Kirjoittaja Aihe: Tuntuisiko latex enää samalta jos se olisi valtavirtaa?  (Luettu 1771 kertaa)

Salomo

• Turun Baletti
  • Asiakas
  • *
  • Salolainen kinky
  • Galleria
Toki lateksi / kumi yleistyy koko ajan pikku hiljalleen enemmän ja enemmän mitä vaatteisiin tulee, mutta tuntuisiko se enää samalta jos se olisikin valtavirtaa? Lähtisikö siitä se kinkyys ja "maagisuus" pois? Millaisia ajatuksia tämä herättää?

Salomo

• Turun Baletti
  • Asiakas
  • *
  • Salolainen kinky
  • Galleria
Mielestäni kumi on hauskin ja kiihottavin vaatemateriaali. Toki se on myös samalla vaativa mitä tulee sen ylläpitoon, varsinkin käytön jälkeen ja säilytyksen ajaksi; etenkin klooraamattomana. Klooratuilla pääsee toki helpommalla.

Mielestäni voisi sikäli olla ihan siistiäkin, että jos siitä tulisi enemmän valtavirtaa. Nyt vaatii kyllä aika paljon pokkaa lähteä ihmisten ilmoille kumivaatteissa. Mukavampi kun pukee vaikka catsuitin päälle normaalit ulkovaatteet. Kerran olen tässä viime aikoina käynyt pelkissä kumivaatteissa lenkillä täällä kaupungissa, mutta aika myöhään saa kyllä ulos lähteä ja mennä sellaisiin paikkoihin, joissa ei muita liikkuisi, siis jos asian haluaisi pitää ihan omana ilonaan.

Valtavirran myötä toki sellainen "maagisuus" varmaan häviäisi, joskin monen kinkyn elämää varmaan helpottaisi.

altxboy

• Uusi asiakas
  • *
  • Latex fashion freak
  • Galleria
Näkisin varsin mielelläni enemmän latexia "kadulla" ja ainakin omalta osaltani latexin yleistyminen ei vähentäisi kiinnostusta yhtään.

Toki latex on materiaali, josta ei koskaan tule jokapäiväistä vaatemateriaalia. En usko edes omistautuneimman latex-fettarin ajattelevan lähteä latexeissa ulos pakkasella. Säiden salliessa olen käyttänyt latexia julkisesti melko paljonkin. Kuitenkin yleensä yhdistäen sitä normaaliin vaatetukseen. Esim. latex-housut ja joku huppari tms. yläosana toimii ihan mainiosti ja palaute on aina ollut positiivista.

MsFox

• Asiakas
  • **
  • Prinsessa ja puolivaltakuntaa
  • Galleria
mä en oo koskaan henk koht tajunnu mitä hienoa nahassa on materiaalina.

älyllisesti tiedän että nahka on vertauskuva rock n roll -asenteelle, joka edustaa seksiä ja rellestystä, vapautta ja riehumista, aggressiota. Näitä piirteitä on helppo pitää seksiin liittyvinä, koska onhan se jotenkin "pahojen poikien juttu" tykätä tämmösistä.

Itteäni pahat pojat ei oo koskaan kiinnostanut, mitä kiltimpi ja mukavampi, sen parempi ^___^
eli joo, nään sen älyllisesti, sen symbolismin nahassa ja latexissa, että se edustaa meijän kulttuurissa tiettyä kapinaa mikä voi olla hottia. musta itestä se ei oo koskaan vaan ollut mitenkään viehättävää, ei se symbolinen taso eikä käytännön taso.

Pip

mä en oo koskaan henk koht tajunnu mitä hienoa nahassa on materiaalina.

älyllisesti tiedän että nahka on vertauskuva rock n roll -asenteelle, joka edustaa seksiä ja rellestystä, vapautta ja riehumista, aggressiota. Näitä piirteitä on helppo pitää seksiin liittyvinä, koska onhan se jotenkin "pahojen poikien juttu" tykätä tämmösistä.

Itteäni pahat pojat ei oo koskaan kiinnostanut, mitä kiltimpi ja mukavampi, sen parempi ^___^
eli joo, nään sen älyllisesti, sen symbolismin nahassa ja latexissa, että se edustaa meijän kulttuurissa tiettyä kapinaa mikä voi olla hottia. musta itestä se ei oo koskaan vaan ollut mitenkään viehättävää, ei se symbolinen taso eikä käytännön taso.
Oletan (en tiedä, enkä jaksa tarkemmin etsiä tietoa) että "pahojen poikien" nahkatakki liittyy hyvin läheisesti hell's angelsin syntyyn, joka siis oli sotilaslentäjien "eläköityminen" prätkien selkään WWII jälkeen. Nahka nyt vaan on paras materiaali tehdä lämpöisiä ja kestäviä ajoasuja.

Taleir

• Uusi asiakas
  • *
  • Lempeä Isäntä
  • Galleria
    • Taleirin esittely Baarissa
Joskus kauan sitten vähemmän älyllisellä random kuvafoorumilla oli simppeli kommentti kauniista fetissi-lateksivaatteista että:
Lateksivaatteet tekee kiihottavaksi se, että niille ei ole mitään muuta käyttöä kuin toisen kiihottaminen ja seksi.

Ei mikään maailman kattavin aforismi, mutta pitkään pidin sitä perusajatuksena. Lateksivaatteet eivät mielestäni edelleenkään ole vain vaatteita, vaan seksiin ja fetissiin liittyviä välineitä. Noin niinkuin yleissuuntana. Tiedän toki että niitä käytetään eri tavoin, ja ihmiset ajattelevat monella tavalla.

stoge

• PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
En oo asian harrastaja, mut ehkä sitten melko vanha, kun hyvin muistan 90 luvun latex/pvc "katumuodin".  :o
Ehkä tietyt vaatteet ei ole muotia just nyt, mutta ei se tarkota, ettei ne koskaan ole olleet.

LadyMysterious

En aivan ymmärrä tämän keskusteluketjun ydintä, näin asufetisistinä. Kun ulkopuoliset selittäisivät mitä mun pitäisi tuntea jos X tai Y. Kysymyksenasettelu kalskahtaa siltä, että pukeutumisella olisi tarkoitus aiheuttaa shokkireaktioita ja osoittaa oma erikoisuutensa ja tällaisen valtavirtaistumisen myötä moinen ei enää onnistuisi niiin koko juttu kuivahtaisi sillä kasaan. En löydä itseäni tällaisesta ajatuksesta, ehkä joku muu toki löytää.

Itse pukeudun itseäni varten ja sillä ei ole hittojakaan merkitystä pukeutuuko joku muu jotenkin samanlaisesti tai erilaisesti kuin minä. Fetissini on suhteessa itseeni, ei suhteessa muuhun maailmaan. Materiaalit ja asut aiheuttavat tuntemuksia ja ajatuksia aivan varmasti paitsi itsessäni, myös muussa maailmassa mutta se ei vaikuta siihen miten tai miksi minä pukeudun johonkin. Muoti muuttuu, omat mieltymykseni sen sijaan tuntuvat olevan syvälle juurtuneita ja kohtalaisen vakaasti samanlaisia.

Morticia

• Ketjureaktio
  • Asiakas
  • *
  • == Results from bdsmtest.org == 95% Rope bunny 8
  • Galleria
Kyllä se tuntuisi. Fetisistin näkökulmasta valtavirtakulttuurilla ei ole mitään tekemistä fetisismini kanssa.