Äänestys

Voiko virtuaali korvata kokonaan tulevaisuudessa elämän "tuolla ulkona"?

verkossa kaikki on kivempaa-en kaipaa muuta
1 (1.3%)
en juurikaan ole netissä
6 (7.5%)
netti on hyvä ja täydentävä lisä suhteissa, mutta ei kaikkikaikessa
47 (58.8%)
minulla ei ole nettiyhteyttä,enkä halua sitä
0 (0%)
aion lopettaa kaiken yhteydenpidon ihmisiin verkoitse niin pian kuin mahdollista
1 (1.3%)
minulla ei ole matkapuhelinta,enkä aio hankkia
0 (0%)
kirjoitan mieluiten paperikirjeitä ja -kortteja
3 (3.8%)
jotain ihan muuta
22 (27.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 21

Äänestys päättynyt: 20.12.2013, 23:13

Kirjoittaja Aihe: Kumpi parempi,virtuaalisuhteet vai "live" vai jotain muuta?  (Luettu 12020 kertaa)

-katy-

  • Vieras
Lainaan toisesta ketjusta kommentin,joka sopii mielestäni tähän aiheeseen. Äänestyksessä on käytettävissä 4 ääntä,jotta hajonta ei olisi aivan suuri ja voisi jotain viitteitä olla nähtävissä mielipiteistä.
Olen aihetta miettinyt jo aika kauan aikaa sitten, mutta nyt sai kimmokkeen tämmöiseen kyselyyn. Pakko ei ole osallistua  C:-)


Vastakkain törmäsin,  omasta mielestäni yhteen merkillseen nykyajan mukanaan tuomaan arvon. Törmäsin nimttäin tapaukseen jossa kaksi ihmistä kohtasi toisensa. Homma kaatui siihen kun toinen ei suostunut pitämään, harvoja näkemisiä lukuunottamatta, yhteyttä toiseen kuin ja vain tekstiviestein tai fb:in kautta. Toinen taas konservatiivi puoli halusi yhteydet joko soittamalla tai näkemällä. Ei tekstiviestein, perusteena 90%viestinnästä jää pois virtuaalivälinein. Virtuaalimaailman käyttäjän mielestä vielä, toinen on se jonka kuuluu olla aktiivisempi..hän lähinnä vastailee. Jotain tässä on pielessä minusta. Kumpi sitten on oikeassa ja kumpi väärässä..siihen en ota kantaa!! Kumpikin kun vielä haluaa pitää yhteyttä...sekin merkillisyys...

Koo

  • Vieras
Mikä hemmetti on virtuaalisuhde? Jos ei ole livekontaktia ei ole suhdetta.

Näin mun elämässäni.

Ja noista vaihtoehdoista... hei mietis nyt!

(henk. koht. ajatuksia, ei ylläpidon)

-katy-

  • Vieras
Mikä hemmetti on virtuaalisuhde? Jos ei ole livekontaktia ei ole suhdetta.

Näin mun elämässäni.

Ja noista vaihtoehdoista... hei mietis nyt!

Laitoin siis tälläisen äänestyksen ja kieltämättä vaihtoehdot ovat vähän lonkaltaheitettyjä,mutta lainaamani kommentin pohjilta ynnä omien mietintöjen ja nykymaailman meininkejä seuraillessa..Ajattelin, että voisi vaikka miettiä porukalla.
 Olkoonkin ettei mikään "yhtä köyttä"-yhdistys ollakaan-

Itselläni ei ole virtuaalisuhteita,jos nyt siis tosiaan minuun jotenkin viittasit-  :)

Koo

  • Vieras
En viitannut sinuun vaan aloittamaasi aiheeseen.

Olen paljon netissä mutta kaikki suhteet ovat livesuhteita, menneet, olevat ja tulevat. Vaihtoehdot mitä laitoit ovat jo valmiiksi asenteellisia ja kantaaottavia.

-katy-

  • Vieras
Vaihtoehdot mitä laitoit ovat jo valmiiksi asenteellisia ja kantaaottavia.

Vai niin-no itse laittaisin mieluiten kirjeitä ja kortteja omin käsin rustattuna ymv.-vaan ei ole aikaa eikä voimia-ehkäpä näet asenteellisuutta joistain syistä,joita ei voi tietää, kun en tunne sinua ja päinvastoin. Hellitä vähän tuon hallinnanhalusi kanssa  :)


..harmi kun tää topikki alkoi näin, mutta ehkä silläkin on jokin oma "message"-do not know-
« Viimeksi muokattu: 22.09.2013, 04:43 kirjoittanut -katy- »

submiesjns

  • Vieras
Tuo aloitus kommentti on minulta lähtöisin. Siksi on pakko kommentoida ja ilmeisesti selventää hiukan. Virtuaali suhteella tarkoitan sitä että, on toisilleen tuttuja ihmisiä (esm. kaksi, kolme) Yhteyttä pidetään yllä, tekstiviestein että netin kautta kirjoitellen pää-asiassa. Mielestäni netti on kyllä tekstiviestien kanssa, ihan hyvä täydentäjä yhteydenpidoissa. Jos ne taas pääsevät hallitsevaan asemaan ja mopo karkaa ns. käsistä niiden käytön suhteen.  Muuttuvat lähes ainoiksi yhteydenpito keinoiksi tuttuihin. Suhde muutuu virtuaalisuhteeksi hyvin nopeasti. Tästä suhteesta jää pois kaikki se kehonkieli, äänenpainot, äänen kuuleminen...eli ainakin 90% viestinnästä. Lisänä on vielä mahdollisuus tulla hyvinkin väärinymmäryksiä. Juuri tuon ison osan viestinnän puutumisen takia. Itse seurustelen mieluumin aina ihan oikean ihmisen kansssa. Puhelimessa tai livessä. Mielestäni mikään tekninen vempele ei korvaa aitoa kontaktia. On kovin helpoa tuudittautua illuusioon suuresta ja aktiivisesta sosiaalisesta elämästä tämän "virtuaalimaailman" avulla. Vaan mikä on totuus? ::)  Mutta, tässäkin asiassa! Mikä on oikein kenestäkin, se on erijuttu. Mikä sopii yhdellle, ei sovi toiselle. :) Pikkuhiljaa lähestyy meitä taas tuo Joulukin...Siinä joulun tienoissa on hyvä paikka kiinittää hiukka huomioita siihen kuinka paljon jo me ihmiset seurustelemme esm. kännyköiden kanssa. Moni entinen, hyvän joulun toivottaja on vaihtanut soiton tai kortin sijaan, tekstiviestiin. Se on helppo, halpa, nopea, eikä tarvitse keskustella ;)
Uskon että, Koonkin kommentit olisivat pehmeämpiä kuin miltä vaikuttavat...Jos vaan olisi se kokopaketti viestinnässä käytössä :)

Rotten

  • Vieras
Mielikuvitussuhteet on kaikkein parhaimmat.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Siinähän niitä väärinkäsityksiä tulee kun sanat sanovat yhtä ja katse sekä eleet toista.

Jos lukee vain sanoja ja päättelee niiden perusteella mistä on kyse, harvemmin menee pieleen. Kunhan vain omaa normaalin (määrittele sana normaali  :o )  sisälukutaidon. Minkä tosin olen huomannut olevan jonkinlainen harvinaisuus ihmisten keskuudessa.

submiesjns

  • Vieras
Siinähän niitä väärinkäsityksiä tulee kun sanat sanovat yhtä ja katse sekä eleet toista.

Jos lukee vain sanoja ja päättelee niiden perusteella mistä on kyse, harvemmin menee pieleen. Kunhan vain omaa normaalin (määrittele sana normaali  :o )  sisälukutaidon. Minkä tosin olen huomannut olevan jonkinlainen harvinaisuus ihmisten keskuudessa.

Pelkillä kirjoitetuilla sanoilla ilmaistaen, on vaara...Pilkku ja sen paikka saa suhteetoman merkityksen ;) Minä taas, ehkä turhankin sosiaalisena luonteena. Asioin aina mieluumin niin että, kuulen vähintään äänenpainot ja sävyt ::) Puhelimessakin kuultu nauru tai itku, on tyystin erinlainen aistittava kuin hymiö viestissä::)  :)  :)  :)  ;)  ;D  ;D

Kettu vinossa

  • Vieras
Riippuu kai, mitä "suhteella" tarkoitetaan. Jos on kyseessä seurustelusuhde, niin sitten on luultavasti viisainta tavata edes joskus livenä, ettei tule vahingossa seurusteltua pelkän huijarin kanssa. Toki joitakin se mahdollisuus ei lainkaan kiinnosta, että netti-ihastus (tai kirjekaveri-ihastus) onkin todellisuudessa jotain aivan muuta kuin väittää. Heille riittää pelkkä illuusio täydellisestä kumppanista.

Netin tai perinteisen postin kautta voi monella eri tavalla kaveerata tai harrastaa seksiä, tapaamatta välttämättä koskaan kasvokkain. Eikä se aina edes haittaa kumpaakaan osapuolta, ettei koskaan tavata. Mieltymyksiä on niin erilaisia.

-katy-

  • Vieras
Ajattelin sitäkin, että kuinka tämä viestintä ja yhteydenpito on muuttunut vaikkapa 20 vuodessa-ja että onko kehitys ollut hyvään suuntaan. Tavallaan on tosi helppoa nyt olla tuntemattomiinkin ihmisiin yhteydessä,mutta onko todellisuudessa esimerkiksi ystävyyssuhteiden tai seurustelusuhteiden solmiminen helpottunut-

-katy-

  • Vieras
Heille riittää pelkkä illuusio täydellisestä kumppanista.

Netin tai perinteisen postin kautta voi monella eri tavalla kaveerata tai harrastaa seksiä, tapaamatta välttämättä koskaan kasvokkain. Eikä se aina edes haittaa kumpaakaan osapuolta, ettei koskaan tavata. Mieltymyksiä on niin erilaisia.
Eli kokolailla samantyyppistä kuin kaukaa jonkin idolin ihastelu ja haaveilu-kaukorakkaus.
Minä en tuomitse,enkä johdattele-pyrin vain miettimään ilmiöitä ja syitä asioille,omallakin kohdalla-joskus ei tullut mietittyä..


Sekin,että onko helpompi jäädä kotiin koneen äärelle raskaan työpäivän jälkeen kun moni asia hoituu klikkauksella-ainakin itsestä vähän näyttäisi siltä omalla kohdalla ja kuitenkin usein kasvokkain ihmisten tapaaminen piristää jostain ihme syystä enemmän kuin verkossa "tapaaminen".

Ehkä vain pitäisi sulkea kone ja lähteä haahuilemaan kylille :D

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1870
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Minulla nämä sekoittuvat. Kun on etäisyyttä eikä aikaa tapaamiselle, suhde on virtuaalivaiheessa. On joku yhteys, joku suhde. Ja ennen tapaamista, lyhyempää tai pitempää, alkaa sessio virtuaalina. Keskusteluja, vaatimuksia pukeutumisesta, suunnitelman raottamista, kaikenlaista jännityksen nostoa subissa. Taas session jälkeiset kuviot ovat osin virtuaalin varassa, nekin vievät sen vajaan viikon. Näin vaikkapa muutaman tunnin tapaaminen laajenee puolentoista viikon jutuksi, jonka high light on itse sessio.

eugénie

  • Vieras
Itse en ole enää vuosiin jaksanut chateissa roikkua, silloin cityn kinky-baarin hyvinä aikoina (joskus 2004) tuli harrastettua ihan riittävästi kyseistä toimintaa.

Jos joku kiinnostaa itseäni, tähtään livetapaamiseen melko nopealla aikataululla. Jos palaset loksahtavat kohdilleen, sen jälkeen voi puolestani olla sekaisin tapaamisia, meilejä ja luurin käyttöä, joista se f2f tärkein.

rodent

  • Vieras
Itse en ole enää vuosiin jaksanut chateissa roikkua, silloin cityn kinky-baarin hyvinä aikoina (joskus 2004) tuli harrastettua ihan riittävästi kyseistä toimintaa.
Jos joku kiinnostaa itseäni, tähtään livetapaamiseen melko nopealla aikataululla. Jos palaset loksahtavat kohdilleen, sen jälkeen voi puolestani olla sekaisin tapaamisia, meilejä ja luurin käyttöä, joista se f2f tärkein.

  Tää on sitten taas toinen ääripää, että äkkiä livetapaamiseen. Et ei voi edes odottaa 5-6 mailin vaihtoa, koska siellä toisessa päässä saattaa olla jopa oikea ihminen. Ymmärrän kyllä kutkutuksen. Oon mäkin joskus sopinut nopeita tapaamisia, mutta yleensähän kun on muutaman mailin vaihtanut huomaa, ettei tommosta nulkkia/robottia viiti tavatakaan. EDIT: paitsi huvittelumielessä.