Kirjoittaja Aihe: Ohjeita vanhemmalle wanna-be-subille aloitukseen?  (Luettu 12665 kertaa)

Sara72

  • Vieras
Hei,
tämä on aihe mistä täällä on varmastikin jo keskusteltu useampia kertoja, mutta olen aivan uusi, enkä haulla onnistunut löytämään.
Olen tilanteessa, jossa huomaan kaipaavani alistamista. Kunnon alistamista. En ole aiemmin miettinyt mitä se konkreettisesti tarkoittaa, mutta aika nopeasti olen  ymmärtänyt, että aiheeseen Master/Sub liittyy paljon enemmän tekijöitä ja syvyyttä, mitä olen ehkä ikinä osannut ajatellakaan.
Haluaisin kuulla Mastreilta kuinka kärsivällisiä olette kouluttamaan uutta subia? Mikä teitä kiinnostaa aloittelijassa eniten? Samoin vinkkejä siihen mitkä lopahduttavat kiinnostuksen?
Myös subeilta haluaisin kuulla millaista oli aloittaa, mitä olisi hyvä miettiä, onko jotain mitä suosittelisitte aluksi?
Olen yli 40 -vuotias ja mietin onko hankalampaa aloittaa kun on vanhempi vai auttaako vuosien aikana kerätty itsetuntemus ehkä paremmin alkuun.
Kiitos kun saan kysyä tätä täällä ja anteeksi jos tein jo jotain ärsyttäviä yleistyksiä. :) 

DomPatron

  • Vieras
Vs: Ohjeita vanhemmalle wanna-be-subille aloitukseen?
« Vastaus #1 : 21.08.2017, 14:51 »
Kannattaa puhua sen alistajan kanssa: sekä  etukäteen että sessioiden jälkeen. Lopulta aika harva meistä on ajatuksenlukija, joten jos et kerro mitä haluat, mikä pelottaa ja mikä tuntui millaiseltakin niin me emme tiedä sitä. Minusta pahinta on subi jolta ei saa palautetta. En nyt tarkoita että kesken session pitää alkaa avautumaan miltä tuntuu, mutta kyllä ne omat reaktiot saa ja pitää näyttää siinäkin. Sitten session jälkeen käperryt kainaloon ja juttelet asioista. Ja kyselet herrasi ajatuksia ja näkemyksiä.

Ja alistaja kannattaa valita viisaasti. Mikä sitten on kenellekin viisasta, se on vaikea sanoa. Valitse sellainen alistaja joka tuntuu luotettavalta - sellainen jolle uskoisit ravintolassa käsilaukkusi ja kännykäsi siksi aikaa kun käyt vessassa. Hyvällä masterilla ei ole kiire mihinkään, hän ei painosta ja hän kuuntelee sinua. Ja haluaa kuulla sinun puhuvan. Ja luultavasti on ensimmäisellä kerralla paljon helläkätisempi kuin olisit kuvitellut. Liian kesyn session voi aina paikata kovemmalla sessiolla, liian rajua sessiota ei saa ikinä otettua takaisin!

Minä itse pidän aloittelijoista mm. siksi, että heillä pienetkin asiat ovat uusia ja ihmeellisiä ja yllätyksellisiä. Siksi ei tarvitse tehdä kaikkea ekalla kerralla, voi edetä pienin askelin ja näkee miten toinen sen ottaa. Pidän myös hämmennyksestä joka noviiseilla usein on mukana. Osa siitä on sitä, että minusta on mukavaa olla turvallinen ja luotettava, ja poistaa sitä hämmennystä.

Innostus mulla lopahtaa jos toinen valehtelee, ja vielä pahempi on, jos toinen hyppää masterista toiseen hakemassa kaikenlaisia kokemuksia. Kun tapaa toista kertaa parin viikon päästä ja kuulee subin tavanneen siinä välissä sen seitsemän erilaista masteria niin kyllähän se vie innon. En minä halua olla yksi puola jonkun tikapuissa kohti kokemuksia, varsinkaan jos toinen kävelee niitä tikkaita singer-tahtiin.

En usko että 4-kymppinen on vanha, saati sitten vanha aloittamaan kinkyilyn!

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1033
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Ohjeita vanhemmalle wanna-be-subille aloitukseen?
« Vastaus #2 : 21.08.2017, 15:24 »
Kunnon alistaminen on se mikä saattaa lopettaa heti alkuunsa subeilusi, saman henkilön kanssa sessioittain koventaminen on parempi tapa.

Itseeni ei juurikaan vaikuta onko kokenut vai kokematon kunhan tiedän kokeneisuuden.
Kokeneet on helpompia ottaa omaksi kun ovat jo saaneet seikkailla kun kokemattomat taas ei tiedä muusta  >:D

Kunhan itsetuntos on kunnossa etkä hätäile niin hyvin tuut pärjään  :)

poisongrrrll

  • Vieras
Vs: Ohjeita vanhemmalle wanna-be-subille aloitukseen?
« Vastaus #3 : 21.08.2017, 15:30 »
En osaa ottaa kantaa subin koulutukseen liittyviin asioihin, mutta haluan kommentoida ikäasiaa. Löysin tieni kaapista ulos vasta kolmekymppisenä ja olen todella iloinen että tulin näiden leikkien pariin vasta sen ikäisenä. Nuorempana olin tosi eksyksissä itseni kanssa ja olisin hyvin todennäköisesti toiminut itselleni väkivaltaisesti. Nykyään tuntee, arvostaa ja rakastaa itseään eri tavalla, joten osaa laittaa paremmin rajoja siihen, miten haluan tulla kohdatuksi ja kohdelluksi.

Ei kannata pitää kiirettä uusien kokemusten ahnehtimisessa, tutustu rauhassa kinkyihin ihmisiin (sekä subeihin että domeihin!), anna itsellesi aikaa palautua sessioista, tutustu rauhassa sessiotovereihisi, lue tietoa eri lähteistä.. Tässä sellaisia asioita joita ainakin itse olisin halunnut tietää aloittelevana kinkynä.  :)

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2239
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Vs: Ohjeita vanhemmalle wanna-be-subille aloitukseen?
« Vastaus #4 : 21.08.2017, 15:54 »
Tuohon tutustelemiseen: koita luoda kontakteja suureen määrään ihmisiä esimerkiksi miiteissä, bileissä ja chatissa,  jolloin sinulla on turvaverkkoa ja kaikupohjaa alistajakokelaita pohtiessa. Hae tietoa monesta eri lähteestä ja suhtaudu suurella epäilyksellä, mikäli joku haluaa estää tiedonhakuasi tai rajoittaa sitä vain joihinkin sivustoihin/ihmisiin/mihin lie. Älä kiirehdi, vaan anna itsellesi aikaa makustella, onko se toinen osapuoli luottamuksesi arvoinen. Pidä ensitapaaminen kahvilassa tms. julkisella paikalla ja tiedä, missä sessiokumppanisi asuu ja mikä hänen oikea nimensä on.

Niin ja tervetuloa omituisten otusten kerhoon, täällä on tosi kivaa kun löytää itselleen sopivan porukan!

Flikk

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1761
  • It's playtime;)
  • Galleria
    • Novelleja
Vs: Ohjeita vanhemmalle wanna-be-subille aloitukseen?
« Vastaus #5 : 21.08.2017, 17:44 »
Joo, ajattelisin, että ikäs on just hyvä. Vaikka olis kova halu heti kokee jotain, ni järki suosittelee katsomaan tarkemmin. Ite alotin vasta vuos sit kans, enkä usko, ett oisin aiemmin valmis ollutkaan (ja oon nyt siis 40).

Tervetuloa siis mukaan:) Ja jos vasta mietit miittiin menoa, ni suosittelen lämpimästi, mut ainakin otettiin hienosti vastaan:)   

Sara72

  • Vieras
Vs: Ohjeita vanhemmalle wanna-be-subille aloitukseen?
« Vastaus #6 : 21.08.2017, 18:22 »
Joo, ajattelisin, että ikäs on just hyvä. Vaikka olis kova halu heti kokee jotain, ni järki suosittelee katsomaan tarkemmin. Ite alotin vasta vuos sit kans, enkä usko, ett oisin aiemmin valmis ollutkaan (ja oon nyt siis 40).

Tervetuloa siis mukaan:) Ja jos vasta mietit miittiin menoa, ni suosittelen lämpimästi, mut ainakin otettiin hienosti vastaan:)

Kiitos! Ja kiva kuulla, että on muitakin aikuisena aloittaneita. Omalla kohdalla tuntuu, että nuorempana olisin ehkä mennyt vain jonnekin "kiukulla ja pokalla", mutta nyt tosiaan voi rauhassa vähän tutustua, lueskella, kysyä ja kuulostella. :)   Miittiin meno kuulostaa kauhistuttavalta! :)  ja samalla tosi kivalta ja houkuttelevalta :)

Sara72

  • Vieras
Vs: Ohjeita vanhemmalle wanna-be-subille aloitukseen?
« Vastaus #7 : 21.08.2017, 18:43 »
Kannattaa puhua sen alistajan kanssa: sekä  etukäteen että sessioiden jälkeen. Lopulta aika harva meistä on ajatuksenlukija, joten jos et kerro mitä haluat, mikä pelottaa ja mikä tuntui millaiseltakin niin me emme tiedä sitä. Minusta pahinta on subi jolta ei saa palautetta. En nyt tarkoita että kesken session pitää alkaa avautumaan miltä tuntuu, mutta kyllä ne omat reaktiot saa ja pitää näyttää siinäkin. Sitten session jälkeen käperryt kainaloon ja juttelet asioista. Ja kyselet herrasi ajatuksia ja näkemyksiä.

Ja alistaja kannattaa valita viisaasti. Mikä sitten on kenellekin viisasta, se on vaikea sanoa. Valitse sellainen alistaja joka tuntuu luotettavalta - sellainen jolle uskoisit ravintolassa käsilaukkusi ja kännykäsi siksi aikaa kun käyt vessassa. Hyvällä masterilla ei ole kiire mihinkään, hän ei painosta ja hän kuuntelee sinua. Ja haluaa kuulla sinun puhuvan. Ja luultavasti on ensimmäisellä kerralla paljon helläkätisempi kuin olisit kuvitellut. Liian kesyn session voi aina paikata kovemmalla sessiolla, liian rajua sessiota ei saa ikinä otettua takaisin!

Minä itse pidän aloittelijoista mm. siksi, että heillä pienetkin asiat ovat uusia ja ihmeellisiä ja yllätyksellisiä. Siksi ei tarvitse tehdä kaikkea ekalla kerralla, voi edetä pienin askelin ja näkee miten toinen sen ottaa. Pidän myös hämmennyksestä joka noviiseilla usein on mukana. Osa siitä on sitä, että minusta on mukavaa olla turvallinen ja luotettava, ja poistaa sitä hämmennystä.

Innostus mulla lopahtaa jos toinen valehtelee, ja vielä pahempi on, jos toinen hyppää masterista toiseen hakemassa kaikenlaisia kokemuksia. Kun tapaa toista kertaa parin viikon päästä ja kuulee subin tavanneen siinä välissä sen seitsemän erilaista masteria niin kyllähän se vie innon. En minä halua olla yksi puola jonkun tikapuissa kohti kokemuksia, varsinkaan jos toinen kävelee niitä tikkaita singer-tahtiin.

En usko että 4-kymppinen on vanha, saati sitten vanha aloittamaan kinkyilyn!

Kiitos paljon viestistäsi ja kokemustesi jakamisesta. Ihana kuulla, että on niitäkin, joita itseään miellyttää turvallinen ja luotettava rooli. Silloin varmasti uskaltaa avoimesti näyttää tunteensa ja heittäytyä, vaikka jännittäisi tai vähän pelottaisikin.

En osannut ajatellakaan, että Mastereita voisi monikossa käyttää tikapuina subina kehittymiseen, mutta varmasti sitäkin joku on tehnyt. Ehkä itse etsii aluksi mielummin laatua kuin määrää, mitä ikinä se laatu omalla; tai toisen kohdalla sitten tarkoittaisikaan. Henkisesti olen ehkä varautunut pikemminkin ottamaan aikaa, kuin "saamaan äkkiä kaiken". Niin harvaa asiaa voi aikuisena ensimmäistä kertaa nauttien, että sitä ei haluaisi pilata hosumalla.

Itselleni olisi myös tärkeää kertoa ja kysyä. Niin paljon kemiasta on kiinni aivoista ja olen luonteeltani hieman suuntautunut tarkkailuun ja kuunteluun, joten arvostan myös ihmisiä, jotka haluavat myös oppia ja käyttää oppimaansa hyväkseen.

Mutta nämä vastaukset ovat todella tärkeitä, kiitos kaikille, koska ne vähän valaisevat tätä maailmaa useamman ihmisen näkökulmasta ja kokemuksesta.  :love:

MeMo

Vs: Ohjeita vanhemmalle wanna-be-subille aloitukseen?
« Vastaus #8 : 21.08.2017, 18:49 »
Iän myötä oppimasi elämänkokemus on varmasti jopa plussaa ja sanoisin, että +40 ei todellakaan ole vanha, päinvastoin kohta vasta parhaassa iässä, josta nuoret ei tiedä vielä mitään  ;D
Oman arvonsa tunteminen on tärkeää ja vahvuus, koska tämä nyt kuitenkin on konsensuaalista toimintaa loppujen lopuksi ja hyvä Dom tietää tämän, joten silloin on turvallista heittäytyä. Korostan myös, että turvallisuus on tärkeää, eli tiedät oikeasti kenen kanssa olet tekemisissä, kenen vastuulle heittäydyt. Käsilaukku vertaus oli hyvä, mutta sanoisin, että syvempiin vesiin sellainen, että uskaltaisit myös jotakin vielä arvokkaanpaa hänen varaansa. Toki bileissä ja miiteissä voi pyytää piiskaa hieman vähemmälläkin tuntemisella, mutta varsinainen sessio ja d/s suhde vaatii hieman enemmän, olkoon se vakavampaa seurustelu tyyppiä tai satunnaista sessiointia, mutta luottamus toiseen vapauttaa mielesi ja mahdollistaa tosi syvällisiä kokemuksia ja tunteita, jota kautta se subi herää ihan luonnostaan.

Sara72

  • Vieras
Vs: Ohjeita vanhemmalle wanna-be-subille aloitukseen?
« Vastaus #9 : 22.08.2017, 09:04 »
Iän myötä oppimasi elämänkokemus on varmasti jopa plussaa ja sanoisin, että +40 ei todellakaan ole vanha, päinvastoin kohta vasta parhaassa iässä, josta nuoret ei tiedä vielä mitään  ;D
Oman arvonsa tunteminen on tärkeää ja vahvuus, koska tämä nyt kuitenkin on konsensuaalista toimintaa loppujen lopuksi ja hyvä Dom tietää tämän, joten silloin on turvallista heittäytyä. Korostan myös, että turvallisuus on tärkeää, eli tiedät oikeasti kenen kanssa olet tekemisissä, kenen vastuulle heittäydyt. Käsilaukku vertaus oli hyvä, mutta sanoisin, että syvempiin vesiin sellainen, että uskaltaisit myös jotakin vielä arvokkaanpaa hänen varaansa. Toki bileissä ja miiteissä voi pyytää piiskaa hieman vähemmälläkin tuntemisella, mutta varsinainen sessio ja d/s suhde vaatii hieman enemmän, olkoon se vakavampaa seurustelu tyyppiä tai satunnaista sessiointia, mutta luottamus toiseen vapauttaa mielesi ja mahdollistaa tosi syvällisiä kokemuksia ja tunteita, jota kautta se subi herää ihan luonnostaan.

Käsilaukkuvertaus oli hyvä, kiitos siitä teille. Mietin asiaa eilen ja ajattelin, että haluaisin heittäytyä aivan täysillä sellaisen ihmisen kanssa, jolle voisin luovuttaa sylistäni juuri saamani koiranpennun. En tiedä löydänkö sellaista, koska hmmm..pidän koiranpennuista, mutta vertauskuvana se toimi.
Totesit asiasta muutenkin hyvin, piiskaa voi pepulle antaa varmasti melkein kuka tahansa, mutta se, että alistuen polvistuu toisen eteen miellyttämistarkoituksessa ja luovuttaa pois tahdonvoimansa, onkin jo aivan eri juttu. Vaatii, mutta myös antaa aivan eri tavalla. Luulisin. ; )
Ikä, ja/tai, luonteeni tekee automaattisesti sen, että odottaa arvostusta. Vaikka minulla ei ole muuta kuin opittavaa, uskon silti, että minulla on paljon annettavaa, enkä tietenkään haluaisi heittää sellaista hukkaan, vaan toivon, että löytäisin sellaisen vastapuolen, jota ominaisuuteni miellyttävät erityisesti ja joka ehkä myös nauttii kouluttamisesta. Ja arvostaa, että saa olla kanssani. Turvallisuutta ei varmastikaan voi korostaa liikaa.

MeMo

Vs: Ohjeita vanhemmalle wanna-be-subille aloitukseen?
« Vastaus #10 : 22.08.2017, 09:25 »
Nyt on hyvä asenne, olet selkeästi nopea oppimaan ja osaat ajatella järkevästi, mutta todennäköisesti myös heittää aivot ns narikkaan  :D Koiranpentu loistava vertaus  :)

Ewwu

Vs: Ohjeita vanhemmalle wanna-be-subille aloitukseen?
« Vastaus #11 : 22.08.2017, 09:57 »
Hyvä kanssa ylipäänsä muistaa, että se mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovikaan toiselle ja se on ihan okei. Itse koen tärkeäksi löytää ihmisen jonka kanssa asiat osuu yhteen ja tuntuu hyvältä, eikä kannata lopettaa etsimistä vaikka ekalla tai viidennelläkään ihmisellä ei natsaisi. En kannusta tuohon tikapuujuttuun, mutta ei pidä masentua vaikka kemiat tai mieltymykset ei kohtaisi :)

Niin ja jos joku sanoo ettet ole hyvä subi/alistuva/kinky/whatever koska et tykkää siitä tästä tai tuosta tai koska kivunsietosi (tai mikä tahansa muu) ei ole samaa luokkaa kuin jollakulla muulla, se ei tee sinusta huonompaa kinkyä :)

Ja vielä viimeisenä, kaikki fantasiat ei toimi luonnossa ja jokin asia voi tuntua ihan mahtavalta omassa päässä, muttei sitten ollutkaan niin hienoa oikeassa elämässä, sekin on ihan ok :) Itselle isoin oppi oli etten pysty kaikkeen mihin haluaisin ja tykkäsinkin niistä asioista, joista en ikinä uskonut tykkääväni  >:D

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Ohjeita vanhemmalle wanna-be-subille aloitukseen?
« Vastaus #12 : 22.08.2017, 10:53 »

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4509
  • Galleria
Vs: Ohjeita vanhemmalle wanna-be-subille aloitukseen?
« Vastaus #13 : 22.08.2017, 11:04 »
Omista rajoista kiinni pitäminen ja omiin tuntemuksiin luottaminen.
Jos tuntuu että jokin asia ei ole ok, siihen ei tarvitse suostua. Ei vaikka "kaikki muutkin suostuu" tai vaikka stereotypisesti se "kuuluisi" subeuteen. Jokainen alistuu omalla tavallaan.

DomPatron

  • Vieras
Vs: Ohjeita vanhemmalle wanna-be-subille aloitukseen?
« Vastaus #14 : 22.08.2017, 12:01 »
Ja vielä viimeisenä, kaikki fantasiat ei toimi luonnossa ja jokin asia voi tuntua ihan mahtavalta omassa päässä, muttei sitten ollutkaan niin hienoa oikeassa elämässä, sekin on ihan ok :) Itselle isoin oppi oli etten pysty kaikkeen mihin haluaisin ja tykkäsinkin niistä asioista, joista en ikinä uskonut tykkääväni  >:D

Tämä on todellakin hyvä pitää mielessä! Mielikuvitus värittää niin paljon, todellisuus on ihan eri aistien varassa. Ei pidä pettyä jos ne, mistä on fantasioinnut, eivät toimikaan käytännössä. Ne ovat kuitenkin fantasioina vielä jäljellä ja niistä voi nauttia sellaisina. Toisaalta taas käytännössä voi toimia ihan eri asiat kuin fantasioinnissa - kannattaa siis pitää uteliaisuus mukana myös käytännössä. Tai asia voi toimia käytännössä eri syystä kuin fantasiassa, mutta toimii kuitenkin. Lopulta vain kokeilemalla voi tietää!