Kirjoittaja Aihe: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?  (Luettu 41475 kertaa)

Hasse.W

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #30 : 29.03.2013, 09:13 »
Hyvin kuvaa eilinen, ilmapiiriä ja suvaitsevaisuutta täällä.
Kun väkisin väännettiin ”eläimiin sekaantumiseksi” ilmoitus
joka oli vain huonosti jäsennelty.
Asioihin on ilmisetti pakko puutua heti, kun ”ilmoitus” tulee tarpeeksi korkealatta taholta.


subpks

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 237
  • Dragonscorpionin vaimo
  • Galleria
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #31 : 29.03.2013, 09:26 »
Totaalitosiasia on kuitenkin se, että rahalla saa ja hevosella pääsee. Jos minulla on fyrkkaa päästä irti kurjuudesta ja kärsimyksestä,tekisin sen kuten afgaanikollegani. Siitä edespäin ehkä olis kyse vain persoonallisista eroista,kuten että saisinko riittävän sopivat tekoripset ja minkä ajan kuluessa. Toisaalta en saisi mittään ripsiä, kun olen velkakierteessä ollut iätajat,ilman sotaa ja riistoa-

Kurjuus ja kärsimys ovat subjektiivisia kokemuksia. Rahan ja hevosten määrällä ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Turha tuhlata aikaansa kadehtimalla muita, jokaisella on omat kipukohtansa. Kannattaa ennemmin listata asiat omassa elämässään mitkä tuovat iloa ja mielekkyyttä elämään.


Typistän: rahalla saa suvaitsevuutta ja joissain skeneissä pelkällä tuherolla. Taidan olla rasisti siinä, etteikö peniksellä saisi..tai ei vaan ole kokemusta ja tietoa riittävästi miesten halusta ja kyvystä kiipiä esim kinkyskenessä.

Taisin jo mainita, että mulle suvaitsevaisuus ja suvaitsemattomuus on vastemielisiä asioita, nöf-

Jokaisella on varmasti oma listansa jossa toisella puolella on se mitä suvaitsee ja toisella ne suvaitsemattomat asiat. Tähän on jokaisella oikeus. Kaikkea ei tarvitse suvaita mutta omaa suvaitsemattomuutta ei tarvitse myöskään sokeasti julistaa. Faktoista voi kiistellä, henkilökohtaisten mielipiteiden oikeellisuudesta ei.

tomi

Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #32 : 29.03.2013, 09:40 »
Itse ainakin pyrin olemaan suvaitsevainen, tiedä sitten miten hyvin moinen käytännössä onnistuu.

subpks

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 237
  • Dragonscorpionin vaimo
  • Galleria
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #33 : 29.03.2013, 09:46 »
Itse ainakin pyrin olemaan suvaitsevainen, tiedä sitten miten hyvin moinen käytännössä onnistuu.

Onkin mielenkiintoista onko suvaitsevaisuus siis se oikea mielipide jota kohden meitä kaikkia tulee kasvattaa, vai pitääkö jonkun joskus asettaa rajoja?

Ohessa linkki mielenkiintoiseen artikkeliin jossa ajatellaan suvaitsevaisuuden olevankin se huonompi vaihtoehto.

"– Olen törmännyt ajatukseen, että kun romanilasten poissaoloihin ei puututa, se on suvaitsevaisuutta, eikä syyllistytä ainakaan rasismiin. Mutta jos opettaja ei puutu, hän tekee karhunpalveluksen lapselle. Lapsi menee aina sieltä, missä aita on matalin, jos siihen antaa mahdollisuuden"

http://www.opettaja.fi/cs/Satellite?c=Page&pagename=OpettajaLehti%2FPage%2Fjuttusivu&cid=1351276519632&juttuID=1355755345024

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #34 : 29.03.2013, 09:52 »

Ohessa linkki mielenkiintoiseen artikkeliin jossa ajatellaan suvaitsevaisuuden olevankin se huonompi vaihtoehto.

"– Olen törmännyt ajatukseen, että kun romanilasten poissaoloihin ei puututa, se on suvaitsevaisuutta, eikä syyllistytä ainakaan rasismiin. Mutta jos opettaja ei puutu, hän tekee karhunpalveluksen lapselle. Lapsi menee aina sieltä, missä aita on matalin, jos siihen antaa mahdollisuuden"

http://www.opettaja.fi/cs/Satellite?c=Page&pagename=OpettajaLehti%2FPage%2Fjuttusivu&cid=1351276519632&juttuID=1355755345024

Ehkä välillä menee hieman sekaisin miten rajataan termi suvaitsevaisuus, tai sitten se kulttuurirelativismi.
Kannattanee aina kuitenkin tarkastella arvojen, ja ihmisoikeuksien pohjalta yksittäisiä tapauksia.
Katsoisin että lapsella on oikeus kunnolliseen opetukseen kulttuurista riippumatta. Toki sitten voidaan kyseenalaistaa mistä se paras opetus kulloisellekin lapselle taataan ja mikä on kunnollisen opetuksen määritelmä ja sisältö.

subpks

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 237
  • Dragonscorpionin vaimo
  • Galleria
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #35 : 29.03.2013, 09:57 »

Ehkä välillä menee hieman sekaisin miten rajataan termi suvaitsevaisuus, tai sitten se kulttuurirelativismi.
Kannattanee aina kuitenkin tarkastella arvojen, ja ihmisoikeuksien pohjalta yksittäisiä tapauksia.
Katsoisin että lapsella on oikeus kunnolliseen opetukseen kulttuurista riippumatta. Toki sitten voidaan kyseenalaistaa mistä se paras opetus kulloisellekin lapselle taataan ja mikä on kunnollisen opetuksen määritelmä ja sisältö.

Juuri niin! Sitten herääkin kysymys onko kaikki se mitä pidetään suvaitsevaisuutena sittenkään lopulta suvaitsevaisuutta? Vai onko kyseessä yksilön tarve kiillottaa kilpeään tai olla käyttämättä aivojaan? Nämä siis ihan hypoteettisina ajatuksina, ei väittäminä!

(korjattu natsin Mestarin vaatimuksesta kirjoitusvihre  ;D)

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #36 : 29.03.2013, 10:16 »

...mikä on kunnollisen opetuksen määritelmä ja sisältö.

      ...  ....

(korjattu natsin Mestarin vaatimuksesta kirjoitusvihre  ;D)

Siellä selvästi on opetuksen taso ja sisältö kohdillaan  ;D

Norja

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #37 : 29.03.2013, 10:19 »
Elä ja anna elää.

 :love: concuers all.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #38 : 29.03.2013, 10:52 »
Minun mielestäni kaikkea ei tarvitse sulattaa vain sen takia, että se ei ole suvaitsevaista eikä esim. saisi sanoa, ettei pidä eläimiinsekaantumisesta, ettei vaan joku eläimistä pitävä loukkaannu tai että ei hyväksy tyttöjen ympärileikkauksia,koska toisen kulttuurin ihminen loukkaantuisi tai jopa raivostuisi asiasta väkivaltaiseksi.

On mielenkiintoista, että netissä moni korostaa mielellään julkisesti sitä, millaisista asioista hän ei pidä tai mitä ei hyväksy, sen sijaan että tuhlaisi sen energian kertoakseen, millaisista asioista hän tykkää ja mitä kannattaa.

Esimerkiksi sen sijaan että kirjoittaisi "Minä kannatan kasvissyöntiä" ja perustelisi monipuolisesti ja asiallisesti sen miksi pitää kasvissyönnistä, kirjoittaja osallistuukin kymmeniin vihamielisiin nettikeskusteluihin siitä miten lihansyöjät ovat ihan haitarista ja heidät pitäisi seivästää elävältä vartaaksi. Tai jos tykkää Simpsoneista, niin kuluttaa Simpsonit-keskustelun sijasta aikansa My Little Pony: Friendship is Magic -keskustelussa haukkumassa sarjan fanit homoseksuaaleiksi eläimiinsekaantujiksi. Tai jos on kumifetisisti, niin kuluttaakin aikansa kumikeskustelun sijaan haukkumalla pedofiilejä ja koprofiilejä.

Jokainen voi kysyä itseltään, "olenko mielummin fani vai vihaaja".


subpks

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 237
  • Dragonscorpionin vaimo
  • Galleria
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #39 : 29.03.2013, 10:57 »

...mikä on kunnollisen opetuksen määritelmä ja sisältö.

      ...  ....

(korjattu natsin Mestarin vaatimuksesta kirjoitusvihre  ;D)

Siellä selvästi on opetuksen taso ja sisältö kohdillaan  ;D

Näin vain meidän kesken ja ihan ohi aiheenkin, haluaisin vain niin kovasti saada kunnon kurinpalautuksen ... ;D

mauje

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1464
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #40 : 29.03.2013, 11:07 »
En. >:D :)

BadDream

Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #41 : 29.03.2013, 11:11 »
En mäkään.

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #42 : 29.03.2013, 11:34 »
En suvaitse idiotismia.

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #43 : 29.03.2013, 11:35 »
Ja valtion erottaisin kirkosta. Miksi se on niin vaikeaa?

Erottaminen vaatisi kirkon koko ansaintalogiikan uudelleenmiettimistä. Kuinkahan moni tavan vuoksi kirkkoon kuuluva jakaisi omastaan vapaaehtoisesti kymmenyksiä kirkolle?

IKRM

Tämä nyt hiukan menee ohi aiheen, mutta totean että tässäkin tapauksessa instituutiot tukevat toisiaan. Se on yksi syy.

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Oletko suvaitseva vai suvaitsematon?
« Vastaus #44 : 29.03.2013, 11:40 »
Yritän olla suvaitseva, mutta olen huumorintajuton, mulla on nuttura kireellä ja pipakin kiristää.  :'(