Kirjoittaja Aihe: Subilla EI ole valtaa sessiossa  (Luettu 20535 kertaa)

momoi36

  • Vieras
Vs: Subilla EI ole valtaa sessiossa
« Vastaus #30 : 16.01.2018, 14:34 »
Subilla ei ole valtaa sessiossa on samanlainen harha kuin että asiakas olisi aina oikeassa.. D:n annetaan tuntea että kaikki valta on hänellä, mutta lopulta kuitenkin se on s joka saa aina haluamansa..  8) samalla toki D:kin..
Ei saa aina haluamaansa...ei tosiaankaan.
Jos tahdot laueta niin luuetko että saat sen jokakerta? Ei, ei noin...

Jos saan kiksit orgasmikontrollista ja siitä että sitä rajoitetaan/ kielletään niin enkö silloin ole saanut mitä haluankin?

UW

  • Vieras
Vs: Subilla EI ole valtaa sessiossa
« Vastaus #31 : 16.01.2018, 14:41 »
Naiset on joka tapauksessa aina kontrollissa. Jos niiden hetkittäinen kuristaminen, läpsiminen tai piiskaaminen luo illuusioita muusta niin siitä vaan. Uskallan tän sanoa kun on pokkaa ja olen kovis  O0
Ps prkl ja shatana

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Subilla EI ole valtaa sessiossa
« Vastaus #32 : 16.01.2018, 14:47 »
---
Summa summarum: D ihmisellä ei ole illuusiota vallasta, vaan valtaa. Subilla voi olla ajatuksia turvallisuudesta, mutta se illuusio on vain yhtä kestävä kuin D haluaa sen olevan.

Jos tässä yritetään sanoa, että esim. sessiossa sillä, joka ei ole kiinni sidottu, on enemmän valtaa toimia kuin sillä sidotulla, niin joo, kyllä. En näe mitä keskusteltavaa tai väiteltävää asiassa on. Tietysti sidotulla on mahdollisuus yrittää käyttää jonkinlaista vaikutusvaltaa siinä, mutta niin, toki toimintapäätös tapahtuu sen taholta, joka kykenee esim. liikkumaan. Sen sijaan en menisi väittämään, että D:t ovat jotain yli-ihmisiä tai ihmishirviöitä, joihin ei pystyisi vaikutttamaan.

Ehkä väitän, että valta on olemassa vuorovaikutteisessa suhteessa. Ja kyllä, on mahdollista, että joku on yhtäkkiä ihmishirviö ja ottaa kaiken vallan ja vuorovaikutus lakkaa.

tiikki

  • Vieras
Vs: Subilla EI ole valtaa sessiossa
« Vastaus #33 : 16.01.2018, 14:52 »
Subilla on kaikki valta sessiossa.
Jos dom ei tottele turvasanaa, niin silloin sessio on päättynyt ja domin suorittama väkivalta alkaa.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Subilla EI ole valtaa sessiossa
« Vastaus #34 : 16.01.2018, 14:53 »
^ Ja noinkin sen voi muotoilla. Agreed.

armadillo

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1025
  • Vehkeilyyn taipuvainen sieluseksuaali.
  • Galleria
Vs: Subilla EI ole valtaa sessiossa
« Vastaus #35 : 16.01.2018, 15:00 »
Subilla on kaikki valta sessiossa.
Jos dom ei tottele turvasanaa, niin silloin sessio on päättynyt ja domin suorittama väkivalta alkaa.
No emmä nyt tiiä voisko ihan sanoo että kaikki valta... hyvähän sillä domi-raukalla nyt olis edes jotain valtaa olla - jos ei muuten niin vaikka sitten käyttää itse sitä turhasanaa! :)

Sanoisin itse pikemmin että subilla on lopullinen valta sessiossa. Siihen mahtuu ankaralle ja määrätietoiselle mästerille kuitenkin ihan kivasti valtaa tuhlattavaksi ennenkuin subi julmasti käyttää omaa lopullista valtaansa.
:)

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1026
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Subilla EI ole valtaa sessiossa
« Vastaus #36 : 16.01.2018, 16:05 »
Hauskaa luettavaa kun nähdään vain se oma näkökulma  :)

En määkään tottele turvasanaa välittömästi jos se on aiheeton ja lelu kikattaa kun vähän kutittelen  >:D.
Jos tulis tilanne missä turvasanaa oikeesti lelu tarttis niin tottakai silloin olis asia eri mutta kun ei ole tarvetta piestä pikkusia niin eipä tuollaista eteen taida tulla. Tosin on uupumuksen takia muutama turvaele tullut vastaan ja sitten on vaan levätty ja jatkettu levon jälkeen  >:D
Omissa sessioissani teen mitä tykkään ja lelutkin tykkää. Tuo on mahdollista kun valitsee sellaisia leluja että halut kohtaa  :)

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Subilla EI ole valtaa sessiossa
« Vastaus #37 : 16.01.2018, 16:15 »
Valta on illuusio. Ihmisten välinen sopimus.

Sessiossa subi antaa vallan itseensä D:lle. Jos D perseilee, subilla on turvasana ja hänen PITÄISI saada valtansa takaisin, välittömästi ja ilman mitään seuraamuksia. Jos niin ei tapahdu, syyllistyy D väkivaltaan, psyykkiseen ja/tai fyysiseen.

Piilukko

  • Vieras
Vs: Subilla EI ole valtaa sessiossa
« Vastaus #38 : 16.01.2018, 16:16 »
Miksi sinulla on turvasana, jos se ei pidä kutiaan?
Turvasanan määritelmään ja käytänteihin kuuluu se, että turvasanan jälkeen toiminnan jatkaminen ei ole enää consensuaalista, joten joko olet raiskari (puhekielisesti katsoen) tai sitten kyseessä ei ole turvasana, näin karkeasti sanoen.
Sanojen merkityksistä voidaan toki neuvotella, mutta jos käyttää sanoja yhdessä muiden kanssa, ja samaan aikaan aivan eri tavalla kuin muut, ovat väärinymmärrykset väistämättömiä.
Turvasanan idea on siinä, että sitä kohdellaan pyhästi. Että sitä totellaan välittömästi ja että sen sanominen ei määritelmällisesti voi olla aiheetonta, koska halu sanoa se oikeuttaa ja aiheellistaa sen, eli heti kun turvasana tulee sanotuksi, se on oikeutettu ja aiheellinen. Tottakai kukin saa omissa sessioissaan tehdä mitä haluaa (kunhan kaikki sitä haluaa ja on kykeneviä valitsemaan), mutta kun keskustelalan yhdessä jostain käytännöstä, määritellään kyseinen käytäntö, ja sen ulkopuolelta puhuminen ei sitten enää ole kyseisestä käytännöstä puhumista. Esimerkiksi consensual-non-consensual on sitten eri asia, mutta silloin ei ole kyse turvasanan käytöstä.

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1026
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Subilla EI ole valtaa sessiossa
« Vastaus #39 : 16.01.2018, 18:14 »
Piilukko: kerron tutustuessa selkeästi ja useaan kertaan turvasanan ja eleen jota pitää käyttää jos sattuu liikaa tai tulee paha olo,nauraminen posket hehkuen ja silmät loistaen ei oikeuta keskeyttään  >:D
Parin sekunnin todellinen rimpuilu vain lähentää ja vahvistaa suhdetta kun tosissaan lelu on pulassa mutta täysin vaarattomasti hellässä sylissä  :P
Väittävät kyllä etteivät tykkää mutta puijaavat  ;)

Vitsit ja nauru kuuluu myös sessioihin kun nyt vaan satun tykkään höhötellä  :)
Useesti on kyllä käsketty olla hiljaa kun oikein provoavia höhöjä juttelen mutta tottelu ja miellyttämisenhalu on subien hommaa  :)

En kyllä tarkemmin ajateltuna koe että itselläni olisi valtaa leluuni mutta ainakaan lelulla ei ole valtaa muhun  :)

mustepullo

  • Vieras
Vs: Subilla EI ole valtaa sessiossa
« Vastaus #40 : 16.01.2018, 18:26 »
Piilukko: kerron tutustuessa selkeästi ja useaan kertaan turvasanan ja eleen jota pitää käyttää jos sattuu liikaa tai tulee paha olo,nauraminen posket hehkuen ja silmät loistaen ei oikeuta keskeyttään  >:D


Tiedän, että trollaat eikä minun pitäisi vaivautua, mutta: kai nyt hyvänen aika tiedät ja tajuat, ettei nauru ole mikään pomminvarma merkki hyvästä olosta? Joillakuilla ihmisillä, joissakin tilanteissa se on psyykkinen suojakeino ja reaktio ahdistavaan tilanteeseen. Jollet tunne kumppania erittäin hyvin, on todella iso riski kuvitella, että pystyt tulkitsemaan hänen tilaansa käytöksen pohjalta paremmin kuin hän itse sanomalla turvasanan.

Kelpie

  • Vieras
Vs: Subilla EI ole valtaa sessiossa
« Vastaus #41 : 16.01.2018, 18:33 »
Piilukko: kerron tutustuessa selkeästi ja useaan kertaan turvasanan ja eleen jota pitää käyttää jos sattuu liikaa tai tulee paha olo,nauraminen posket hehkuen ja silmät loistaen ei oikeuta keskeyttään  >:D


Tiedän, että trollaat eikä minun pitäisi vaivautua, mutta: kai nyt hyvänen aika tiedät ja tajuat, ettei nauru ole mikään pomminvarma merkki hyvästä olosta? Joillakuilla ihmisillä, joissakin tilanteissa se on psyykkinen suojakeino ja reaktio ahdistavaan tilanteeseen. Jollet tunne kumppania erittäin hyvin, on todella iso riski kuvitella, että pystyt tulkitsemaan hänen tilaansa käytöksen pohjalta paremmin kuin hän itse sanomalla turvasanan.
Naurun kikatusta tulee joskus myös silloin, kun lähestyy rajojaan. On kuultu myös turvasana kikattaen. Turhaa turvasanaa ei ole ja siihen on aina suhtauduttava täydellä vakavuudella. Jos subi ei sitä tarkoittanut, se selviää kyllä jälkeenpäin.

Dariane

  • Vieras
Vs: Subilla EI ole valtaa sessiossa
« Vastaus #42 : 16.01.2018, 19:06 »
Ymmärrän kyllä Snadin pointin luovutetun vallan olemuksesta, että loppuviimeiseksi vain se, että D päättää lopettaa toiminnan, lopettaa toiminnan, mutta eihän valta koskaan tule ilman vastuuta bdsm:ssä. D:tä velvoittaa ja pakottaa se asema/rooli itsessään, kuten subiakin velvoittaa subius. Sessiossa luotetaan siihen, että sovitut asiat ovat voimassa vallan luovuttamisen jälkeenkin (kuten turvasana, subin reaktioiden seuraaminen, fiiliksistä kertominen, tasaveroisuus ihmisyydessä) ja että sessioon ei tuoda asioita, jotka eivät sen piirissä alkujaankaan ole. Puhdas valta on ihan jossain muualla kuin bdsm-leikeissä, vaikka hetkittäin voidaan ylittää rajoja ja olla jossain harmaalla alueella.

Ainakin minusta on varsin kohteliasta, etten missään alistustilanteessa tosissani ryhdy laittamaan vastaan, kuten D:kään ei osoita, mihin kaikkeen olisi kykeneväinen. Ei siksi ettei voitaisi, vaan esimerkiksi siksi, että bdsm:ään sisältyy lupaus olla tuottamatta pysyviä vaurioita ja yleensä jokin käsitys D:n ja subin rooleista, ihmisyydestä, arvoista, vastuusta, mitä näitä nyt on.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2018, 22:31 kirjoittanut Dariane »

Nvriih

  • Vieras
Vs: Subilla EI ole valtaa sessiossa
« Vastaus #43 : 16.01.2018, 19:31 »
Pyörittelin tätä asiaa paljonkin mielessäni ennen vastaamista. Ja nimenomaan session sisäisestä näkökulmasta.

Mulla on subina valtaa ennen sessiota ja sen lopettamisessa. Mulla on valta päättää ryhdynkö sessioimaan vai en, koska myös parisuhteessani minä saan valita ryhdynkö hommiin vaikka valtasuhdekehikko onkin käytössä. Masterin luokse lähden, kun niin haluan.

Mulla on myös valta sanoa ennen sessiota rajoitukset, ja niitä on aina kunnioitettu. Näin ollen omaan jonkin verran valtaa myös sessiossa, jos olen jotakin kieltänyt sillä kertaa tai minulla on aikarajoitus kestolle.

Muilta osin koen antavani vallan dominoivalle sessiossa. Hän päättää, mitä tapahtuu - mutta minun etukäteen mahdollisesti antamissa rajoissa. Se ei silti omasta mielestäni ole vallan siirtymää minulle. Joskus rajoituksia ei ole ääneen sanottu, ne tulevat itsestään dominoivan taidosta lukea minua.

Ja ymmärrän kyllä Snadin pointin siitä, että dominoiva omaa vallan jatkaa tai olla jatkamatta, kun turvasana kuuluu. Varsinkin jos toinen on nipussa. Ihan kuten kaikilla voimakkaammilla (henkisesti tai fyysisesti) on valta tehdä heikommilleen mitä lystäävät.

Mutta valta ei tule ilman vastuuta ja kunnioitusta subia kohtaan. Niissä tilanteissa vaakakupissa painaa muukin kuin valta. Ja moni onkin todennut, että turvasanan jälkeen jatkaminen on jo ihan muuta kuin BDSM:ää. Turvasana on minulle pyhä ja harvoin käytetty, lähinnä siksi, että dominoivat ovat taitavia ja osaavat höllätä kun siellä rajoilla keikutaan. Turvasanan ohittaminen on itselle hard limit.

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1026
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Subilla EI ole valtaa sessiossa
« Vastaus #44 : 16.01.2018, 19:36 »
Piilukko: kerron tutustuessa selkeästi ja useaan kertaan turvasanan ja eleen jota pitää käyttää jos sattuu liikaa tai tulee paha olo,nauraminen posket hehkuen ja silmät loistaen ei oikeuta keskeyttään  >:D


Tiedän, että trollaat eikä minun pitäisi vaivautua, mutta: kai nyt hyvänen aika tiedät ja tajuat, ettei nauru ole mikään pomminvarma merkki hyvästä olosta? Joillakuilla ihmisillä, joissakin tilanteissa se on psyykkinen suojakeino ja reaktio ahdistavaan tilanteeseen. Jollet tunne kumppania erittäin hyvin, on todella iso riski kuvitella, että pystyt tulkitsemaan hänen tilaansa käytöksen pohjalta paremmin kuin hän itse sanomalla turvasanan.
Naurun kikatusta tulee joskus myös silloin, kun lähestyy rajojaan. On kuultu myös turvasana kikattaen. Turhaa turvasanaa ei ole ja siihen on aina suhtauduttava täydellä vakavuudella. Jos subi ei sitä tarkoittanut, se selviää kyllä jälkeenpäin.

Mustepullo tiedät väärin  :)
 Tottakai tunnen omani ja jos parin sekunnin kutituksesta tai sillä uhkaamisella saa traumoja ihminen jonka kanssa on sessioinut kymmeniä tai jopa satoja kertoja on ihmistuntemukseni mennyt pahasti pieleen. Eli on niitä läheisessä suhteessa myös turhia turvasanoja  :blank: