Kirjoittaja Aihe: Oulun baarimiitit keskiviikkoisin St. Michaelissa  (Luettu 7657 kertaa)

sakamies

Vs: Oulun baarimiitit keskiviikkoisin St. Michaelissa
« Vastaus #15 : 14.01.2015, 20:08 »
Heinäsen herkku oli hyvää.

Leviathan

  • Vieras
Vs: Oulun baarimiitit keskiviikkoisin St. Michaelissa
« Vastaus #16 : 14.01.2015, 21:06 »
Missä kaikki ovat? Eihän täällä ole enää ketään. Tämä oli varmaan lyhin miitti aikoihin. Mitä tapahtui?

Joimme yhden oluen toisessa porukassa ja kun kävimme katsomassa oli koko porukka jo kaikonnut.

Chimene

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 131
  • ei enää etsi, sillä löysi.
  • Galleria
Vs: Oulun baarimiitit keskiviikkoisin St. Michaelissa
« Vastaus #17 : 14.01.2015, 21:18 »
Kisaväsymystä?

Muistan muuten kuin ite tulin sinne kerran myöhässä, ja ensin menin sinne tiskille tilaamaan ja jouduin aika kauan ootteleen. Kyllä ainakin siitä vasemmasta nurkasta kuuluu isoäänisimmiltä joka sana - (eikä mulla edes ole kovin hyvä kuulo, joku herkkäkorvainen varmaan kuuli toiseen päähän baaria asti jotakin) enkä itekään halua leimautua kuuluvaksi porukkaan, jossa avoimesti puidaan yhtä sun toista ja pukeudutaan todella huomiota herättävästi.

Mutta joo, onneksi on myös niitä toimistomiittejä niille, jotka ei halua niin omistautua vain kinkypuolensa esiintuomiselle. Näin vanhemmalla iällä on oppinut jo, että joitakin puolituttujen sattumuksia ja mehukkaita juoruja kuulee muisteltavan vielä 10-15 vuoden kuluttua tapahtuneesta, niin ei ole vain tässä ja nyt, vaan koko loppuelämä eri osa-alueineen pelissä.

Mutta hienoa että on baarimiittejä, niille jotka ei ole niin arkoja henkilöllisyydestään. Ja erilaisia tapahtumia muutenkin. Suljetumman piirin kellari-illat, toimistomiitit ja muut tapahtumat sopii paremmin matalalla profiililla liikkujille.
 

mimmu_

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 573
  • tyttö.
  • Galleria
Vs: Oulun baarimiitit keskiviikkoisin St. Michaelissa
« Vastaus #18 : 14.01.2015, 21:29 »
Hiljaista oli kyllä, mutta sain aarteeni! <3

_firehead_

  • Vieras
Vs: Oulun baarimiitit keskiviikkoisin St. Michaelissa
« Vastaus #19 : 14.01.2015, 23:12 »
Jouduin valitettavasti duuniin ja unohdin ilmoittaa, etten pääsekään  :-\
...Komppaan kyllä Chimeneä ja Leviathania. Olisi hyvä, jos baarimiitit säilyisi sellaisina, että ihmiset kehtaisi niihin tulla.

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2230
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Vs: Oulun baarimiitit keskiviikkoisin St. Michaelissa
« Vastaus #20 : 15.01.2015, 12:10 »
Seuraava miitti on poikkeuksellisesti torstaina, eli 22.1. klo 18 miitataan taas vanhassa tutussa nurkkaloosissa takaoikealla! Tämä siksi, että pikkuiseni on tulossa kaupunkiin ja lupasin hänelle mahdollisuuden päästä jälleen miittaamaan kanssamme.

Miitit tuppaavat olemaan sellaisia, että joskus äänitaso hieman nousee ja jokaista sanaa ei varmastikaan sanota niin ettei se varmasti kenellekään kuulu. Tuo Chimenen kertoma lienee pikkujoulukerralta, jolloin osallistujia oli melkein tuplasti muihin kertoihin verrattuna, ja siitä oltiin yhtä mieltä että niin isolle porukalle tarvitaan jo erilainen tila. Tämän vuoden puolella on taas ollut selkeästi rauhallisempaa, ja äänenvoimakkuuskin on ollut selkeästi maltillisempaa. Kuulun itsekin niihin, jotka eivät halua taipumuksistaan julkisesti raportoida, mutta olen kokenut alle 20 hengen miitit silti turvalliseksi ympäristöksi.

On toki lähes mahdotonta ennustaa, paljonko ihmisiä milläkin kerralla on tulossa paikalle, mutta voisi olla hyvä miettiä vaihtoehtoisia paikkoja jos osanotto alkaa paisua. Toistaiseksi äänestäisin sellaista ratkaisua, että jätetään ne härskeimmät asusteet kotiin ja pidetään matalahkoa profiilia, jotta kynnys osallistua olisi mahdollisimman alhainen. En ainakaan itse ala moderoimaan kenenkään asuvalintoja, vaan jokainen saa edelleen pukeutua kuten parhaaksi arvioi. Koitetaan kuitenkin ottaa huomioon ne, jotka eivät halua erottua muista asiakkaista tässä suhteessa.

Mielipiteitä?

balthazar

  • Vieras
Vs: Oulun baarimiitit keskiviikkoisin St. Michaelissa
« Vastaus #21 : 15.01.2015, 15:23 »
Mun mielestäTM on juuri hyvä, että jokainen voi tulla ja olla sellaisena kuin on, ja niin äänekäs kuin sattuu huvittamaan. Kuitenkin, jokainen on vastuussa vain ja ainoastaan omasta käytöksestään. No ehkä vähän subinkin, jos se nyt sattuu suhteeseen kuulumaan. Niin paljon kuin ymmärränkin niitä, jotka mistä tahansa syistä (koska syiden arvo on subjektiivinen, niin jokainen syy on yhtä tärkeä) haluavat pitää matalampaa profiilia, niin ihan suuntautumisesta riippumattoman kusipäisyyden alle jäävät mölinät ja kimaltaminen nyt vain kuuluvat asiaan.

Täytyy kuitenkin muistaa, että oikeasti ravintolaa ja sen muita asiakkaita häiritsevästä käytöksestä huolehtiminen on ravintolan oman etunsa mukaista ja hoidettava; niin mukavaa kuin olisikin saada kaikki mukaan jatkossakin, ei olisi kenenkään edun mukaista alkaa muokkaamaan miittien henkeä "normaalimmaksi" vain välttääkseen herkimpien loukkaantumista. Ehdotan kuitenkin, että ulospäinsuuntautuneemmat ja äänekkäämmät lajitoverimme ottaisivat myöt ujot ja hiljaiset huomioon rohkaisemalla, kannustamalla ja näyttämällä, että voi olla vapauttava tunne tulla paikalle juuri sellaisena kuin on; myös siinä tapauksessa, että kokee olonsa vaivaantuneeksi. Koska niitäkään tunteita ei saisi lakaista maton alle, jos me muut voisimme tilannetta omalta osaltamme auttaa. Silloin kun satun paikalle, niin voinen tehdä jonkinlaisen valan käsi kiveksillä (testify) että olen valmis kuuntelemaan ja rohkaisemaan ujompia, ottamaan kuvainnollisten siipieni suojaan.

Koska perimmäinen toiveeni kuitenkin on, että kaikilla olisi mukavaa ja hyvä olla näissä tapaamisissa.

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2230
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Vs: Oulun baarimiitit keskiviikkoisin St. Michaelissa
« Vastaus #22 : 15.01.2015, 16:28 »
Joo, jonkinlaista kultaista keskitietähän tässä haetaan. En suinkaan tarkoittanut että miittaajien pitäisi alkaa esittää "normaalia", vaan sellaista perustason hienotunteisuutta ujompia kohtaan. Itsekin olisin varmaan karannut ensimmäisistä miiteistäni aika nopeasti, jos jengi olisi roudannut mukanaan kink pride -kylttejä ja piiskannut toisiaan kylillä, mutta omaan makuuni meno on ollut juuri sopivaa.

Tässä lienee enemmän kuitenkin kyse siitä, ettei halua tulla kaapista esimerkiksi työkavereille, joita saattaa naapuripöydässä majailla. Jokaisen omaa kaappia on syytä kunnioittaa, ja olen joskus itsekin lipsunut Voiman pimeälle puolelle aiheesta keskusteltaessa. Tietääkseni kukaan ei ole vielä dekaapittanut itseäni, mutta voin vain kuvitella kuinka hankalaksi sellainen voisi käydä.

Mitenhän tämän nyt lyhyesti vielä muotoilisi? Tule paikalle omana itsenäsi, mutta koitetaan kaikki kunnioittaa toistemme kaappeja?

Chimene

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 131
  • ei enää etsi, sillä löysi.
  • Galleria
Vs: Oulun baarimiitit keskiviikkoisin St. Michaelissa
« Vastaus #23 : 15.01.2015, 23:17 »
Tokihan jokainen voi käyttäytyä ja pukeutua miten haluaa, enkä halua alkaa ketään rajoittamaan. Omaan elämäntyylini ei muutenkaan kuulu baarissa ramppaaminen, (eikä oikeestaan juuri koskaan niissä istuskelu, tanssilattialla viihtyisin paremmin, mutta siellä piipahtaminen ei valitussa kohteessa onnistu) joten en olisi missään tapauksessa joka viikko osallistumassa, minkäänlaisiin baarimiitteihin. Kerta kuussa tai kahdessa riittää ihan hyvin, tiheämmin ylittäisi jo sietorajan ; ) Hyvä vaan että porukalla on intoa kokoontua eri merkeissä ja paikoissa.

_firehead_

  • Vieras
Vs: Oulun baarimiitit keskiviikkoisin St. Michaelissa
« Vastaus #24 : 16.01.2015, 19:27 »
Chimene: Näissä ''baareissa ramppaamisissa'' ei ole ideana juominen. Baari on lämmin ja tässä tapauksessa viihtyisäkin tila, missä voi hengailla myöhäänkin vaikkapa sitä vettä tai alkoholittomia juomia nauttien. Se viski, siideri ja olut kuuluu myös takuulla asiaan muiden osalta, mutta olisi hienoa jos tässäkin tapauksessa jokainen keskittyisi siihen omaan toimintaansa.

Ja balthazar, kukaan ei tosiaan ole järjestämässä mitään ''normaalimpaa'' tapaamista eikä se tässä ollutkaan pointtina..

Minäpä tarkennan mun mielipidettä: Mä olen tykännyt tapaamisista tähän asti. Mäkin olen varmasti möläytellyt kaikenlaista vähän suurempaankin ääneen, mutta jos jollakin menee hampparit/juomat kurkkuun penisturmia kuunnellessa, niin voi voi. Jos jotkut halua pitää tosissaan matalaa profiilia, niin aina löytyy setan tapaamiset. Itse menen meiningillä ''koskaan ei voi miellyttää kaikkia ja aina joku puhuu paskaa anyway'', mutta ymmärrän toki niitä, joilla esimerkiksi työpaikka aiheuttaa varovaisuutta.

MUTTA: en tykkää tahallisesta, kovaäänisestä show-meiningistä ja toivon, että ihmiset miettii juuri niitä härskeimpiä asujaan laitelleissa muita kanssaihmisiä. Kyseessä ei kuitenkaan ole bileet. Ehkä en itse myöskään kauheasti innostu seksilelujen esittelystä baarissa. Mutta näissä tapauksissa äänestäisin jaloillani. Ehkä eniten tällaista tapahtumaa muistutti se viimeinen, paisunut miitti ennen joulua. Muissa miiteissä on ollut 100% rento olla :)
Eli tiivistettynä: sitä tosiaan komppaan ja toivon, ettei vastaisuudessaKAAN olisi mitään julkista showta :)

Jokainen kyllä saa olla ja pukeutua miten haluaa, ja jos tunnen oloni epämiellyttäväksi, osaan lähtä itse paikalta. :)

muoks vähän poliittisesti korrektimmaksi  ;D
« Viimeksi muokattu: 17.01.2015, 17:22 kirjoittanut _firehead_ »

tuulia78

  • Vieras
Vs: Oulun baarimiitit keskiviikkoisin St. Michaelissa
« Vastaus #25 : 21.01.2015, 16:00 »
Ketä tulossa huomenna?  Minä pääsen aikavarmasti :)

Neiti Heinänen

  • Vieras
Vs: Oulun baarimiitit keskiviikkoisin St. Michaelissa
« Vastaus #26 : 21.01.2015, 16:13 »
Jos uskaltaa tulla siitä huolimatta että "esittelee vaatteitaan" tai on "liian äänekäs" niin minä ainakin

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2230
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Vs: Oulun baarimiitit keskiviikkoisin St. Michaelissa
« Vastaus #27 : 21.01.2015, 16:30 »
Mää oon siellä, ja tuon pikkuisen mukanani. En aio olla sen enempää tai vähempää äänekäs/vaatetettu kuin ennenkään. Tän vuoden linja ja meininki on ollu mun makuun just sopivaa.

_firehead_

  • Vieras
Vs: Oulun baarimiitit keskiviikkoisin St. Michaelissa
« Vastaus #28 : 21.01.2015, 17:10 »
NeitiH: Kuten mie sanoin, mulla on ainakin ollut 100% rento olla normi miiteissä. Pahaa en tarkoittanut ketään kohtaan kirjoituksellani. Mulla on vahvat mielipiteet ja ilmaisen asiat joskus liian terävästi, varsinkin kun ärsyttää/provosoidun. Siinä mulla on kasvamista; taito osata pitää joskus mölyt mahassa..
Olen pahoillani, jos jotakuta olen loukannut  :( taidan jättää miitin kokonaan väliin.

minikettu

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 490
  • Prumm prumm!
  • Galleria
Vs: Oulun baarimiitit keskiviikkoisin St. Michaelissa
« Vastaus #29 : 21.01.2015, 17:13 »
Minä tuun jos jaksan ja huvittaa. En lupaa vielä mitään.