Äänestys

mitä BDSM sinulle merkitsee, onko se harrastus, elämäntapa vaiko jotain muuta?

Harrastelija?  BDSM on seksielämäni mauste, vaikka tärkeäkin sellainen, ei silti elämäntapa
24/7 ? - BDSM on minulle kaikki kaikessa, elän ja hengitän sitä
Jotain muuta? Mitä?

Kirjoittaja Aihe: Millainen BDSM-ihminen olet  (Luettu 21947 kertaa)

VVallen

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #15 : 18.11.2011, 00:54 »
Tämä ei ole mikään yritys loukata ketään, mutta voi että mä vihaan lokerointia!

Tämän takia halusinkin tietää ensin, että mistä puhutaan. Terminologia on kuitenkin hyvästä. Toistuvasti huomaan selkeiden asioiden muuttuvan hyvin vaikeiksi kun sama sana tarkoittaa eri ihmisille eri asiaa. Itse käytin vuosia haravoidakseni kaikkea terminologiaa mahdollisimman laajasti jotten vahingossakaan töpeksi jotain asiaa josta saattaa riippua toisen henki kun en tajunnut jonkun sanan merkitystä.

Toisaalta taas "vapauttava lokerointi" on ihan oma juttunsa. Otetaan esimerkki aseksuaali, joka hassua kyllä tuli esille eilen ja tänään lukuisia kertoja suomalaisten kanssa keskustellessa. Ja melkein joka kerta sain rautalangasta vääntää sen merkitystä.
Suomalaiset sotkevat usein (ei kuitenkaan varmasti kaikki) aseksuaalisuuden seksuaalittomuuteen tai jonkin asteiseen siveyslupaukseen. En todellakaan tiedä mihin sanakirjaan tuo on noin väärin määritelty. Mutta jos otamme sanan oikean merkityksen niin sillä tarkoitetaan ihmisiä joille perinteinen yhdyntä on merkityksetöntä (sukupuolielinten tarkoituksen mukainen käyttö vanilla määrityksellä).

Joten saatan itse helposti määritellä itseni aseksuaaliksi. Heijari toimii vallan hyvin. Mutta jos kyseessä ei ole BDSM niin sukupuolielimeni käyttäminen tuntuisi minusta lähinnä epämielyttävältä. Minulle se on väline siinä missä piiska, käysi tai mikä tahansa. Koska joskus teen BDSM:ää ihan ilman välineitä (esim Mental tai Hypno) niin sukupuolielinteni käyttö on ihan tilanne kohtaista. Tällöin terminologia ja tietyt määritykset voivat oikeasti vapauttaa. Jos kohteeni ymmärtää aseksuaalisuuteni tässä mielessä niin hänellä ei ole vääriä odotuksia. Minulle ei ole olemassakaan "session jälkeistä seksiä" koska ei ole sessiotakaan.

Viitaten yllä "ei ole sessiotakaan" niin BDSM ei ole koskaan poissa minusta. Masteriuteni ei häviä mihinkään. Tämä ei ole minulle näytelmä. Tuo ei nyt mahdu mihinkään noista määritelmistä paitsi laajakäsitteiseen 24/7 termiin mutta olen muutakin.

Monet luulevat, että se on jatkuvaa komentelua tai satuttamista mutta kun se ei ole totta. Minulle jatkuva Masterius on itseni hallitsemista "Bushido" määritelmän tyylisesti joka hetki. Se on hyvin uskonnollinen kokemus joka ei vaadi ulkoista todistusta mistään. Se on henkinen tie jota pitkin löydän itseni joka päivä. Se on filosofia jota noudatan. Se on vastuun ottamista elämässäni sen jokaisessa merkityksessä ja paljon muuta. Miten tuon voisi survoa mihinkään edellä mainituista termeistä?
 

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #16 : 18.11.2011, 05:48 »
Periaatteesta kun ihmisen pitää pystyä vastaamaan AINA tyyliin kyllä tai ei. valitsen tuon 24/7 vaikka se kaukana todellisuudesta onkin.

neurobashing

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 112
  • Vatsakas nahkamies
  • Galleria
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #17 : 18.11.2011, 06:27 »
Vastaisinpa jopa että 24/7 harrastelija. 8)

isabella

Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #18 : 18.11.2011, 06:36 »
Jotain muuta. Yleensä osaan lokeroida itseni melko helposti mutta nyt en kokenut sopivani kumpaankaan. Olen selkeä sänkykamarikinky, session ulkopuolella ei ole mitään rooleja. Mutta jos varsinaisen kinkyilyn lisäksi laukkaa jatkuvasti miiteissä ja bileissä, keskustelee paljon kumppanien ja kinkyjen ystävien kanssa pervoasioista, hengaa tällä Baarissa päivittäin ja lukee muutenkin aiheeseen liittyvää asiaa niin kyllähän se alkaa jollain tavalla olla elämäntapakin :))

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #19 : 18.11.2011, 07:20 »
Jotain muuta enemmän, harrastelija vähemmän.

Olisin valinnut pelkän harrastelun, jos siinä ei olisi mainittu tuota seksielämään liittämistä. Niin paljon kuin sessio-/makuuhuonekinky olenkin, niin sessioihini ei yleensä kuulu seksin harrastaminen subin kanssa. Jos katson, kun sub vetää käteen ja minulla on vaatteet päällä, niin siinä ei ole kyse minun seksuaalisten tarpeideni tyydyttämisestä vaan hallinnasta. Hallinnan tunne on sessiossa SE juttu.

Onhan bdsm tietysti myös seksin mauste, mutta silloin ei olla sessiotilanteessa vaan tasa-arvoisemmassa asetelmassa, jossa kumppani on kinky muttei subin asemassa. Pelkät vaniljapuuhat ilman kinkyjä elementtejä eivät anna mitään. Kumppanin täytyy pitää kovemmista otteista ja pystyä käyttämään niitä itsekin.

Vaikka kirjoitin harrastelijan kuvaukseen että se on mauste seksielämään niin en silti viitannut sillä vaniljapuuhiin. En minäkään harrasta panemista sessioissa vaan silkkaa sadismia, mutta mielestäni toiminta on silti seksuaalista.

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #20 : 18.11.2011, 07:23 »
Jotain muuta. Yleensä osaan lokeroida itseni melko helposti mutta nyt en kokenut sopivani kumpaankaan. Olen selkeä sänkykamarikinky, session ulkopuolella ei ole mitään rooleja. Mutta jos varsinaisen kinkyilyn lisäksi laukkaa jatkuvasti miiteissä ja bileissä, keskustelee paljon kumppanien ja kinkyjen ystävien kanssa pervoasioista, hengaa tällä Baarissa päivittäin ja lukee muutenkin aiheeseen liittyvää asiaa niin kyllähän se alkaa jollain tavalla olla elämäntapakin :))

Tämäkin herättää ajatuksia..minäkin hengailen foorumeilla ja suurin osa kavereistakin on pervoja..mutta mutta, rajasin omalla kohdallani sen harrasteluksi sen takia koska en varsinaisesti "harjoita" sadomasokismia jokapäiväisessä elämässä.

Mr.Inathu

Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #21 : 18.11.2011, 08:30 »
Selkeästi "jotain muuta" minäkin  :)
Vaikka BDSM on aina ollut merkittävä osa seksuaalisuuttani, niin koen silti että jo pelkästään siellä seksuaalisuuteni sateenvarjon alla elelee niin paljon paljon muutakin kuin mihin nuon neljä maagista kirjainta taipuvat. Lisäksi elän ihan "tavallista" perhe-elämää ja omaan monia muitakin harrastuksia kinkyilyn lisäksi.

Eli ei, en kykene ajattelemaan itseäni 24/7/365-kinkynä, vaikka toki kinky on aina ajatuksissani mukana.

Ja pelkkä seksin mauste... Eipä omalta osalta varmaankaan kannata tätä edes kommentoida ;D

-Mr.Inathu

lili

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 114
  • My pain, Your thrill.
  • Galleria
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #22 : 18.11.2011, 08:56 »
Kieroutunut seksuaalisuus on kiinteä ja erottamaton osa minua, mutta minussa on myös paljon muita osia, eikä tämä ole niistä edes se suurin. Olen puhunut.

n4103xxl

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #23 : 18.11.2011, 09:25 »
Kyllä se 24/7 on mun juttuni, vaikka nykysellään yksin olenkin. Senverran 24/7 suhteessa eläneenä, tiedän sen vaan olevan, sitä mitä edelleenkin kaipaan ja tarvitsen.

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #24 : 18.11.2011, 11:07 »
Havukka-ahon ajattelija. Keksijä jumalan armosta. Hyvin suunniteltu on melkein valmista myös BDSM:ssä, mutta myös puoliski suunniteltu on huvin tehtyä.

gaselli

Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #25 : 18.11.2011, 13:25 »
huh... mitäs vastais... noviisi on kai paras.... oon vaan itteni ja sillä joutuu menemään... tilanteet (elämässä ja ympäristössä) vaihtelevat ja selkeästi vaikuttavat minuun... joskus kun kasvan isoksi minulla on varmaan kiveen hakattuja mielipiteitä jotka ova "ainoita oikeita" siihen asti opettelen elämää ja BDSM on tullut osaksi elämääni

Huntress

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #26 : 18.11.2011, 13:59 »
Suomalaiset sotkevat usein (ei kuitenkaan varmasti kaikki) aseksuaalisuuden seksuaalittomuuteen tai jonkin asteiseen siveyslupaukseen. En todellakaan tiedä mihin sanakirjaan tuo on noin väärin määritelty. Mutta jos otamme sanan oikean merkityksen niin sillä tarkoitetaan ihmisiä joille perinteinen yhdyntä on merkityksetöntä (sukupuolielinten tarkoituksen mukainen käyttö vanilla määrityksellä).

Itseasiassa tuokin on vielä hieman väärä määritelmä. Aseksuaalisuushan on seksuaalisen toiminnan (fyysinen kiihotus, helpotus, nautinto) ja ajattelun (mielihyvä/nautinto itselle toiminnasta tai toiselle toisen nauttiessa) tai jomman kumman harjoittamisen lähes täydellistä kiinnostuksen puutetta, suuntaumuksesta tai toteuttamistavasta viis, tai täydellistä pidättäytymistä, koska seksuaalisuus on niin epämääräistä, ettei kohdetta, aikaa tai paikkaa ole selvillä. Aseksuaalille asia ei ole ongelma, eikä psyykkistä tai fyysistä estettä asian harjoittamiseen ole. Ongelma asiasta saattaa tulla, jos aseksuaali on epäsopivassa suhteessa ja seksin puute tai partnerille vääränlainen seksuaalisuuden muoto aiheuttaa ristiriitoja. Jos tavallaan seksin harrastamisen "normaalitaulukko" on nymfo vs. hyvin harvoin seksiä missään muodossa vapaasta tahdostaan harjoittava/kaipaava ihminen, täysin aseksuaali puhtaassa "mikään seksuaalinen ei kiinnosta" muodossa saattaisi olla sen alapäässä, mutta muut aseksuaalisuuden muodot taulukon ulkopuolella rinnalla.

Aseksuaalisuuttahan on aika vaikea tunnistaa, jos se ei ilmene sen "perusmuodossa", jossa mielenkiinto kaikkeen seksuaaliseen toimintaan ja ajatteluun puuttuu täysin. Hyvin harvoin seksuaalisesta toiminnasta innostuvan vs. perusaseksuaalin raja on hyvin hieno. Nämä kaksi saattavat sopia toisilleen kumppaneina hyvin, mutta tavallisen keskimääräisen seksuaalivietin omaavan henkilön kanssa kumpi tahansa näistä johtaisi varmaan onnettomaan liittoon.

Psyykkinen aseksuaalisuus, jossa pitää touhuta jotain muuta jaksaakseen suorittaa muuten tylsän tapahtuman loppuun voi toimia vähän helpommin, tosin kovin moni ei varmaan jaksa kumppania, joka hakkaa x-boxia samalla kun yrität panna tätä... Kinkyistä saattaa löytyäkin tarpeeksi masoja kestämään/nauttimaan siitä, että penis tai emätin ei kohtaa suuta, peräreikää, kyrpää/pillua, kainaloa tms mihin ikinä ihmiset tyydyttävätkään itseään toisessa, oli syy sitten se, ettei toista kiinnosta fyysinen akti tai haluaa kieltää sen kumppanilta.

Kinkyistä saattavat löytyä myös ne, jotka sietävät fyysistä aseksuaalisuutta, eli käydään, tyhjennetään kassit/otetaan nautinto ja lähdetään. Tai runkataan itsekseen tai esineille, muttei haluta kanssakäymistä muiden kanssa. Tuostakin löytyy varmasti muita ilmenemistapoja?

VVallen

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #27 : 18.11.2011, 14:05 »
Kiitos Huntress allekirjoitan sanomasi täysin. En vain viimeyönä jaksanut alkaa avaamaan tuota ihan tuossa mittakaavaassa. Mutta olet harvinaisen selkeästi ilmaissut tuon asian tällä kielellä.

I-me

  • Vieras
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #28 : 18.11.2011, 14:48 »
24/7 vaikken nyt sentään elä ja hengitä sitä, niin on tuo niin olennainen osa elämääni että tämä lienee oikein vastaus kohdallani.

slaveJL

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 377
  • -sleivi-
  • Galleria
Vs: Millainen BDSM-ihminen olet
« Vastaus #29 : 18.11.2011, 16:01 »
24/7 oli vastaus. Ja erittäin onnellinen orjatar tällä hetkellä olenkin. >:D