Kirjoittaja Aihe: Lahkolaisuudesta ajatuksia  (Luettu 8490 kertaa)

YingYang

  • Vieras
Vs: Lahkolaisuudesta ajatuksia
« Vastaus #15 : 16.04.2014, 19:41 »
Tervehdys kaikille! 

Olen itse uusi Häkin jäsen ja uusi myös täällä (tää on eka poustaukseni :) ).  On kiva huomata että Baarista löytyy hyvää keskustelua!

Vaikka BDSM kiinostaa, piiska pysyy käsissä ja solmut on syvällä sielussani... :)  pyrin kaikessa elämässäni seuraamaan Buddhan oppeja totuuden, rakkauden ja muiden positiivisten realiteettien valossa, sen enempää kiinnittämäättä huomiota uudelleen syntymiseen, mytologiaan tai muihin menninkäisiin. Terve järki kantaa kauas ja jos joku "Jumala" siellä ylhäällä on niin hyvin se pärjää ilman pienen maan matosen palvontoja!

Alla muutamia oppimiani asioita liitettyinä keskusteltavaan aiheeseen:

1)
Ongelma: Kuten jo todettu aikeisemissa posteissa, kaikki toiminta johon ihmiset omistautuvat ja osallistuvat sydämmestään johtaa väistämättä helpommin kultteihin ja  lahkomaiseen käytökseen, ja sitä kautta ongelmiin

Ratkaisu: Meidän pitää oppia olla sitoutumatta liikaa mihinkään! Tämä tarkoittaa ihmisiä, asioita, tunteita, harrastuksis, tavaroita, omaa itseämme etc.  Jonkun mielestä tämä saattaa tuntua kylmältä ajatella näin esim. perheenjäsenistä ja omaisista, mutta kun asian on oikein oivaltanut se ei sodi  mitenkään rakkautta vastaan.   - vapauta itsesi kaikesta turhasta taakasta! -  Uskon että monelle piiska tekee juuri tuon, => löyhä teoriani onkin että BDSM on monille eräänlainen meditaation muoto... Hallelujah ....  ;D

2)
Ongelma: Ryhmään muodostuu ns. kulttihahmoja, jotka ottavat ohjat käsiin ja styyraavat laivaa kohti kulttien saaristoa... (on juuten jossain siellä Turun Korppoon saaristossa...! ;) )

RatkaisuMeidän pitää oppia käyttämään omaa päätämme!!! Jos joku homma ei synkronisoi eikä ole kanssasi samalla aaltopituudella muutenkaan, heivaa se hevon kuuseen ja ota tilalle joku matra  joka osuu ja uppoaa... katso vaan että se on jotain suht positiivista, eli ei mitään saatanan palvontaa tai vanhan testamentin tulikiven tappuraa ja päiden katkontaa... :)

"Don't believe me. Google it... "  :)

YingYang

  • Vieras
Vs: Lahkolaisuudesta ajatuksia
« Vastaus #16 : 16.04.2014, 19:52 »
... JOS KULTTIASIAT KIINOSTAVAT ENEMMÄN NIIN OHESSA AUDIOKIRJA AIHEESTA AMERICAN IHMEMAASTA... :)

"Combatting Cult Mind Control: The #1 Best-selling Guide to Protection, Rescue, and Recovery from Destructive Cults"

Latauslinkki:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/23362946/AudioBooks/Combatting%20Cult%20Mind%20Control


Jottei rikota tekijänoikeuksia, niin oheinen kirja on vain teillä lainassa! :) Ostakaa Amazonista tms. jos tykkäätte!

YingYang

  • Vieras
Vs: Lahkolaisuudesta ajatuksia
« Vastaus #17 : 16.04.2014, 20:01 »
Olen uusi foorumilla, hei vaan kaikille! Keskusteluja olen seurannut sivusta ja päätinpä ottaa osaa itsekin. En ymmärrä mitä tekemistä kinkyilyllä on kulttiuden ja uskonnon kanssa. Mitään ulkopuolista Jumalaa/jumalolentoa/auktoriteettia, jota kuunnellaan, rukoillaan ja jolle uhrataan ei ole. Toivottavasti ainakaan... Arvoja on elämässä jokaisella ja parasta olisi kun ne muodostuisivat omien elämänkokemusten kautta, ei jonkun papin/rabin/auktoriteetin sanelemana. Individualismi, ihmisen oikeus itse muodostaa omat arvonsa ja päättää mikä itselle on hyväksi on käsittääkseni myös kinky-seksiä harrastavan oikeus. Näin ei ole jossain lahkoissa tms. www.uskontojenuhrientuki.fi Kirjoitan kännykällä, joten anteeksi jos on epäselvä teksti. :)

Jos ajatellaan "lahkolaisuutta" enemmänkin asenteena, ei se ilmentyäkseen mielestäni tarvitse uskontoa tai ulkoistra jumalaa.  Osalle BDSM:ää harrastavista itse PRAKTIIKKA/SESSIOT on se jumala, ja BDSM:n harrastamisesta tuleva hyvä fiilis on verrattavissa esim. meditaation tms. "pää putsauksen" neuroligisiin ja psygologisiin vaikutuksiin, jotka edelleen sitouttavat tekijää kyseiseen toimintaan... OOoooooMMMmmm ! LOL

YingYang

  • Vieras
Vs: Lahkolaisuudesta ajatuksia
« Vastaus #18 : 16.04.2014, 20:16 »
...
Itse suhtaudun melko vakavasti ja riippuen mielialasta siihen, kun aletaan mennä henkilökohtaisen herjaamisen ja nimittelyn tielle..mutta enpä toista nyt enää samoja juttuja.
...

Katy, kuvittele että se herja tai nimittely on vesipisara ja mielesi on hanhen selkä. Pisara tippuu hanhen selkään mutta valuu saman tien maahan, eikä kastele lintua...  Näin se homma futaa paremmin, eikä matkan varella jää liikaa roskaa tuonne päätoimiston nurkkiin ... :) !

ps. Tää on mullakin työn alla... ! :D

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Lahkolaisuudesta ajatuksia
« Vastaus #19 : 16.04.2014, 20:23 »
Ying Yangin neuvot tuntuvat kovin monimutkaisilta.
Eikö ole yksinkertaisinta olla vain välittämättä.

Hanhi on kyllä hyvä ruokana, en tiedä sitten miten se ja mieli sopivat yhteen.

YingYang

  • Vieras
Vs: Lahkolaisuudesta ajatuksia
« Vastaus #20 : 16.04.2014, 20:56 »
...
Eikö ole yksinkertaisinta olla vain välittämättä.
...

Aivan oikein! Kyllä sinä sen sittenkin ymmärsit :)

ps. Mielikuvat  auttavat aivojamme hahmottamaan abstrateja asioita. Kun luomme aineettomalle kuvan aineellisessa ympäristössä mielemmekin osaa käsitellä sitä paremmin... kokeile joskus... ;)

-katy-

  • Vieras
Vs: Lahkolaisuudesta ajatuksia
« Vastaus #21 : 17.04.2014, 00:30 »

Muoks: sitä vaan ajattelin,että kuinka pitkälle ihminen on valmis menemään hurmahenkisyydessä,kun ja jos jotain asiaa haluaa pitää todellisena ja olemassaolevana-
joskus tosiaan pelkää,että näin käy entiselle hihhulille jatkossakin-
vaikka BDSM:n kohdalla. Tämä ongelma on tietenkin vain sellaisen uhka,joka vaan mielessään pyörittelee asioita. Kinkyssä suhteessa kaikki on sentään todellista leikkiä-
« Viimeksi muokattu: 17.04.2014, 16:33 kirjoittanut katy »

Nemean

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 257
  • Varjoissa viihtyvä yksilö
  • Galleria
Vs: Lahkolaisuudesta ajatuksia
« Vastaus #22 : 17.04.2014, 13:29 »
YingYangilla on paljon mielenkiintoisia pointteja, vaikka näenkin osan asioista aika yksioikoisina linjanvetoina, niin näen silti ongelmien ja ratkaisujen takana paljon hyvää positiivisuutta.
Vaikka itse lähestyisinkin asioita hivenen eri näkökulmasta, niin pyrkimystä ajatellen uskoisin silti päätyväni tarkastelemaan samankaltaista lopputulosta.
Pyrin itse lähestymään maailmaa vilpittömyydellä, kolminaisen avaimen keinoin: (Ymmärrys, rakkaus ja tahto).
Oikeastaan samaisen ajattelumallin kautta olen oivaltanut uusia asioita elämän eri osa-alueista.
Tahto kuvastanee parhaiten tahtoa oikein toimimiselle, joka yleensä tarkoittaa ihmisen vilpittömyyttä (puhdasta intentiota).

Nemean

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 257
  • Varjoissa viihtyvä yksilö
  • Galleria
Vs: Lahkolaisuudesta ajatuksia
« Vastaus #23 : 20.04.2014, 21:41 »
YingYangilla on paljon mielenkiintoisia pointteja, vaikka näenkin osan asioista aika yksioikoisina linjanvetoina, niin näen silti ongelmien ja ratkaisujen takana paljon hyvää positiivisuutta.
Vaikka itse lähestyisinkin asioita hivenen eri näkökulmasta, niin pyrkimystä ajatellen uskoisin silti päätyväni tarkastelemaan samankaltaista lopputulosta.
Pyrin itse lähestymään maailmaa vilpittömyydellä, kolminaisen avaimen keinoin: (Ymmärrys, rakkaus ja tahto).
Oikeastaan samaisen ajattelumallin kautta olen oivaltanut uusia asioita elämän eri osa-alueista.
Tahto kuvastanee parhaiten tahtoa oikein toimimiselle, joka yleensä tarkoittaa ihmisen vilpittömyyttä (puhdasta intentiota).

PS. En kuulu lahkoihin.

SpinalTap

  • Vieras
Vs: Lahkolaisuudesta ajatuksia
« Vastaus #24 : 07.06.2014, 07:07 »
Itse näkisin tämän kaiken olevan vain yksi alakulttuuri muiden joukossa. Joskus olin erään toisen alakulttuurin menossa tiiviisti mukana, ja siitä tulikin sitten aikanaan osa valtavirtaa. Vähän samanlaista se täällä on jos katsotaan tätä toiminnan rakennetta. On omaa sanastoa, tapahtumia, vähemmän tai enemmän käyttäytymismalleja ja rooleja. Silti jokainen voi täällä olla vapaasti mistään muista lähtökohdista ihan millainen tahansa. Eli ei ole keskitettyä johtoa tai kirjoitettuja sääntöjä siitä millainen pitää olla, jotta on hyväksytty tässä yhteisössä. Kenekään ei tarvitse noudattaa mitään sääntöjä, vaan jokainen voi itse päättää mitä sääntöjä noudattaa ja kenen kanssa.

Jos alakuttuuriin syntyy omia pieniä pesiä, joissa jonkun henkilön asema nousee muun joukon silmissä, niin sehän on tavallinen sosiaalinen ilmiö. Tätähän tapahtuu joka puolella arkielämässä koko ajan muutenkin riippumatta "alasta" tai ryhmän koosta.

Mikään ei tietenkään estä psykologisesti ja sosiaalisesti taitavaa ihmistä rakentamasta lahkoa tämänkin aihepiirin ympärille. Mutta ei se tee koko alakulttuurista lahkoa. Aivan kuten esim. kristinuskokaan ei ole itsessään lahko, mutta silti voi olla kristinuskoon enemmän tai vähemmän perustuvia lahkoja.

gothicyoga

  • Vieras
Vs: Lahkolaisuudesta ajatuksia
« Vastaus #25 : 16.06.2014, 22:39 »
Mielestäni esikuvien seuraaminen on aika luontaista ja erottamatonta ihmiselosta. Aina löytyy ihmisiä joita muut ihailevat ja jollain tasolla jumaloivat ja enemmän tai vähemmän kaikki ihailevat ja seuraavat jotakuta. On tietysti lukuisia esimerkkejä vääristyneistä ja negatiivisista uskonnollisista kulteista, mutta en näe kultteja mitenkään perinjuurin pahoina. Ja mm tuo vapaan keskustelun ja avoimen kritiikin puute lahkoissa ja kulteissa, pitää varmaankin yleensä paikkansa, mutta ei aina. Niin uskonnollisista kuin muistakin kultillisia ja lahkolaisia piirteitä täyttävistä kuppikunnista löytyy sokeat seuraajat, mutta myös avoimia ja analyyttisiä ihmisiä.
Itse seurannut muutamiakin uskonnollis-okkulttisia ajatusmaailmoja elämäni varrella ja tunnen muutamien muiden jäseniä, monet/suurin osa ovat enemmän (sokeita)seuraajia, mutta on myös mahtavia vahvoja yksilöitä, jotka ajattattelavt hyvinkin itsenäisesti, vaikka seuraavatkin tiettyjä ajatusmaailmoja
« Viimeksi muokattu: 17.06.2014, 08:23 kirjoittanut gothicyoga »

-katy-

  • Vieras
Vs: Lahkolaisuudesta ajatuksia
« Vastaus #26 : 17.06.2014, 00:26 »
Mielestäni esikuvien seuraaminen on aika luontaista ja erottamatonta ihmiselosta. Aina löytyy ihmisiä joita muut ihailevat ja jollain tasolla jumaloivat ja enemmän tai vähemmän kaikki ihailevat ja seuraavat jotakuta.
Mukavaa huomata,että aihe herättää ajatelmia kinkyissäkin.

Entäs sitten jos äkkipäätä joutuukin olemaan ilman esikuvia ja jumaloimiaan henkilöitä..vissiin pitäs löytää se oma polku ja vastuu itsestään ainakin.
Karkeasti voisi sanoa, että ihmisellä on myös taipumusta taantua jonnekin teinivuosiin loputtomasti. Mutta miten siitä voi nousta jos suurin osa on samassa veneessä eli kukaan ei ota oikeasti mitään vastuuta ja ollaan jossain ihme kauhun tasapainossa jatkuvasti. Luultavasti homo sapiensilta on lähtenyt homma lapasesta (?)

- Kenties olis pitänyt jo aikojen alussa ottaa vastuu itsestä ja lähimmistä, eikä vierittää sitä eri jumalien vastuulle-
« Viimeksi muokattu: 17.06.2014, 00:53 kirjoittanut katy »

onez

Vs: Lahkolaisuudesta ajatuksia
« Vastaus #27 : 17.06.2014, 01:15 »
Karkeasti voisi sanoa, että ihmisellä on myös taipumusta taantua jonnekin teinivuosiin loputtomasti. Mutta miten siitä voi nousta jos suurin osa on samassa veneessä eli kukaan ei ota oikeasti mitään vastuuta ja ollaan jossain ihme kauhun tasapainossa jatkuvasti.

Hyvin sanottu.

- ehkä yksi vaihtoehto on nousta ylös, ja olla sen veneen kapteeni...

ainakin joku suunta ajelehtimisen sijaan.

-katy-

  • Vieras
Vs: Lahkolaisuudesta ajatuksia
« Vastaus #28 : 17.06.2014, 01:55 »
- ehkä yksi vaihtoehto on nousta ylös, ja olla sen veneen kapteeni...
Now, go a head, Zone, The Captain,oh Captain <3

onez

Vs: Lahkolaisuudesta ajatuksia
« Vastaus #29 : 17.06.2014, 03:44 »
Joskus muinoin rakensin oman lautan ja hyppäsin veneestä siihen. Peräsin ja purje jäi tekemättä joten ajelehtimiseksi meni sekin.

Nyt on vihdoin peräsin ja pieni purje... ja wilson niminen lentopallo :o