Kirjoittaja Aihe: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja  (Luettu 19685 kertaa)

submit

  • Vieras
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #30 : 09.09.2016, 18:22 »
Oikea Pervo on dominoiva tai alistuva ja on sitä kaikessa. Paitsi jos on kasvanut seksuaalisesti alistuvasta switchiksi, jolloin on päässyt seuraavalle levelille skenen kunniataulukossa.
Tähän on kyl lipsahtanut pikku moka, siis switchihän tulee arvoasteikolla vasta kolmantena - eihän ressukka osaa päättää, mikä on.

Toinen juttu: piiskojen oikeasta ojentelutavasta en ole kuullutkaan. Näköjään on opiskelu vielä vähän vaiheessa ;)

Itse asiaan: älkää ihmiset vertailko itseänne keneenkään - pääsette paljon helpommalla. Kaikille tavoille olla kinky, on tilaa :)

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 721
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #31 : 09.09.2016, 21:36 »

Aihe sai hymyn huulille. Skenessä ollaan sitä ja tätä. Skenessä on pienet piirit. Skenen sisällä tietyt roolit ja olettamukset ovat sitä tai tuota.
[...]
Annetaan skenessä olevien skenettää skenessänsä ja annetaan tosikinkyjen olla riittävän kinkyjä toisilleen. Tämän ns. Skenen laitamilla on paljon ihmisiä, jotka nauttivat pervoilusta ihan omilla säännöillään eikä heitä kiinnosta edes määritellä, mikä on vaniljaa tai mikä kinkyä. On vain kiva harrastaa seksiä omalla tavallaan oli se kumppani sitten lammas tai oma vaimo.

Kiitos, Maaria. Kirjoituksesi palautti kyynisen uskoni siihen, että jokaisessa ryhmässä on enemmistönsä, jotka pitävät itseään ainoina oikeina ja aitoina. Sama koskee myös marginaaliryhmiä. Ja näiden alaryhmiä.

Uskon myös siihen, että jokaisella meistä on pohjimmiltaan tarve kokea olevansa hyväksytty. Edes jossakin.

En usko, että minunkaltaisella individualistilla olisi tarvetta perustaa sadistitonta (https://bdsmtest.org/resultpdf.php?id=2611899) kinky-ryhmää. Tarve alistuvien epämasokistien olemisen vahvistukselle on kuitenkin ollut. Kiitos teille, että jaksatte pyöriä täällä.  ;)
« Viimeksi muokattu: 10.09.2016, 01:40 kirjoittanut D79Mies »

starling

  • Vieras
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #32 : 09.09.2016, 23:23 »
Ah, mahtava ketju  :D :D :D
Maarian pointtien kohdalla harmittelin eniten sitä peukutusmahdollisuuden puuttumista ( ??? :love:)

Hirvaz

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 494
  • Murrur.
  • Galleria
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #33 : 10.09.2016, 00:17 »
Niin kauan, kun ketään ihmistä ei oikeasti vahingoiteta

Entäpä he jotka tahtovat, kaipaavat, tarvitsevat tulla vahingoitetuiksi? Leikisti? Oikeasti?


  * )

Sublicious

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 134
  • Edelleen matkalla narniaan...
  • Galleria
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #34 : 10.09.2016, 09:08 »
Oikea Pervo on dominoiva tai alistuva ja on sitä kaikessa. Paitsi jos on kasvanut seksuaalisesti alistuvasta switchiksi, jolloin on päässyt seuraavalle levelille skenen kunniataulukossa.
Tähän on kyl lipsahtanut pikku moka, siis switchihän tulee arvoasteikolla vasta kolmantena - eihän ressukka osaa päättää, mikä on.

Toinen juttu: piiskojen oikeasta ojentelutavasta en ole kuullutkaan. Näköjään on opiskelu vielä vähän vaiheessa ;)

Itse asiaan: älkää ihmiset vertailko itseänne keneenkään - pääsette paljon helpommalla. Kaikille tavoille olla kinky, on tilaa :)

Mä törmäsin tohon piiskojen ojenteluun täällä ihan ekoilla käyntikerroillani. Joku todella old school truumasteri kertoi, että kun subi polvistuu raippa kädessään D:n eteen ja sitten (muistaakseni) käskystä ojentaa raipan D:lle, niin jos raippa ojennetaan kahva edellä subi kertoo alistuvansa D:lle ja (oma tulkintani kun en sanatarkasti muista) aivottomana apinana juuri niin kauan kun D haluaa ja on kiinnostunut leikkimään. Sitten taas jos subi ojentaa raipan kärki edellä, hän kertoo (taas omia tulkintojani) ettei enää koe D:tä arvoisekseen kouluttajaksi ja opastajaksi vaan haluaa aivonsa takaisin narikasta ja kontrollin omasta elämästään omiin käsiinsä.

Tässä kohtaa itse mietin, että ei tämä taida olla mun juttu sittenkään kun pitää joku helvatan kolmesataa sivuinen sääntökirja opetella a:sta ö:hön ennenku voi edes ajatella alistuvansa kellekään... Onneksi en kuitenkaan juossut karkuun ja ymmärsin nämän olevan tosiaan jotain sääntöjä ajalta ennen Pikku Kakkosta.

submit

  • Vieras
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #35 : 10.09.2016, 10:20 »
Oikea Pervo on dominoiva tai alistuva ja on sitä kaikessa. Paitsi jos on kasvanut seksuaalisesti alistuvasta switchiksi, jolloin on päässyt seuraavalle levelille skenen kunniataulukossa.
Tähän on kyl lipsahtanut pikku moka, siis switchihän tulee arvoasteikolla vasta kolmantena - eihän ressukka osaa päättää, mikä on.

Toinen juttu: piiskojen oikeasta ojentelutavasta en ole kuullutkaan. Näköjään on opiskelu vielä vähän vaiheessa ;)

Itse asiaan: älkää ihmiset vertailko itseänne keneenkään - pääsette paljon helpommalla. Kaikille tavoille olla kinky, on tilaa :)

Mä törmäsin tohon piiskojen ojenteluun täällä ihan ekoilla käyntikerroillani. Joku todella old school truumasteri kertoi, että kun subi polvistuu raippa kädessään D:n eteen ja sitten (muistaakseni) käskystä ojentaa raipan D:lle, niin jos raippa ojennetaan kahva edellä subi kertoo alistuvansa D:lle ja (oma tulkintani kun en sanatarkasti muista) aivottomana apinana juuri niin kauan kun D haluaa ja on kiinnostunut leikkimään. Sitten taas jos subi ojentaa raipan kärki edellä, hän kertoo (taas omia tulkintojani) ettei enää koe D:tä arvoisekseen kouluttajaksi ja opastajaksi vaan haluaa aivonsa takaisin narikasta ja kontrollin omasta elämästään omiin käsiinsä.

Tässä kohtaa itse mietin, että ei tämä taida olla mun juttu sittenkään kun pitää joku helvatan kolmesataa sivuinen sääntökirja opetella a:sta ö:hön ennenku voi edes ajatella alistuvansa kellekään... Onneksi en kuitenkaan juossut karkuun ja ymmärsin nämän olevan tosiaan jotain sääntöjä ajalta ennen Pikku Kakkosta.
Kiitos sivistämisestä. Sinänsä kätevää, jos ei tarvitse keskustella mitään, jos haluaa lopettaa suhteen ;)

Itselle tuttua vain piiskan tarjoaminen subin suusta.

Itse kyllä tykkään protokollista tiettyyn rajaan asti, mutta ehkä kenenkään ei kannata olettaa että olisivat kaikille tuttuja (tai mieluisia) :D

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #36 : 10.09.2016, 11:11 »
Itse pitkän ja monivaiheisen, ehkä tapahtumarikkaankin "vaniljasuhteen" päättäneenä, korostaisin kumminkin ihmisten välistä ymmärtämystä ja anteeksiantamisen taitoa. Silloin kun kaikki menee perseelleen vaikka alkuperäinen tarkoitus onkin ollut ihan muuta. Omasta mielestä kaikki on mennyt kuten piti, mutta kumppani pahoittaan mielensä, on tapahtuneen jälkipohdinta haastavaa. Tuolla pikaviestipuolella puhuttiin nimimerkin Pottukoira, seksi- ja seuranhakukokemuksista. Siinähän meni kaikki pieleen ja lopulta onneton miehen alku päätti paeta. Ehkä tämä suuren pettymyksen tuottanut domina on tämänkin foorumin jäsen, mutta toivon hartaasti että oppi myös sillä kerralla ettei kannata lähteä soitellen sotaan. Seksi on niin monihaarainen asia, että tämä kinkyys jää ikuisiksi ajoiksi avautumatta sellaiselle jolle se on jotain käsityskyvyn ulkopuolella. Seksi useimmille on vaan sitä että se siitin työnnetään naisen emättimeen ja toivotaan että saadaan orgasmi, ja se siitä. Meille jotka tykkäämme ja ymmärrämme muunkinlaisen seksin päälle, asia on laajemmalti merkityksellinen. Silloin pitää saada aikaan jonkinmoinen leikki tai peli joka johtaa siittämisaktiin ja orgasmiin. Olkoon se sitten kumivaatteita tai piiskaa, sitomista tai nipistelyä. Mutta tärkeintä on se että oppisimme lukemaan ihmisiä joihin haluamme tutusta. Herättäisimme sen oikeanlaisen mielenkiinnon ja vielä taipuisimme mukautumaan sen viimeisen särmän muottiin, johtaisi kaikkia tyydyttävään lopputulokseen. Joidenkin pitää pehmentää kovuutta ja joidenkin koventaa pehmeyttä. Kaikkeen oppii kun opettelee ymmärtämään kumppanin sielun elämää ja tuntemuksia, sekä tunteita.

Badbae

  • Vieras
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #37 : 12.09.2016, 00:29 »
Ah,mikä ihana ketju,ja aihe!
Juuri tämä,uutena tässä kinky-maailmassa,kaapista tulleena ja itseni hyväksyneenä,on minua mietityttänyt. Mikä on riittävän kinkya? Täällä kun tosiaan törmää yhteen jos toiseen ihmiseen ja mielipiteeseen siitä onko kukakin riittävän pervo. Mikä on vaniljaa ja mikä on kinkya.
Jos olet pervo,ei sinun koskaan pitäisi edes haluta vanilja-seksiä.
En käsitä kuinka joku näkee,ettei ihminen joka nyt pitää alistumisesta,ja rajuista otteista,ja rajusta seksistä,voisi haluta myös joskus hieman hellempääkin seksiä. Mielellään saman ihmisen kanssa,jonka kanssa pervoilee ja etsii rajojaan.
Jolloin on myös mahdollisuus päästä eri tasolla lähemmäksi toista tunnemaastossa. Yhtä lailla kun jälkihoito. Kuka nyt vain tahtoisi tulla pelkästään käytettäväksi,ja nöyryytetyksi ilman minkäänlaista hellyyttä?
Jokaisella olkoon oikeus olla niin HC kuin tahtoo,tai varovaisempi,mutta annettaisiin jokaisen olla omalla tavallaan kinky. Mikä kenellekin on rajua,on subjektiivinen kokemus ja näkemys.
Niin monta kuin on ihmistä,yhtä monta tapaa olla kinky ja yhtä monta mielipidettä.
Hienoa olisi se,että täällä Baarissa saisimme olla sitä mitä olemme,juuri sellaisena kuin sitä olemme. Ilman kenenkään lokerointia tai arviointia siitä,onko hyvä vai huono pervo tai aito tai ei aito pervo.
Annetaan tilaa toisillemme kasvaa ja tutkia,mokata ja hutkia,ja pyritään yhteisönä tukemaan jokaista yksilöä,ilman turhaa arviointia ja kritiikkiä.
Jokainen toteuttaa itseään kuten parhaaksi näkee ja hyväksi kokee.
Ja jos aito pervous on sitä ettei turvasanaa ole,olen minä mielelläni sitten epäaidompi tai vääränlaisempi pervo.
Peace out,kaikki rakkaat ihmiset.
Ja kiitos ketjun aloituksesta sen aloittajalle, hyvä,tärkeä ja mielenkiintoinen aihe!
« Viimeksi muokattu: 12.09.2016, 13:43 kirjoittanut Badbae »

Rautakäsi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 538
  • Enimmäkseen harmiton
  • Galleria
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #38 : 12.09.2016, 12:17 »
Vaikka rupesin jo aika "varhain" käymään miiteissä, en kuitenkaan uskaltautunut edes bileisiin vielä vuosiin, osittain koska olin saanut eri saittien kautta aika ahdasmielisen käsityksen siitä mitä bdsm ja sen ympärillä oleva skene ovat. Olen myös kohdannut äänekkäitä ihmisiä jotka ovat selostaneet oman tiukan näkemyksensä siitä miten asiat ovat.

Olen tyytynyt ajattelemaan, että selvää eroa "kinkyn" ja "vaniljan" välissä ei ole eikä sitä pidä etsiäkään vaan löytämällä mistä itse pitää putoavat ne mieltymykset sinne jonnekin sekaisin, osittain ehkä sinne kinkyn puolelle, osittain vaniljan puolelle. Seksuaalisuuden monimuotoisuus on hieno asia.

celestine

  • Vieras
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #39 : 12.09.2016, 21:45 »
Älkäämme sortuko ameriikkalaiseen tyyliin: yksi oikea ja miljoona väärää tapaa olla kinky. Sillä ei ole mitään oikeaa tapaa olla kinky, ei ole mitään selvää rajaa vaniljan ja kinkyn välillä.

Jos minun olisi pakko määritellä kinky, määrittelisin sen näin: omaan seksuaalisuuteensa vapaamielisesti suhtautuva ja halujaan toteuttava henkilö, joka ei tuomitse omaa eikä toisten erilaisuutta.

juuri näin. hyvä keskustelu. :love:

poisongrrrll

  • Vieras
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #40 : 12.09.2016, 22:04 »
Henkilökohtaisesti koen hedelmällisempänä reflektoida kinkyyttä ja vaniljautta itseeni ja omiin kokemuksiini. Oon parempi/truempi/kinkympi kinky kuin vuosi sitten, mutta toisaalta toivottavasti huonompi/nössömpi/vaniljaisempi kinky kuin vuoden kuluttua. Suht noviisina voin kylläkin nauttia täysin siemauksin suht nousujohteisesta ja terhakkaasta oppimiskäyrästä ja jatkuvasti pääsen ilahduttamaan itseäni (mahdollisesti myös muita) uusilla skillseillä, ilkeyksillä ja rivouksilla.

Sinänsä oon ollut vähän kehno skenettäjä, koska en oo ala-asteen jälkeen ollut erityisen kiinnostunut mitä musta ajatellaan ja täytänkö jotain ulkoapäin anniskeltavia kriteerejä sosiaalisesta hyväksyttävyydestä. Vuorottelen mielelläni näiden kahden välillä,  että katselenko sisältä ulos vai ulkoapäin sisälle. Yleensä löydän mistä tahansa jonkun mulle sopivan ekologisen lokeron, jossa voi vähän antisosiaalisesti ja nolon epätruesti luurata.

talvenjäähile

  • Vieras
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #41 : 12.09.2016, 23:44 »
Jos nyt vaikka sovittais, että voidaan edes jossakin olla omia itsejämme? Oliskohan se sitten täällä? Mikä kukaan meistä on sanomaan kenen tapa tehdä mitäkin on oikea?

"Oletko sinäkin aina kinkyillyt väärin?" ;D


Hyvä aloitus ja aihe. Olen kinkyillyt pelkästään väärin sen lyhyen aikaa mitä olen mutta omana itsenäni. Ehkä parempi niin.

En tiedä mitä teen tällä foorumilla lähes kaikkea seksiä ja seksuaalista materiaalia  inhoavana aseksuaalina, paitsi että oma seksuaalisuuteni tapahtuu enimmäkseen vain pään sisällä sekä kirjallisessa ja kuvallisessa muodossa.
Onko se riittävän kinkyä - ei varmaan.
Onko se vaniljaa - ei koska en harrasta seksiä.
Onko se oikein - fyysisessä mielessä vain jos teen sitä mikä tuntuu hyvältä ja oikealta yhteisymmärryksessä asiaan osallistuvien ihmisten kanssa. Ajatuksen tasolla voi tehdä mitä huvittaa ja se on itselle aina oikein niin kauan kuin tuntuu siltä.

Vaikka tällä foorumilla vaikuttaa riittävän pervoja joka lähtöön niin silti ilmapiiri tuntuu todella ahdasmieliseltä ja jos ei edusta jotain peruskategoriaa niin on hylkiö ja arvoton, ihan samalla tavalla kuin muuallakin yhteiskunnassa. Jokainen haluaa tulla ymmärretyksi jollain tavalla ja tasolla, on termi siihen sitten ymmärrys tai kohtaaminen tai jotain muuta. Tunne siitä että on täysin yksin jonkun asian kanssa ilman että kukaan todella ymmärtää on varmasti yksi perustunteista, jotkut kokevat sitä enemmän, jotkut vähemmän.

Vapaus itseilmaisuun on kuitenkin varmaan se tekijä miksi kinkyily kiinnostaa. Jos koen että mikä tahansa foorumi rajoittaa sitä niin siinä vaiheessa on hyvä irtaantua tai vähintään pitää taukoa, ei tätä aihetta joka päivä todellakaan jaksa miettiä.


littletramp

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 71
  • Hierontataitoinen rigger ja master
  • Galleria
    • XU: Littletramp
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #42 : 14.09.2016, 11:26 »
Tätä viestiketjua on ollut ilo lukea. Itse olen varsin myöhäisherännäinen bdsm suhteen, enkä todellakaan mikään HC BDSM suorittaja, paitsi tunnetasolla. Fyysisen kivun tuottaminen ei ole esimerkiksi minulle mitenkään tärkeää, ellei se partnerille(kin) tuota lopulta mielihyvää. Tärkeintä on tunne, antautuminen ja heittäytyminen -- siinä tällä foorumilla ollaan varmasti keskimääräistä parempia. Täällä on omalla tavallaan rohkeita ja mielenkiintoisia ihmisiä. Minusta on mahtava rikkaus kun kaikki täällä ja bileissä ovat aivan erilaisia, mieltymyksiä on laidasta laitaan, mutta jokin meitä tuntuu yhdistävän. Palaan seurustelusuhteiden välissä BDSM-baariin tämän tästä ja viivyn aina vain pitempään...ehkä sittenkin kuulun tänne.

Tämä on minustakin hyvä määritelmä kinkylle, mutta vain, jos hän tuntee kuuluvansa tähän viiteryhmään, muutenhan tämä voi kuvata ketä tahansa;
Jos minun olisi pakko määritellä kinky, määrittelisin sen näin: omaan seksuaalisuuteensa vapaamielisesti suhtautuva ja halujaan toteuttava henkilö, joka ei tuomitse omaa eikä toisten erilaisuutta.

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #43 : 15.09.2016, 12:16 »
Älkäämme sortuko ameriikkalaiseen tyyliin: yksi oikea ja miljoona väärää tapaa olla kinky. Sillä ei ole mitään oikeaa tapaa olla kinky, ei ole mitään selvää rajaa vaniljan ja kinkyn välillä.

Jos minun olisi pakko määritellä kinky, määrittelisin sen näin: omaan seksuaalisuuteensa vapaamielisesti suhtautuva ja halujaan toteuttava henkilö, joka ei tuomitse omaa eikä toisten erilaisuutta.

Jep... Tunne itsesi ja ymmärrä / ymmärrät muita.

Infernality

  • Vieras
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #44 : 18.09.2016, 15:28 »
Kerrassaan loistava ketju :) Ainoa joka särähti korvaan pahasti oli puolivälissä esiintyvä kommentti jonka mukaan et voisi omata fetissejä ellei myös bdsm kiinnostaisi. Mielestäni kun nämä kaksi ovat täysin toisistaan irralla olevia asioita. BDSM on BDSM, fetissi on fetissi. Usein fetissit kohdistuvat BDSM:ään mutta eivät aina. Lähinnä uusia asiaan tutustujia miettien toivoisin että nämä asiat pidettäisiin erillisinä. Just my humble opinion :)

Ihan ensimmäiseen viestiin liittyen sanoisin sen että itsekin koen monesti näitä ketjuja lukiessani sen että vaikea kommentoida. Toki on se ettei täältä "tiedä" montaa ihmistä mutta myös se että yllättävän useista ketjuista paistaa läpi elitismi - ja se voi olla pitkäaikaisen ihmisen vaikea omista kirjoituksistaan huomata.

Asiasta toiseen tai kolmanteen! Itse olen Herra joka arvostaa valtavasti hellyyttä, yhteenkuuluvuutta, pieniä suukkoja ja kädestä pitämistä kauppaan kävellessä. Toisaalta sopivan hetken tullen ääni madaltuu ja katse osuu suoraan silmiin joka on paljon tärkeämpää kuin piiskan tai kahleiden fyysinen esittely vaikka nekin paikkansa löytävät. Itsekin siis ns. kiltti keskitien kulkija mutta onnellinen elämässään ja sopivan kumppanin löytyessä sitäkin iloisempi :)

Osiot eivät varmasti käy järkeen oikoluvun kannalta mutta pääasia on tämä: Ollaan kaikki juuri sitä mitä ollaan. Oli se kinkyä, normaalia, hassua tai outoa. Jokaiselle on paikka jossain jonkun kanssa.