Äänestys

Mielestäni novellikisaan osallistuvat tekstit julkaistaan

omalla nimimerkilla
7 (10.6%)
anonyyminä
59 (89.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 30

Äänestys päättynyt: 19.03.2014, 06:44

Kirjoittaja Aihe: Novellikilpailu 2014  (Luettu 14530 kertaa)

Konevitsa

  • Vieras
Vs: Novellikilpailu 2014
« Vastaus #30 : 13.03.2014, 09:01 »
"Mutta, - jos tämä anonymiteetti on se mitä kisaan osallistuvat ja kisassa äänestävät haluavat, siitä voi olla mahdollista tinkiä. Se tietysti edellyttää enemmistön mielipidettä = äänestetään  äänestys on käynnissä 7 päivää."

Yksi valmiiksi kirjoittamani, vielä julkaisematon tuhertajatarina sopisi tähän kisaan aiheensa puolesta kuin nyrkki silmään, mutta taidan jättää sen vielä pöytälaatikkoon pölyä keräämään ja kirjoittaa jotakin muuta. Siinä kun anonyymiys ei auttaisi yhtään ja vaikuttais ehkä vähän kalastelun makuselta osallistumiselta.  :o

Mutta asiaa.. mielestäni nimimerkin näkyvyys/näkumättömyys ei vaikuta lopputulokseen, koska itse tarina arvotellaan, ei kirjoittaja. On toki niitä, joilla kavereita riittää enemmän ja sitä kautta äänestäjiäkin, mutta eikös se normaali elämässäkin mene jotenkin siihen malliin, että toiset saa kaverisuhteilla lisä-ääniä... tai niinku... eiku ... äääh, ihan sama! ;D

hiz

  • Vieras
Vs: Novellikilpailu 2014
« Vastaus #31 : 13.03.2014, 09:21 »
Tuo ongelma on helposti hoidettu jos nyt kylvään epäilyksen siemenen että vaikkapa minäkin kirjoitan tuhertaja-petos novellin. Tai että joku baarilainen tahallaan kirjoittaa novellin jonkun  toisen nikin tyyliin. Meitä pervoja on monenlaisia, kai joku jotain kiksejä tuollaisestakin voisi saada? :) Teemanahan on Petos..  O:-)

Glori

  • Vieras
Vs: Novellikilpailu 2014
« Vastaus #32 : 13.03.2014, 09:48 »
Vähän pohdintaa vielä.

Siinä tapauksessa että käynnissä olevan äänestyksen vaihtoehto Anonymiteetti voittaa, julkaistaanko kisan jälkeen

a) kaikkien novellien kirjoittajat
b) vain voittajan nimimerkki
c) mitään ei julkaista, vaan voittaja saa hymistellä itsekseen.
d) novellin kirjoittaja saa itse päättää antaako nikkinsä julki vai ei

Toivoisin että kisaan osallistujat tietävät etukäteen tuleeko nikki julki kisan jälkeen, vai säilyykö anonymiteetti hamaan foorumin loppuun asti.

Nyt on aika vaikuttaa ;)

Lilith

  • Vieras
Vs: Novellikilpailu 2014
« Vastaus #33 : 13.03.2014, 10:08 »
Mä oon vaan kiitollinen että on kirjoituskilpailu  ;D

Kannatan anonymiteettiä, siinä teksti puhuu parhaiten kun se ei sisällä nickkiin liitettyjä mielikuvia - mitä nyt kelläkin on.

Anonymiteetistä kannata vaihtoehtoa d, eli että tyypit kirjaavat vaikka novellin loppuun "nimimerkkinä saa/ ei saa julkaista kisan päätyttyä". Näin huomiohuorat (kuten itse) saisivat työnsä nimelleen kisan päätyttyä, ja ujommat saisivat halutessaan kirjoittaa kokonaan anonymiteetin suojassa.

Mr.Inathu

Vs: Novellikilpailu 2014
« Vastaus #34 : 13.03.2014, 10:24 »
Samaa mieltä kuin lilith, ehdottomasti vaihtoehto D, se luo olosuhteet mahdollisimman monelle kirjoittajalle uskaltautua mukaan, mikä on vain ja ainoastaan hyvä juttu :)
Lisäksi itseäni ainakin häiritsisi, jos lukisin novellia jonka kirjoittajan tunnen, ajatukset alkavät väkisin pohtimaan tarkoituksia ja taka-ajatuksia sanojen takana. Ei, parempi lukea kilpailunovellit mieluummin anonyymeinä :)

-Mr.inathu

isabella

Vs: Novellikilpailu 2014
« Vastaus #35 : 13.03.2014, 10:33 »
Komppailen edellisiä eli vaihtoehto D on hyvä. Minäkin haluan kilpailun päätyttyä julkistaa oman nickini mutta jos joku haluaa pysyä tuntemattomana, se hänelle salittakoon. Ja äänestin siis anonyymi-vaihtoehtoa.

Hasse.W

  • Vieras
Vs: Novellikilpailu 2014
« Vastaus #36 : 13.03.2014, 11:00 »
D

LiseCohen

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1217
  • Untermensch
  • Galleria
    • TOMM¥ €A$H PERVOILUT
Vs: Novellikilpailu 2014
« Vastaus #37 : 13.03.2014, 17:00 »
d) novellin kirjoittaja saa itse päättää antaako nikkinsä julki vai ei

Itse kirjoitan mieluummin omalla nickillä, mutta jokainen saakoon päättää. Sitä paitsi oma kirjoitustyylini on niin tunnistettava että jokainen sen kuitenkin bongaisi.

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Novellikilpailu 2014
« Vastaus #38 : 13.03.2014, 21:56 »
d) novellin kirjoittaja saa itse päättää antaako nikkinsä julki vai ei

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Novellikilpailu 2014
« Vastaus #39 : 14.03.2014, 09:22 »
D

catzkiss

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 196
  • -suburban object-
  • Galleria
Vs: Novellikilpailu 2014
« Vastaus #40 : 14.03.2014, 10:05 »
Mietiskelen tuota anonymiteettiä, että mitä ja ketä se palvelee? Ehkä kirjoittajia joo, mutta eivät ne tekstit kuitenkaan anonyymeja ole, sillä suurimman osan tunnistaa jo kirjoitustavasta ja toisaalta, kyllähän kavereiden kesken kuitenkin tulee lobbausta että hei, lueks ton mun tekstin yms.  jolloin anonymiteetti ainakin särkyy. Ampukaa vaan minut, jos noin ei ole , mutta tää olikin arvaus :)
Eli siis kisan kannalta anonymiteetillä ei ole vaikutusta, mutta ehkä kirjoittajat haluavat pysyä tuntemattomina? Silloin tuskin kaikkien tekstien kirjoittajien nikkien paljastaminen olisi hyvä vaihtoehto?

Nuppuorja

  • Vieras
Vs: Novellikilpailu 2014
« Vastaus #41 : 14.03.2014, 10:19 »
Minusta vaihtoehto D on reilu. En usko että tunnistan ketään nimimerkkiä kirjoitustyylin perusteella, tuhertajan ehkä yhdistän oikeaan kirjoittajaan  ;)

Leikkisa

  • Vieras
Vs: Novellikilpailu 2014
« Vastaus #42 : 14.03.2014, 10:37 »
Mietiskelen tuota anonymiteettiä, että mitä ja ketä se palvelee? Ehkä kirjoittajia joo, mutta eivät ne tekstit kuitenkaan anonyymeja ole, sillä suurimman osan tunnistaa jo kirjoitustavasta ja toisaalta, kyllähän kavereiden kesken kuitenkin tulee lobbausta että hei, lueks ton mun tekstin yms.  jolloin anonymiteetti ainakin särkyy. Ampukaa vaan minut, jos noin ei ole , mutta tää olikin arvaus :)
Eli siis kisan kannalta anonymiteetillä ei ole vaikutusta, mutta ehkä kirjoittajat haluavat pysyä tuntemattomina? Silloin tuskin kaikkien tekstien kirjoittajien nikkien paljastaminen olisi hyvä vaihtoehto?

Yleensä tunnetummatkin kirjailijat kirjoittavat väärillä nimillä, jotta saavat sitä oikeaa ja rehellistä palautetta omasta tasostaan lukijoilta. Että ihmiset eivät lue hänen tekstejään vain sen vuoksi, että nimi on niin tuttu, vaan että ne ovat oikeasti hyviä. Tilanteessa, missä lukematta on vielä 20 tekstiä ja alkaa jo vähän väsy iskeä, on varmaan aika helppo vain silmäillä osa läpi ja keskittyä niihin kirjoittajiin, joilta henkilökohtaisesti odottaa jotain keskimääräistä parempaa. Sen suhteen anonyyminä kirjoittaminen voi vähän tasata tilannetta ja antaa paremmat mahdollisuudet muillekin.

Itse en näe hirveästi arvoa sillä, että kirjoittajat ovat salassa arvioinnin jälkeenkin. Ehkä se kisan viimeiseksi jäänyt ei niin välitä siitä, että kaikki tietävät hänen nimimerkkinsä, mutta ei se mikään häpeän paikka ole kuitenkaan. Useimmat kun eivät kuitenkaan saa sitä ainuttakaan tekstiä kisaan mukaan.

Pehmytpylly

  • Vieras
Vs: Novellikilpailu 2014
« Vastaus #43 : 14.03.2014, 14:24 »
Siinä tapauksessa että käynnissä olevan äänestyksen vaihtoehto Anonymiteetti voittaa

Jos anonymiteetti ei voita, saako kilpailuun osallistua uudella nimimerkillä? Toisin sanoen täytyykö kilpailuun osallistuvalla olla aikaisempaa kirjoitushistoriaa tai aikaisempi rekisteröityminen?

Glori

  • Vieras
Vs: Novellikilpailu 2014
« Vastaus #44 : 14.03.2014, 16:43 »
Siinä tapauksessa että käynnissä olevan äänestyksen vaihtoehto Anonymiteetti voittaa

Jos anonymiteetti ei voita, saako kilpailuun osallistua uudella nimimerkillä? Toisin sanoen täytyykö kilpailuun osallistuvalla olla aikaisempaa kirjoitushistoriaa tai aikaisempi rekisteröityminen?

Osallistua saa, vaikka ei olisi kirjoittanut milloinkaan ainoatakaan foorumiviestiä. Tuplanikkiä sen sijaan ei saa rekisteröidä novellikisaa varten, mutta sitä kai et tarkoittanut?