Äänestys

Voiko virtuaali korvata kokonaan tulevaisuudessa elämän "tuolla ulkona"?

verkossa kaikki on kivempaa-en kaipaa muuta
1 (1.3%)
en juurikaan ole netissä
6 (7.5%)
netti on hyvä ja täydentävä lisä suhteissa, mutta ei kaikkikaikessa
47 (58.8%)
minulla ei ole nettiyhteyttä,enkä halua sitä
0 (0%)
aion lopettaa kaiken yhteydenpidon ihmisiin verkoitse niin pian kuin mahdollista
1 (1.3%)
minulla ei ole matkapuhelinta,enkä aio hankkia
0 (0%)
kirjoitan mieluiten paperikirjeitä ja -kortteja
3 (3.8%)
jotain ihan muuta
22 (27.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 21

Äänestys päättynyt: 20.12.2013, 23:13

Kirjoittaja Aihe: Kumpi parempi,virtuaalisuhteet vai "live" vai jotain muuta?  (Luettu 12171 kertaa)

blandina

  • TörkyTeatteri
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 715
  • Galleria
Itse en ole enää vuosiin jaksanut chateissa roikkua, silloin cityn kinky-baarin hyvinä aikoina (joskus 2004) tuli harrastettua ihan riittävästi kyseistä toimintaa.
Jos joku kiinnostaa itseäni, tähtään livetapaamiseen melko nopealla aikataululla. Jos palaset loksahtavat kohdilleen, sen jälkeen voi puolestani olla sekaisin tapaamisia, meilejä ja luurin käyttöä, joista se f2f tärkein.

  Tää on sitten taas toinen ääripää, että äkkiä livetapaamiseen. Et ei voi edes odottaa 5-6 mailin vaihtoa, koska siellä toisessa päässä saattaa olla jopa oikea ihminen. Ymmärrän kyllä kutkutuksen. Oon mäkin joskus sopinut nopeita tapaamisia, mutta yleensähän kun on muutaman mailin vaihtanut huomaa, ettei tommosta nulkkia/robottia viiti tavatakaan. EDIT: paitsi huvittelumielessä.

Juuri siksi on kiva tavata nopeasti naamatusten, ettei tarvitse viestitellä robotin kanssa. Kun paras tapa paljastaa viestittelevä robotti on, että ehdottaa livetapaamista.

rodent

  • Vieras
  Ok. Olen sitten viestittelevä robotti.

eugénie

  • Vieras
Itse en ole enää vuosiin jaksanut chateissa roikkua, silloin cityn kinky-baarin hyvinä aikoina (joskus 2004) tuli harrastettua ihan riittävästi kyseistä toimintaa.
Jos joku kiinnostaa itseäni, tähtään livetapaamiseen melko nopealla aikataululla. Jos palaset loksahtavat kohdilleen, sen jälkeen voi puolestani olla sekaisin tapaamisia, meilejä ja luurin käyttöä, joista se f2f tärkein.

  Tää on sitten taas toinen ääripää, että äkkiä livetapaamiseen. Et ei voi edes odottaa 5-6 mailin vaihtoa, koska siellä toisessa päässä saattaa olla jopa oikea ihminen. Ymmärrän kyllä kutkutuksen. Oon mäkin joskus sopinut nopeita tapaamisia, mutta yleensähän kun on muutaman mailin vaihtanut huomaa, ettei tommosta nulkkia/robottia viiti tavatakaan. EDIT: paitsi huvittelumielessä.

Juuri siksi on kiva tavata nopeasti naamatusten, ettei tarvitse viestitellä robotin kanssa. Kun paras tapa paljastaa viestittelevä robotti on, että ehdottaa livetapaamista.

Juuri näin. En kyllä ihan usko olevani nopeudessani ääripää. Tarkoitin melko nopealla aika taululla jotain vajaasta viikosta kahteen. Pidempäänkin voi odotella, jos siltä tuntuu. Mutta puhelinyhteys täytyy luoda jo parin meilin jälkeen. On vaikea ymmärtää, miksi aikuinen ihminen ei voi soittaa #31# eli tuntemattomasta numerosta antamaani prepaid-liittymän numeroon pikaista puhelua.

Selvennetään tähän vielä, että en ole koskaan viestitellyt tms. nimimerkin rodent kanssa, hänen kommentistaan/kirjoitustyylistään kun saattoi saada sellaisen vaikutelman.

PinkCat

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1012
  • nylkky
  • Galleria
Mutta puhelinyhteys täytyy luoda jo parin meilin jälkeen. On vaikea ymmärtää, miksi aikuinen ihminen ei voi soittaa #31# eli tuntemattomasta numerosta antamaani prepaid-liittymän numeroon pikaista puhelua.
Mä en tykkää puhua puhelimessa niin en ikinä ikinä suostu soittamaan tai antaa numeroa kellekään tuntemattomalle.
Että voi olla vaikea ymmärtää mutta voinee miettiä kuitenkin.
Tapaan siksikin mieluiten livenä mahd pian koska paskan jauhaminen meilissä tms on tylsää ja puhelimessa en tykkää puhua.

Ps. En ees lukenu tätä koko ketjua niin vastaus on varmaan ihan OT mut tuli nyt vaan mieleen.

balthazar

  • Vieras
Internethän on mitä mainioin väline tuoda ajatuksiaan julki, ja oppia muiden ajatusmaailmasta jotain. Monia ihmisiä, joiden kanssa täälläkin (noh, myönnettäköön, irkin puolella, ei niinkään baarissa) olen keskustellut, pidän jopa ystävinä, kunnes toisin todistetaan; ihmisiä, joita en ole kasvotusten tavannut.

Olen hyvin avoin, ja tapaan mielelläni uusia ihmisiä. Kuitenkin ilmeisen välimatkahärdellin vuoksi ei tule lähdettyä pääkaupunkiseudulle ihan vain kahvittelemaan, joten bileissä ja sensellaisissa saattaisin mielelläni käydä, nykyisellään on tyydyttävä tähän virtuaalisempaan ympäristöön. Olisi kiva tavata kiintoisien tarinoiden takaa niitä ihmisiä, nimenomaan pariutumisleikkien ja -riittien ulkopuolella. En ole itseasiassa lainkaan varma siitä, että onko tällainen oman seksuaalisuuteni yhden osasen ympärillä pyörivä yhteisö lainkaan minun hiekkalaatikkoni nimenomaan seuranhaussa, vaikka muuten täällä jostain syystä viihdynkin.

Summa summarum, ainahan ihmisiin tutustuminen kasvokkain on ylivertainen vaihtoehto, mutta internet on oiva väline parsimaan välimatkaa. Melko synkeä ennuste olisi hyisessä pohjolassa ilman internetin ihmemaailmaa :)

« Viimeksi muokattu: 25.09.2013, 11:13 kirjoittanut balthazar »

rodent

  • Vieras
Selvennetään tähän vielä, että en ole koskaan viestitellyt tms. nimimerkin rodent kanssa, hänen kommentistaan/kirjoitustyylistään kun saattoi saada sellaisen vaikutelman.

  Mä olen tavannut netin kautta joku sata henkilöä livenä ja pyörinyt ympäri kaupunkia niiden kanssa. Suurin osa, ovat olleet miehiä erinäisistä harrastepiireistä (enkä ole bi-jutuista yleensä kiinnostunut) ja kuulemani mukaan olen tehnyt moniin jopa vaikutuksen. Mulle on kehittynyt aika hyvä tuntuma naistenkin suhteen siihen, millaisia juttuja haluan viedä eteenpäin, koska huomautan, en ole ensinnäkään SE monien naisten odottama adonis, enkä toisaalta naiskokemuksiltani/odotuksiltani kovinkaan vihannes. EDIT: ei voi taluttaa kädestäpitäen, kuten monet naiset haluaa... Jos joku rupeaa mailissa vaatia tapaamista lasken alkajaisiksi yhteen sen mitä tämä henkilö on viesteissään kertonut. Jos ei ole kertonut juuri mitään mieltäylentävää, en tapaa. (Aika, jota elämme suorastaan kiihottaa yksinoloon). On tässä ystäviä ennestäänkin, vaikka niistä suurin osa on mennyt vähän nihkeiksi. Jos joku pelkää, että olen jostain peräkammarista kotoisin saa pelätä loppuelämänsä. Voisin jopa mennä sinne tilavaan peräkammariin mieluummin, kun jonkun tautisen blondin viekkuun kuuntelemaan elämänvalheita ja sitä kun mäkään en oo riittävän hottis, vaikka kauneushoitoja on tehty.  :)) EDIT: mä tykkään virtuaalisessa oikeastaan eniten siitä, kun voi ilmaista esim. poliittisia näkemyksiä silleen, että on satunnaisesti vaikka jopa kolmesataa lukijaa sillä. Täähän on tosi upeeta, olla virtuaali! EDIT: Nautitaan! 8) :D

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Netti tai live, osaan sössiä aina vähänkään romantiikkaan vivahtavat suhteet. Joten molempi pahempi.

-katy-

  • Vieras
  Mä olen tavannut netin kautta joku sata henkilöä livenä ja pyörinyt ympäri kaupunkia niiden kanssa.

Nokitan ehkä sadalla ellen enemmälläkin- erinäisissä piireissä. Kauneusihanteet ihme kyllä ei ole koskaan ollu tapetilla tai että ylipäätään olis kaikki viilattuna viimosen päälle mm. terävine poliittisine sutkautuksineen-tykännyt olen ja tykkään, mutta minkäs sille voi kun on vähän poikkeava poikkeavienkin parissa-jää omiin oloihinsa- ja siis luultavasti olen asian viimein hyväksynyt jo jonkin aikaa sitten. Ei kai se silti ole este osallistua kinkyfoorumille tai piipahtaa joskus bileissä tai miiteissä :)
« Viimeksi muokattu: 25.09.2013, 00:14 kirjoittanut -katy- »

Pappa

  • OuSM
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 82
  • kik mikahenrik
  • Galleria
Kyllä live on live. Itse en ymmärrä virtuaali suhteita. Mitä niistä saa?

mauje

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1464
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
Virtuaali on joissakin arjen pyörteissä kätevämpi tapa sen seuran löytämiseen...ei vanha jaksa duunin ohella rampata kapakissa. Virtuaali voi olla hyvä keino kohti liveä. Samoin virtuaali ylittää välimatkat (pidemmät ja lyhemmät) silloin kun ei ehdi enempää ( joo, stadi on sellainen pikkukylä ettei oikein meinaa sopivia sattua kohdalle ). Mutta pelkän virtuaalin varassa en kyllä jaksaisi vaivautua...


pääkallopinni

  • Vieras
Henkilökohtaisesti, virtuaalisuhteella voisi mun elämässä heittää vesilintua. En löytäisi mitään (riittävää) arvoa sellaisesta.
Siinä ei tietysti ole mitään ihmeellistä että tutustuu netissä, mutta kyllä siitä täytyy ihan oikean maailman puolelle siirtyä mahdollisimman pian.
Olen kiinnostunut ihmisistä, enkä epämääräisistä entiteeteistä netissä  ???

Pappa

  • OuSM
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 82
  • kik mikahenrik
  • Galleria
Pääkallo oot niin oikeessa !

Chmlnidae

  • Vieras
submiesjns:
"Tuo aloitus kommentti on minulta lähtöisin. Siksi on pakko kommentoida ja ilmeisesti selventää hiukan. Virtuaali suhteella tarkoitan sitä että, on toisilleen tuttuja ihmisiä (esm. kaksi, kolme) Yhteyttä pidetään yllä, tekstiviestein että netin kautta kirjoitellen pää-asiassa. Mielestäni netti on kyllä tekstiviestien kanssa, ihan hyvä täydentäjä yhteydenpidoissa. Jos ne taas pääsevät hallitsevaan asemaan ja mopo karkaa ns. käsistä niiden käytön suhteen.  Muuttuvat lähes ainoiksi yhteydenpito keinoiksi tuttuihin. Suhde muutuu virtuaalisuhteeksi hyvin nopeasti. Tästä suhteesta jää pois kaikki se kehonkieli, äänenpainot, äänen kuuleminen...eli ainakin 90% viestinnästä. Lisänä on vielä mahdollisuus tulla hyvinkin väärinymmäryksiä. Juuri tuon ison osan viestinnän puutumisen takia. Itse seurustelen mieluumin aina ihan oikean ihmisen kansssa. Puhelimessa tai livessä. Mielestäni mikään tekninen vempele ei korvaa aitoa kontaktia. On kovin helpoa tuudittautua illuusioon suuresta ja aktiivisesta sosiaalisesta elämästä tämän "virtuaalimaailman" avulla. Vaan mikä on totuus?   Mutta, tässäkin asiassa! Mikä on oikein kenestäkin, se on erijuttu. Mikä sopii yhdellle, ei sovi toiselle.  Pikkuhiljaa lähestyy meitä taas tuo Joulukin...Siinä joulun tienoissa on hyvä paikka kiinittää hiukka huomioita siihen kuinka paljon jo me ihmiset seurustelemme esm. kännyköiden kanssa. Moni entinen, hyvän joulun toivottaja on vaihtanut soiton tai kortin sijaan, tekstiviestiin. Se on helppo, halpa, nopea, eikä tarvitse keskustella 
Uskon että, Koonkin kommentit olisivat pehmeämpiä kuin miltä vaikuttavat...Jos vaan olisi se kokopaketti viestinnässä käytössä"


Kehonkieleli, äänenpainot, äänen kuuleminen...90% viestinnän sisällöstä  :o  :o  :-[ :-[

Nyt rupesi oikein tosissaan huolestuttamaan. Olen ajatellut olevani tekemisissä suht fiksujen ihmisten kanssa noin ylipäätään...ja jotenkin peilaan sen suuntaista kuvitelmaa omastakin kognitiivisesta kapasiteetistani....Taidan olla aivan metsässä: oletan että viestin sisällöstä suurin osa on ihan niissä sanoissa ja lauseissa.
Minusta tuntuu nyt että niin kansa- kuin peruskoulu, jatkokoulutuksista ja suht pitkästä elämänkokemuksesta puhumattakaan on nyt mennyt aikalailla hukkaan kohdallani...ja aika monen muun kohdalla myös...et tsortsit vaan ja ruvetaan elehtimään, ilmehtimään, ääntelemään ja koskettelemaan. Toimii varmaan paremmin.

Ymmärrän kyllä jos face-to-face ollessa kehonkieli menee ohi sanotun kun ne ovat ristiriidassa, mutta nyt ei taidettu tarkoittaa sitä  :-X

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Ylläolevaan liittyen...itse olen sellainen joka menee helposti lukkoon jos tunnen epävarmuutta.
Sitä tapahtuu usein uuden ihmisen kanssa. Tämä taas aiheuttaa sen, että kehonkieli ei toimi ja viestitän vääriä signaaleja. Tarkoitan muuta mutta näytän ulospäin toista.

Hyvin helpottunut olen silloin kun voi kommunikoida sanojen kautta. Mikäli lukijalla toimii lähes normaali kyky ymmärtää kirjoitettua. Eli pilkkua ei laiteta väkisin sinne missä sitä ei ole.

Chmlnidae

  • Vieras
Joo, jatketaan (kumma miten esseen deadlinen lähestyminen kirvoittaa nettiin kirjoittamista  :o O:-) )...

Vähän samaa sanoisin kuin Whip tuossa yllä. Livetilanteessa, varsinkin oudompien (siis itselle ei ylipäänsä) ihmisten kanssa voi kommunikointi takkuilla. Niin itseilmaisu kuin toisen kuuleminen/näkeminen/tulkinta tarkoitetusti. Sitten myös ihan se että informaatiota, tai jopa viestin häiriötekijöitä voi olla runsaasti.
Eli joutuu/pitää/saa/tarvitsee (valitse itselle sopivin) keskittyä/huomioida myös muu kuin sanotun sisältö. Niin itsessä kuin toisessa ihmisessä.

Sitten se mikä minua hiukka häiritsi tässä ketjussa kun lukaisin läpi.
Outo pelko(?) tai epäluuloisuus uusia viestimiä kohtaan. Kaiketi ihan normireaktio, mutta ehkei se tosiaan ole niin joko tai. Niin kuin moni jo mainitsikin. Eiköhän ole ihmisestä myös itsestään kiinni miten yhdistelee erilaisia kommunikoinnin keinoja ja mahdollisuuksia. Ja haluaisin nimenomaan korostaa tuota m a h d o l l i s u u k s i a. Ei kaikki uusi ole aina negatiivista. Tekniikka voi tuoda myös hyvää. En minä ole huolestunut esim. tämän sukupolven ihmissuhdetaidoista joka on polvenkorkuisesta tottunut myös digitaaliseen viestintään. Uskoisin ennemminkin että jos on ihmissuhdejumeja, tai ulkopuolelle jäämistä, niin kyse on joko omasta valinnasta tai jostakin muusta tekijästä kuin netin kahlehtivasta ja ihmissuhteita kapeuttavasta väistämättömästä(?) seurauksesta. Aika deterministinen usko/luulo, minusta. Kyllä netti on ihan yhtä totta kuin muu maailma. Ympäristö siinä mikä muu tahansa. Se on sitten toinen juttu jos siihen suhtautuu ja siellä myös käyttäytyy niin kuin se olisi jokin virtuaalipeli. Sitten se ei ole totta eikä sellainen ihminenkään ole totta. Mutta se on oma valinta jos sellaisen haluaa tehdä. Kannattaa varmaan kuitenkin hetki käyttää asian hieman pidemmälle keliluun ja miettiä mitä siitä voi seurata.