Kirjoittaja Aihe: Tampere Fetish Factory  (Luettu 46658 kertaa)

tillistallis

  • B-Anon Shamaani
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 1471
  • ** Mainostilaa Myytävänä **
  • Galleria
Vs: Tampere Fetish Factory
« Vastaus #225 : 09.09.2014, 19:37 »
Myöhäiset kiitokset täältäkin talkooväelle, mahtavat kemut esityksineen olitte järkänneet!

Musiikin volasta: Tomin kanssa olen samaa mieltä, äänenvoimakkuus oli sopiva eikä ainakaan minun keskustelujani salissa häirinnyt. Hieman ihmetyttää tämä nillitys vasta tapahtuman jälkeen, sillä välitön palaute olisi toiminut huomattavasti paremmin. Mutta kai se on suomalaiselle kansanluonteelle tyypillistä, että uskalletaan valittaa vasta kun pääsee kotiin koneelle.

-tt

Khyanna

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 630
  • Alien
  • Galleria
Vs: Tampere Fetish Factory
« Vastaus #226 : 09.09.2014, 19:42 »
Mä en muistaakseni joutunu huutamaan kertaakaan. Ainoastaan rumpuesityksen aikana käytiin volyymin takia poikkeemassa terassin puolella.

Riia

Vs: Tampere Fetish Factory
« Vastaus #227 : 09.09.2014, 20:53 »
Keskiarvoarvosana illasta:
 :love:

alabamatattoo

  • Vieras
Vs: Tampere Fetish Factory
« Vastaus #228 : 09.09.2014, 21:48 »
Keskiarvoarvosana illasta:
 :love:

Samat sanat Riian kanssa. Riiakin oli taas niin upeana että... :)   Minäkin pystyin ihan hyvin keskustelemaan. Jos ei kuullut jotain niin pyysi keskustelukumppania toistamaan, mitä oli sanonut.. :)

hippa

Vs: Tampere Fetish Factory
« Vastaus #229 : 10.09.2014, 11:07 »
Me taidettiin oikein erikseen puhua illan jälkeen siitä, kuinka musiikin volyymitaso oli oikein passeli. Riippunee tosiaan siitä haluaako pääasiassa keskustella vai riittääkö vähempi sanailu ja maisemien ihailu.  ;)

Tilana Pakkahuone oli aivan upea, lavalle oli väsätty hienot kulissit ja ohjelma oli mieluisaa. Ensi vuonna uudestaan, toivottavasti jatkossakin Pakkahuoneella - parempi puolisko jo ääneen huokaili että "toivottavasti ei jouduta enää YO-talolle". Näin sitä äkkiä ihmisenlapsi hemmotellaan pilalle!

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Tampere Fetish Factory
« Vastaus #230 : 10.09.2014, 13:55 »
Taff-neitsyys menetetty! Ilta oli upea. Kiitos loistavista bileistä järjestäjille! Paljon uutta, jonkin verran vanhaa. Nautin. Paljon.

Kiitos myös seuralaisilleni, Ainolle ja Amynsomnialle.  :love:

Hallatar

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 969
  • Tilaisuus tekee sadistin.
  • Galleria
Vs: Tampere Fetish Factory
« Vastaus #231 : 10.09.2014, 16:09 »
Vasta nyt ehdin purkaa matkalaukun ja piti oikein istahtaa lattialle fiilistelemään ja bilevetimiä hipelöimään. Kiitos TAFF; järjestäjät, esiintyjät ja koko muu kööri, jotka teitte tämän mahdolliseksi, kiitos matkaseura :love:, kiitos kamut, kiitos sekä uudet tutut että vielä tuntemattomiksi jääneet bilehahmot, joiden asuihin ja muuhun panostaminen ei jäänyt huomiotta. Kaikkien nimet ja kasvot eivät valitettavasti siinä tulvassa mieleen jääneet, mutta toivottavasti tavataan vielä. Paikka, teema, tapahtumat, kaikki  :love:

diaNa

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 265
  • Carpe Diem
  • Galleria
Vs: Tampere Fetish Factory
« Vastaus #232 : 10.09.2014, 18:02 »
täältäkin myöhästyneet kiitokset mahtavista bileistä! ilmainen seminaari oli informatiivinen ja ajatuksena loistava, mukavaa että senkin verran oli väkeä paikalla kuuntelemassa. itse bileistä on vain kiitettävä kauniisti, kokonaisuutena aivan loistava ilta. kuten kaikki jo todenneet, pakkahuone on ylivoimainen paikkana, agros sitten kakkosena vähän perässä ;)  järjestäjien panostus oli kaikin puolin kunnioitettavaa ja sisäänpääsyn hinnat kovinkin kohtuulliset suhteessa bileiden antiin.

"nikille kasvot" -kokoontuminen sujui hyvin ja toimi kuten pitikin, kiitos uusille tuttavuuksille mukavasta seurasta :)

musasta sen verran että kyllä 80-luvun discohumppa on tuoreinta kamaa mikä tädin korviin istuu, hevyt ja muut mölyt voi sitten sästää ihan muualle ;) kokonaisuutena taffi oli taas kerran erittäin positiivinen kokemus ja tre näytti muutenkin matkalaisille sympaattiset kasvonsa. myös pispalanharju sekä vapriikin näyttelyt tuli katsastettua, suosittelen.

lämmin KIITOS siis hienoista bileistä M/meidän puolestamme  :love:


petteri_t

  • Vieras
Vs: Tampere Fetish Factory
« Vastaus #233 : 10.09.2014, 18:39 »
Tuohon jonkun heittämään Esson baari- kommenttiin: jos se musiikin huudattaminen on pääasia niin sitäkin voi tehdä vaikka siellä Esson baarin pihalla omassa autossaan. Tai mennä konserttiin. Jos deejiin hommissa oli kaksi äänentoiston huippuammattilaista, eikö heistä toinen olisi voinut käydä kuulostelemassa volyymin voimakkuutta yleisön joukossa?

Eiköhän Esoo-heitto ihan kummunnut vastineeksi henkilölle joka asiakseen otti määritellä muidenkin puolesta miltä bileiden kuuluu olla. Eihän kaikkia koskaan voi miellyttää, mutta itse kun on enemmän TG-tyylisesti liikkeellä niin bileet tarkoittavat sitten bileitä missä voi tanssia ja joka ei tarkoita sitten mitään sedulamusaa. Lontoossa TG:ssähän on enemmän "perinteistä  konepauketta" ja Antichristissa esim. tälläistä goottipauketta sitten kunkin makuun sopivaksi.

En tiedä tosta karvanoppavertauksesta. En itse omista samanlaisia PA-kamoja mitä esim. tuolla oli tarjolla, kun taas se kaivattu hiljaisuus varmaan löytyy usein ilman sen kummempia investointeja tai tiloja.

Ja kun Suomessa ei riitä porukkaa kovin kohdennettuihin bileihin niin ehkä joku chillitilanne ois kiva että jengi voi länkyttää jos siltä tuntuu, ja samalla voi porukka tanssii jos siltä tuntuu

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4503
  • Galleria
Vs: Tampere Fetish Factory
« Vastaus #234 : 10.09.2014, 18:48 »
Wäiskissä tää on hyvin hoidettu silloin kun on ollu koko laiva käytössä. Alhaalla on ollu tanssipaikka niille jotka haluaa jorata, ja ylhäällä sitten on musa soinut vähän hiljaisemmalla volyymilla. Pakkahuoneella (ja monissa muissakin bilepaikoissa) se ei vaan yleensä ole mahdollista, jos biletilana on vaan yksi iso sali.
Bilejärjestäjät kuitenkin määrittelee millä volyymilla ja mihin suuntaan haluavat bileitä viedä, on hyvä että löytyy bileitä moneen makuun. Meillä ketjureaktiossa on esim. otettu se linja että meillä musa soi vaan taustalla ,eikä peitä puhetta. Muilla sitten oma linjansa. Mun mielestä alkuillasta volyymi oli pakkahuoneella hyvä,sitten joskus puolen yön jälkeen oli nupit kaakossa. Oma migreenikohtaus ei yhtään helpottanut asiaa :D.

Shae

Vs: Tampere Fetish Factory
« Vastaus #235 : 10.09.2014, 20:33 »
Kiitokset palautteesta! Isot taputukset TAFF-Järjestelytoimikunnalle! Ilman heidän panostaan ei näitä juhlia olisi aikaansaatu. Tässä on tehty kova työ, mutta ilmeisesti kannatti! :)

Volyymiin oltaisiin voitu vaikuttaa illan aikana, mikäli siitä olisi sanottu staffilaisille tai dj.lle. Meidän porukalla sen verran hoppu illan aikana, ettei huomannut kyseistä asiaa. Pistetään korvantaakse seuraavaa kertaa varten.

Lipputulot todellakin menevät tilavuokraan ja muihin kuluihin mitä tuollainen paikka vaatii. esitykset, lavastukset tms ovat pääosin talkootyöllä tehty, niitä en lähtisi moittimaan.

TAFF kävijämäärä kaikkineen (staffit, esiintyjät ja vipit mukaanlukien) 380

Saadaanko ensivuonna enemmän?

Kumartaen
Shae :)

Lucrezia

  • Vieras
Vs: Tampere Fetish Factory
« Vastaus #236 : 10.09.2014, 21:01 »

Hieman ihmetyttää tämä nillitys vasta tapahtuman jälkeen, sillä välitön palaute olisi toiminut huomattavasti paremmin. Mutta kai se on suomalaiselle kansanluonteelle tyypillistä, että uskalletaan valittaa vasta kun pääsee kotiin koneelle.

-tt

On se aina niin huvittavaa huomata, että jos ei hymistele tyytyväisenä enemmistön tavoin, on nillittäjä  ;D
Olisinko nillittäjä siinäkin tapauksessa, jos sanoisin että volyymiä oli liian vähän? Onko äänentarkkailu yleisön tehtävä?

Muista Taffin volyymeistä nillittäneistä - tai heidän sukujuuristaan - en tiedä, mutta näin ei-aivan-kantasuomalaisena minulle ei tuota vaikeuksia antaa palautetta. Rakentavaa tai negatiivistakin, miten vaan. Teen sitä päätyössäni jopa ihan kasvotusten. Tilliksen yleistykseen voisin vastata omallani eli monien suomalaisten on vaikea ottaa vastaan palautetta. On se sitten myönteistä tai kielteistä. Ja huomatkaa: monien, ei kaikkien. Mutta tuskinpa tuossa oikeasti syntyperällä on suurta merkitystä.

Esson baari -miehelle: jos kaipaan rauhaa ja hiljaisuutta, osaan kyllä hakeutua johonkin retriittiin, missä sitä riittää. En ole ensimmäisessä kommentissani vaatinut hiljaisuutta tai jotain pehmeää jazzia taustalle. Kerroin mielipiteeni, kuten sinäkin.

Kiitos järjestäjien edustajille asiallisista vastauksista. Äänentoiston laatu oli minun korvaani hyvä ja musiikin laji oikein sopiva noihin bileisiin. Rumpuesityksestä pidin erityisesti eikä silloin ollut tarvettakaan keskustella jonkun kanssa.

Ja vaikka ravintoloiden suhteen olen alkanut äänestää jaloillani, kun kyllästyin palauttelemaan annoksia, niin Taffiin olen tulossa ensi vuonnakin  8)





Hra K

Vs: Tampere Fetish Factory
« Vastaus #237 : 11.09.2014, 00:21 »
Voisin sanasen sanoa omastakin puolesta tälle selkeästi Suomen ykköspervotapahtumaksi suosionsa puolesta nousseelle tapahtumalle. Näkökulmani on aika esiintyjäpainotteinen ja en jaksa kovin yksityiskohtaisesti asioita ruotia. Kokoonsa verrattuna olin suorastaan ällistynyt henkilökunnan muuraihaiskekomaisesta toiminnasta. Asioita meni monella perseeleen asiaankuuluvasti mutta se ei oikeastaan haitannut sujuvuutta ja toisia autettiin sekä viihdytettiin tarvittaessa. Juhlatantereella kävin muutamia satunnaisia kertoja ja aika lailla samaa mieltä olen muutamista järjestelyasioista, mitä täällä (bdsmbaari.net)) oli mainittu. Puheen huono kuuluvuutta, ihmisten pakkautumista anniskelupuolelle, kaikuvaa tilaa, ilmastoinnin tehostamista aukinaisella ovella ja sen semmoista olisi varmaan voinnut teoriassa ottaa huomioon mutta tämän mittaluokan tapahtumassa on minusta todella olennaista hoitaa tärkeimmät asiat kuntoon koska työvoimaa ja suunnittelutyötä ei varmasti ollut kuin hädin tuskin riittävästi ahkerista ihmisistä huolimatta. Onnistuneita puolia taas tapahtumalla oli melkeinpä se 90% muuta.

Kinkyteko oli minusta tällä kertaa askel eteenpäin kun tavallaan kinkyveteraanit ovat siirtyneet toistensa selän taputtelusta kohti "oikeaa maailmaa" ja alkanut hakea tämänkaltaisille huomionosoitukselle myöskin jotain vaikuttavuutta. Itse olen näkevinäni tässä jonkinlaisen asenteellisen käänekohdan. Muuta ohjelmaa en kovin hyvin ehtinyt eri syistä seuraamaan mutta en ole ennen nähnyt hakama/stay-up -asua ja kumiperseitä vilisi ihan kiitettävästi bäkkärillä. Yhtä koitin teipata jopa umpeen mutta silikoniliukkari voitti teippaustaitoni tällä kertaa.

Esiintyjien visuaalisen puolen eli "Pharmakeuksen" puolesta kiittelisin kaikkia, jotka vaivautuivat finaaliin asti olemaan mukana. Lavalla oli lopulta aika mukavaa vaikka tietysti se on erilaista mukavuutta kuin privaatimpi pahoinpitely. En juuri ehtinyt yleisään sattuneista syistä keskittyä mutta jonkinlaisen läsnäolon olin itse havaitsevinanani. Tekniikka pelasi moitteetta ja kiittäisin erikseen teknikkosetää, joka sai valot lopulta toimimaan minusta olosuhteisiin nähden todella hienosti - kyllä hyvän ammattitaidon tämmöisissä huomaa. Orkesterikin eli "Antifrau Ensemble" kuului mukavasti lavalle ainakin ja harmikseni en voinut sitä keskittyä kuuntelemaan kuin puolella korvaa.

 synnit päästävin terveisin
 K

Norja

  • Vieras
Vs: Tampere Fetish Factory
« Vastaus #238 : 11.09.2014, 22:51 »
Kiitos vaan bileistä! Jos nämä yhdistysten bileet rupee olemaan enimmäkseen mainstreamvenueilla niin Pakkahuone on kyllä suomalaisesta näköpiiristä yksi parhaista. Tekniikka ja henkilökunta on Suomen ykköskamaa ja siinä on enimmäkseen amatööreillä kinkyillä hyvä surffailla messissä niin ei tule turhaa vaivaa eikä jälkipuheita, varsinkin kun kaikki esitystekniikka on jo paikanpäällä. Ihan kivasti näytti porukkaakin olevan vaikka tuskin niin paljon kun Tampere Fetish Factoryiden esiäidillä Fettarifestareilla joka oli anarkistisessa ainutlaatuisuudessaan ylittämätön tapaus. Ei nää yhdistykset pysty koskaan samaan ja ihan hyvä niin. Jääpähän pinnan alla poreilevalle undergroundille vielä paikkansa. Esitykset ei mua kauheesti kiinnosta, mutta HraK:n porukka veti hienon ja dramaattisen vedon. Esitysaika oli ilmeisesti tahallaan siellä loppupäässä koska näin hienoa ja kunnianhimoista esitystä ei kannata tökätä ihan alkuun, koska muut ovat sitten vähän liian laimeita perään.
Erityiskiitos järjestäjille voittamastani pääsylipusta kahdelle. Tunnen vieläkin rantapallonpuhalluksen harrastajana iloa siitä, että tämä niin parjattu ja väheksytty kilpaurheilun muoto sai edellisellä klubilla sijaa. Keuhkoni ovatkin kesän harjoittelun jäljiltä edelleen huippukunnossa ja synttärikakun kaikki kynttilät menevät jo lähes puolen metrin päästä joka onkin tavoitteeni maaliskuulle.
Minulla ei ole siis mitään valittamista edes korvamatomusiikin äänenvoimakkuudesta eikä Kinkyn Tekopalkinnon tämänkertaisista spekulaatioista eikä kotiinpäinvedoista lobbauksineen. Muistaakseni Kinky Tekopalkinto oli alunperin vähän kieli poskessa ja vitsinomainen instituutio kaikenkaikkiaan. Tuskin se koskaan saa samanlaista arvostusta kuin esimerkiksi Vuoden Rotta tai Kritiikin Kannukset. Se on mikä on ja uskon että ainoa todellinen ehdokas koko joukosta, Törkyteatteri palkitsee useita muita tahoja kuten esimerkiksi joitakin yhdistyksiä tai niissä vaikuttavia hahmoja ennenkuin itse saa muuta kuin innokkaita "Hyi!"-huutoja palkakseen. Kiitos Törkikselle! Melkein pissasin housuun taas jännityksestä! Kireissä farkuissani pullottava esine ei ollut mitään sellaista vaan sorsa jota kävin tyhjentämässä aika ajoin. Olinhan viehättävässä seurassa ja en halunnut laskea taas housuihini ilosta. Rupee jo tässä iässä pikkusen lirahtelemaan muutenkin sekä virtsaa että oravaa.
Minusta Steampunk oli hieno idea ja vaikka niin odottamani Höyrykonemuseossa tapahtuva tilaisuus jäikin ilmeisesti jonkin hyvän syyn takia pois, niin ei se mitään. Ensi vuoden teemaa ei ilmeisesti ole vielä julkistettu tai edes mietitty, mutta lippujonossa tuyli mieleen että looginen jatkumo Pakkahuoneen bilesarjalle voisi olla PUNKS AND TEDS ja jenkkiautolla tai prätkällä saapuvat pääsisivät puoleen hintaan. Kulkupelit tietenkin pysäköitäisiin pakkiksen eteen. Koska jässäri ei ole pakollinen eikä varsinkaan kinkypukeutuminenkaan, niin tällaiset naamias- ja messutyyppiset kaiken kansan bileet varmaankin ovat yksi tapa kokoontua. En löytänyt puhuttua kirppistä mistään. Uuden tavaran myyjiä oli joitakin näköjään.
Oli autuasta tavata joitakin ihmisiä vuosien varrelta ja joidenkin vähän uudempienkin tuttavien näkeminen oli miellyttävää. Niin se aika kuluu ja jättää jälkensä. Itse olen onneksi säästynyt ikääntymisen haittavaikutuksilta ja olin yllättynyt kun minua ei tuntenut eräs tuttu jo kolmentoista vuoden takaa. Voi olla että kun liikkuu ihanien, kauniiden ja nuorten kinkyjen seurassa tarpeeksi se tarttuu. Mene ja tiedä.

KIITOS VIELÄ KAIKILLE JA JEESUKSELLE JA PAPALLE TIETTY IHAN ERITYISKIITOS <3

Miltsu

  • Vieras
Vs: Tampere Fetish Factory
« Vastaus #239 : 18.09.2014, 11:09 »
Vielä on muutama löytötavara vailla omistajansa hellää huomaa ...
1. Narikkaan jäänyt pieni muovikassi missä sisällä leffa, vaate ja lelu
4. Metallinen rannekoru
5. Helmikaulanauha
Tarkemmat speksit annettuaan, toimitan sovitusti oikealle omistajalle. Jos kuulette jonkun sellaisen kaipaavan omaisuuttaan joka ei ole Baarilainen, mun meiliosoitteen saan antaa. Tai laittaa viestiä Rsykkeen meiliosoitteeseen, meillä remmi tietää missä kadonnutta kamaa on.
www.rsyke.net
Mulle joko tänne yksäri, tai meiliä osoitteeseen
millamaaginen(at)gmail(piste)com
Kiitos,
-Milla
Ja kiitokset palautteista, käymme sen kaikkineen läpi purkupalaverissa.
 :love: