Kirjoittaja Aihe: Millä narusta "vahamainen"?  (Luettu 5228 kertaa)

mrelwood

  • Vieras
Millä narusta "vahamainen"?
« : 15.04.2011, 23:00 »
Millä aineella saisin helposti purkautuvasta ohuesta juuttinarun pätkästä sellaisen vahamaisen, mutta silti solmittavan? Ohuesta luonnonnarusta lähtee kuituja jatkuvasti, ja kohta lakkaa olemasta. Joku vaha joka pysyy kiinni kuidussa vaikka siihen tekisi solmun?

MasterPain

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 109
  • Kysymällä voi saada haluamansa
  • Galleria
Vs: Millä narusta "vahamainen"?
« Vastaus #1 : 29.04.2011, 17:55 »
Yritä vaikka normaalilla puuvahalla joka on nestemäistä tosin narun värikin muuttuu. Itsellä ei kokemusta mutta tuli mieleen noista omista askartelu ym jutuista. Samoin voisi toimia tuo normaali nahkakenkien suojaamiseen tarkoitettu vaha.

rovasti48

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 215
  • Auttamatta vanha tälle skenelle
  • Galleria
Vs: Millä narusta "vahamainen"?
« Vastaus #2 : 15.05.2011, 09:15 »
koitappa mehiläisvahaa, eipä ainakaan ärsytä ihoa.

Guide-Master

  • Vieras
Vs: Millä narusta "vahamainen"?
« Vastaus #3 : 30.05.2011, 20:42 »
Tässä tohon ongelmaa ratkasu. Imuri ja sidottu siivoomaan, kaikkein paras ja helpoin, eli mikis itse tollasesta murhetta kantaa:)

Ydovaz

  • Vieras
Vs: Millä narusta "vahamainen"?
« Vastaus #4 : 28.07.2011, 04:28 »
mehiläisvaha toimii hyvin ja on halpaa kestävää luonnollista ja miellyttävää...sillä vahataan  esm jousipyssyjen jänteet  ;)

Essie

  • Vieras
Vs: Millä narusta "vahamainen"?
« Vastaus #5 : 09.08.2011, 20:51 »
Tätäpä on itsekki tullu pohdittua. Täytyy vissiin koittaa sitä mehiläisvahaa siis!

Mr.Vic

Vs: Millä narusta "vahamainen"?
« Vastaus #6 : 09.08.2011, 21:07 »
Itse olen käyttänyt hamppuöljyn ja mehiläisvahan sekoitusta, jolla olen sitten käsitellyt kaikki köydet.
Ei niistä silloin ihan vahamaisia tule, mutta kuidun hilseily vähenee huomattavasti.