Kirjoittaja Aihe: Pervot heterotehtaassa  (Luettu 28625 kertaa)

Kolumnisti

  • Moderator
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 372
  • Galleria
Pervot heterotehtaassa
« : 05.07.2015, 10:42 »
Pervot heterotehtaassa


Seksuaalisuuden spektrissä BDSM on häivähdys harmaata horisontissa, kapea juova joka ei sovi sateenkaareen. Suuntautumista totisesti on meillä moneen junaan, ja vaikkeivat kaikki linjat järin vilkkaasti liikennöityjä olekaan, moni lienee hyvillään miten syvälle pimeimpiinkin kolkkiin tämä verkosto ulottuu. Sitä voisi kuvitella pervolan olevan moninaisuudessaan maata, jossa ei sellaisesta vaniljaväen vitsauksesta kuin heteronormatiivisuudesta tarvitsisi välittää tuon taivaallista.

Ja paskanmarjat. Kinkyt ovat aivan samalla tavalla lähtökohtaisesti heteroita kuin kaikki muutkin, eikä heteroudesta hevillä hellitetä. Päinvastoin, usein sitä tuotetaan uutterimmin siellä, missä se koetaan jollain lailla uhatuksi.

Keskenään leikkivät naiset ovat luonnollinen osa kinkybilemiljöötä. Naiset nauttivat toisistaan estottomasti, tuottavat toisilleen kipua ja orgasmeja yhteisön hyväksyvän katseen alla. Tiedättekö, mitä nämä naiset monesti kuulemma ovat? Oikeasti heteroita.

Mutta entä jos samoissa bileissä pari miestä jättäisi hetkeksi vaimokkeensa ja vetäytyisi omaan rauhaansa..? Toinen päätyisi kahlituksi, vastaanottamaan iskuja ja sormetusta orgasmeihin asti. Meinaatteko, että näiden kaverusten auttaisi jatkossa ilmoittautua heteroiksi? Entä mitäpä lottoatte, kuinka todennäköinen tällainen tilanne ylipäätään olisi ja miten siihen suhtauduttaisiin?

Naisessa heterous on niin tiukassa, ettei se lähde edes toisia naisia naimalla, mutta miehet tuntuvat joutuvan pitämään omastaan kynsin hampain kiinni. Tyttöjen välinen ystävyys on aivan toisella tavalla seksualisoitua kuin homostelu, ja totta munassa se vaikuttaa kynnykseen kyseisiä konsteja koettaa. Tietysti on onni sentään, ettei naisten tarvitse tähän kynnykseen kompastella. Silti pidän arveluttavana mikäli se tapahtuu sillä luvalla, ettei ne tyttäret nyt oikeasti, aivan hyviä heteroita ovat vaikka tuollain bi-henkisiä.

On olemassa myös kourallinen tietysti heteroita miehiä, jotka kaikesta huolimatta rohkenevat myöntää kiinnostuksensa kokeilla esimerkiksi eturauhasstimulaatiota ehdalla elimellä. Tämä on ok siksi, että kiinnostus kohdistuu kyrpään eikä sen kantajaan, eikä kertoja koskaan unohda korostaa olevansa silti tietysti täysin hetero. Tuumasta touhuun tuntuu vain olevan matkaa mittaamattomasti, enkä ole koskaan kuullut kenenkään tietysti heteron toiveen toteutuvan. Joku raja kai sitten siinäkin välissä.

Anteeksi yksinkertaisuuteni, mutta minä en nyt ymmärrä. Mitäs heteroita ne nämä ovat? Kyllä minusta sukupuolikaimansa himoitseminen vain homoa hommaa on. Mutta haittaako se..? Näköjään.

Itse puolestani olen huomannut olevani tapahetero, suora silkasta tottumuksesta ja vastoin sisintä suuntautumistani. Kaksi toisilleen vastakkaista sukupuolta eivät riitä minun libidoni tarpeisiin ja rakastua voin tiettävästi kehen tahansa, kunhan saan sydämeni särjetyksi. Jokainen on silti toisille hetero kunnes toisin todistetaan, eikä minun habituksessani mikään anna aihetta epäilyille. Minä jopa puhun ja kirjoitan kuin hetero, koska en yksinkertaisesti tunne muita kieliä. En osaa tuoda ilmi omaa kiinnostustani muita kuin cis-miehiä kohtaan menettämättä otetta minulle ominaisesta tavasta puhua seksuaalisuudesta. Perinteisen sukupuolijaon ylittävällä seksuaalisella halulla ei vielä tunnu olevan omaa kirjakieltä, jolla sitä luontevasti ilmaista.

Heterous on tehdasasetus, joka täytyy kytkeä manuaalisesti pois päältä mikäli siihen ilmenee tarvetta. Jostain syystä edes seksuaalista mielenkiintoa samaa sukupuolta kohtaan ei usein koetakaan riittäväksi perusteeksi, vaan puhuttaessa suuntautumisesta tarkoitetaankin oikeastaan elämänkumppanin valintaan liittyviä mieltymyksiä. Näin ollen voi päättää olla hetero, viehättyipä seksuaalisesti minkä sukupuolen tai sukupuolettomuuden edustajista hyvänsä. Heteronormi on turvaa tuova aita, jonka toiselle puolen voivat rohkeimmat kurkistella, mutta jota ei missään nimessä pidä kulkeissaan mennä kaatamaan.

En suinkaan väitä, että tällä tavalla valittukaan heterous olisi millään tavalla väärin. Minä en vain voi olla ihmettelemättä, miksi heteronormista kiinnipitäminen koetaan edelleen niin elin-tärkeäksi ja siitä irrottautuminen vastaavasti vaikeaksi ja vaivaannuttavaksi.

Mitä luita meiltä rikkoutuu, jos emme heteroita olekaan?



pikkusisko, joka ei tietystikään oikeasti ole hetero.

Kolumnin otsikko viittaa Leena-Maija Rossin vuonna 2004 ilmestyneeseen "Heterotehdas"-nimiseen tutkimukseen sukupuolen ja seksuaalisuuden tuottamisesta televisiomainonnassa.

Neiti Heinänen

  • Vieras
Vs: Pervot heterotehtaassa
« Vastaus #1 : 05.07.2015, 11:25 »
Kiitos, tälläistä tekstiä minäkin luen mielelläni kun siitä saa itselleen ajatuksia ja uusia näkökulmia. Teksti osaa antaa omaa asennetta kuitenkaan lyttäämättä muita. Kiitos ja tätä lisää.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Pervot heterotehtaassa
« Vastaus #2 : 05.07.2015, 12:07 »
Kiitos pikkusisko, loistava teksti! Itse aina rakastun\ihastun ihmiseen, en genitaaleihin.

Sopeutuja

  • Vieras
Vs: Pervot heterotehtaassa
« Vastaus #3 : 05.07.2015, 12:43 »
Lainaus
Minä en vain voi olla ihmettelemättä, miksi heteronormista kiinnipitäminen koetaan edelleen niin elin-tärkeäksi ja siitä irrottautuminen vastaavasti vaikeaksi ja vaivaannuttavaksi.

Minusta kiihottuminen jostain ja seksuaali-identiteetti ovat eri asioita. Pystyn kuvittelemaan ottavani kalun peppuuni tai suuhuni ja kiihottuvani siitä, mutta minun on mahdotonta tuntea miestä kohtaan romanttisia tunteita tai haluta miestä kokonaisena. Esimerkiksi ajatus suutelemisesta miehen kanssa tuntuu lähinnä vastenmieliseltä.

Jos esiinnyn netin deittipalstalla homona tai bi:nä, tapaan pitkäaikaista seurustelukumppania etsivän miehen ja tavatessamme miehelle selviää, että en pysty tuntemaan miestä kohtaan romanttisia tunteita ja jo pelkästään suuteleminen miehen kanssa ällöttää minua, niin mahtaako mies pitää minua homona tai bi:nä? Tuskin.

Minusta perinteinen jako heteroihin, bi-seksuaalisiin ja homoihin on toimiva. Se palvelee arkielämän tarpeita, käytäntöä.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Pervot heterotehtaassa
« Vastaus #4 : 05.07.2015, 12:53 »
Kiitos. :)

Kieltämättä sitä meni alussa kuvittelemaan, että tämä lienee moninaisuutta arvostava yhteisö, no koska kinky on moninaista. Mutta ei. Kun on ne ns. oikeat fetissit, oikeat tavat tehdä ja olla, oikeat suuntautumiset ja oikeat identiteetit jne. Seksuaalisen suuntautumisen lokeroita on jotenkin vaikea murtaa, ja sitten vielä ne sukupuolen ilmaisun lokerot.

gendermale

  • Vieras
Vs: Pervot heterotehtaassa
« Vastaus #5 : 05.07.2015, 13:13 »
Kun mieli on jo valinnut tietyn stereotypian ja asenteen, sitä on vaikea muuttaa. Inttihurmoksessakin voi nähdä piileviä yhteyksiä vaikkapa homoseksuaaliseen sadomasokismiin. Silti moni deaktivoi tietoisen homouden, joku toinen taas kieltäytyy suurta kunniaa tuntien seksilelujen käytöstä tai heikompaa rotua edustavasta kumppanista. Se, kuinka moni oikeasti viehättyy omasta sukupuolesta jääne myöskin yleisellä tasolla arvoitukseksi. Kulttuurin viittaa ei ole helppo riisua ja laskostaa oman pyllynsä alle jos on muutakin tekemistä.

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: Pervot heterotehtaassa
« Vastaus #6 : 05.07.2015, 13:58 »
Naisten kanssa on kiva leikkiä. Naisia on kiva suudella, suurin osa naisista vielä suutelee paremmin kuin miehet (puhun nyt omasta kokemuksesta vain, ettei tarvitse tähän tarttua). Katselen mielelläni naiskauneutta ja mielelläni kuvaankin naisia. Näen naiset kaikintavoin monipuolisempina kuin miehet. Silti minulla ei ole kuin kourallinen naisia kavereina, suurin osa on miehiä. Syystä X johon en nyt tässä mene sen syvemmin.

Mutta niin, minä olen hetero. En pysty millään mieltää itseäni bi-seksuaaliksi, vaikka naisten kanssa pystyn aidosti  kivaa pitämäänkin. Pystyn nauttia naisen antamasta kivusta, pystyn nauttia kosketuksesta. Saako nainen minua kiihottumaan? Ei. Siihen tarvitaan mies paikalle. Sitä tosin en tiedä mitä kävisi jos saisin toteuttaa sadistista puoltani naisen kanssa kahden, se jää nähtäväksi. Mutta naiselle en myöskään koskaan voisi alistua.

Mielestäni seksuaalisen suuntautumisen määrittää se, mistä kiihottuu. Mikä aiheuttaa kipinää sinne haaroväliin. On aivan eri asia nauttia niin paljon, että kiihottuu, kuin vain ajatella että tämähän on ihan kivaa. Mies kun nappaa otteen tukasta tai kurkusta ja puree kaulaan, niin siitä lähtee sävärit ja paikat kostuu. Nainen tekee saman, niin mielessä käy että irti mun tukasta.

Hetero mikä hetero. Tai no nuo Lontoota puhuvat taitaisivat nimittää heteroflexibleksi.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2958
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Pervot heterotehtaassa
« Vastaus #7 : 05.07.2015, 15:13 »
Onneksenne olen ihan sama seksuaali koska muuten te akat oisitte kusessa koska
oon perempi ottaa suihin ku te yhteensä!   >:D

 ;D

ps.

"Ihan sama" -seksuaali on termi jonka käsittää tai sit ei.


hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2228
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Vs: Pervot heterotehtaassa
« Vastaus #8 : 05.07.2015, 15:18 »
Hehee, "elin-tärkeä" :D

Kiitos pikkusiskolle kirjoituksesta, sitä oli ilo lukea. Varsinkin, kun se osuu henkilökohtaisesti johonkin aika syvälle.

Olen etsinyt itselleni sopivaa termiä jo jonkin aikaa, mutta mikään ei istu. Viehätyn naisellisuudesta, kiihotun naisellisuudesta, mutta aina joskus, hyvin harvoin, näen myös miehiä joissa jokin sytyttää. Se tunne on hyvin erilainen kuin kauniin naisen kohdalla, ei niinkään mielenkiintoa seksiin kuin, hmm, esteettistä viehätystä. Ja kuitenkin syvempää kuin vaikka hienosti asetellun sushiannoksen tuottama esteettinen viehätys. Hirmu vaikea kuvailla.

Mieli on avoin seksille monissa muodoissaan, mutta vielä en ole tavannut sellaista peniksen omistajaa jonka kanssa haluaisin lakanoihin hypätä. Se on sääli, koska kiinnostaisi, mutta tuntuisi pöljältä lähteä hommaan ilman seksuaalista vetovoimaa. Jokunen kimppatilanne on tarjonnut mahdollisuuksiakin, mutta kipinän puuttuminen on noussut seinäksi uusien kokemuksien eteen.

Ulospäin olen siis tylsä hetero, mutten koe heteroutta kuitenkaan omaksi. Ehkä sitten teoreettinen panseksuaali tai jotain. Kuten ihka ensimmäisessä baariviestissäni silloin joskus totesin, etsin edelleen homoutta kohti eheyttävää kirkkoa. Jos löydätte niin vinkatkaa, ja vielä parempi jos tarjoavat sellaisia puolikkaita eheytyksiä. Naiset on vaan niin... no, ihania.

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: Pervot heterotehtaassa
« Vastaus #9 : 05.07.2015, 15:21 »
Onneksenne olen ihan sama seksuaali koska muuten te akat oisitte kusessa koska
oon perempi ottaa suihin ku te yhteensä!   >:D

 ;D

ps.

"Ihan sama" -seksuaali on termi jonka käsittää tai sit ei.

Tämä kannanotto siis pitäisi tulkita, että jos et olisi "ihan sama"-seksuaali, niin naisten tulisi huolestua, koska olet parempi kuin kukaan nainen. Eli Stoge, olisitko sinä siis homo, jos et olisi "ihan sama"-seksuaali? ;D

gendermale

  • Vieras
Vs: Pervot heterotehtaassa
« Vastaus #10 : 05.07.2015, 16:24 »
Mieli on avoin seksille monissa muodoissaan, mutta vielä en ole tavannut sellaista peniksen omistajaa jonka kanssa haluaisin lakanoihin hypätä. Se on sääli, koska kiinnostaisi, mutta tuntuisi pöljältä lähteä hommaan ilman seksuaalista vetovoimaa. Jokunen kimppatilanne on tarjonnut mahdollisuuksiakin, mutta kipinän puuttuminen on noussut seinäksi uusien kokemuksien eteen.

Jos sitä niinikään kokee muut miehet liian äijinä niin ei varmaankaan pääse kehittymään romanttista läheisyyttä. Ei perusheteromieheltä vaan löydy riittävää luovuutta ottaa toistaan kainaloon ja pitää hyvänä. Kun ajatus partnerista alkaa naurattaa, suhteeseenkin on vaikea suhtautua vakavasti. Ja harva myöskään ymmärtää, että vika voisi olla itsessä tai omissa asenteissa, kun elää omasta mielestään niinmaan oikein.

Sopeutuja

  • Vieras
Vs: Pervot heterotehtaassa
« Vastaus #11 : 05.07.2015, 16:42 »
Kun homo elää kulissiheteroliitossa (vaimo ja lapset) ja lähtee siitä tultuaan kaapista ulos, sanotaan, että hän löysi itsensä.

Kun hetero elää heteroavioliitossa eikä tunne vetoa samaan sukupuoleen, hänen väitetään olevan kaapissa.




balthazar

  • Vieras
Vs: Pervot heterotehtaassa
« Vastaus #12 : 05.07.2015, 16:46 »
Aivan mahtava teksti, jossa tietenkin takerrun nimeen; heterotehdas. Tehdäänkö tehtaassa heteroita, vai tekevätkö heterot tehtaassa jotakin?

Se mitä minä saan tekstistä, on mielikuva tehtaasta jossa kaikki ovat heteroita tai kukaan ei ole. Koska huolimatta heterouden tasosta, samalla linjalla tehdään juuri samaa tehdastyötä ja lopputuotetta kuin se seuraavakin hetero.

Jonkinlainen kauniisti kieroutunut tasa-arvon sanoma vetoaa aina meikäläiseen :)

gendermale

  • Vieras
Vs: Pervot heterotehtaassa
« Vastaus #13 : 05.07.2015, 17:20 »
Kun homo elää kulissiheteroliitossa (vaimo ja lapset) ja lähtee siitä tultuaan kaapista ulos, sanotaan, että hän löysi itsensä.
Kun hetero elää heteroavioliitossa eikä tunne vetoa samaan sukupuoleen, hänen väitetään olevan kaapissa.

Niinhän se valitettavasti on, että toimii vain toisinpäin. Lesboille jos menee suosittelemaan heteroseksiä on kyllä aika sikamainen kaveri varmasti kysymyksessä. :)

Normandie

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1528
  • Metamorfosis
  • Galleria
Vs: Pervot heterotehtaassa
« Vastaus #14 : 05.07.2015, 21:32 »
Minä olen bi-seksuaali. En kuitenkaan ihan tasaisesti seksin, ihastumisen, rakastumisen kannalta katsottuna. Voin harrastaa seksiä kumman sukupuolen kanssa tahansa ja nautin siitä, jos toinen nauttii ja kiihotun yhtä lailla miehestä kuin naisesta. En kuitenkaan osaa ajatella, että rakastuisin naiseen. Mikä ihme siinä sitten oikein on? Ihastunut olen ollut kumpaankin sukupuoleen. En myöskään osaa ajatella, että alistuisin naiselle. Jotenkin tällä tavalla minä minä elämässäni tehtailen  ;)