Kirjoittaja Aihe: keskustelu / juttelu  (Luettu 226 kertaa)

Kiisu

keskustelu / juttelu
« : 27.05.2026, 16:03 »
laitoin joitain päiviä sitten esittelyni, jossa myös kerroin etten etsi seuraa, mutta juttelen kyllä, sainkin heti yhteyden oton, vaikutti mukavalta, sehän loppuikin lyhyeen, kun hän kysyi onko minulla jotain diskovery tai kik sovellusta jossa olisi helpompaa viestiä, en ymmärrä miksi viestikenttään on vaikeaa kirjoittaa, minulla ei koskaan ole ollut tarvetta näille sovelluksille, minut on suoraan kotoa  tuotu tähän mailmaan, mieheni joka on 15v minua vanhempi, joka on myös domini, on "kasvattanut" minut, olisiko niissä sovelluksissa ollut jokin muu taka ajatuksena, mene ja tiedä, onko muita varattuja jotka on sanoneet että voi jutella mutta juttelia haluaakin jotain syvällisempää ?

Proxima Centauri

• Asiakas
  • **
  • Ihmisen kaltainen
  • Galleria
Vs: keskustelu / juttelu
« Vastaus #1 : 27.05.2026, 19:19 »
Jotkut näkevät "juttelun" vain mahdollisuutena yrittää saada toinen muuttamaan mielensä ja pyörtämään päätöksensä. Heille toisen sanoma "en etsi seuraa" on pelkkä hidaste. Eikä heillä tietenkään mikään ajatustenvaihto ole mielessä, ja viestisovelluksissa kokevat ehkä helpommaksi toisen "pehmittämisen". Oikeasti varmaan aika harva haluaa tuntemattomilta ihmisiltä viestejä suoraan puhelimeensa, edes anonyymeistä sovelluksista. Jotkut myös yrittävät muka vaivihkaa saada toisen suostumaan esim. whatsapp-viestittelyyn, eli käytännössä antamaan puhelinnumeronsa. Toisen rajojen ja yksityisyyden kunnioittaminen ei suinkaan ole itsestäänselvyys kaikille.

Mmon

« Vastaus #2 : 27.05.2026, 20:59 »
Tällainen pohdiskelu olisi varmaan sopinut tänne.. https://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=43612.0

Suurin osa ihmisistä käyttää sovelluksia, koska ne ovat huomattavasti nopeampi ja tehokkaampia keskusteluvälineitä. Varsinkin siinä vaiheessa kun viestejä ollaan vaihdettu jo useampi (sanotaan +5 molempiin suuntiin kattavalla sisällöllä) ja huomataan, että juttu luistaa ja tilanne voisi edetä johonkin, on mielestäni jopa fiksua (olettaen, että vastapuoli vaikuttaa kiinnostavalle) että joku viestisovellus jaetaan. Näissä pääsee lähemmäksi normaalia keskustelua ja toisen ns. ei-toivotut piirteet tulevat nopeammin esille (hyvällä tuurilla). Moni sovellus on nykyään kaiken lisäksi anonyymejä.
Omasta mielestäni se, että joku kysyy kolmannen viestin kohdalla vaihtamaan esim kik-nimimerkkejä on "redflag", mutta ei niin vakava asia, että siitä pitäisi erikseen tehdä ketjua... Joillakin on taka-ajatuksia, jotkut taas haluavat päästä nopeammin tutustumaan toiseen aikaansa tuhlaamatta. Sitten vaan kerrotaan ettei näitä sovelluksia omista  tai ei haluta muuten vain jakaa, sen kummemmin mieltänsä pahoittamatta. Meitä on täällä monenmoista.

Kiisu

« Vastaus #3 : tänään kello 05:50 »
pyydän anteeksi edelliseltä, että laitoin väärään paikkaan

susa-anniina

« Vastaus #4 : tänään kello 09:21 »
Minusta mikä tahansa asia joka jotakin mietityttää, on oman ketjunsa arvoinen. Täällä ongelmana tällä hetkellä enemmänkin keskustelun vähäisyys kuin, että niitä keskusteluketjuja tulisi riesaksi asti. Kiitos kun avasit tämän. Itse olen törmännyt useamman kerran samaan ilmiöön. Ja siihen että olen varmasti vanhanaikainen osin tavoissani tässä enkä ole nähnyt tarvetta muuttua.

Itse, vaikka etsin seuraa, en halua noita muita sovelluksia käyttää. Sellainen ei tunnu luontevalta enkä ole jaksanut tai halunnut opetella. Omaa numeroa taas en halua antaa ennen kuin olen nähnyt kenelle sen annan. Useampaa numeroa en halua pitää. Jos tästä syystä, että haluan pitää tapaamiseen asti keskustelun täällä (tai muuten siinä sovelluksessa missä keskustelu on alkanut), olen jollekin red flag, niin sitten olen. Itse ajattelen, että jos toiselle keskustelu täällä on lian hankalaa, niin ei ole "minun ihminen". Joku toinen ajattelee varmaan samoin minusta että jos se sovelluksen lataaminen on liian hankalaa, en ole hänelle sopiva.

En vain näe mitä se joku keskustelun omaisempi keslustelu jossakin toisessa sähköisessä palvelussa vieraan ihmisen kanssa auttaisi. Itse mielummin tapaan matalalla kynnyksellä. En ylipäätään tykkää keskustella viesteillä tuttujen kauan kesken. Satunnaisia keskusteluja tai muutamia viestejä saatan vaihtaa kavereiden kanssa mutta herkästi kysyn "voinko soittaa". Ainoa kenen kanssa keskustelu on isosti viestejä, on Isi. Hänen kohdallaan teen poikkeuksen. Kyse on valta suhteesta ja silloin toinen osapuoli määrittelee asioita enemmän kuin jossakin muussa. Ja hänenkin kanssaan on sovittu, että kerran viikossa soitetaan. Jos syystä tai toisesta soittaminen/näkeminen on jäänyt yli viikoksi, 100% tapauksissa on tullut jotakin väärinymmärrystä tai jopa riitaa ja draamaa. Itsellä ne äänenpainot ja vastaavat merkkaavat isosti.

Täälläkin sitten kun olen sen uuden ihmisen nähnyt,siirrän enemmän kuin mielelläni keskustelun wa tai vastaava, se ettei toiselle löydy numeroa (ei halua sitä antaa) näkemisen jälkeen, kertoo minulle omanlaisiaan juttuja ja en jatka tutustumista tiettyä rajaa pidemmälle jos toiselle ei sitä numeroa ole.

Samaa mieltä olen tuosta rajojen kunnioittamisesta. Jos toinen ei kunnioita niitä pienissä asioissa, miksi hän tekisi niin isommissakaan. Jos jankkaaminen numerosta sen jälkeen kun olen selittänyt, miksi toimin tässä niin kuin toimin, jatkuu, en myöskään jatka tutustumista. Yhdelle sanoinkin tästä suoraan ja hän käänsi asian niin että "hyvä kun ei sessioitu kun sinulle mikä tahansa asia voi olla rajojen ylittämistä". Kyllä, jos olen mistä tahansa asiasta sanonut että "oma raja menee siinä" ja toinen jankkaa ja suosittelee toimimaan toisin, koen sen loukkaavana. Itsellä noita asioita mistä olen tarkka, on kuitenkin aika vähän.

Korjattu typoja.
« Viimeksi muokattu: tänään kello 11:49 kirjoittanut susa-anniina »

Taleir

• Asiakas
  • **
  • Lempeä Isäntä
  • Galleria
    • Taleirin esittely Baarissa
« Vastaus #5 : tänään kello 16:42 »
Yllä on oikein ihania vastauksia, ja noin se pitää olla että kumpikin osapuoli voi vaikuttaa, ja rajoittaa, sitä miten keskustelua käydään. Ja jos on fiilis että keskustelua halutaan vedättää, niin ei siihen ole mitään velvoitetta tai tarvetta lähteä!

Mutta tarjoan kyllä ihan Occamin versionkin tuosta: jos käyttäjä viestii pääasiassa puhelimella, niin Baarin viestintä on kovin hankala käyttää, koska näyttö ei skaalaudu oikein pienille laitteille, ja siinä saa sekä lukiessa että pahimmillaan kirjottaessa scrollailla näyttöä.
Tällöin toive päästä johonkin modernimpaan alustaan on ihan oikeutettu.
Näin kävi minulle, kun tutustuin kaveriini (nainen) ja hän itse ehdotti hänelle helpompaan alustaan siirtymistä parinkymmenen viestin jälkeen... Ja syy oli vain tekninen.

Itse liikun semi-julkisesti piireissä, niin en ole kovin paljoa WA puhelinnumeroani suojellut. Mutta en sentään jaa sitä vapaasti. Ja miehenä en ole tarvinnut olla niin huolissani stalkkailusta tai keskustelun vedättämisestä.
...Mitä nyt niitä gold-digger viestejä jostain domina palveluista tyrkytetään, mutta nekin pääosin FetLifen kautta.