhanille ja käytti nimitystä hurnukka, niin Juhani hirmustui: "Hauku minua, mutta älä minun vaimoani!" Kyse oli siis siitä, mitä sanotaan ja toisaalta, painavasti, siitä kuka sanoo.

Lähteistä tarkistamatta oletan, että hurnukka on huoran kiertoilmaus, kun taas hälläkkä on ihan eri rekisteriä. Huoraa kirjassa ei mainita lainkaan. Luntusta Juhani puhui vimmastuneena, kun veljekset olivat yhdessä kosimassa Venlaa, siis silloin, kun tilanne ei ollut vielä kypsä ollenkaan ja käsitys suhteestakin oli nykytermein jotenkin polygaminen: "toisin sanoen tulis hän meidän kaikkien vaimoksi".

Mr Birch
« Viimeksi muokattu: 27.09.2025, 13:17 kirjoittanut Mr Birch »

irhe

• Asiakas
  • **
  • Lumoava kirous
  • Galleria
« Vastaus #27 : 27.09.2025, 12:55 »
lempilintu, hälläkkä, hurnukka

Saattaisipa sydämeni hieman sulaa, mikäli armaani minua tällaisilla nimityksillä kutsuisi.

Pehmis

« Vastaus #28 : 30.09.2025, 11:14 »

Lähteistä tarkistamatta oletan, että hurnukka on huoran kiertoilmaus, kun taas hälläkkä on ihan eri rekisteriä. Huoraa kirjassa ei mainita lainkaan. Luntusta Juhani puhui vimmastuneena, kun veljekset olivat yhdessä kosimassa Venlaa, siis silloin, kun tilanne ei ollut vielä kypsä ollenkaan ja käsitys suhteestakin oli nykytermein jotenkin polygaminen: "toisin sanoen tulis hän meidän kaikkien vaimoksi".

Mr Birch

Kiinnostavaa, sekä hälläkkä että hurnukka ovat itselleni uusia tuttavuuksia. Hälläkkä kuulostaa perhmeämmältä, mutta muuten ei ollut tietoa näiden rekistereistä. Voitaneen sanoa, että hurnukka on kevytmielinen siinä missä hälläkkä on eläväinen. Etymologisessa sanakirjassa hurnukka on "kevytmielinen, hepsakka; reipas, rivakka"; käytetty myös muodoissa hurnakka, hurnakko, esim. sanasta hurnia eli "tehdä jotakin nopeasti". Murresanakirjan mukaan hälläkkää käytetätään "(liian) vilkkaasta, eläväisestä, iloluontoisesta ihmisestä"; ja asiaan liittyy usein "hälinä, meteli". Kalajoella sama kuin huitukka.

*
Olen ehkä viikon miettinyt sellaista kirjoittamaani vanhaa novellia, jonne olen kirjoittanut omaksi ajatuksekseni, että haluan olla jonkun pikkulutka. Tämä on itselleni näin omasta suusta vähän vieras rekisteri, ja kantaa mukanaan jotain vähän surumielistä ylpeyttä.

Varmaan en pidä sanasta huora sen vuoksi, että toisinaan subin rooli on tuntunut huoraamiselta silloin, kun vastapuolella on tarjota liian ahdasta roolia ja näkemystä, eikä kiintymystä kummempaa. Tai jos on tuntenut viihtyvänsä subin roolissa, ollut seksuaalisesti aktiivinen tai on kiinnostunut seksiin liittyvistä asioista ja on niihin liittyviä ajatuksia ja ideoita, on ulkopuolelta tai lähipiiristä tullut kuitenkin vähän sellaista asennetta, että tuntee huoraavansa. On ollut aika pitkiä kausia, jolloin olen tuntenut olevani huora. Ja koska sitten olen huora, huomaan, että itselläni on kyllä identiteetissä sellainen vähän ylpeä vastaavuus tähän sanaan, mutta kannattaako sitä minusta käyttää, on sitten eri asia. Joskus on kuitenkin kiva olla hieno huora tai lempilintu. Mutta sanana se on aika kaksiteräinen miekka. Siinä on se puoli, että voi pukeutua kauniisiin asusteisiin, kuten sanotaan, ja kantaa kaiken kauniisti ja toisaalta se puoli, ettei koskaan voi jäädä.