Kirjoittaja Aihe: Millainen on hyvä profiili?  (Luettu 33980 kertaa)

submiesjns

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #15 : 24.01.2014, 13:40 »
Tämä ketjuhan saa aikaiseksi tunteen..pakko tarkastella omaakin profiliaan uudelleen..Vilkaisin ja totesin..päivittelempä sitten kun aihetta tulee..ehkä tulevan muuton jälkeen..Olennainen ehkä selviää jo..sen ja kirjoitusten kautta ::) Itse kyllä kaipaan noissa profiileisssa vähintään ikää, sukupuolta ja mistä. Sekin tietty olisi kiva tietää mitä on hakemassa, vai hakeeko mitään..Jos vielä hiukka kertoo itsestään jotain..se on jo paljon!!

tonyh

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #16 : 24.01.2014, 15:30 »
Aktiiviset foorumikirjoittajathan ne nimen omaan pitävät keskusteluja käynnissä ja foorumia elossa! Jos foorumi on semmoinen että sinne tulee vain pari uutta viestiä viikossa, niin aika tylsähän semmoista on seurata.

  Pitäähän ne foorumin tietyllä tapaa elossa, mutta onko se aina hyvä? Ei kai keskustelu netissä välttämättä kehitä ihmistä mitenkään? Monilla ihmisillä on hyvin vahvat ja koostetut näkemykset asioista, vaikkei olis niitä netin keskustelualueilla koskaan työstänyt riviäkään. Mutta on paljon niitä, jotka lukee muiden ajatuksia netistä, ihan siksi että haluavat ehkä jonkin tiedon itselleen saada ja olla tietoinen esim. nettipersoonista (yleissivistystä liene kohta sekin). Vaikenemisen kulttuuriin on varmaan syynä sekin, ettei nettiä koeta turvallisena alueena. Ihmisiä kuitenkin vakoillaan ja nimimerkkien lähteet pystyttäne jäljittämään USA:sta saakka.

  Sellaiselle ihmiselle, jolla ei oo muuta elämää kun netti ja joka haluaa vieläpä kommunikoida, nettikeskustelumahdollisuus on tietysti ihan hyvä olla olemassa. Se on sit eri asia miten paljon muut haluu sitä vuorovaikutusta tai mikä on loppujen lopuksi hyvä määrä keskustelua milläkin areenalla. Mä en oo hirvee peto keskustelemaan, vaikka on tässä nyt tullut jotain juteltuakin.  :D

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #17 : 24.01.2014, 17:40 »
  Pitäähän ne foorumin tietyllä tapaa elossa, mutta onko se aina hyvä? Ei kai keskustelu netissä välttämättä kehitä ihmistä mitenkään?

Nettikeskustelun hyödyt:
* nettikeskustelu kehittää  ihmisen väittelytaitoja, joita tarvitaan muuallakin kuin nettifoorumeilla
* voi oppia uusia näkökulmia asioihin, joista aiemmin luuli tietäneensä kaiken
* tajuaa paremmin miksi eri mieltä olevat ihmiset ovat eri mieltä
* jotkin lukihäiriöiset ovat kokeneet nettikeskustelun kehittäneen heidän luku- ja kirjoitustaitoaan sekä luetunymmärtämistä
* luetunymmärtäminen voi kehittyä myös ihmisillä joilla ei ole lukutaidon kanssa ongelmia
* foorumeilta voi saada uusia kavereita tai jopa seurustelukumppanin

Sellaiselle ihmiselle, jolla ei oo muuta elämää kun netti ja joka haluaa vieläpä kommunikoida, nettikeskustelumahdollisuus on tietysti ihan hyvä olla olemassa.

Juuri meillehän, joiden elämä on pääasiassa netissä, foorumit on kehitetty!  8) En ymmärrä, miksi foorumeille edes tulee joskus ihmisiä, jotka suhtautuvat foorumeihin hirveän negatiivisesti eivätkä esimerkiksi jaksa lainkaan lukea toisten pohdiskeluja aiheesta (kirjoittavat tyylillä: "en jaksanut lukea koko ketjua, mutta mielipiteeni on, että..."). Jos on niin että nettifoorumit kokee jollain tapaa huonoina, niin sitten kannattanee pysyä foorumeilta pois. Ostaa vaikka kunnon puhepaketin kännykkään, kutsuu kaverit kylään tai menee baariin jutustelemaan ventovieraiden kanssa.

Ihmisiä kuitenkin vakoillaan ja nimimerkkien lähteet pystyttäne jäljittämään USA:sta saakka.

Yhdysvaltojen vakoilu on pääasiassa terrorismin estämistä varten, mutta jos nyt jotakuta jenkkivakoojaa kiinnostaa lukea juttua BDSM-baarista seksipommeista ja kaksoistornien pervommasta merkityksestä, niin siistä vaan. Kyllähän kaikki puhelusi, tekstiviestisi, sähköpostisi, nettiliikenteesi, pankkikorttitietosi, verkkopankkiasiasi, ruokakaupan ostoksesi (jos käytät pankki- tai bonuskorttia), nettikauppaostoksesi ja kaikki muutkin tietosi ovat jo jenkkilässä (ja muissa maissa) kymmenenä kopiona. Ihan kaikkia vakoillaan, ja jos vakoilulta haluaa välttyä, on kokonaan hylättävä kaikki teknologia.

tonyh

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #18 : 24.01.2014, 18:33 »
Nettikeskustelun hyödyt:
* nettikeskustelu kehittää  ihmisen väittelytaitoja, joita tarvitaan muuallakin kuin nettifoorumeilla
* foorumeilta voi saada uusia kavereita tai jopa seurustelukumppanin

  Ite en oikein pysty ees puhuun netin ulkopuolella. Ei siel ehi sanojaan paljon harkitsemaan ja kyl siinä täytyy myös ihan eri tavalla varoo, ettei vastapuoli menetä hermojaan. Aika paljon oma naamakin määrittelee sen mistä voi puhuu tai voiko mistään.. Ne kontaktit on mulla yleensä sitä, etä joku tulee pummii tupakkaa ja ite heittää siihen jonku hauskan kommentin, paitsi tytöille ei ehdi kun ne litoo savukkeensa kanssa karkuun, kuin myymälärosvot.  ;D

Lainaus
Juuri meillehän, joiden elämä on pääasiassa netissä, foorumit on kehitetty!  8)

  Joo, kylhän sofistikoituneempi vuorovaikutus muiden ihmisten kanssa tuppaa multa ainakin jäämään netin puolelle. Vois sitä tietty hakee johonkin keskustelupiireihin, missä tuli nuorempana oltua. Edellisellä ulkomaanmatkalla menin johonkin raflaan istumaan ja kyl siin jotku tuli vähän juttelemaan (lähinnä jätkät), mut harmi etten oo kovin hyvä puhuun enkkua. Suomes tulis varmaan vaan portsari kysymään, et millon ostat lisää kaljaa. :)

Lainaus
Yhdysvaltojen vakoilu on pääasiassa terrorismin estämistä varten, mutta jos nyt jotakuta jenkkivakoojaa kiinnostaa lukea juttua BDSM-baarista seksipommeista ja kaksoistornien pervommasta merkityksestä, niin siistä vaan.

  Sen verran mussa on ihmistuntijaa, et uskon niiden jahtaavan kaikennäköisiä uhkakuvia  laajalta rintamalta, mikä sit käytännössä tarkottais että tällaisiakin palstoja saattais siellä joku aktiivisesti seurata. Ja nettikirjoittelu varmaan kiinnostaa niitä enemmän, kuin mitä sä laitat jollekin tekstiviestiin sen takia, et se on mediakirjoittelua, jolla on enemmän vaikutusta maailmaan. Ne varmasti haluu tehä analyysejä sitä miks sä välität ajatuksiasi niin monille ihmisille muutaman sijasta.

  Kyl varmaan Aasiassa ollaan vielä kiinnostuneempia jostain bdsm-kuvioista, kuin jenkeissä.

kettutyttö

  • Vieras

IndigoZone

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #20 : 25.01.2014, 02:06 »
^_^ Kukas ketun hännän nostaa, jos ei kettu itse!

spanking man

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #21 : 25.01.2014, 08:57 »
Pidän kyllä tärkeänä porukkana sitä joka jollain tapaa esittäytyy, kirjoittelee ja lisää kuviaan. Profiilittomilla ihmisillä jotka eivät osallistu keskusteluihin ole mitään annettavaa yhteisölle, toki he siitä itselleen jotain iloa saavat. Pidän itse vähän välinpitämättömä ja yhteisöä kunnioittamattomana olla kertomatta edes sukupuolta ja ikää. Mitäänhän ei tarvitse kaikkien hakea jos ei ole seuralle tarvetta. Profiilitiedot tietty on helppo halutessaan vetää hatusta.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #22 : 25.01.2014, 10:20 »
Te, jotka toivotte sukupuolta julkiseksi, kertoisitteko miksi se on niin tärkeä?

Pohdin vaan kun fyyseinen sukupuoli (sex) ei aina vastaa ihmisen henkistä sukupuolta (gender). Siksi sukupuolen mainitseminen voi johtaa harhaan.

Jos esimerkiksi minä kutsuisin itseäni "naiseksi" vain siksi että minulla on tissit ja vagina, niin moni todennäköisesti saisi aivan väärän kuvan millainen olen, alkaisi esimerkiksi olettamaan virheellisesti että käytän meikkiä ja että pukeudun naisellisesti, tai että olisin kiinnostunut sisustuksesta, kauneudenhoidosta, muodista, kukkien hoidosta, vauvoista ja muusta inhottavasta vain koska olen nainen.

Siksi jätän sukupuolen mainitsematta tai käytän genderqueeria, jos se on valittavissa. Nettikeskusteluissa minua usein luullaan mieheksi, eikä se haittaa minua yhtään - pidän sitä kehuna. Jos taas joku kutsuu minua naiseksi, niin tekisi mieli tehdä hänelle jotain ikävää.

submiesjns

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #23 : 25.01.2014, 10:52 »
En sitä ikää vaadi, enkä myöskään sukupuolta. Toinen kertoo sen jos kertoo. Tietty, on hiukan kiinni siitäkin mitä on hakemassa. Jos puhutaan esm. yksityisviestittelystä. Itse en koskaan lähde ottamaan yhteyttä esm. naispuoleiseen henkilöön tälläkään palstalla, jos se ikä ei ole näkyvissä. Riippuu tietysti siitäkin minkäluontoisesta viestittelystä on kysymys. Jos kyseessä on seuranhaku esm. Omat ns. moraalirajani ja mieltymykseni tekevät ajatuksen siitä, että kovin henkilökohtaista ja pidemmälle tähtäävää keskustelua en haluaisi käydä, tyttärenieni ikäisten kanssa. Jos paljastuisi myöhemmin, että vastassa on ollut 20v nuorinainen...Ei kiva, ei yhtään...Jos sieltä profiilista puutuu sekä Ikä, että se sukupuoli...jää keskustelut ainakin yksäritasolla hyvin pinnalliseksi minulla. Yleisellä tasolla keskustellessa taas voi hyvinkin jutella tietämättä näitä. On kyllä myös tosiseikka se...Kuta enemmän ihmisellä on elämänkokemusta..sen tärkeämmäksi tulee tieto kenen kanssa asioi ja juttelee. Väitän että, hedellmällisen keskustelun yksi hyvin tärkeä lähtökohta on empatia. Siihen auttaa taas se paljonkin kun tietää ketä tai millaista persoonaa kohtaan sitä tuntea. Kas elämä ja asiat eivät koskaan ole mustavalkoisia. Aina on myös muita sävyjä olemassa. On aivan erinlaista keskustella/väitellä asiasta (ainakin minun) itseni-ikäisen aikuisen ihmisen kanssa kuin vastassa olevan epämääräisen ehkä vielä juuri teinivaiheen ohittaneen, vihaisen nuoren kanssa. Kuta paremmin toisen tietää..sen helpompi on tuntea sitä empatiaa. Empatia, ei tarkoita yläpuolelle asettumista sitten....Sanotaan, että tieto lisää tuskaa...voipi olla, ehkä joku kokee tiedon antamisen tuskana. Harvoin se tieto taas tekee asioiden suhteen tyhmemmäksi. Koen myös että, ihminen joka esiintyy ja sanoo mielipiteitään epämääräisten nimimerkkien takaa. Ei ehkä kykene oikeassa elämässä seisomaan sanojensa takana. Hommat pitää tehdä niin, että ne kestää päivänvalon myöhemminkin. Uhoamisella, räksyttämisellä ja mustavalkoajattelulla...ei kovin hyviä keskusteluja saada aikaiseksi koskaan....   

Haaveilija

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #24 : 25.01.2014, 11:10 »
Kertokaa minulle miksi täällä pitäisi olla sen kummempaa profiilia itsestään jos ei hae seuraa? Monilla muilla foorumeilla kukaan ei erityisemmin kaipaa tietoa toisista kirjoittajista profiilin kautta tai ainakaan määrittele trolliksi tai muuten epäilyttäväksi henkilöksi. Johtuuko tämä vain siitä, että siellä ei haeta petikaveria? Tarkoittaako se, että täällä vastaavasti petikaverin hakeminen on kuitenkin pinnan alla tärkein juttu?

Tässä keskustelussa on ihan hyvä ajatus siitä minkälainen on hyvä profiili, mutta se on äkkiä muuttunut keskusteluksi minkälainen profiilin pitäisi muiden mielestä olla tai muuten se on ärsyttävä tai epäluotettava. Voisiko nämä asiat erottaa toisistaan keskustelussa?

Normandie

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1528
  • Metamorfosis
  • Galleria
Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #25 : 25.01.2014, 11:23 »
Itse en esimerkiksi juuri tällä hetkellä hae seuraa ja silti minulla on kirjoitettu profiili. Minusta on kiva kertoa, kuka olen ja millaiset ovat minun taipumukseni. Koen olevani tämän yhteisön jäsen ja siksi minun mielestäni muilla on oikeus tietää minusta jotakin. Jos joku haluaa tutustua minuun, ihan siis vaikka kaverina, näkee hän jo minusta aika paljon kun on profiilini lukenut. Tietenkin, voihan tuohon profiiliinsa valehdella aivan ummet ja lammet, mutta silloin se ongelma on sitten siellä valehtelijan korvien välissä eikä lukijassa.

Minua on muutaman kerran lähestynyt joku nikki, jolla on nikki tyhjää täynnä. Privaviestissäkin tyyli on ollut...Hei, mitä sulle Normandie kuuluu...Mitä luulet, olenko vastannut tuollaiselle lähestyjälle?

Toki se on jokaisen oma asia, kirjoittaako esittelyn vaiko ei, mutta jos kukaan ei sitä kirjoittaisi, niin aika tylsäksi ja yksioikoiseksihan tämä oleminen täällä menisi. Tyhjiä nikkejä 3500...Jos joku pelkää täällä "paljastuvansa", jos on niin lukitussa kaapissa vielä, niin eihän profiiliin nimeä, osoitetta ja syntymäaikaa tarvitse kirjoittaa valokuvansa kera. Harkinnan mukaan vähän edes jotakin. Ehkä toisaalta täysin tyhjä nikki voi olla myös kannanotto johonkin. En tiedä.

Mutta, jokainen tyylillään.

RMK

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #26 : 25.01.2014, 12:11 »
Selkee!

ChickenRace

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #27 : 25.01.2014, 12:58 »
 8) semmonen mis o -jalan koko senteissä..  8)

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #28 : 25.01.2014, 14:59 »
Kertokaa minulle miksi täällä pitäisi olla sen kummempaa profiilia itsestään jos ei hae seuraa?

Osa hakee ihan pelkkiä kavereita tai jutteluseuraa. Tällöin profiilissa kannattanee kertoa itestään, jotta mahdollisesti samoista asioista kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä.

Toinen syy on se, että joskus nimimerkki saatetaan sekoittaa aivan toiseen henkilöön. Joillakin ihmisillä on käytössä sama tai samankaltainen nimimerkki kun on jollakin toisella henkilöllä eri sivustolla. Onhan tälläkin sivustolla muutama henkilö, joka ei voi käyttää Tuntemattoman Maan, Leikkikehän, IRC-kanavien tai jonkun muun vanhemman nettijuttunsa nimimerkkiä, koska sen on joku toinen henkilö jo ehtinyt viedä.

Jos profiilissa on esittelyä itsestä, muut helpommin tajuavat että tässä on nyt eri henkilö kyseessä kuin sen toisen sivuston saman nimimerkin käyttäjä.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2958
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Millainen on hyvä profiili?
« Vastaus #29 : 25.01.2014, 15:04 »
Jauhakaa mitä jauhatte.

Paras profiili kertoo edelleen :

Mitä ? Missä ? Koska ? Millä ? Mitä maksaa ?

 ;D