Baarin kannatusmaksut
En itse ole vielä ehtinyt kohuun paneutua mutta kahvipöytäkeskusteluissa menee nyt vähän liikaa sadistivihaksi. Itse totesin muuan keskustelussa, että sadismi ja narsismi on vähän eri juttu. Sadisti ei välttämättä nauti henkisen väkivallan tuottamisesta, narsistit taas käsitykseni mukaan saavat juuri siitä kiksit. Mua katsottiin taas kulmien alta tyylillä "miksi sinä tiedät tästä aiheesta?"
Louhimies oli kylläkin itse sitä mieltä, että metodit olivat etukäteen tiedossa ja sovittu.Tämän asian kytkeminen #metoo -kampanjaan on myös erittäin kyseenalaista ja arveluttavaa. Eihän Louhimies ole ahdistellut ketään seksuaalisesti.Minullakin on joskus töissä vaikeaa ja tuntuu pahalta. Tulisko joku halaamaan?
Lukemalla pätkän tuota uutista niin jos siitä edes murto-osakaan pitää paikkansa, niin Louhimiehellä ei ole mielestäni mitään asiaa BDSM-piireihin joissa toisen osapuolen täysin vapaaehtoinen suostumus ilman mitään pakottamista on kaiken perusta.
Muuttuuko rajukin näytelmäharjoitus ns luvalliseksi jos ohjaaja kertoo ennen jokaista kohtausta tarkalleen mitä oikeasti tapahtuu?Pitääkö edeltätiedetty kohtaus intensiteetin yhtä hyvänä kuin tietämättömyys?Eikö näyttelijöillä ollut minkäänlaista mahdollisuutta sanoa ei? Tarkoitus on tehdä hyvä elokuva tai hyvä näytelmä. Saadakseen näyttelijät oikeaan mielentilaan, ohjaajat käyttävät erilaisia metodeja.Jos jonkun näyttelijän mielestä on ylitetty hänen henkilökohtaiset rajat, voiko silloin ajatella hänen olevan väärä valinta siihen rooliin?
^ no kyllä alan ammattilaiset ovat yksiselitteisesti sanoneet, että näillä Louhimiehen metodilla ei ole mitään ammatillista pohjaa. Joten jospa lopetettaisiin uhrien vastuuttaminen, koska se on tosi alhaista toimintaa.
Suomen kokoisessa maassa, jossa filmataan kourallinen produktioita vuodessa, on käytännössä mahdotonta sanoa EI. Jos joudut ulos produktiosta tai saat hankalan ihmisen leiman, on urasi taputeltu. Näyttelijöilläkin sattuu olemaan tarve elannon tienaamiselle, joten en yhtään ihmettele että sinnitelty on pakon edessä.