Kirjoittaja Aihe: Ne kuuluisat "kemiat"  (Luettu 22225 kertaa)

Riverlady

  • Vieras
Vs: Ne kuuluisat "kemiat"
« Vastaus #45 : 12.09.2013, 17:28 »
 :) 8 miestä sanoo olevansa valikoivia ja sehän on oikein hyvä juttu  :)

Jottei totuus unohtuisi, miehet saattavat antaa ymmärtää, että tuntevat vaikka mitä kemioita, vaikka kemiat todellisuudessa on vain heidän housuissa (housun etumuksen sisällä; alistuvilla miehillä myös / vain housun takapuolen sisällä). Miehet vaan valikoi niin paljon vähemmän! Miehet jotka olette eri mieltä, kommentoikaa ja korjatkaa käsitykseni virheet jos niitä on  :)

Lyhyt kommentti: höpöhöpö.  (Ja tiivistetyn kirjallisen esityksen takia vielä kaupanpäälle :) ja :love:)

Myös yksi nainen miettii miksi mun mielestä miehet ei tod ronklaa

Minkälaisella otannalla tuo yleistys on syntynyt? Sata? Viisisataa? *utelias* Minä kun tunnun törmäävän tällä kinkypuolella miehiin jotka ajattelevat ihan liian paljon ja kun itse olen näissä suhteissa enempi kapean sektorin ystävä niin monimutkainen suhdekuvio ei toimi kanssani.

En ole 100:n enkä 500 miehen kanssa ollut, mutta omia ja laajan tuttavapiirin mieskuvioita seuranneena väitän, että miehet valikoi vähemmän tai tuntee kemioita enemmän, mist mä tiedän. Kuka nainen esim. sanoo "mä en oo helppo mä oon varma"? Naisen oltava aika katuojassa silloin...

Tää mies-naiskeskustelu jonka aloitin sai mut miettimään, että feikatut kemiat tekee ihmisistä esineitä, joista haetaan pelkkää hyötyä. Jos osapuolet tahtoo esineellistää tai olla esineitä, asia tietenkin ok, mutta itsensä pönkittäminen surkimuksen seuralla, jotta näyttää itse paremmalta, on kemioista kaukana. Jotkut toiset kohottaa itsetuntoaan "trophy"-ihmissuhteilla. On trophy wife'ja, -miehiä, -lapsia (joiden osa on kaikista kurjin, koska ovat suvun näyttelyesineitä ilman mahdollisuutta irtiottoon). Ihmissuhteissa on paljon valtapelejä, mutta jos tunnen ystävä- ym. hyviä fiboja jotakin ihmistä kohtaan, pätemisentarve laskee todella alas. Voi olla oma itsensä :)


-katy-

  • Vieras
Vs: Ne kuuluisat "kemiat"
« Vastaus #46 : 12.09.2013, 17:47 »
Wikipediassa oli jotain feromoneista,mutta eikö ihminen ole vähän monimutkaisempi kapistus kuin esim.hyönteiset?

Feromoneista:

http://areena.yle.fi/tv/1825870

Mielenkiintoinen ja uskottavalta kuullostava pätkä. Mieleen tuli tietysti sitten se, että kuinka tuo toimii homoseksuaalilla- ilmeisesti kokee samaa sukupuolta olevan tuoksut "karkiksi"

desdemona

  • Vieras
Vs: Ne kuuluisat "kemiat"
« Vastaus #47 : 12.09.2013, 17:58 »
Wikipediassa oli jotain feromoneista,mutta eikö ihminen ole vähän monimutkaisempi kapistus kuin esim.hyönteiset?

Feromoneista:

http://areena.yle.fi/tv/1825870

Mielenkiintoinen ja uskottavalta kuullostava pätkä. Mieleen tuli tietysti sitten se, että kuinka tuo toimii homoseksuaalilla- ilmeisesti kokee samaa sukupuolta olevan tuoksut "karkiksi"

Mitä yhtään omasta kokemuksesta ja tuttavapiirien kokemuksesta tiedän, hajusysteemi toimii myös seksuaalivähemmistöillä. Olen joskus saattanut nähdä pienen mittakaavan tutkimuksenkin aiheesta, mutta siitä on vuosia enkä tähän hätään löytänyt sitä.

Riverlady

  • Vieras
Vs: Ne kuuluisat "kemiat"
« Vastaus #48 : 12.09.2013, 18:23 »
Olisko "perustason" kemia = toisen seurassa tulee tunne, että voi olla oma itsensä (vaikkei esim. työkontaktien kanssa kaikesta mahdollisesta puhukaan)

ja "edistyneen tason kemia" = edellinen + yhteensopivat tuoksut tai feromonit

päättelee Ladykemisti :)

mauje

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1464
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
Vs: Ne kuuluisat "kemiat"
« Vastaus #49 : 12.09.2013, 18:35 »
Itse jaottelen kemian ensinnä henkiseen ja fyysiseen. Fyysisessä kai vielä voisi jaotella kehon kemian siten että se kosketuspuoli ja sitten kemiallinen puoli...tuo feromonijuttu kai kuuluisi tuohon jälkimmäiseen. Jossain kai se ulkonäkökin sitten merkkaisi jotain, hmm...*pohdpohd*

Ilman henkistä yhteyttä en muista kyllä testanneeni fyysistäkään missään seurassa...mutta olenkin outo tapaus, usein varautunut/sulkeutunut, sitä normaalia rupattelutasoa lukuunottamatta. Se miten ja miksi joku/jotkut ovat sopivamman oloisia seuralaisia on noiden summa. Enkä ole pitänyt kummallisena sitä että sopivia on kovin harvassa, mitäs olen outo >:D


Papi

Vs: Ne kuuluisat "kemiat"
« Vastaus #50 : 12.09.2013, 18:38 »

[/quote]
Wikipediassa oli jotain feromoneista,mutta eikö ihminen ole vähän monimutkaisempi kapistus kuin esim.hyönteiset?

Eikö viisailla ja syvällisillä ajatuksilla olekaan mitään merkitystä eli..:D
[/quote]

Ne tulevat sitten aikanaan kunhan ensin päästään "kynnyksen" yli.
Mahdollisen suhteen pituuteen vaikuttavat tietenkin kaikki syvälliset asiat ja se että luovuutta ja vaihtelunhalua löytyy.


Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Ne kuuluisat "kemiat"
« Vastaus #51 : 12.09.2013, 19:34 »
Ei hyvänen aika... Alkaa pelottaa ja ihan kunnolla. Te miehet siis.
Älä kaikkia tuomitse VSOPin mukaan...

Hyvä pointti. Jos otan kuitenkin miehetkin ihan yksilöinä.

hunninko

  • Vieras
Vs: Ne kuuluisat "kemiat"
« Vastaus #52 : 12.09.2013, 20:11 »
:) 8 miestä sanoo olevansa valikoivia ja sehän on oikein hyvä juttu  :)

Jottei totuus unohtuisi, miehet saattavat antaa ymmärtää, että tuntevat vaikka mitä kemioita, vaikka kemiat todellisuudessa on vain heidän housuissa (housun etumuksen sisällä; alistuvilla miehillä myös / vain housun takapuolen sisällä). Miehet vaan valikoi niin paljon vähemmän! Miehet jotka olette eri mieltä, kommentoikaa ja korjatkaa käsitykseni virheet jos niitä on  :)

Lyhyt kommentti: höpöhöpö.  (Ja tiivistetyn kirjallisen esityksen takia vielä kaupanpäälle :) ja :love:)
...

Nooh, oikeastaan yritin vain sanoa että kaikkia ryhmän yksilöiden ominaisuuksia koskevaa johtopäätöstä (ei-valikoivuus) ei esitetyin perustein mielestäni voi tehdä. Omasta kannastani asiaan en myöskään lausunut, vaikka se onkin kirjoittajan oletuksen suuntainen.

Näin tuli hiukset halkaistua ja pilkut *****:ttua, huh.  :P

mastervsop

  • Vieras
Vs: Ne kuuluisat "kemiat"
« Vastaus #53 : 13.09.2013, 12:04 »
Ei hyvänen aika... Alkaa pelottaa ja ihan kunnolla. Te miehet siis.
Älä kaikkia tuomitse VSOPin mukaan...

Hyvä pointti. Jos otan kuitenkin miehetkin ihan yksilöinä.

Jep, on Miehiä ja miehiä....

Ensimmäiset tekee mitä lystää (eikä se aina ole edes negatiivista) toiset tekee kompromisseja miellyttääkseen päätarkoituksena eli konttaa naisen, pomon, you name it edessä.. ensimmeiseksi tullaan pikkuhiljaa tai ei ollenkaan...
Ensimmäiset johtaa ja niitä seurataan toiset tulee talutusnuorassa kuin naapurin fifi...

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Ne kuuluisat "kemiat"
« Vastaus #54 : 13.09.2013, 14:31 »
toiset tekee kompromisseja miellyttääkseen päätarkoituksena eli konttaa naisen, pomon, you name it edessä..

Toisinaan on kyllä pakko myötäillä pomoa. Se vaan menee niin, vastuu on kuitenkin loppupeleissä aina esimiehellä, ja se tuo mukanaan valtaa. Konttaaminen, no se on sitten eri asia.

IKRM

submiesjns

  • Vieras
Vs: Ne kuuluisat "kemiat"
« Vastaus #55 : 13.09.2013, 14:37 »
Jep, on Miehiä ja miehiä....

Ensimmäiset tekee mitä lystää (eikä se aina ole edes negatiivista) toiset tekee kompromisseja miellyttääkseen päätarkoituksena eli konttaa naisen, pomon, you name it edessä.. ensimmeiseksi tullaan pikkuhiljaa tai ei ollenkaan...
Ensimmäiset johtaa ja niitä seurataan toiset tulee talutusnuorassa kuin naapurin fifi...

Tai sitten kuvitelevat johtavansa. Ovat todellisuudessa niitä työpaikan rasiteita. Fiksu mies osaa myös empatiataidon, työelämässäkin. Asiat ei aina ole sitä miltä ne näyttävät. Jokaisessa asiassa on aina kaksi puolta, vähintään kaksi!! Se Fifi voi joskus olla fiksuleijona!!

[korjattu lainaus oikein]
« Viimeksi muokattu: 13.09.2013, 14:59 kirjoittanut Koo »

Kiitäjä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1357
  • Nirso pikkuhirviö.
  • Galleria
Vs: Ne kuuluisat "kemiat"
« Vastaus #56 : 14.09.2013, 11:03 »
Hmm...no onhan noita tekijöitä aika paljon, eikä ole montaa, joka sitten osaa kohdata ihan kaikessa tai edes riittävän monessa.

Omalla kohdallani välittömän inhoreaktion saa se, että älyllisesti ei kohtaa tai ei osaa olla asiallisesti. Pullistelijat kierrän kaukaa.

Sitten todella merkittävänä tulee kosketuskemia. Omaan aika vahvan kosketusherkkyyden ja se on hieman hankalaa joskus. Kun on tavannut ihmisiä, joiden kättely tuntuu samalta, kuin jos joku tökkisi nuppineuloilla, niin ei siinä sen edemmäs mennä, vaikka olisi jopa oikealle tuoksuva yksilö kyseessä.  :-\

mastervsop

  • Vieras
Vs: Ne kuuluisat "kemiat"
« Vastaus #57 : 16.09.2013, 12:36 »
Jep, on Miehiä ja miehiä....

Ensimmäiset tekee mitä lystää (eikä se aina ole edes negatiivista) toiset tekee kompromisseja miellyttääkseen päätarkoituksena eli konttaa naisen, pomon, you name it edessä.. ensimmeiseksi tullaan pikkuhiljaa tai ei ollenkaan...
Ensimmäiset johtaa ja niitä seurataan toiset tulee talutusnuorassa kuin naapurin fifi...

Tai sitten kuvitelevat johtavansa. Ovat todellisuudessa niitä työpaikan rasiteita. Fiksu mies osaa myös empatiataidon, työelämässäkin. Asiat ei aina ole sitä miltä ne näyttävät. Jokaisessa asiassa on aina kaksi puolta, vähintään kaksi!! Se Fifi voi joskus olla fiksuleijona!!

[korjattu lainaus oikein]

Johtavat ihmiset tekevät tietenkin kompromisseja, omaa empatiaa, kuuntelua etc, mutta päätarkoitus ei ole miellyttää vaan saada haluamansa tulos aikaan kuten yllä kirjoitin.
Jos se sitten on rasite niin jokin on pielessä pahasti mutta fifistä ei ole ikinä leijonaksi, sen työn tekee hänelle joku muu...

mastervsop

  • Vieras
Vs: Ne kuuluisat "kemiat"
« Vastaus #58 : 16.09.2013, 12:46 »
Hmm...no onhan noita tekijöitä aika paljon, eikä ole montaa, joka sitten osaa kohdata ihan kaikessa tai edes riittävän monessa.
Word

Lainaus
Omalla kohdallani välittömän inhoreaktion saa se, että älyllisesti ei kohtaa tai ei osaa olla asiallisesti. Pullistelijat kierrän kaukaa.
Älyllisesti ei kohtaa.. hmmm sangen vahvasti sanottu kun kyseessä on suht mittaamaton määrre.
Älykäs ei läheskään aina ole käytännöllinen saatikka motorisesti näppärä taikka vaan viisas... asioita joita voi oppia ja oppii elämän aikana. Älykäs monasti taasen älynsä takia jättää opettelematta ja kompuroi läpi elämän, näitä traagisia tarinoita älyköistä on tiede esim täynnä.
Monesti pullistelu on merkki kyllästymisestä ja kun diplomatia ei auta otetaan lyhin tie.
ns Cut The Bullshit. 

Lainaus
Sitten todella merkittävänä tulee kosketuskemia. Omaan aika vahvan kosketusherkkyyden ja se on hieman hankalaa joskus. Kun on tavannut ihmisiä, joiden kättely tuntuu samalta, kuin jos joku tökkisi nuppineuloilla, niin ei siinä sen edemmäs mennä, vaikka olisi jopa oikealle tuoksuva yksilö kyseessä.  :-\

Kosketa ihmistä kuten lähestyisit arkaa eläintä on hyvä neuvo, jota pyrin noudattamaan. Itse olen monasti tuntemattomien seurassa suht pidättyväinen jos ei juttu lähde luistamaan ja ns kemiaa ei synny. Välillä tuntuu että olen ns kylmä ihan normistikkin, ei vaan jaksa olla pirteä aina, työyhteisö esim itsellä mainio esimerkki jossa olen vaan suorittamassa työtä.

Kiitäjä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1357
  • Nirso pikkuhirviö.
  • Galleria
Vs: Ne kuuluisat "kemiat"
« Vastaus #59 : 16.09.2013, 18:09 »
Noh tuota...mitenkäs tämän nyt muotoilisi....se, miten koskettaa, ei vaikuta, koska jos joku tuntuu väärältä, se pienikin hipaisu on jo ihan liikaa ja ylittää ärsytyskynnyksen välittömästi- se, kun joku tulee käpälöimään odottamatta, ilman lupaa JA tuntuu väärältä, herättää halun purra joltakulta  >:D pään irti.

Voi ehkä olla vahvasti sanottu, mutta jos ihmisen kanssa ei ajatukset lainkaan kohtaa tai toinen ei vaivaudu edes muodollisesti olemaan edukseen, miksi ihmeessä haaskata molempien aikaa ja energiaa  ??? On noita onnettomia kompuroijia muissakin kuin älyköissä...enkä tarkoittanut älykkäällä vain asperger- tyyppisiä ihmisiä.