Kirjoittaja Aihe: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja  (Luettu 19689 kertaa)

IceCherry

  • Vieras
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #45 : 18.09.2016, 22:53 »
Moi, tässäpä eka viestini tänne.

Olen viime aikoina miettinyt omaa identiteettiäni kinkynä ja päätynyt siihen että olen jonkinlainen väliinputoaja: liian kinky vaniljaksi, liian vanilja kuuluakseni BDSM-yhteisöön. Lyhyt tausta: olen ollut bondage-fetisisti niin pitkään kuin muistan ja käynyt muutamissa bileissä ja harjoittanutkin jonkin verran bondagea. Viime aikoina kinky-jutut ovat olleet taka-alalla ja olen miettinyt niiden roolia mun elämässäni.

Kun olen käynyt bileissä tai ollut muuten tekemisissä BDSM-kulttuurin kanssa, niin mulle on tullut tunne, että heti hypätään johonkin paljon rajumpaan kuin mitä omat fantasiat ovat. Esim. mulla oli aikaa sitten yksi sessiokumppani, joka olisi halunnut tehdä kaikenlaista mutta itse halusin lähinnä olla sidottuna ja pientä kiusaamista ym. Tuli ehkä jopa vähän syyllinen olo, etten ole nyt täysillä mukana tässä. Sama juttu bileissä, kulttuuriin kuuluu paljon kaikkea mikä ei itseä innosta, nahka- ja ruoskakuvasto, lävistykset jne. Tavallaan paljon enemmän alakulttuurimeininkiä kuin missä minä suht kilttinä ihmisenä koen olevani kotonani. En missään nimessä tuomitse mutta itseä ei sytytä. Ymmärrän myös että jokaisella on omat juttunsa ja BDSM-kulttuuri on moninainen, eikä kaikkien tarvitse käydä bileissä.

Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia, kun olette tutustuneet BDSM-maailmaan? Mitä olette tästä aiheesta tuumineet? Varmaankin meitä "väliinputoajia" on aika paljon, mutta ehkä monella ei ole niin vahva kiinnostus että tutkisi BDSM-kulttuuria sen enempää. Koen että mulla on vahva kiinnostus mutta toisaalta kokeilunhalulla on aika selvät rajat.

Tee sitä mistä pidät. Älä anna muiden hämmentää sinua ehdotuksilla, jotka eivät sovi sinulle. Ehdotuksiin törmää täällä ja varmaan muuallakin pakostakin ;)

Et ole väliinputoaja: En käy bileissä. En miiteissä. En chattaile. En ota kuvia tänne.  Minulla ei ole lävistyksiä eikä tatskoja. Ei edes punaisia hiuksia. En pukeudu erikoisesti tai huomiota herättävästi. En ole räväkkä puheissani. En etsi sessiokamua. En ole luonut muuhun sivustoon profiilia kuvia ja verkostoitumista varten. BDSM-testi ei imartele. Eikä minulla ole tällä hetkellä mitään kinkyaiheista fantasiakaan mietinnässä :)) Olenko sittenkin vanilja.. no en ole ;)


thumos

  • Vieras
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #46 : 21.09.2016, 11:40 »
Toistan itseäni: kiva huomata että muut samanlaisia asioita miettineet on löytäneet tämän ketjun. Päivityksenä mun tilanteeseen, päätin tulla ulos kaapista ja puhua vaimolleni mun fetisseistä. Voin valehtelematta sanoa että oli elämäni vaikein keskustelu aloittaa. Lopulta vaimoni kertoi että hänellä on pitkään ollut sadomasokistisia fantasioita. Eli tilanne kääntyi tavallaan päälaelleen ja nyt mietitään miten edetään näiden juttujen kanssa. Olen joka tapauksessa todella helpottunut että sain avattua suuni, ja tästä keskustelu varmaan vasta alkaa. Vakuutuin myös taas siitä että mulla on maailman ihanin vaimo. Tsemppiä muillekin, opetus on että puhuminen auttaa niitä jotka on paljon pyöritelleet näitä asioita mielessään.

IceCherry

  • Vieras
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #47 : 21.09.2016, 18:53 »
Toistan itseäni: kiva huomata että muut samanlaisia asioita miettineet on löytäneet tämän ketjun. Päivityksenä mun tilanteeseen, päätin tulla ulos kaapista ja puhua vaimolleni mun fetisseistä. Voin valehtelematta sanoa että oli elämäni vaikein keskustelu aloittaa. Lopulta vaimoni kertoi että hänellä on pitkään ollut sadomasokistisia fantasioita. Eli tilanne kääntyi tavallaan päälaelleen ja nyt mietitään miten edetään näiden juttujen kanssa. Olen joka tapauksessa todella helpottunut että sain avattua suuni, ja tästä keskustelu varmaan vasta alkaa. Vakuutuin myös taas siitä että mulla on maailman ihanin vaimo. Tsemppiä muillekin, opetus on että puhuminen auttaa niitä jotka on paljon pyöritelleet näitä asioita mielessään.

Onneksi olkoon! Este on ylitetty ja nyt kohti uutta, jännittävämpää elämää sitten :)



static

  • Vieras
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #48 : 03.10.2016, 03:21 »
Taidan itsekin olla melkoinen väliinputoaja, koska kinkytaipumukset voin tarvittaessa jättää kaappiin pölyttymään odottamaan parempia aikoja. Välillä tulee hämmennys kaiken maailman lokeroista ja määrittelyistä tai mikä on 'aitoa' kinkkiä ja mikä sitten on vanillaa. Itse näen tämän jaottelun varsin liukuvana janana ja varmasti useimmilla ihmisillä on joitakin häröjä, joista ei kaikelle kansalle kuuluttaisi. :-X

Sikamakee

  • Vieras
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #49 : 03.10.2016, 09:32 »
Onhan yleisesti tunnettua että yhdistyksistä tulee helposti ahdistuksia ja ryhmissä syntyy monenlaisia riitoja.  Jotta kinkyhenkilön omaa henkilökohtaista ajattelun vapautta ei liikaa rajoitettaisi, olisi ehkä paras vaihtoehto sellainen vaniljan rajapinnalla kevyesti seikkaileva sitoutumattomuus, jossa ei vaadittaisi varsinaista "kinkypuolueen jäsenkirjan" omistamista.  ::)   

submit

  • Vieras
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #50 : 03.10.2016, 10:31 »
Itse en näe että kinky-yhdistyksillä olisi mitenkään syvemmin vaikutusta seksuaalisuuteen, ainakaan niin että rajoittaisivat kenenkään henkilökohtaista ajattelun vapautta, ennemminkin ovat kerhoja edes jotenkin samanhenkisille. Tietysti jonkinlaista mielipiteisiin vaikuttamista kuuluu ainakin joidenkin agendaan, mutta sekin niin että kinkyys tulisi valtaväestölle tutummaksi positiivisella tavalla.

Pinku

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 539
  • Babygirl
  • Galleria
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #51 : 07.10.2016, 23:04 »
Olipa vain osuva aihe. Mie olen sanonut joskus, että olen vanilija-kinky. En siis mitään extremekinkyilyä harrasta ja oma kinkyni on ddlg/abdl, joka vielä menee enemmän elämäntapana. Siltikin jotkut asiat kiinnostaa ja siksi onkin mahtava, että täällä on monta aihetta mistä voi lukea muiden kokemuksia. Toisaalta, jolleki juuri tämä minun pehmoilu voi olla liian kovaa tavallaan, ja semmosta mitä ei ikinä kuuna päivänä voisi kokeilla, kun taas mulle jotkut muut asiat on semmosia. Mukava siis, kun on monenmoisia kokemuksia ja kinkyilijöitä.  :)

Pip

Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #52 : 07.10.2016, 23:13 »
Onhan yleisesti tunnettua että yhdistyksistä tulee helposti ahdistuksia ja ryhmissä syntyy monenlaisia riitoja.  Jotta kinkyhenkilön omaa henkilökohtaista ajattelun vapautta ei liikaa rajoitettaisi, olisi ehkä paras vaihtoehto sellainen vaniljan rajapinnalla kevyesti seikkaileva sitoutumattomuus, jossa ei vaadittaisi varsinaista "kinkypuolueen jäsenkirjan" omistamista.  ::)   
Miten yleisesti? Kiinnostaa näin yhdistyksen hallituksen jäsenenä, koska en ole tuollaista huomannut. Enkä myöskään näe näiden kahden asian yhteyttä. En tiedä minkään yhdistyksen yrittäneen rajoittaa ketään, joten toivoisin tähän esimerkkejä, kuinka yleistä tällainen toiminta on.

scar

  • Vieras
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #53 : 29.10.2019, 20:42 »
Onhan tässä ollut oma miettimisensä,monia vuosia mennyt kyllä hieman hukkaankin tavallaan.

Mikäli siis voi todeta ja on kanttia ajatella niin,että jotkut vuodet,jopa vuosikymmenet on olleet ihan turhia ja hukkaanhaaskattuja-  Ei ole itsellä munaa tuohon. Ehkä matka onkin tärkeämpi kuin päämäärä,kuolema siis-

En koe väliinputoajutta,mutta hieman poikkeavuutta, oli sitten kyseessä körttivanilija tai körttikinky.  Onneksi sentään koen olevani homo sapiens sapiens,riittävän kaukana apinasta-   ;D

Heippis

  • Vieras
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #54 : 30.10.2019, 20:34 »
Aika usein on tämä fiilis. Olen liian "pehmo" ollakseni kinky ja monessa suhteessa ja usein nautin ihan vanillasta. Silti toisissa suhteissa nimenomaan ne kinkut jutut on se homman nimi. Välillä kinkiys ja ne tarpeet ja halut on selvästi "tauolla". Ja muutoinkin riittää hyvin että niitä pääsee toteuttamaan enempi silloin tällöin.

Lähinnä on pelottanut, että haluaako kukaan leikkiä/olla kanssani kun ei pääse toteuttamaan niitä rajuja juttuja.

mercury

  • Vieras
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #55 : 23.11.2019, 23:32 »
Tätä aihetta on tullut kyllä mietittyä. Muutaman viime vuoden aikana kinkyily tuntuu asettuneen elämässäni asemaan, jota voisi kuvailla ikään kuin "mausteena" muuhun seksuaalisuuteen. Nautin myös vaniljahommista enkä kaipaa rajumpaa meininkiä joka kerralla. Siltikin tuo mauste on jollain tavalla hyvin olennainen eikä kokonaan ilman sitä luultavasti haluaisi olla (elämän suola kenties? :D)

En juurikaan jaksa huolehtia siitä, olenko jonkun mielestä "tarpeeksi kinky", samoin kuin en jaksa huolehtia siitä, hyväksyykö joku true-lesbo minut koska olen biseksuaali. Minulle kinkyys ja bdsm edustavat ennen kaikkea sitä, että kukin on hyväksytty omana itsenään, kaikkine haluineen, riippumatta siitä millaisia ne ovat, kuinka voimakkaita (tai onko niitä).

Pohjimmiltaanhan kyse lienee oman identiteetin löytämisestä ja määrittelystä, sekä kuulumisen ja osallisuuden tunteista. Niiden tunteiden kanssa olen muillakin elämänalueilla painiskellut, ja sinänsä sopivaa että tämänkin osalta sitä tuntee olevansa jossakin sopivasti vähän siellä päin, muttei tiukasti missään ääripäässä. Kinkyys on kuitenkin kaikesta huolimatta tuonut yhden palasen paikalleen omassa identiteettipalapelissäni, ja muulla ei minulle ole merkitystä.

ellinoora

Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #56 : 25.11.2019, 14:21 »
Mulle kävi niin että nuorena ja kokemattomana ensimmäinen kosketukseni BDSM maailmaan oli itseäni huomattavasti vanhemman miehen kanssa joka tuntui tietävän kaikesta kaiken ja hänellä oli hyvin vahvat mielipiteet siitä millaista on olla aito kinky tyyppi ja millainen oikean subin kuuluu olla. Jotenkin siinä sitten nuorena ja kokemattomana ja muutenkin suht kilttinä tyyppinä koki välillä isojakin kriisejä kun moni asia ei jo ihan ajatuksenakaan tuntunut yhtään hyvältä.
Ajattelin aina että olen jotenkin huono sub ja tuotan pettymyksen kun en oikeasti lopulta tykkää kovin monestakaan BDSM:ään liittyvistä asioista.
Sitten yritinkin pari kertaa tutustua vanilja tyyppeihin ja jotenkin se seksuaalinen puoli ei vaan toimi. Sitten kun niille vanilja tyypeille avaa vähän omia mieltymyksiään niin saa ihan järkyttyneitä katseita. "Minkä ihmeen takia mä pitäisin sun kurkusta kiinni, sehän on väkivaltaa!" Oli pitkään semmonen olo että oon hukassa kun en tuntunut sopivan kumpaankaan porukkaan, molemmille tuotin omalla tavalla pettymyksen ja jäin jotain itse vaille.

Oli ihanaa huomata että muillakin on ollut samanlaisia fiiliksiä. Ihanaa myös antaa itselle lupa olla just sellainen kuin on, jos en jonkun kriteereihin sovi niin sitten olen sopimatta. Välillä se ehkä hankaloittaa vähän seuranhakua mutta parempi olla suoraan heti avoin itsekin omista mieltymyksistään ja niistä asioista mihin ei suostu, vaikka sitten kuinka olisi jonkun mielestä huono subi kun on niin rajoittunut ja keikkuu siinä vaniljan ja kinkyn rajamailla.

Headmaster_

  • Vieras
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #57 : 25.11.2019, 14:51 »
Domin asema voi olla vaikea koska kyllähän sessio näyttää joskus väkivallalta ja väkivalta on aina rikos eikä vaadi edes asianomistajaa nostamaan syytettä, kuka tahansa voi syytteen nostaa, todisteet tietenkin vaaditaan. Sub voi sanoa ok. annoin luvan lyödä mutta en sinne mihin löit. Luottamusta tarvitaan jos näihin leikkeihin osallistuu.

UW

  • Vieras
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #58 : 28.11.2019, 19:49 »
Sen perus jyystönhän voi nähdä tavallaan perwona kinkyjen näkökulmasta, kun monet niin kammoksuu  :P

scar

  • Vieras
Vs: Väliinputoajuus: ei kovin kinky, ei kovin vanilja
« Vastaus #59 : 28.11.2019, 20:15 »
Sen perus jyystönhän voi nähdä tavallaan perwona kinkyjen näkökulmasta, kun monet niin kammoksuu  :P

Ja kuinka ultimaaginen perwo onkaan,jos sitten ei harrastanekkaan mitään,tältä janalta,joka seksiksi yleisesti mielletään.

No okei,olen perusrunkkari- vaikea ja noloa tosin myöntään tässä ultimaagisessa maailmassa,missä tavallisuus lienee joillekin kirosana.

Yritän opetella vielä tavaamaan-  ;D