Kirjoittaja Aihe: Alistettavan arvo  (Luettu 79515 kertaa)

RuoskaMikko

  • Vieras
Vs: Alistettavan arvo
« Vastaus #105 : 06.07.2019, 19:45 »
Kaikilla on omat persoonansa seksinkin ym suhteen joten eikö ole ihan luonnollista että jotkut lokeroi ja opettelee kokeneen avustuksella ja tekee kaavan mukaan jne, ja toiset kuten mä kokee nämä asiat muuttuvina ja elävinä, ei joka päivä välttämättä huvita olla subi tai switch tai master ja subina reagoin masterin käsittelyyn niinkuin musta tuntuu, ja masterina reagoin myös subin nautinnon ja tuskan osoituksiin oman fiilikseni lisäksi. Se että mä en saa mitään kiksejä täydellisestä alistumisesta enkä siitä että partneri ei näytä miltä hänestä tuntuu, ei tarkoita etteikö muut saisi nauttia sellaisesta kunhan molemmat haluavat samaa.

Meidän pitää oikeasti opetella suvaitsemaan eri ajatusmaailmoja jossain vaiheessa ihmiskunnan historiaa. Ei siinä mitään jos pahoittaa mielensä kun joku sanoo ihan päinvastaista mihin itse uskoo, mäkin pahotan mieleni sellasesta jossain määrin vieläkin. Jos me ruvetaan eriytymään sen takia ettei kaikki tykkää samasta tulee kaikkia pikku yhteisöjä, switchit yhteen nurkkaan, vanillasubit ja masterit toiseen, bondaget jne, ja sitten kaikki sekasikiöt. Ei kuulosta hyvältä musta...  ;D

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 717
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Alistettavan arvo
« Vastaus #106 : 07.07.2019, 11:24 »
Jos me ruvetaan eriytymään sen takia ettei kaikki tykkää samasta tulee kaikkia pikku yhteisöjä, switchit yhteen nurkkaan, vanillasubit ja masterit toiseen, bondaget jne, ja sitten kaikki sekasikiöt. Ei kuulosta hyvältä musta...  ;D

Eriytymistä on ilmassa, mutta jako ei mene bdsm-mieltymysten suhteen. Pikemminkin jako tuntuisi olevan politiikasta tuttu oikea-vasen. Oikeistollahan on se oma hommafooruminsa, mutta Ilmeisesti SETAlla ei ole, ja saamme nauttia bdsm:ään liittymättömästä, mutta ilahduttavan intohimoisesta julistuksestaan täällä.




Nautinnontuoja68

  • Vieras
Vs: Alistettavan arvo
« Vastaus #107 : 27.01.2020, 23:37 »
Master Opien laittama artikkeli käännettynä, joitain korjauksia varmaankin vielä tehtäneen. Iso kiitos ChiliN:lle oikoluvusta 
ai kuinka hienosti kirjoitettu.

Huomioisin tässä vielä sopimusta, jossa on asiat käyty ennen ensimmäistäkään sessioimista läpi käyneenä uutena ihmisenä,,, sovitaan asiat kolmena kappaleena paperilla.
Jo tämä tuo luottamusta,

  ~Lainattu CJ:ltä~

    Omistajattoman (alistuvan, myöhemmässä tekstissä sub) on syytä muistaa ettei hänen tarvitse osoittaa tottelevaisuutta ketään kohtaan.

    Omistajaton sub voi niin halutessaan tarjota tottelevaisuutensa jollekulle. Kenelläkään dominoivalla ei ole oikeutta vaatia tottelevaisuutta omistajattomalta subilta.

    Jos omistajattomalle subille esitetään tälläinen oletus,  hänen tulisi  lähteä pois vaatimuksen esittäjän luota

    Omistajattoman subin ei myöskään tarvitse osoittaa lojaaliuttaan ketään kohtaan. Yksi monista eduista joita omistajamattomalla subilla on, on täysi vapaus valita mitä puolta hän mistäkin asiasta kannattaa.

    Omistajattomalla subilla on myös oikeuksia, joista omistetut eivät nauti. Suurin niistä on ”oikeus kieltäytyä.”  Luit aivan oikein. Omistajaton sub voi sanoa ”Ei”. Omistajaton sub on ainoa, jolla on oikeus asettaa rajat sille mitä tehdään/ jätetään tekemättä.

    Jos on jotain joka on mukavuusalueesi ulkopuolella, ei ole mielestäsi turvallista tai jota et vain halua tehdä... kieltäydy. Sano ”Ei”. Kuka tahansa joka yrittää väittää omistajattomalle subille,  että tämän tulisi totella tai ettei tällä ole oikeutta sanoa ”Ei”, on joko peluri tai saalistaja. Sellaisessa tapauksessa subin on syytä sanoa ”Ei” kaikkeen, mitä kyseinen ihminen ehdottaa.


    Omistajattoman subin ei tulisi koskaan osallistua mihinkään toimintaan, johon häntä vaaditaan osallistumaan. Omistajaton sub osallistuu pyynnöstä, ei vaatimuksesta. Vain omistajalla on oikeus vaatia subia osallistumaan mihinkään. Ei omistajaa = ei vaatimuksia
    Omistajattomilla subeilla on oikeus neuvotella jokaisesta pyynnöstä, joka heille esitetään ja oikeus kieltäytyä kaikesta, mitä eivät halua tehdä. Älä anna tätä oikeutta pois.


    Alistuvuus EI TARKOITA arvottomuutta


    ~Lainaus CJ:ltä loppuu~

    Pyydän ottamaan tarkasti huomioon mitä Sir CJ sanoi, hän esittää muutamia erittäin tärkeitä asioita .

     Seuraava on omien mielipiteideni toistoa D/s keskustelusta joka meillä oli maanataina ja kysymysnurkassa tiistaina, joillain lisäyksillä.

    Olet omistettu kun annat itsesi dominoivalle osapuolelle, on se sitten väliaikaisesti sessiota varten, sovituksi ajaksi tai pysyvästi pidempiaikaiseen suhteeseen, joka joissain tapauksissa tarkoittaa, että otat vastaan pannan. Joillekin se tarkoittaa kirjallista sopimusta tai muuten ehtojen sopimista. Tämä sisältää suhteen määrittävät asiat. Sen, mistä molemmat ovat yhtä mieltä, rajat, suhteen keston, ym.  D/s tai BDSM suhteen ehdot sovitaan yleensä ennen suhteen aloittamista ja ovat joko suullisesti sovittuja tai kirjoittettuna sopimukseksi. Älä ohita tätä askelta.

   Kukaan Domme/Dom ei voi vaatia sinua subikseen! Ikinä!

    Dominoivan osapuolen tulee kunnioittaa sinua ja muistaa, että kyseessä on vallan luovutus ja että sinä, sub, hallitset kaikkea, kunnes annat alistumisesi ja vallan dominoivalle osapuolelle

    Dominoivaa osapuolta tulee myös kunnioittaa, ja hänen tulee olla halukas ottamaan sinut subikseen.
    Hän ei voi kuitenkaan vaatia sinua alistumaan hänelle. Alistumisesi on lahja ja vain sinä voit sen antaa, sitä ei voi noin vain tai  voimakeinoin ottaa. Sinä, omistajaton sub päätät kenelle, milloin ja miten alistut, ei kukaan muu.

    Dominoiva osapuoli joka on arvoisesi ei vaadi, suostuttele tai kontrolloi sinua ennen kuin annat suostumuksesi. Dominoiva osapuoli joka ei ole arvoisesi, tunnetaan myös nimityksillä saalistaja ja peluri, ja yrittää asettaa vaatimuksia, suostutella ja kontrolloida sinua. Sano tälläiselle henkilölle ”Ei” ja mene pois, jätä hänet huomiotta tai estä häntä pitämästä yhteyttä. Hän ei ole arvoisesi, ei alistumisesi tai aikasi arvoinen.


    Jos suostut dominoivan osapuolen vaatimuksiin saatat huomata äkkiä olevasi hänen omistuksessaan ilman että edes oikein ymmärrät mitä tapahtui. Älä suostu mihinkään dominoivan osapuolen vaatimuksiin ennen kuin olet tutustunut häneen ajan kanssa. Tutki itseäsi, varmistu että tunnet itsesi hyvin; minkälainen sub olet, mitkä ovat rajasi ja opettele kommunikoimaan hyvin. Keskustele potentiaalisen dominoivan osapuolen kanssa, opettele tuntemaan hänet ennen kuin suostut mihinkään. Jos sinusta tuntuu että hän on sinulle oikea ihminen, aloita hitaasti ja varmistu että neuvottelette ehdot, oli kyseessä sitten tunnin sessio tai pidempiaikanen suhde. Keskustele ja neuvottele. Tiedä mihin olet menossa mukaan. Varusta itsesi tiedolla.

    Jos olet jonkun omistuksessa ja haluat lähteä suhteesta, minun neuvoni on että keskustelet tilanteesta dominoivan osapuolen kanssa ensin. Tätä askelta ei tulisi ottaa ilman että molemmat  ovat yrittäneet saada suhteen toimimaan. Tämä on viimeinen keino, keskustele dominoivan osapuolen kanssa. Kerro hänelle miksi haluat lähteä, miksi suhde ei toimi. Yritä vakuuttaa hänelle että tämä on teidän molempien eduksi. Kuitenkin jos koet olevasi vaarassa tai/ja koet henkistä tai fyysistä väkivaltaa, ole fiksu ja lähde. Tässä puhutaan sinun elämästäsi ja jos et ole turvassa niin sillä, minkälaisessa suhteessa olet, ei ole mitään merkitystä, mikään suhde ei ole menetetyn hyvinvointisi arvoinen
   

    Hyvän dominoivan osapuolen oletetaan pitävän sinut turvassa ja huolehtivan että, missä tahansa leikissä sinusta huolehditaan ja sinuasuojellaan, fyysisesti ja henkisesti. Jos hän ei tätä tee, hän ei huolehdi omasta osuudestaan ja vakavasti neuvon siinä tilanteessa joko keskustelemaan asiasta perinpohjaisesti tai lähtemään. Jälleen kerran Mikään suhde ei ole menetetyn terveytesi, turvallisuutesi tai elämäsi arvoinen.

    Mitä enemmän tiedät, sitä paremmin tiedät miten toimia niiden dominoivien osapuolien kanssa, jotka yrittävät jyrätä ylitsesi ja väkisin saada sinut suhteeseen kanssasi. Mitä enemmän tietoa hankit, sitä enemmän tiedät asioista ja sitä paremmin olet varustettu tekemään tietoisia loppuun asti ajateltuja päätöksiä ja sinun on helpompi toimia saalistajien, pelureiden ja potentiaalisten dominoivien osapuolten kanssa. Sillä kuinka upea joku dominoiva osapuoli on, ei ole merkitystä, koska et halua päätyä suhteeseen dominoivan kanssa joka ei vastaa tarpeisiisi, joka ei ole sinulle ”sopiva”. Olemalla tiedostava et saa ainoastaan muiden subien vaan myös potentiaalisien dominoivien kunnioituksen,  jotka näkevät sinut fiksuna ja arvokkaana subina, joka on heidän aikansa ja vaivansa arvoinen.

    Tee itsestäsi vahva tiedolla, jotta voit tehdä fiksuja valintoja. Kuuntele intuitiotasi, ja jos asiat eivät tunnu oikeilta, ne eivät sitä ole.

    Jos joku Dominoiva tulee luoksesi ja sanoo: ”Hei katso minua, olen Tosi Dom/Domme, tee kuten käsken”, ole fiksu ja lähde pois niin nopeasti kuin vain voit.

    Muista, arvosta itseäsi! Olet hyvän dominoivan osapuolen arvoinen; et kaipaa jotain peluria, joka sitten jättää sinut seuraavan helpon saaliin vuoksi.

    Sinulla on arvoa, sinä olet hyvän suhteen arvoinen, olet fiksu, kaunis ja olet vahva! Jos sinusta joskus tuntuu ettet ole mitään edellämainituista, tee niistä itsellesi lista ja lue sitä itsellesi kunnes taas uskot.
    Dominoiva, joka on arvoisesi haluaa, että tunnet arvosi.

    blessings,
    trace

h_valli

Vs: Alistettavan arvo
« Vastaus #108 : 01.04.2020, 16:14 »
luulisi että monia subeja ja alistavia lokeroidaa syystäkin minusta myös ilman syytä esimerkisi jos kysyy jotain mitä ei tiedä

nette

Vs: Alistettavan arvo
« Vastaus #109 : 29.05.2020, 10:38 »
Itse olen olen alistuva, mutta täytyy sanoa ettei minua ihan noin vain Lokeroida. Olen myös veetumaisen ärsyttävä ja pistän vastaan toki kunnioitan toista niin paljon kun hän ansaitsee. Itse tarvitsen ainakin hyvinkin vahvatahtosen Dominoivan henkilön itselleni. Enkä oikein koskaan ole omannut kyllä kulta tyyliä itselleni. Fyysinen kipu kestää hetken ja sillä ei oikein olekaan minua saanut kukaan aloilleen ja enemmän menee henkiseksi mutta molemmista tykkään ja täysipainotteisesti pitäisi olla balanssissa, o. Se sitten mitä tahansa. Henkinen onkin sitten joskus vaarallista siinä. Voi mennä rikki ihminen, joten sen suhteen kannattaa olla varovainen. Mutta hyvä jälkihuolto tarpeen. Ainakin minulla on täysi työ omissa tuntemuksissa ja siinä mitä olen poissaolon aikana todennut itsestäni. Niin kaikki o.heittänyt häränpyllyä.

IlonaSinulle

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1659
  • Welcome to the cute side. We NEED coocies.
  • Galleria
Vs: Alistettavan arvo
« Vastaus #110 : 19.12.2020, 18:22 »
Tähän tekstiin palaan aina silloin kun en oikein tiedä mitä tekisin  :)