Kirjoittaja Aihe: Kokemuksenne polysuhteesta?  (Luettu 12224 kertaa)

King of hardcore

  • Vieras
Kokemuksenne polysuhteesta?
« : 11.12.2017, 12:05 »
Olen seurannut sivusta erästä parisuhdetta joka on muuttunut polysuhteeksi. Kyseessä on heteropariskunta, jolla molemmilla on suhteen ulkopuolisia seksisuhteita. Heillä suhde ei näytä toimivan, koska molemmat ovat mustasukkaisia toisilleen. He kyselevät toisiltaan kumppaneistaan ja usein myös minulta onko toinen kertonut minulle jotain panoistaan. Puistattavin tapaus oli, kun olin heidän yhteisessä kodissa juomassa olutta miehen kanssa.

Nainen sitten tuli joskus illalla kotiin ja meni suihkuun. Kertoi miehelleen käyvänsä pesemässä spermaisen pinppinsä :D

Oikeasti, voiko tuollainen toimia?

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #1 : 11.12.2017, 12:18 »
Tiedän moniakin polysuhteita, jotka toimivat hyvin. Vastaavasti monosuhteet eivät läheskään aina toimi hyvin, kuten näkyy siinä, että puolet monoavioliitoista päätyvät eroon. T. Mono

Pip

Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #2 : 11.12.2017, 12:22 »
Ilman kumia käydään panemassa kenen kanssa tahansa? Mielestäni toi ei oo polyä vaan kostomentaliteettia.

Jersey

Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #3 : 11.12.2017, 12:26 »
Vastaavasti monosuhteet eivät läheskään aina toimi hyvin, kuten näkyy siinä, että puolet monoavioliitoista päätyvät eroon. T. Mono

Mielestäni monosuhde voidaan luokitella silti onnistuneeksi vaikka se päätyisikin eroon. Monet on onnellisesti monosuhteessa, vaikka kohde vaihtuukin elämän varrella.

Mutta aiheeseen. Ei kai se polysuhteen vika ole, jos eivät toisiinsa luota ja ovat mustasukkaisia. Ihan sama ovatko mono- vai polysuhteessa vai miten. Ei kaikki suhteet vaan toimi. Minusta vähän järjetön kysymys.

Ja jos ihan oikeesti mietit "onko toimivia polysuhteita olemassa", niin joo ainakin itse olen törmännyt toimiviin suhteisiin, monoihin ja polyihin.

Lily

Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #4 : 11.12.2017, 12:33 »
Polyys..hmm ja paneminen..
Yllättävää että nää kulkee monen mielessä samassa..Polyamoria ei ole mitenkään pelkästään/automaattisesti panemista kaikkien kanssa, mutta ei missään nimessä vastuuttomasti "bylsimistä"

Poly suhteissa pätee onnistumisessa ihan samat kriteerit kuin mono suhteissa: avoimuus, kommunikaatio ja kemiat.

Itse siis olen polyamorinen, en joka suuntaan bylsijä..

Striggy

Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #5 : 11.12.2017, 12:36 »
Olen samaa mieltä Pipin kanssa että tuo vaikuttaa kostomentaliteetilta ellei asiasta olla erikseen sovittu ja tuollaisia sanota toiselle tarkoituksena aiheuttaa harmia (huumorintaju jokasella omanlaine).

Olen itse polysuhteessa ja suhteet ovat onnistuneita. Tärkeää on kommunikointi, avoimuus ja yhteiset pelisäännöt. Loppujen lopuksi polyamorinen suhde on suhde siinä missä monosuhdekki. Kaikille ei monokaan toimi.

Polygamia on suhde missä on yksi kumppani mutta voi olla suhteen ulkopuolisia seksipartnereita (Korjatkaa jos olen väärässä)

Kelpie

  • Vieras
Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #6 : 11.12.2017, 12:48 »
Polygamia on suhde missä on yksi kumppani mutta voi olla suhteen ulkopuolisia seksipartnereita (Korjatkaa jos olen väärässä)
Polygamia viittaa useampaan aviolittoon, mitä ei Suomessa voi olla.
Porsaanreikänä lain mukaan voi olla sekä avio- että avopuoliso.

Striggy

Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #7 : 11.12.2017, 12:53 »
Polygamia on suhde missä on yksi kumppani mutta voi olla suhteen ulkopuolisia seksipartnereita (Korjatkaa jos olen väärässä)
Polygamia viittaa useampaan aviolittoon, mitä ei Suomessa voi olla.
Porsaanreikänä lain mukaan voi olla sekä avio- että avopuoliso.

Kiitos korjauksesta!

King of hardcore

  • Vieras
Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #8 : 11.12.2017, 13:42 »
Itse siis olen polyamorinen, en joka suuntaan bylsijä..

Mitä tämä tarkoittaa?

Lily

Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #9 : 11.12.2017, 13:55 »
Itse siis olen polyamorinen, en joka suuntaan bylsijä..

Mitä tämä tarkoittaa?
sitä että en haali kumppaneita siksi että saisin enemmän seksiä. Enkä käytä polyyttä tekosyynä kaikkien panemiseen

Draugo

Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #10 : 11.12.2017, 13:58 »
Ei tuo kyllä tosiaan kuulosta polysuhteelta eikä edes non-monogamiselta suhteelta (luokittelen itse nuo ainakin erillisiksi), varsinkaan toimivalta sellaiselta. Henkilöitä ja tilannetta sen enempää tuntematta on paha mennä sanomaan, mutta tämän kuvauksen perusteella kuulostaa enemmän siltä että kumpaakaan ei kiinnosta mutta yhdessä ollaan tavan vuoksi.

King of hardcore

  • Vieras
Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #11 : 11.12.2017, 13:59 »
Miksi sitten haalit kumppaneita? Mitä sitten käytät tekosyynä? Tarkenna. Kiitos!

Draugo

Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #12 : 11.12.2017, 14:01 »
Miksi sitten haalit kumppaneita? Mitä sitten käytät tekosyynä? Tarkenna. Kiitos!

Nyt alkoi kuulostaa vaan trollaukselta

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #13 : 11.12.2017, 14:02 »
Kuulostaa kateelliselta  ;D

King of hardcore

  • Vieras
Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #14 : 11.12.2017, 14:19 »
Miksi sitten haalit kumppaneita? Mitä sitten käytät tekosyynä? Tarkenna. Kiitos!

Nyt alkoi kuulostaa vaan trollaukselta

Nykyään kaikki ovat natseja ja tai trolleja sekä muita vastaavia. Kunnollinen ja asianmukainen keskustelu on kielletty. Onneksi minä en kielloista tai sinusta piittaa vaan jatkan asianmukaista keskustelua johon toivon sinun ottavan etäisyyttä. Kiitos!