Kirjoittaja Aihe: Narikkaan musta lista?  (Luettu 4206 kertaa)

Kettu vinossa

  • Vieras
Narikkaan musta lista?
« : 03.05.2013, 17:31 »
Miestin vain, että pitäisikö Narikkaan saada oma alueensa, johon voisi koota "mustaa listaa" nimimerkeistä, joiden kanssa kaupankäynti ei kannata.

Listalle voisi lisätä henkilön, jos:
- Esine on lähetetty mutta maksua ei koskaan saavu.
- Maksettua esinettä ei koskaan saavu.
- Maksettu esine saapui, mutta ei vastannut kunnoltaan luvattua, eikä se ole voinut kuljetuksessa särkyä niin pahasti.

Listalta voisi myöhemmin poistaa henkilön, jos asia on myöhemmin sovittu, esimerkiksi jos maksamaton ostos on lopulta maksettu.

Tuli vain mieleen tämä, kun eräs henkilö on minulle vieläkin 15 euroa velkaa useamman kuukauden takaisesta kaupankäynnistä (muistutin häntä kyllä yksityisviestillä, mutta eipä ole tullut vastausta eikä rahoja)...

Jake

Vs: Narikkaan musta lista?
« Vastaus #1 : 03.05.2013, 20:53 »
Eikös Smurffit laittanut ihan oma-aloitteisesti viestin, jossa ei suositella ketään tekemään kauppaa erään henkilön kanssa huonojen kokemusten vuoksi?

Ehkäpä jokainen siis voi tuntea vastuunsa ja laittaa itse muiden nähtäväksi viestin, jos kokee tulleensa kohdelluksi epäoikeudenmukaisesti. Siitä voi sitten jokainen potentiaalinen kauppakumppani itse päätellä, ketä haluaa uskoa.


Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Narikkaan musta lista?
« Vastaus #2 : 09.05.2013, 16:43 »
Ehkäpä jokainen siis voi tuntea vastuunsa ja laittaa itse muiden nähtäväksi viestin, jos kokee tulleensa kohdelluksi epäoikeudenmukaisesti.

Ok. Nimimerkki uros-sub on minulle 15 euroa velkaa Kashimashista ja Ai Oresta.

Emily.

  • Vieras
Vs: Narikkaan musta lista?
« Vastaus #3 : 09.05.2013, 18:19 »
Itse näkisin parhaimpana vaihtoehtona kiinnittää Narikan yläosaan viestiketjun johon ylläpito voisi lisätä nimimerkkejä baarilaisten pyynnöstä. Kuten myös poistaa niitä. Ikävä jos "mustanlistan" nimiä roikkuu eri keskustelujen hännillä ja niitä ei sieltä halutessaan löydä. Lisäksi kukapa haluaisi nimimerkkinsä tuolle listalle, joten sen luulisi motivoivan maksuun/rahojen palautukseen. Lisäksi ylläpito voisi huomata jos listalle päätyneet nimimerkit yllättäen haluaisivat vaihtaa nimimerkkiään.
Oisko oikeesti ihan kamala idea?

Glori

  • Vieras
Vs: Narikkaan musta lista?
« Vastaus #4 : 09.05.2013, 18:41 »
Itse näkisin parhaimpana vaihtoehtona kiinnittää Narikan yläosaan viestiketjun johon ylläpito voisi lisätä nimimerkkejä baarilaisten pyynnöstä. Kuten myös poistaa niitä. Ikävä jos "mustanlistan" nimiä roikkuu eri keskustelujen hännillä ja niitä ei sieltä halutessaan löydä. Lisäksi kukapa haluaisi nimimerkkinsä tuolle listalle, joten sen luulisi motivoivan maksuun/rahojen palautukseen. Lisäksi ylläpito voisi huomata jos listalle päätyneet nimimerkit yllättäen haluaisivat vaihtaa nimimerkkiään.
Oisko oikeesti ihan kamala idea?

Ylläpito ei missään nimessä pidä mitään mustaa listaa, valvo, lisäile eikä poistele nimiä listoilta.


Ostaminen ja myyminen Narikassa tapahtuu omalla vastuulla. Ja muistattehan - kahden yksityishenkilön käymässä kaupassa ei olë kuluttajansuojaa.

Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Narikkaan musta lista?
« Vastaus #5 : 09.05.2013, 18:47 »
Yleinen palauteketju, miksi palautteen pitäisi olla vain negatiivista?
Itse ainakin kiittäisin mielelläni onnistuneista kaupoista. :)

BlackFairy

  • Vieras
Vs: Narikkaan musta lista?
« Vastaus #6 : 21.05.2013, 07:35 »
Joillain foorumeilla ihan hyväksi tavaksi on havaittu ketju, johon kaupanteon jälkeen laitetaan nimimerkki ja + tai -, joskus erityskehujen tai lisäselvityksen kanssa. Sieltä voi sitten vaikka haulla tsekata kuinka monta plussaa tai miinusta potentiaalinen kauppakumppani on saanut.

Mörötär

  • Vieras
Vs: Narikkaan musta lista?
« Vastaus #7 : 21.05.2013, 11:11 »
Juurikin tuollainen Kaupankäynnin kokemukset -ketju olisi hyvä idea tällaiseen. Muilla foorumeilla yleinen käytäntö ja toimii myös hyvän palautteen antamiseen (jota tulee paljon enemmän kuin negatiivista).