Kirjoittaja Aihe: Kirjoittaminen, kielenhuolto, käännöstyöt, oikoluku  (Luettu 13180 kertaa)

Hermes

  • Vieras
Ilmoittaudu tähän ketjuun, jos olet halukas auttamaan kanssakinkyjä kirjallisissa töissä.

Linjalla

  • Vieras

Olen mä jokusen ystävän gradukässärin käynyt punakynällä läpi...ja muutenkin lukumies, jolla on kynä kädessä lukiessaan. Kustannustoimittaja voisi olla ihanneammatti ainakin talvipimeällä.

BrokenRose

Minä ilmoittaudun! Oikoluen kaikki mahdolliset aineet, niin omani kuin ystävienikin. En kestä jos esim. Lehtiartikkelissa tai muussa vastaavassa on kirjoitus- tai muita kielenhuollon virheitä...

Morgul

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 673
  • Galleria
Minä osaan blokata virheet, MUTTA myös tarjota sujuvaa ilmaisua ja kompaktia kielenkäyttöä.

Olen haamukirjoittanut, oikolukenut ja kirjoittanut mainostekstejä. Sloganeja osaan suoltaa kuin ripulinen kissa paskaa.


Niksu

  • Vieras
Entäpä jos haluaa apua kirjallisissa haasteissa? Saako silloinkin ilmoittautua? :)

Lohikeisari

Kielen- ja tekstinhuolto onnistuu multakin.

Classic76

  • Vieras
Kaikenlaiset kirjoittamiseen, kielenhuoltoon, oikeakielisyyteen jne. liittyvät jutut onnistuvat. Työkokemustakin alalta on kertynyt yli kymmenen vuotta.

Valoa

Käännöstyöt ja oikoluku.

Tässä heti yksi avulias neuvo:
Tee päivän hyvä työ ja ruoki toimeksiannollasi joku aliarvostettu kääntäjä.  :love: Olemme TE-toimiston luokittelun mukaan erityisasiantuntijoita, vaikkei palkan perusteella aina uskoisi.

heinrich

  • Vieras
Hmm...
Toki aiheesta ymmärtäväinen kustannustoimittelija ja kääntäjä olisi suotavampi kuin "tavallinen" jos noita meikäläisenkin satuja joku alkais kirjaksi asti kustantaan  ;)

Voipi normitoimittajalla olla työlästä luettavaa jos harmaan sävyt huitelee skaalalla 51 - 200+...
Samoin käännöstyössä on lie suotavaa olla ymmärrys aiheeseen.
Pelkän sanaston osaamisella ei, ainakaan mun mielestä, saa oikein tekstistä ajatuksia ulos...

TEGAMi

  • Vieras
Oikoluen opinnäytetyöt, gradut yms. Lisäksi voin avustaa ulkomuoto seikoissa (kuten lähdeviittaukset), jos ohjeet on "hämärät".