Kirjoittaja Aihe: Poly vai yksisarvistenmetsästäjä?  (Luettu 18845 kertaa)

Viridian

Vs: Poly vai yksisarvistenmetsästäjä?
« Vastaus #15 : 22.12.2017, 17:10 »
Mua muuten kiinnostaisi tietää kovasti, että miten tää juttu menee miehillä. Jos valikko rajoittuu mies/nais-jakoon, yleensä merkitsen itseni naiseksi. Näinollen minulla on ollut keskusteluja vain sellaisten pariskuntien kanssa, jotka ovat kiinnostuneita ainakin naisista, ja monet vain naisista. Se on yksi kysymys, miksi näin mahtaa olla, ja etsiikö enemmistö kolmatta pyörää toivovista pareista nimenomaan ja vain naista (oletan että kyllä).

Paljon enemmän kuitenkin kiinnostaa, että onko kolmas-pyörä-miehen hakeminen yksisarvisenmetsästystä, ja toisaalta millaisia kokemuksia miehillä on näistä kolmantena pyöränä oloista pariskunnalle, ja mitä he (pariskunnat ja pyörät) siitä hakevat ja saavat.

Me ei olla mieheni kanssa haettu koskaan mitään "molemmille jotakin" ratkaisua, koska mies on hetero ja itse olen melkoisen hetero. Eli pääsääntöisesti kumpikin hakee ihan mitä itse eniten haluaa ja itselleen, toki niin, että sitä varsinaista suhdetta johon liittyy mm. perhe-elämä, pitkä avioliitto ja asuntolaina ei vaaranneta kummankaan puolelta. Kai se sitten on primäärisuhteen ehdoilla menoa, ja vaikea itsellä on kuvitellakaan muuta, jos nyt sitten sen ohella jonkun muunkin kanssa leikkii, niin leikkikaverin oletan tämän ymmärtävän.

Mutta koska näissä asioissa on aina sattumallakin sormensa pelissä, niin kyllä me joskus olemme päätyneet systeemeihin, joissa kolme ihmistä saattaa olla yhtäaikaa samassa paikassa harrastamassa jotain seksikategorian alle menevää. Ei se ole silloin tahtia haitannut, että minun lisäkseni kuviossa olevat miehet ovat olleet molemmat heteroita, ja mitään erityistä aisankannattaja aspektia ei ole haettu saati ollut. Ja mitäkö sitten haettu? Asioita, joihin tarvitaan käsiä tai muita ruumiinosia enemmän kuin yhdessä pariskunnassa riittää. Nautintoa, hauskuutta, yhteenkuuluvuutta, tiimihenkeä, leppoisaa yhdessäoloa, veret seisauttavaa kiimaa, periaatteessa siis ihan samoja asioita kuin yleensäkin seksistä. Ihan vaan koska niinkin voi tehdä, niiden kanssa, kenestä jollain tavalla välittää.

Uskon, että miehiä olisi hirvittävän helppo löytää kolmanneksi kuten bikantti arvelee, ja yhtälailla tiedän, että jos pitää silmät auki, niitä löytää myös ystäviksi, kultarakkaiksi, leikkikamuiksi ja joskus myös leikkimään isommalla porukalla, mutta ei silloin kun yhtäkkiä päättää hakea, vaan silloin kun sattuu löytämään :). Haluaisin ajatella, että kyse ei ole hyväksikäytöstä silloin kun aikuiset itse päättävät miten, missä ja kenen kanssa harrastavat seksiä. Vaikkei se aina olekaan pelkästään autuaallista, elämä tuppaa olemaan vaihtelevaa, ja jokaisen suhteen mukana tulee, suhteen keveydestä tai vakavuudesta riippuen myös muuta kuin pelkät hetket lakanoiden välissä. Että jos parisuhde horjuu, pari suhdetta ei sitä tukevoita. Kannattaa myös huomata, että ikävöinti on tunne siinä missä mustasukkaisuuskin, yhtä mahdollinen ja tosi silloin kun kaikki eivät ole koko aikaa yhdessä.

Vir

ps. kokemukseni mukaan skene on täynnä näitä,
TAI sitten etsitään niin isomunaista ja upeeta komeeta urheilullista nuorukaista, jolla seisoo pitkään ja joka panee hyvin ja ties mitä vielä... että se sitten todellakin menee yksisarvisenmetsästyskategoriaan.
vaikkeivat kaikki ihan nuorukaisia (hyvä niin).

bin_hki

  • Vieras
Vs: Poly vai yksisarvistenmetsästäjä?
« Vastaus #16 : 22.12.2017, 17:55 »
Paljon enemmän kuitenkin kiinnostaa, että onko kolmas-pyörä-miehen hakeminen yksisarvisenmetsästystä, ja toisaalta millaisia kokemuksia miehillä on näistä kolmantena pyöränä oloista pariskunnalle, ja mitä he (pariskunnat ja pyörät) siitä hakevat ja saavat.

Miehet hakevat enemmän irtoseksiä, syitä en lähde erittelemään enkä arvuuttelemaan. Yksinäisellä naisella on hyvät markkinat seksimielessä, koska heitä on suhteellisen vähän, mutta miehiä pelkkään seksiin on tarjolla paljon.
Keskiverto "vanhanliiton"miehestä ei ole oikeisiin n+xm suhteisiin. - Heitä muita on vähemmän.  ;D
Pariskunnat hakevat kolmaspyörä miehistä eksotiikkaa omaan sänkyyn (viriilejä naisia, jotka haluavat paljon seksiä, on olemassa). Pelkän seksin olessa agendalla, kaikki saavat toivottavasti orkut tai useamman ja ehkä hyviä muistoja?

Jos verrataan naisten hakemiseen, niin harva pariskunta kai hakee kimppaansa heteronaista, joka nyt voi koskea pariskunnan naiseen mutta lähinnä vahingossa.

 Pariskunta+nainen -kombossa en ole ikinä nähnyt puhuttavan naisten heteroudesta, päinvastoin oletus on kolumnissakin mainittu "binainen on molempia varten".

Olen törmännyt pariskunta-osastolla "bi-curious"-naisiin, jotka eivät sitten haluakaan muuta naisten välistä kuin suutelu ja hyväily. Jotenkin siinä vähän libido laskee, kun sängyssä on joku, joka ei sitten haluakaan sinua. Toki jokainen päättää itse, mitä haluaa ja tekee, mutta tavallaan sitä kuvitteli itse kohtuullisen bissenä vähän enemmän... ::)
Swinger-maailmassa on porukkaa, jotka kovasti haaveilevat kaikenlaista, mutta kun tullaan itse tilanteeseen, niin ne haaveet eivät enää tunnukaan niin toteutuskelpoisilta (mustasukkaisuudet, suorituspaineet, pelot).

jos tulis eteen tilanne lähteä hakemaan seuraa pariskunnan osana, niin itselle ensisijainen olisi miesseura, ja siitä tunnutaan puhuvan lähinnä cuckold-kontekstissa, mikä itselleni ei herätä mitään tunteita.

Parikymppisenä luin Simone de Beauvoirin muistelmia ja jo silloin kelailin, että mulle kävisi kahden miehen malli. Sittemmin katsein jonkun ER:n jakson, jossa menestyvä sinkkunainen halusi yksin lapsen ja tapaili kahta miestä (tumma ja vaalea). Syntyi kaksi lasta (tumma ja vaalea). Kaikki kolme lähtivät yhdessä synnäriltä kotiin. Ajatus on kuumottava. ;D

No joo, leikkejä ja lajeja on paljon. Kai niistä pitää jossain avautua saadakseen sitä seuraa. ::) Ihmiset voivat toteuttaa keskenään niin paljon variaatioita. Mun mielestä cuckold, sissification yms ovat hienoja lajeja. Leikitään ihanilla älykkäillä henkisillä vinoutumilla. Ei niissä mitään vikaa ja luulenkin, että myös trans-ihmisille jne riittäisi markkinaa, niin monipuolisesti tuntuu ihmisillä nuo mieltymykset vaihtelevan. ;D :love:

bin_hki

  • Vieras
Vs: Poly vai yksisarvistenmetsästäjä?
« Vastaus #17 : 22.12.2017, 18:43 »
Tuli mieleen, että netflixistä löytyy YouMeHer-sarja, joka leikkii poly/yksisarvis- teemalla. Ärsyttävän jenkki ohjelma, mutta bonusta siitä, että on olemassa sarja asian tiimoilta.

Tuli

  • Vieras
Vs: Poly vai yksisarvistenmetsästäjä?
« Vastaus #18 : 22.12.2017, 20:16 »
^ Olen kuullut, että miehiä on niin hirvittävän helppo löytää kolmanneksi, ettei se jotenkin vain mene yksisarvisenmetsästyskategoriaan. TAI sitten etsitään niin isomunaista ja upeeta komeeta urheilullista nuorukaista, jolla seisoo pitkään ja joka panee hyvin ja ties mitä vielä... että se sitten todellakin menee yksisarvisenmetsästyskategoriaan.


Onko kenellekään tullut vastaan sitä, että haetaan kolmanneksi pyöräksi miestä, jonka oletetaan harrastavan seksiä vain tuon pariskunnan kanssa? Tuohan oli yksi niistä yksisarviskriteereistä alkuperäisessä tekstissä.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Poly vai yksisarvistenmetsästäjä?
« Vastaus #19 : 03.02.2018, 10:26 »
^ Eipä oo kyllä miulle ainakaan tullut vastaan enkä oo kuullut.


Tässä on pitkä, hyvä teksti. https://psiloveyou.xyz/confronting-abuse-in-polyamorous-relationships-f9e35eea4546

Nick

  • Vieras
Vs: Poly vai yksisarvistenmetsästäjä?
« Vastaus #20 : 03.02.2018, 17:49 »
Mä olen mieltänyt polykuviot pidempikestoisiksi ja tunnesiteitä sisältäviksi ja kimppapanot ja avoimet suhteet putoavat eri kategoriaan.

Jälkimmäisiä monimuotoisesti kokeilleena en osaa muita yleistyksiä tehdä kuin että aika monelle naiselle on tärkeää ettei se toinen nainen ole ”parempi” ja että moni mies saa kiksejä siitä kun kolmas osapuoli käsittelee hänen naistaan, olipa mies sitten cuck tai ei.

Näissä, kuten kaikissa suhteissa on eduksi jos kaikilla osapuolilla on edes jossain määrin yhteneväiset näkemykset ja odotukset siitä missä mennään.

Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Poly vai yksisarvistenmetsästäjä?
« Vastaus #21 : 04.02.2018, 11:19 »
Hmmm, varsin ajatuksia herättävä avaus.

Omaan nykyiseen suhteeseeni voinee sanoa minun tulleen yksisarvisena, puolisoni tuolloin ollessa vielä naimisissa, heidän ensin etsittyään kolmatta ja lopulta etsinnän jo päätyttyä minun osuttua "oikeaan paikkaan oikeaan aikaan" tai jotain ja yksi asia johti toiseen. Olimme polysuhteessa kolmin ja tuota kesti sellaisessa muodossaan kolmisen vuotta, minä jätin kolmikkomme ensimmäisenä puolisoni ex-vaimon päätettyä meidän kahden suhteemme, minun ja nykyisen puolisoni suhde jatkui ja laika pian päättyi myös tuo suhde johon olin alunperin kolmanneksi tullut, long story short..

Itseni miellän aika polyksi, voisin nähdä itseni jälleen suhteessa johonkin toiseen puolisoni lisäksi, tuskin tosin enää samoin kuin tuolloin kun olimme kolmin. Tämän hetkinen suhde on siis hyvinkin primääri vaikka avioliittomme avoin muille voi ollakin, seuraa etsimme tällä hetkellä kuitenkin pareista ja yhteiseksi iloksi koska kokemus on osoittanut kuinka mutkikkaaksi etenkin sinkkunaiset voivat tilanteet saada, siitäkin huolimatta miten hyvin olisi kuviteltu suhteen/suhteiden pelisäännöt luodun ja läpikäydyn.

"Yksisarvisena" itse olleena ja tuon oman alkutilanteeni ainutlaatuisuuden tietäen ja kaiken muun nykyisen suhteeni kokemuksella en ikinä itse hakisi suhteeseen yksisarvista ja muutoinkin hyvin varauksella edes vierailemaan sinkkunaista.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Poly vai yksisarvistenmetsästäjä?
« Vastaus #22 : 04.02.2018, 11:29 »
...kokemus on osoittanut kuinka mutkikkaaksi etenkin sinkkunaiset voivat tilanteet saada, siitäkin huolimatta miten hyvin olisi kuviteltu suhteen/suhteiden pelisäännöt luodun ja läpikäydyn.

Mielenkiintoista, että sinkkunaiset ovat se "kaiken pahan alku" kun tullaan polypalloiluun. Mielenkiintoista myös se, että sinkkunaiset ovat sinkkuja edelleen, vaikka ovat polypallon osasia. Ehkä sitten kyse on muusta kuin polyilystä siinä vaiheessa?

Aika brutaalia vierittää syy täysin sinkkunaisten niskoille.  :o Mutta no, jokainen tyylillään.  :blank:

NaughtyGorgeous

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2257
  • Galleria
    • Blogi
Vs: Poly vai yksisarvistenmetsästäjä?
« Vastaus #23 : 04.02.2018, 11:39 »
En näkisi että sinkkunainen olisi mitenkään kaiken pahan alku ja juuri, vaan koen että heitä saatetaan helposti käyttää hyväksi näissä yksisarvistilanteissa.

Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Poly vai yksisarvistenmetsästäjä?
« Vastaus #24 : 04.02.2018, 11:47 »
Mielenkiintoista, että sinkkunaiset ovat se "kaiken pahan alku" kun tullaan polypalloiluun. Mielenkiintoista myös se, että sinkkunaiset ovat sinkkuja edelleen, vaikka ovat polypallon osasia. Ehkä sitten kyse on muusta kuin polyilystä siinä vaiheessa?

Aika brutaalia vierittää syy täysin sinkkunaisten niskoille.  :o Mutts no, jokainenettä tyylillään.  :blank:

Minusta tuollaisessa tilanteessa ei olisikaan polyilysta kyse.

Enkä mäkään syitä sinkkunaisten niskoille vieritä mistään, olen vain huomannut, että epäselviltä tilanteilta välttyy varmiten jos ei juuri se sinkkunainen ole lähtökohtaisesti kiikarissa, näin siis meillä pariskuntana sen enempää kantaa siihen miten muut valikoivat partnereitaan.
Ei yksisarviset etsimällä tai hakien löydy, mielestäni, vaan sellaisen joko löytää tai ei, osuu kohdalle tai on osumatta. Muissa tapauksissa vaarana on juurikin se että johonkuhun sattuu.

Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Poly vai yksisarvistenmetsästäjä?
« Vastaus #25 : 04.02.2018, 11:55 »
Ei yksisarviset etsimällä tai hakien löydy, mielestäni, vaan sellaisen joko löytää tai ei, osuu kohdalle tai on osumatta. Muissa tapauksissa vaarana on juurikin se että johonkuhun sattuu.

Ja vielä tarkennan tätä sillä, että monesti miesten on helpompi ymmärtää ero pelkällä seksillä ja suhteella.
Pelkkä seksin harrastaminen ei tee suhteeksi mielestäni tai liity polyilyyn välttämättä, jälkimmäiset vaativat jo enemmän yhteistä sopimista ja puolin ja toisin kommunikointia kuin pelkkä friends with benefits touhu tai satunnainen seksi.
Huomautan edelleen ettei tarkoitus ole yleistää vaan näin olen omalla kohdallani huomannut.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Poly vai yksisarvistenmetsästäjä?
« Vastaus #26 : 04.02.2018, 12:00 »
Valitettavasti jäi kyllä sellainen kuva tuosta kommentista, että juuri sinkkunaiset ovat niitä, jotka aiheuttavat harmia. Mutta ehkäpä käsitin väärin.

Yksisarvisten kanssa kannattaa keskustella, kun sellainen kuvioon mukaan otetaan. Eikä vain kertoa, että mitä on etsijöiden kesken sovittu. Avointa kommunikaatiota.  ^-^

Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Poly vai yksisarvistenmetsästäjä?
« Vastaus #27 : 04.02.2018, 12:05 »
Valitettavasti jäi kyllä sellainen kuva tuosta kommentista, että juuri sinkkunaiset ovat niitä, jotka aiheuttavat harmia. Mutta ehkäpä käsitin väärin.

Yksisarvisten kanssa kannattaa keskustella, kun sellainen kuvioon mukaan otetaan. Eikä vain kertoa, että mitä on etsijöiden kesken sovittu. Avointa kommunikaatiota.  ^-^

Pahoittelen väärinkäsitystäsi ja samaa mieltä kommunikoinnista, edellä samansuuntaista mielestäni sanoinkin.

Tarkoitukseni ei ollut loukata tai syytellä ketään mistään vaan kertoa omasta kokemuksestani.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Poly vai yksisarvistenmetsästäjä?
« Vastaus #28 : 04.02.2018, 14:06 »
Kaipa se on vähän niin, että jos hakee parisuhteeseen/avo-
tai avioliittoon sitä yksisarvista, niin ensin tulee sen primäärisuhteen olla kunnossa.

Sitten, kun se primäärisuhde voi hyvin (kaikin mahdollisin puolin), niin ei sillä yksisarvisellakaan ole niin kovia paineita "täyttää jokin tyhjiö".

Lisäksi kai pitäisi etsiä ihmistä, jolla on samankaltainen suhtautuminen seksiin. Toisille seksi on rakkauden osoittamista, toisille nautinnon tuottamista ilman sen kummempia tunnekokemuksia. Ja sitten on ne kaikki sävyt siinä välillä tieten.

Mitä tulee näihin "kevyempiin" FWB/panosuhteisiin, niin ovathan nekin suhteita silti. Omassa FWB-suhteessani kommunikointi on ajoittaista (välimatkaa kun on), mutta silti tulee se fiilis toisesta, että hän ajattelee minua ja minä häntä. Kunnioitus ja välittäminen tulee selväksi. Minä arvostan häntä, kun antaa itsensä minulle rääkättäväksi ja hän arvostaa minua, että annan hänelle kipua.

En siis ymmärrä, miksi FWB-suhteessa tai panosuhteessa ei pitäisi osoittaa arvostusta toista kohtaan. Minusta se kuuluu ihan perus käytöstapoihin. Että, jos toisen kanssa on leikkinyt ja nussinut, niin voisi myös ihan arvostaa ihmisenäkin.

Mutta no, mä olenkin herkkis ja toivoton romantikko, joka ei kykene tunteettomaan seksiin.

Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Poly vai yksisarvistenmetsästäjä?
« Vastaus #29 : 04.02.2018, 14:19 »
^Jos viittaat mun tekstiini niin en näe missä olisin sanonut olevani eri mieltä, päinvastoin hyvin samoilla linjoilla itsekin. :)