Kirjoittaja Aihe: Kirjoittaminen, kielenhuolto, käännöstyöt, oikoluku  (Luettu 18729 kertaa)

Hermes

• Vieras
Ilmoittaudu tähän ketjuun, jos olet halukas auttamaan kanssakinkyjä kirjallisissa töissä.

Linjalla

• Vieras

Olen mä jokusen ystävän gradukässärin käynyt punakynällä läpi...ja muutenkin lukumies, jolla on kynä kädessä lukiessaan. Kustannustoimittaja voisi olla ihanneammatti ainakin talvipimeällä.

BrokenRose

• Vieras
Minä ilmoittaudun! Oikoluen kaikki mahdolliset aineet, niin omani kuin ystävienikin. En kestä jos esim. Lehtiartikkelissa tai muussa vastaavassa on kirjoitus- tai muita kielenhuollon virheitä...

Morgul

• Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Galleria
Minä osaan blokata virheet, MUTTA myös tarjota sujuvaa ilmaisua ja kompaktia kielenkäyttöä.

Olen haamukirjoittanut, oikolukenut ja kirjoittanut mainostekstejä. Sloganeja osaan suoltaa kuin ripulinen kissa paskaa.

Niksu

• Vieras
Entäpä jos haluaa apua kirjallisissa haasteissa? Saako silloinkin ilmoittautua? :)

Lohikeisari

Kielen- ja tekstinhuolto onnistuu multakin.

Classic76

• Vieras
Kaikenlaiset kirjoittamiseen, kielenhuoltoon, oikeakielisyyteen jne. liittyvät jutut onnistuvat. Työkokemustakin alalta on kertynyt yli kymmenen vuotta.

Valoa

Käännöstyöt ja oikoluku.

Tässä heti yksi avulias neuvo:
Tee päivän hyvä työ ja ruoki toimeksiannollasi joku aliarvostettu kääntäjä.  :love: Olemme TE-toimiston luokittelun mukaan erityisasiantuntijoita, vaikkei palkan perusteella aina uskoisi.

heinrich

• Vieras
Hmm...
Toki aiheesta ymmärtäväinen kustannustoimittelija ja kääntäjä olisi suotavampi kuin "tavallinen" jos noita meikäläisenkin satuja joku alkais kirjaksi asti kustantaan  ;)

Voipi normitoimittajalla olla työlästä luettavaa jos harmaan sävyt huitelee skaalalla 51 - 200+...
Samoin käännöstyössä on lie suotavaa olla ymmärrys aiheeseen.
Pelkän sanaston osaamisella ei, ainakaan mun mielestä, saa oikein tekstistä ajatuksia ulos...

TEGAMi

• Vieras
Oikoluen opinnäytetyöt, gradut yms. Lisäksi voin avustaa ulkomuoto seikoissa (kuten lähdeviittaukset), jos ohjeet on "hämärät".