Kirjoittaja Aihe: Kaikki ovat switchejä  (Luettu 14523 kertaa)

Jii-75

  • Ketjureaktio
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 100
  • Member of DNGN
  • Galleria
Vs: Kaikki ovat switchejä
« Vastaus #30 : 14.01.2018, 21:02 »
Tosiaan jos punaisenalankana pidetään seksuaalista osiota, tai ylipäätään asetelmaa jossa on  henkistä ja/tai fyysistä mielihyvää tarjoava valta-asetelma, niin varmasti on ihmisiä joiden kohdalla ollaan syvällä ääripäässä D tai s pään osalta, ja joiden kohdalla voidaan sanoa että sitä alistuvaa tai hallitsevaa osaa on tasolla alle 1% ja siten huono puhua kytkimestä.

 Itsekkin lukeudun sinne nk syvään D ääripäähän, ja ei en millään tapaa sinne olisi halunnut jäädä tai pitäisi sitä tavoiteltavana lopputuloksena, vaan olisi ollut sangen paljon kivempi olla ihan keskellä oleva switch ja voida nauttia kaikista osioista.. Mutta kun ei.. usean erilaisen yrittämisenkin jälkeen aina vain lopputulos on että en saa mitään positiivista olotilaa tai kiihottumista siitä että edes kevyesti alistuisin. Se on sangen turhauttavaa ollut aikanaan kun itseään etsi ja ei vaan pysty nauttimaan edes siitä että makaisi paikallaan selällään naisen ratsastaessa innoissaan ei montaa sekunttia tarvi kun alkaa innostus laskea... pakko hallita sekin tilanne ja ottaa kiinni ja ohjata ja määrätä tahti :D Sama asia tosin monessa muussakin seksuaalisuus osiossa kun sitä niin mielellään olisi ollut joka suuntaan taipuva, jotta voisi saada libidolleen tarvittavan ruuan, mutta kun ei sitä muuksi muutu kuin mitä on jos ja kun itselleen on rehellinen.. tottakai kehittyy ja harmaan sävyjä tulee lisää.. mutta perusasiat pysynyt samana

Samoin voi vain kadehtia subien kykyä täysin olla tekemättä ja vaan kohteena nauttia..  Kovasti yrittänyt sitä että olisi vain ja antaisi toisen tehdä, ja ihan hetkeksi sopivasti hoidettuna sen onnistunutkin tavallaan ottamaan.. tosin edellyttää alkuun mentaali leikin jossa pitää käskeä toisen tekemään asioita ja siten siinä se sit jo on hallittu omasta toimesta :D  no ehkä mä joskus yllätyn positiivisesti ja löydän sisäisen kytkimeni ja alistuvuuden nautinto avautuu minulle Ja voin tulla vahvistamaan tähän että kyllä, olen seksuaalisesti kytkin.. hyvin vähän mut olen silti :D

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 721
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: Kaikki ovat switchejä
« Vastaus #31 : 14.01.2018, 22:14 »
Siksi esim. hallinta, johon ei sisälly seksuaalista ulottuvuutta taikka vapaaehtoisuutta on BDSM:n ulkopuolella
Ei välttämättä. Mulle bdsm:llä ja seksillä on erittäin vähän tekemistä keskenään, jos yhtään. Toisille bdsm on makkarin puolelle jäävää hauskanpitoa, toisille lähempänä elämäntyyliä ku harrastusta.
Selvä juttu.  :)
Tarkoitan tässä seksuaalisella ulottuvuudella hyvin laveassa mielessä. Esim. itselleni BDSM:ää on sitäkin, että se olen minä, joka päättää ravintolan, jossa syödään. Saan siitä kiksejä ainoastaan naisen seurassa.

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 721
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: Kaikki ovat switchejä
« Vastaus #32 : 14.01.2018, 22:40 »
Eli juuri tuo, että kun valta-asemien vaihtelua tapahtuu ihmislaumoissa muutenkin, niin nähdäkseni samanlainen valta-asemien vaihtelu on luonnollista myös seksissä. Joillain tämä toteutuu ja itsekin asian niin nimeävät ja kutsuvat itseään switcheiksi. Joillain tämä sitten ei toteudu, mutta kuvittelen pienessä päässäni, että potentiaali siihen olisi olemassa, olosuhteiden ja halujen ja vastinparien osuessa kohdalle.
Minun oli pakko kysyä homoystävältäni, että miltä sinusta tuntuisi, jos joku bi sanoisi vielä löytyvän nainen, joka saa sinua innostumaan. Vastaus oli, että hän viihtyy tietyntyyppisten naisten seurassa, mutta on liian umpihomo enempään.  ;D

Minulla on hieman samanlainen fiilis tämän switch-keskustelun kanssa. Juuri nyt on todella vaikea kuvitella, että maailmasta löytyisi domina, joka saisi minua seisomaan.  :D

Pip

Vs: Kaikki ovat switchejä
« Vastaus #33 : 14.01.2018, 22:52 »
Eli juuri tuo, että kun valta-asemien vaihtelua tapahtuu ihmislaumoissa muutenkin, niin nähdäkseni samanlainen valta-asemien vaihtelu on luonnollista myös seksissä. Joillain tämä toteutuu ja itsekin asian niin nimeävät ja kutsuvat itseään switcheiksi. Joillain tämä sitten ei toteudu, mutta kuvittelen pienessä päässäni, että potentiaali siihen olisi olemassa, olosuhteiden ja halujen ja vastinparien osuessa kohdalle.
Minun oli pakko kysyä homoystävältäni, että miltä sinusta tuntuisi, jos joku bi sanoisi vielä löytyvän nainen, joka saa sinua innostumaan. Vastaus oli, että hän viihtyy tietyntyyppisten naisten seurassa, mutta on liian umpihomo enempään.  ;D

Minulla on hieman samanlainen fiilis tämän switch-keskustelun kanssa. Juuri nyt on todella vaikea kuvitella, että maailmasta löytyisi domina, joka saisi minua seisomaan.  :D
Hassua, mä tiedän muutamankin Dominan, jotka saisivat kompassineulan nousemaan. Tosin siinä tilanteessa tapahtuisi agressiivista vaniljaa ainoastaan. Ilman valta-asetelmia. Nyt kun muistelen, niin onhan tällainen tapaus ollutkin.

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Kaikki ovat switchejä
« Vastaus #34 : 14.01.2018, 23:02 »
Sen olen ainakin huomannut, että monesta subinaisesta tuntuu paljastuvan switchimäisiä piirteitä, tai ainakin sadistisia piirteitä matkan varrella. Onko sitten alistuvien helpompi muuttua switchiksi kuin dominoivien?

Pip

Vs: Kaikki ovat switchejä
« Vastaus #35 : 14.01.2018, 23:06 »
Sen olen ainakin huomannut, että monesta subinaisesta tuntuu paljastuvan switchimäisiä piirteitä, tai ainakin sadistisia piirteitä matkan varrella. Onko sitten alistuvien helpompi muuttua switchiksi kuin dominoivien?
On.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Kaikki ovat switchejä
« Vastaus #36 : 14.01.2018, 23:06 »
Eli juuri tuo, että kun valta-asemien vaihtelua tapahtuu ihmislaumoissa muutenkin, niin nähdäkseni samanlainen valta-asemien vaihtelu on luonnollista myös seksissä. Joillain tämä toteutuu ja itsekin asian niin nimeävät ja kutsuvat itseään switcheiksi. Joillain tämä sitten ei toteudu, mutta kuvittelen pienessä päässäni, että potentiaali siihen olisi olemassa, olosuhteiden ja halujen ja vastinparien osuessa kohdalle.
Minun oli pakko kysyä homoystävältäni, että miltä sinusta tuntuisi, jos joku bi sanoisi vielä löytyvän nainen, joka saa sinua innostumaan. Vastaus oli, että hän viihtyy tietyntyyppisten naisten seurassa, mutta on liian umpihomo enempään.  ;D

Minulla on hieman samanlainen fiilis tämän switch-keskustelun kanssa. Juuri nyt on todella vaikea kuvitella, että maailmasta löytyisi domina, joka saisi minua seisomaan.  :D

Mm, ymmärrän että näissä nähdään yhtäläisyyksiä. Kuitenkin, seksuaalisessa suuntautumisessa (yksinkertaistetusti hetero-bi-homo) on tietääkseni paljon enemmän jo biologista pohjaa kuin tässä switch-kuviossa. (Jos joku haluaa lähteitä tuohon seksuaalisen suuntautumisen biologiaan tai genetiikkaan, niin saa googlata ihan itse - mutta takuulla löytyy tutkimusartikkeleita.)

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 721
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: Kaikki ovat switchejä
« Vastaus #37 : 14.01.2018, 23:09 »
Eli juuri tuo, että kun valta-asemien vaihtelua tapahtuu ihmislaumoissa muutenkin, niin nähdäkseni samanlainen valta-asemien vaihtelu on luonnollista myös seksissä. Joillain tämä toteutuu ja itsekin asian niin nimeävät ja kutsuvat itseään switcheiksi. Joillain tämä sitten ei toteudu, mutta kuvittelen pienessä päässäni, että potentiaali siihen olisi olemassa, olosuhteiden ja halujen ja vastinparien osuessa kohdalle.
Minun oli pakko kysyä homoystävältäni, että miltä sinusta tuntuisi, jos joku bi sanoisi vielä löytyvän nainen, joka saa sinua innostumaan. Vastaus oli, että hän viihtyy tietyntyyppisten naisten seurassa, mutta on liian umpihomo enempään.  ;D

Minulla on hieman samanlainen fiilis tämän switch-keskustelun kanssa. Juuri nyt on todella vaikea kuvitella, että maailmasta löytyisi domina, joka saisi minua seisomaan.  :D
Hassua, mä tiedän muutamankin Dominan, jotka saisivat kompassineulan nousemaan. Tosin siinä tilanteessa tapahtuisi agressiivista vaniljaa ainoastaan. Ilman valta-asetelmia. Nyt kun muistelen, niin onhan tällainen tapaus ollutkin.
Mielenkiintoista.  :D
Itse olen ollut viime vuonna yhden switchin kanssa jo koko homma meinasi mennä ihan plörinäksi, kun oli aika riisua housut. Kohdallani tämä homma on mennyt viime vuosina ainoastaan dominoivampaan suuntaan. Jos minua ohjataan, niin se tappaa fiilikset välittömästi, enkä minä voi asialle yhtään mitään. :/

Nautin Dominoista vain visuaalisen antin kautta tai jutellessani niitä näitä. :)

Pip

Vs: Kaikki ovat switchejä
« Vastaus #38 : 15.01.2018, 00:07 »
Eli juuri tuo, että kun valta-asemien vaihtelua tapahtuu ihmislaumoissa muutenkin, niin nähdäkseni samanlainen valta-asemien vaihtelu on luonnollista myös seksissä. Joillain tämä toteutuu ja itsekin asian niin nimeävät ja kutsuvat itseään switcheiksi. Joillain tämä sitten ei toteudu, mutta kuvittelen pienessä päässäni, että potentiaali siihen olisi olemassa, olosuhteiden ja halujen ja vastinparien osuessa kohdalle.
Minun oli pakko kysyä homoystävältäni, että miltä sinusta tuntuisi, jos joku bi sanoisi vielä löytyvän nainen, joka saa sinua innostumaan. Vastaus oli, että hän viihtyy tietyntyyppisten naisten seurassa, mutta on liian umpihomo enempään.  ;D

Minulla on hieman samanlainen fiilis tämän switch-keskustelun kanssa. Juuri nyt on todella vaikea kuvitella, että maailmasta löytyisi domina, joka saisi minua seisomaan.  :D
Hassua, mä tiedän muutamankin Dominan, jotka saisivat kompassineulan nousemaan. Tosin siinä tilanteessa tapahtuisi agressiivista vaniljaa ainoastaan. Ilman valta-asetelmia. Nyt kun muistelen, niin onhan tällainen tapaus ollutkin.
Mielenkiintoista.  :D
Itse olen ollut viime vuonna yhden switchin kanssa jo koko homma meinasi mennä ihan plörinäksi, kun oli aika riisua housut. Kohdallani tämä homma on mennyt viime vuosina ainoastaan dominoivampaan suuntaan. Jos minua ohjataan, niin se tappaa fiilikset välittömästi, enkä minä voi asialle yhtään mitään. :/

Nautin Dominoista vain visuaalisen antin kautta tai jutellessani niitä näitä. :)
Meillä ei kumpikaan ohjannut toista yhtään mihinkään suuntaan, vaan toiminta oli sopivan eläimellistä.

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Kaikki ovat switchejä
« Vastaus #39 : 15.01.2018, 05:54 »
Pakko laittaa vielä lusikka tähän soppaan...Minusta masokismi on sadismin vastakohta eikä silloin voida puhua switchaamisesta. Nimim: sadistia kyllä löytyy, mutta se ei tuota minkäänlaista seksuaalista mielihyvää  :)

CRPulse

  • Vieras
Vs: Kaikki ovat switchejä
« Vastaus #40 : 15.01.2018, 08:09 »
Tavallaan hölmöä ja vääristynyttä edes yrittää linkittää "kinkyä seksuaalisuutta" (lue= D/s, jne mikätahansa suuntaus mistä me täällä puhumme) yhteiskunnalliseen statukseen ja länsimaiseen arvomaailmaan..
"Ihminen on luomakunnan orja myös silloin kun kuvittelee ohjaavansa evoluutiota" ://
Elämä sinänsä niinkuin me sen käsitämme atomitasolla on melkoinen paradoksi -ehkä tiede jonain päivänä onnistuu selvittämään kuka tai ketkä ovat maailmankaikkeutemme todelliset Masterit ja Domit
Silti; hauska "provoavaus" ja vinkkeli bikantilta :!

nim. Herra joka sinä päivänä kun kenties harrastaa "vaniljaseksiä" seuraavan kerran - joutuu pohtimaan "oletettua switcheyttään" jopa subiuttaan... antaessaan horolleen v :love: ltaa
« Viimeksi muokattu: 15.01.2018, 08:24 kirjoittanut CRPulse »

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Kaikki ovat switchejä
« Vastaus #41 : 15.01.2018, 15:50 »
bikantin kirjoitus on kirjoitettu sen verran hyväntahtoisesti, että minulla kesti muotoilla vastaustani, joka on:
Oma kokemusmaailma ei ole koko maailma, mur.  ;)
---
Valta ja seksuaalisuus on kyettävä näkemään erisuuntaisina akseleina. Tähän tapaan:
https://www.bdsmbaari.net/index.php?action=profile;area=pictures;u=360;view=8829
---

Tää oli hyvä ;D Ja toki on tosi, että jokaisella oma kokemusmaailma. Minusta tuo akselijako on kiinnostava, mutta siinä seksuaalisuutta ja valtaa käsitellään jokseenkin pysyvinä ihmisen ominaisuuksina, kun taas itse pyrin tekstissä tuomaan esiin sitä, että (no tässä yhteydessä seksuaalisen) vallan tasapainon asettuminen on kahden ihmisen välinen vuorovaikutusprosessi, ja siten liikkuva ja muuttuva. 


Pulse, mie en välttämättä ihan ymmärrä, että missä kohtaa tätä kolumniketjua on hirveästi linkitetty kinkyseksuaalisuutta yhteiskunnalliseen statukseen ja länsimaiseen arvomaailmaan.


Jossain päin baaria on pohdittu sitä, miksi pitkässä parisuhteessa D/s muuttuu. Oli useamman kokemus, että D/s alkaa kuihtua, kun subista kasvaakin vahva ja pärjäävä, ja siinä D ei enää olekaan enää niin "mahtava ja kaikkivoipainen" kuin ennen. Sitäkin tuumailin tovin tämän integraation ja ihmisten erilaisten kehittymispolkujen kautta. Ehkä jokunen D "onnistuu" kasvattamaan subinsa itsensä ohi ja käy hassusti.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Kaikki ovat switchejä
« Vastaus #42 : 15.01.2018, 16:28 »
Eikö alistuminen voi olla "tahdon asia."
Vai onko niin, jos subi kasvaa D:n ohi, ei voi enää alistua vaikka niin haluaisi.

Kukkanen

  • Vieras
Vs: Kaikki ovat switchejä
« Vastaus #43 : 15.01.2018, 18:53 »
Mielenkiintoista keskustelua!

Matka d:stä alistuvaksi tai switchiksi tai toistepäin voi tapahtua hyvin monella tavalla. Ite aikoinaan olin vallassa siksi, että se toi mulle turvaa. Opin alistumaan vasta opittuani luottamaan. Jollakin voi olla toisinpäin.

Tosin, mä en pidä sanasta "alistua". Siinä tulee viba pakosta, pelosta, siitä kuin koira kääntyisi selälleen jonkun sitä tarpeeksi kauan hakattua. Voi olla vain mun henkkoht. viba, mutta mä pidän enemmän sanasta "antautua". Siinä mulle assosioituu enemmän antautuvan oma halu antautua; antautuminen tapahtuu kunnioituksesta ja siihen ei voi pakottaa. Antaudun elämälle, omalle pienuudelleni ja samalla maailman suuruudelle, hetkelle, tuntemuksille, ihmiselle.. Mua ei voi saada antautumaan väkisin, se tulee vasta kun itse luovun kontrollista. Voin esittää alistuvani kenelle tahansa niin halutessani (roolileikki), voin alistua pelastaakseni henkeni tai tilanteen (ja silti haistatella p*skat mielessäni), mutta antautuminen on mulle syvällinen prosessi, jossa olen itse aktiivisena mukana (vähintään ajatuksineni ja tunteineni), läsnä, ja luotan toiseen, haluan päästää "syvälle". Antautuminen tapahtuu aidosta halusta, kunnioituksesta ja luottamuksesta.

Sävyjä on niin monia. Voin näennäisesti alistaa toista, vaikka todellisuudessa pelkäisin häntä ja haluaisin pitää vain jonkinmoisen kontrollin tilanteesta. Voin esittää alistuvani, mutta todellisuudessa toinen alistaa mua juuri niinkuin haluan: dominoin hyvin huomaamattomasti. Voin ottaa toisen "tussun alle" huomaamattaan tai siten että toinen oikeasti dominoi, haluaa mun dominoivan.

Kärjistettynä, jos mies kunnioittaa naista ja haluaa oikein kovin pimpsaa, mut ei halua kuitenkaan raiskata, hänet saa helposti alistettua "vaginan tahtoon" eli tussun alle :P Tai toisinpäin, naisen miehen peniksen alle. Vähän kuin lahjottua tekemään myös asioita, mistä ei pidä, sillä että haluaa palkintoa niin paljon. Tällöin epäviehättävä nainen ei saisi miestä tekemään niin inhoja asioita, tai naiselle epäviehättävä mies ei sais tekemään epämieluisia asioita. MUTTA, tämäkään ei niin yksoikoista. Joku ei alistu periaatteen tai ylpeyden tai pelon vuoksi, vaikka miten toista haluaisikin. Ja toisaalta nautinnolla voi myös höynäyttää toista alistumaan. Esim. minä orkkuhuuruissani teen asioita helposti, joita en todellakaan tekis ei-kiihottuneena :D Vaikkapa voisin nuolla toisen pesemätöntä anaalia tai ottaa vastaan kovaakin kipua, vaikka yleensä oon kipuherkkä. Nautinto nostaa sietokykyä.. Eri asia, miten toinen sitä käyttää. Haluan alistua/antautua ihmisille, joihin luotan siten, että tiedän etteivät he tee mulle mitään ikävää vaikka olisin tiedottomassa tilassa. Joihin luotan, että ovat rehellisiä ja haluavat mulle hyvää.

Tuo psykologisen kasvun aspekti on ihan mielenkiintoinen. Nimittäin, kun olen kasvanut paljon, on herännyt myös enemmän mielihalua ohjata, dominoida ja olla vallassa miesystäväni kanssa, vaikka aiemmin kun ihailin häntä ja katsoin "ylöspäin", halusin enemmän antautua ja alistua. Aina ollaan tehty molempia, mutta sävy on muuttunut. Nyt on enemmän halu olla itse vallassa, aiemmin oli toisinpäin. Ja enää en katso häntä "ylöspäin", ihailen kyllä, mutta vielä enemmän ihailen nykyään itseäni :D Tai siis, koen että molemmat ollaan mahtityyppejä, eri tavalla, ja kumpikin voi oppia paljon toiselta. Sellaisen ihmisen kanssa en edes halua olla, jota en pysty ihailemaan. Sellaisiin kyllästyn todella helposti.


CRPulse

  • Vieras
Vs: Kaikki ovat switchejä
« Vastaus #44 : 15.01.2018, 19:08 »

Pulse, mie en välttämättä ihan ymmärrä, että missä kohtaa tätä kolumniketjua on hirveästi linkitetty kinkyseksuaalisuutta yhteiskunnalliseen statukseen ja länsimaiseen arvomaailmaan.

Bika, ei liittynyt ajatuskuvioni sinun alustukseen..
Ihan vaan mietin paria muuta postaajaa joiden ajatus lähti knties suuntaan: töissä voin alistua pomolle tehden tämän määräämiä tehtäviä, jne.. Härkkimällä tätä "länsimaista elämäntapaa kun ollaan helposti umpikujassa jos ja kun dominoivuus yritetään valjastaa osaksi omaa toimintamallia.. "! (Moisella logiikalla ei kauhean pitkään pystyisi elämään -siksi riippuvainen se yybereinkin domi on ympäristöstään jonka edessä pitää olla rähmällään.. aka.alistua :((