Kirjoittaja Aihe: Miehen ja naisen mitta-entä jos sukupuolia onkin kolme?  (Luettu 38983 kertaa)

-katy-

  • Vieras
Vs: Miehen ja naisen mitta-entä jos sukupuolia onkin kolme?
« Vastaus #30 : 12.06.2015, 22:59 »
Samantien kun tulee vastaan nainen joka sanoo olevansa mies ja tästä seuraa tappelu ja kukaan ei sano ketään
naistenhakkaajaksi lupaan alkaa uskomaan muuhun kuin kahteen sukupuoleen.

Se nyt vaan on ikävästi tullu vastaan että sukupuolettoman maailman kannattajat vallan helvetin nopeasti muuttaa
mielipidettään kun niitä ämmiä alkaa, sukupuolesta riippumatta, kohtelemaan miehinä.

Voihan sitä uhota ja käyttää fyysistä voimaa,mutta fyysisessä voimassa ei ole koko totuus,kuten varmaankin tiedät  :)

Kahlittu

  • Vieras
Vs: Miehen ja naisen mitta-entä jos sukupuolia onkin kolme?
« Vastaus #31 : 12.06.2015, 23:37 »
Toki lääketieteellisesti määriteltynä olen nainen,enkä ole hakemassa sukupuolenvaihdosta

Sukupuolta ei vaihdeta. Se korjataan.

En lukenut kaikkia tekstejä ajatuksella, silmäilin ne läpi. Sori jos itsestäänselvyys oli jo sanottu.

-katy-

  • Vieras
Vs: Miehen ja naisen mitta-entä jos sukupuolia onkin kolme?
« Vastaus #32 : 13.06.2015, 00:12 »
Toki lääketieteellisesti määriteltynä olen nainen,enkä ole hakemassa sukupuolenvaihdosta

Sukupuolta ei vaihdeta. Se korjataan.

En lukenut kaikkia tekstejä ajatuksella, silmäilin ne läpi. Sori jos itsestäänselvyys oli jo sanottu.
Täytyypä pyytää että ylläpito,kun kerkiää,muuttaisi tuon termin. Aihehan ei siis ole varsinasesti transeksuaalisuus-silloin olisin ehkä ollut vähän huolellisempi. Ymmärrän,että joillekin kaikki on jo täysin selvää ja valmista,sekä he tietävät kaikesta kaiken,mutta en valitettavasti kuulu heidän heimoonsa  ;D

heinrich

  • Vieras
Vs: Miehen ja naisen mitta-entä jos sukupuolia onkin kolme?
« Vastaus #33 : 13.06.2015, 00:22 »
Mä oon tosta termistä nyt kyllä erimieltä.

Siis... Että luontoäiti toimittais sulle niinkun väärän paketin ja se sit "korjattais".
Ei.
Vaan sinä itse et ole tyytyväinen siihen miksi olet syntynyt ja haluat että se muutetaan.

Eli sukupuoli muutetaan, ei korjata.
Toi on taas sitä sanakikkailua millä koitetaan ajaa joku asia diminuteetin kautta hyväksytyksi.
En hyväksy!
Vastustan!

Suzie

  • Vieras
Vs: Miehen ja naisen mitta-entä jos sukupuolia onkin kolme?
« Vastaus #34 : 13.06.2015, 00:23 »
Toki lääketieteellisesti määriteltynä olen nainen,enkä ole hakemassa sukupuolenvaihdosta

Sukupuolta ei vaihdeta. Se korjataan.

En lukenut kaikkia tekstejä ajatuksella, silmäilin ne läpi. Sori jos itsestäänselvyys oli jo sanottu.
Täytyypä pyytää että ylläpito,kun kerkiää,muuttaisi tuon termin. Aihehan ei siis ole varsinasesti transeksuaalisuus-silloin olisin ehkä ollut vähän huolellisempi. Ymmärrän,että joillekin kaikki on jo täysin selvää ja valmista,sekä he tietävät kaikesta kaiken,mutta en valitettavasti kuulu heidän heimoonsa  ;D


Jos termejä aletaan oikein viilaamaan, niin nykyään ei puhuta transseksuaalisuudesta vaan transsukupuolisuudesta.


Suomen kielessä "seksuaalisuus" tarkoittaa kenestä tykkää: homoseksuaalisuus, biseksuaalisuus, aseksuaalisuus, heteroseksuaalisuus jne. Transseksuaalisuuta voisi olla kun hetero huomaa olevansa bi tai kun kirkko eheyttää homon :)


Suomen kielen sanapari seksuaalisuus vs sukupuoli eroavat esim englannin gender vs sex -termeistä. Siitä ero miksi suoraan englannista lainattu sana ei suomen kielessä tarkoitakaan samaa asiaa.

(edit: fonttisotkuja)

-katy-

  • Vieras
Vs: Miehen ja naisen mitta-entä jos sukupuolia onkin kolme?
« Vastaus #35 : 13.06.2015, 00:28 »
Jooo, mulla ei nyt riitä voimat kaikkeen viilaamiseen. Pyysin ylläpitoa muuttamaan jo yhtä ilmaisua  :)

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Miehen ja naisen mitta-entä jos sukupuolia onkin kolme?
« Vastaus #36 : 13.06.2015, 00:53 »
Samantien kun tulee vastaan nainen joka sanoo olevansa mies ja tästä seuraa tappelu ja kukaan ei sano ketään
naistenhakkaajaksi lupaan alkaa uskomaan muuhun kuin kahteen sukupuoleen.

Se nyt vaan on ikävästi tullu vastaan että sukupuolettoman maailman kannattajat vallan helvetin nopeasti muuttaa
mielipidettään kun niitä ämmiä alkaa, sukupuolesta riippumatta, kohtelemaan miehinä.

Voihan sitä uhota ja käyttää fyysistä voimaa,mutta fyysisessä voimassa ei ole koko totuus,kuten varmaankin tiedät  :)

Jos kaks miestä ottaa vähän painimatsia se on monenmielestä aika normalia ja ok.
Jos mies pistää naista turpaan se on aika monen mielestä vähemmän ok.
Jos ei ole sukupuolia niin sitten kai asian pitäs olla ok ?

Kyse ei ole uhosta vaan asenne esimerkistä.
Jos puhutaan, oli se sitten sukupuolettomuudesta tai täydellisestä tasa-arvosta niin sitten siihen kuuluu kaikki hyvä ja myös kaikki paska.

Eiks je ?

 :o

-katy-

  • Vieras
Vs: Miehen ja naisen mitta-entä jos sukupuolia onkin kolme?
« Vastaus #37 : 13.06.2015, 01:46 »
Jos kaks miestä ottaa vähän painimatsia se on monenmielestä aika normalia ja ok.
Jos mies pistää naista turpaan se on aika monen mielestä vähemmän ok.
Jos ei ole sukupuolia niin sitten kai asian pitäs olla ok ?

Kyse ei ole uhosta vaan asenne esimerkistä.
Jos puhutaan, oli se sitten sukupuolettomuudesta tai täydellisestä tasa-arvosta niin sitten siihen kuuluu kaikki hyvä ja myös kaikki paska.

Eiks je ?
Joo,ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Nyt kuitenkin tässä on puhe kysymysmerkillä "sukupuolettomuudesta"..kenties ilman niitä sääntöjä,jotka olemme oppineet. Kyseenalaistamisesta-joskushan sellainen kyseenalaistus ja mietintä saattaa johtaa johonkin hyvään jopa.

Itselläni on ollut sellainen ongelma aina,että olen ollut ikäisiäni poikia fyysisesti vahvempi ja sitten näin aikuisena työn puolesta voimat vain kasvaneet-eli tarpeen tullen voisin irroittaa pään yhdeltä jos toiselta,mutta onneksi sellaista tarvetta ja tilannetta ei ole koskaan tullut. Olen kumminkin sovitteleva ja rauhaarakastava luonne. Nurkkaan ajettuna en ole kiva yhtään, enkä sellaisia tilanteita hae eikä sellaisia ole tullut kuin netissä. Eli tuo sukupuolen voimakkuus ei omalla kohdalla toimi yleensä- luotan tunneälyyn ja sensellaiseen kuitenkin kaikkein eniten  :))

heinrich

  • Vieras
Vs: Miehen ja naisen mitta-entä jos sukupuolia onkin kolme?
« Vastaus #38 : 13.06.2015, 07:25 »
Hmm...
Samoten DDR.ssä oli typyköitä, joita vähän "tune uppailtiin".
Moukari lensi kyllä pirun pitkälle Mutta palkintoraadilla tuppasi olemaan sanomista jälkikäteen.
Edelleenkin jäivät naisiksi vaikka hormonit vähä kroppaa muuttelikin...

Noin biologisestihan sukupuolia on kaksi tällä nisäkäslajilla.
Uros ja naaras.
Tää meidän (ylivertainen) ajukoppa vaan antaa luvan leikkiä ajatuksella, että niitä olisi useampia.
Voin kertoa, ei ole :)
Mutta ei se estä harrastamista.

Kiitäjä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1356
  • Nirso pikkuhirviö.
  • Galleria
Vs: Miehen ja naisen mitta-entä jos sukupuolia onkin kolme?
« Vastaus #39 : 13.06.2015, 08:58 »
Kyllä me kaikki ollaan ihan omanlaisiamme, tän ketjun lukemisesta sen aika hyvin huomaa.

Tää ei koe olevansa selkeästi, yksiselitteisesti kumpaakaan, häilyy siinä välillä. Biologia ei ole se ainoa määrittävä tekijä ja vaikka olisikin, on silti jo ihan synnärin papereissa 3 kohtaa, joihin voidaan laittaa ruksi jne.

Korjaamisessa on kyse vääränlaisen kehon korjaamisesta oikeaksi, sukupuolta ei voi vaihtaa kuten vaatteita. Tuolla ajatuksella olen tosin joskus leikitellyt; sanonut että en ikinä menisi johokin leikkaukseen, vaan vaihtaisin koko kehon kerralla.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Miehen ja naisen mitta-entä jos sukupuolia onkin kolme?
« Vastaus #40 : 13.06.2015, 10:33 »
Noh, olen juridisen sukupuolen poistamisen kannattajia. Tämä länsimaisen sivistyksen heteronormatiivisuus on syytä kyseenalaistaa. Ja sukupuolen käsitteen laajentaminen on terve työkalu siihen ottaen huomioon ihmisen erityisen aseman symboleita käyttävänä kulttuurisena olentona (joo, oon aika väsynyt kuuntelemaan ainaisia fyysiseen/aggressiivisuuteen viittaavia selityksiä - so last season... jo ihan siksikin että olen suht agGressiivinen itsekin eikä se minusta ole oikein hyvä asia vaikka sille onkin syyt ja selityksensä, ehkä olenkin mies...?).

Että kaiken hyvän lisäksi kaikki paskakin sitten vaan....vai miten se meni. Eiks je. Ja kohden parempaa maailmaa, vai...

https://www.youtube.com/watch?v=P1n67pINfdk

http://www.buzzfeed.com/marietelling/this-powerful-video-shows-men-what-it-feels-like-to-be-subje#.pp3DG4XDw
« Viimeksi muokattu: 13.06.2015, 12:26 kirjoittanut Chmlnidae »

-katy-

  • Vieras
Vs: Miehen ja naisen mitta-entä jos sukupuolia onkin kolme?
« Vastaus #41 : 13.06.2015, 14:40 »
Aika puhutteleva tuo viimeinen video^  :)

Karma

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 99
  • Miu mau.
  • Galleria
    • Kumikisu
Vs: Miehen ja naisen mitta-entä jos sukupuolia onkin kolme?
« Vastaus #42 : 13.06.2015, 19:43 »
Ai vitsi kun aina pistäytyy kuukauden tai useamman välein hetkiseksi Baarissa katsomassa mitä kinkymaailmassa tapahtuu, niin eikö usein hyppää silmille heti näitä ihania kommentteja ja juttuja sukupuolivähemmistöihin liittyen. Se oikein rohkaisee aina ottamaan osaa skeneen, mikäli vähemmistöihin sattuu kuulumaan.

NaughtyGorgeous

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2258
  • Galleria
    • Blogi
Vs: Miehen ja naisen mitta-entä jos sukupuolia onkin kolme?
« Vastaus #43 : 13.06.2015, 20:05 »
Onneksi täältä löytyy kuitenkin myös ihmisiä, jotka eivät näe sukupuolta ja seksuaalisuutta niin mustavalkoisesti :)

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1871
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Miehen ja naisen mitta-entä jos sukupuolia onkin kolme?
« Vastaus #44 : 13.06.2015, 20:09 »
Onneksi täältä löytyy kuitenkin myös ihmisiä, jotka eivät näe sukupuolta ja seksuaalisuutta niin mustavalkoisesti :)
Siis, joss täällä ei olsii avaramielisiä ihmisiä, niin missä sitten?
Toki osa on yhtä vakuuttuneita yhdestä oikeasta kuin lestadiolaiset. Harmillista.