Kirjoittaja Aihe: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?  (Luettu 77264 kertaa)

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #195 : 13.08.2018, 11:02 »
Kuinkahan paljon täällä oikeasti on erilaisia katkeria exiä? Siis ihmisiä, jotka ovat tulleet jätetyksi vaikka sovittujen sovittujen sääntöjen/rajojen rikkomisen tai sekopäisen/uhkaavan käytöksen vuoksi? Siis ihmisiä, jotka kiusaavat, stalkkaavat, häiriköivät, uhkailevat tai painostavat entisiä kumppaneitaan?

Välillä kuulee aika hurjia juttuja esimerkiksi exiään kyyläävistä D ihmisistä, jotka häiriköivät viesteillä jatkuvasti ja kun joutuvat blokatuiksi, sama meno jatkuu salanimen takaa alta aikayksikön. Myös kukkuluuruu-osastoon kuuluvista subeista ja heidän sekoiluistaan joutuu toisinaan kuulemaan kamaluuksia.

Molempia ilmaantuu mitä ilmeisimmin niin hyvin, kuin huonosti sujuneiden suhteiden jälkimainingeissa (koska ihmiset ovat mitä ovat). Muutamat tuntuvat ottavan vallan elämäntehtäväkseen exiensä kiusaamiseen.

Tässä on myös ihmisryhmä, jonka toiminta on vähintäänkin kyseenalaista ja joka voi osua lähes jokaisen kohdalle niin kinky- kuin muissakin piireissä. Tälläkin hetkellä lähipiirissäni on henkilö, jonka ex tekee kaikkensa voidakseen haitata entistä kumppaniaan. Se on todella ikävää kuultavaa, vielä kauheampaa koettavaa.

tiikki

  • Vieras
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #196 : 13.08.2018, 11:09 »
Omassa päässäni miellän HC-Dominoivaksi kahdenlaisia henkilöitä. Ihmisiä jotka tekevät HC-juttuja ja sitten Dominoivia joilla on aidosti dominoiva luonne. Sinänsä vain HC-juttuja tekevän on varmaan helpompi pitää juttu hallinnassa, koska tulee vain varmistaa että ollaan samalla aaltopituudella. Eli vaikka jäi jälkiä niin ei mennä kyttikselle. Dominoivan luonteen kanssa sitten voi olla vaikeampaa kun ei sitä saa pois päältä. Ei vaikka olisi sovittu olevan tasa-arvoisia ja ties mitä. Jos kumppani ei pysty kommunikoimaan oikealla tavalla niin siinä voi käydä ikävästi. Jos nuo piirteet yhdistyvät eli kyky ja halu HC-toimintaan sekä dominoiva luonne niin siinä voi ajaa altistumisen ulos omistautuneimmastakin kynnysmatosta jos ei ota vastuuta itsestään. Alistuva kun voi mennä rikki.

Lainaus käyttäjältä: mielenterveystalo
F60.5 Vaativa persoonallisuus
Tästä persoonallisuushäiriöstä kärsivällä on korostunut järjestyksen, täydellisyyden ja kontrollin tarve joustavuuden, avoimuuden ja tehokkuuden kustannuksella. Henkilö on ylitunnollinen ja joustamaton moraalisissa ja arvoihin liittyvissä asioissa, keskittyy korosteisesti yksityiskohtiin, sääntöihin ja aikatauluihin ja omistautuu työlle harrastusten ja ystävyyssuhteiden kustannuksella. Vaativat ihmiset ovat myös usein omistautuneet työlleen.

Vaativat piirteet johtavat usein uupumiseen varsinkin elämänmuutosten ja stressitilanteiden yhteydessä. Muutokset työpaikalla tai tavallista tiukemmat aikataulut uuvuttavat herkästi vaativasta persoonallisuushäiriöstä kärsivän. Tästä saattaa seurata masennusta tai ahdistuneisuutta. Ihmisen vanhetessa saattaa käydä niin, että voimavarat eivät enää, toisin kuin nuorempana, riitä täyttämään yliviritettyjä vaatimuksia. Tästä saattaa seurata oireilua, jota on vaikea saada hallintaan.

Vaativille persoonallisuuksille ovat usein helpoimpia sellaiset ympäristöt, jotka sallivat tai jopa tukevat sääntöihin suuntautuneisuutta ja täydellisyyden tavoittelua.

Itselläni on tämä. Oman jäykän moraalikoodini pohjana on totuus. Jos jokin on totta niin se pitää tuoda esille. Seuraavina tulee täydellinen itsemääräämisoikeus ja se että tahallaan ketään ei saa loukata. Huono huumorini takaa sen että ihmiset loukkaantuvat läpästäni, mutta pyrin pitämään suuni kiinni jos joku ilmaisee tyytymättömyyden. Ja totuuden puhumisella ei myöskään saa ystäviä.

Tämän johdosta haluan sopia hyvin tarkasti rajoista jonka sisällä saan toimia kumppaneideni kanssa, sillä muuten on vaarana että jyrään heidät. Tämä jyräämisen pelko epäselvässä tilanteessa ahdistaa koska toisen itsemääräämisoikeus on sitten arvoissani korkealla. Ei ole elämä helppoa.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #197 : 13.08.2018, 11:59 »
Jos minä käyttäydyn ikävästi, se johtunee yksinkertaisesti siitä, että olen mulkku.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #198 : 13.08.2018, 11:59 »
"Katkerat subit vaan ruikuttaa ku ei kestä ku mä oon niin hc". Väärin, olet vain huonosti käyttäytyvä ihminen.

Ongelmana näissä on erittäin usein se, että se subin katkeruus johtuu siitä että on tullut jätetyksi ymv, ei siitä että olis tullut huonosti kohdelluksi. Tämän vuoksi näistä on ulkopuolisen erittäin vaikeaa saada selkoa, kenestä valitetaan syystä ja kenestä jostain muusta syystä.

IKRM

Tuli

  • Vieras
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #199 : 13.08.2018, 12:05 »
"Katkerat subit vaan ruikuttaa ku ei kestä ku mä oon niin hc". Väärin, olet vain huonosti käyttäytyvä ihminen.

Ongelmana näissä on erittäin usein se, että se subin katkeruus johtuu siitä että on tullut jätetyksi ymv, ei siitä että olis tullut huonosti kohdelluksi. Tämän vuoksi näistä on ulkopuolisen erittäin vaikeaa saada selkoa, kenestä valitetaan syystä ja kenestä jostain muusta syystä.

IKRM

Mä olen aika monelta kuullut väärinkäytöstä ja yksikään niistä ei kyllä liittynyt millään tavalla siihen, että tyyppi olisi katkera siitä, että on tullut jätetyksi.

Punapää

  • Vieras
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #200 : 13.08.2018, 12:33 »
En ole katkera siitä, että lähdin edellisestä suhteestani. Päinvastoin erittäin tyytyväinen ja onnellinen! Edellinen, kun päättyi hieman huonosti. En uskalla tai yksinkertaisesti halua siltikkään täällä huudella nimiä tai tarkempia yksityiskohtia ääneen juuri tälläisen "katkeran exsubin kosto" ajattelun vuoksi. Tämä on varmaan koko keskusteluketjun ydin. Miten tätä voisi muuttaa?
Iso kiitos Galesille, kun otti minuun yhteyttä asian tiimoilta ja kysyi suoraan. Nyt uskallan nämä muutamat sanat asiasta sanoa.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #201 : 13.08.2018, 12:38 »
Mä olen aika monelta kuullut väärinkäytöstä ja yksikään niistä ei kyllä liittynyt millään tavalla siihen, että tyyppi olisi katkera siitä, että on tullut jätetyksi.

Oletko kuullut molempien puolten selostuksen tapahtuneesta?

Enkä vähättele väärinkäytöksiä, niitä kyllä tapahtuu varmasti, mutta asiat harvoin on aivan mustavalkoisia.

IKRM

Tuli

  • Vieras
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #202 : 13.08.2018, 12:49 »
Mä olen aika monelta kuullut väärinkäytöstä ja yksikään niistä ei kyllä liittynyt millään tavalla siihen, että tyyppi olisi katkera siitä, että on tullut jätetyksi.

Oletko kuullut molempien puolten selostuksen tapahtuneesta?

Enkä vähättele väärinkäytöksiä, niitä kyllä tapahtuu varmasti, mutta asiat harvoin on aivan mustavalkoisia.

IKRM

Aika moni olen kuullut jo silloin, kun suhde on vielä kesken.

Lisäksi katkeruuden kyllä tunnistaa ihmisten puheesta, jos jaksaa kiinnittää huomiota toisen tunteisiin eikä pelkästään sanoihin. Kaltoin kohdeltu ja katkera ovat hyvin erilaisia kokemuksia ja niiden ero näkyy kyllä ihan selvästi, jos vaivautuu kuuntelemaan.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #203 : 13.08.2018, 12:51 »
^et vastannut kysymykseeni.


IKRM

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #204 : 13.08.2018, 12:56 »
Lainaus
Oletko kuullut molempien puolten selostuksen tapahtuneesta?

Enkä vähättele väärinkäytöksiä, niitä kyllä tapahtuu varmasti, mutta asiat harvoin on aivan mustavalkoisia.

IKRM
Tätä olen korostanut jo aiemmin, koska yksipuolinen kuvaus tapahtumasta voi olla täysin erilainen toisesta vinkkelistä. Totuus on niiden välimaastossa.

Skadi

  • Vieras
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #205 : 13.08.2018, 13:01 »
Kuinkahan paljon täällä oikeasti on erilaisia katkeria exiä? Siis ihmisiä, jotka ovat tulleet jätetyksi vaikka sovittujen sovittujen sääntöjen/rajojen rikkomisen tai sekopäisen/uhkaavan käytöksen vuoksi? Siis ihmisiä, jotka kiusaavat, stalkkaavat, häiriköivät, uhkailevat tai painostavat entisiä kumppaneitaan?
Varmasti paljon. Ja tää on sit täysin eri porukkaa, kuin ne, jotka kertoo exästään varoituksia jälkeenpäin, koska on tullut oikeasti kohdelluksi huonosti. Äkkiseltään voi olla vaikea erottaa, kuka on kukin, mut sanoisin, että jos vähänkin kuuntelee ja osaa ihmisiä lukea, huomaa kyllä, onko kyseessä pakkomielteinen kiusanteko vai aito kertomus kaltoinkohdelluksi tulemisesta.

Erot lienee aina rankkoja ja vielä jos niihin liittyy jotain suurta riita ja draamaa, ja mukana on ollut suuria tunteita muutenkin, niin ei oo ihme jos on vaikea päästä yli ja antaa olla. Jätetyksi tuleminen on toki aina rankkaa, mut aika harvaa se silti motivoi kunnon systemaattiseen kiusantekoon. Silti näitä toki on, jotka eron jälkeen näin käyttäytyy, mut näihin tapauksiin liittynee silti selkeästi muuta problematiikkaa, kuin vain "jätetyksi tulemisen katkeruus". Tai siis, olen mäkin tullut jätetyksi elämässäni, montakin kertaa, ja ollut siitä katkera, mut en oo silti kokenut tarvetta puhua paskaa kenestäkään exästä. Oon kyl varoittanut myös oman kokemuksen perusteella, mut niissä jutuissa en edes ollut tullut jätetyksi vaan lähdin itse.

"Katkerat subit vaan ruikuttaa ku ei kestä ku mä oon niin hc". Väärin, olet vain huonosti käyttäytyvä ihminen.
Ongelmana näissä on erittäin usein se, että se subin katkeruus johtuu siitä että on tullut jätetyksi ymv, ei siitä että olis tullut huonosti kohdelluksi. Tämän vuoksi näistä on ulkopuolisen erittäin vaikeaa saada selkoa, kenestä valitetaan syystä ja kenestä jostain muusta syystä.
IKRM
Mä olen aika monelta kuullut väärinkäytöstä ja yksikään niistä ei kyllä liittynyt millään tavalla siihen, että tyyppi olisi katkera siitä, että on tullut jätetyksi.
Joo, niinku tämä näin. Ja vinkkinä muuten, että sen erotilanteenkin voi sit hoitaa sillai fiksusti ja aikuismaisesti, että keskustelee ja kommunikoi ja auttaa toinen toisiaan eteenpäin, niin minimoituu toi katkeran exän todennäköisyys. Edelleen siis pätee: ole kusipää --> susta puhutaan varmasti paskaa, tai sit kohtele toisia hyvin ja kommunikoi --> susta jää hyvä kuva vaikka tulis ero tai ylilyönti tai muu.

Tuli

  • Vieras
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #206 : 13.08.2018, 13:04 »
^et vastannut kysymykseeni.

IKRM

En vastannutkaan, koska vastaus ei ole relevantti tämän keskusteltavan asian kannalta.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #207 : 13.08.2018, 13:08 »
En vastannutkaan, koska vastaus ei ole relevantti tämän keskusteltavan asian kannalta.

Nyt olen entistäkin vakuuttuneempi siitä että täällä tosiaankin annetaan vääriä varoituksia, ja kerrotaan vääristyneitä totuuksia, ja paljon.

IKRM

Tuli

  • Vieras
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #208 : 13.08.2018, 13:11 »
En vastannutkaan, koska vastaus ei ole relevantti tämän keskusteltavan asian kannalta.

Nyt olen entistäkin vakuuttuneempi siitä että täällä tosiaankin annetaan vääriä varoituksia, ja kerrotaan vääristyneitä totuuksia, ja paljon.

IKRM

Oletko keskustellut varoituksen antajan kanssa? Mistä tiedät, että varoitus on väärä?

Yritätkö sanoa, että teet omat päätelmäsi toisen käden tiedon perusteella? Sellainen on minun mielestäni aika epäluotettava tapa arvioida sitä, mitä on tapahtunut.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #209 : 13.08.2018, 13:26 »
Varoitus voi hyvinkin olla väärä, jos vain yhtä lähdettä uskoo sokeasti. Koska yhden ihmisen totuus on aina subjektiivinen ja se voi olla saman tapahtuman toisen osapuolen näkemyksen mukaan aivan toinen.

Myös se, jos toistelee samaa valhetta kerta toisensa jälkeen, tekee sen uskottavammaksi. Onhan kertoja saanut harjoitusta ja alkaa vähitellen uskoa siihen itsekin.

Jos yksi taho on uskottava, se ei tarkoita ettei toisen osapuolen tarina olisi yhtä uskottava. Helpointa on tietty sivuuttaa se.

"Suurin oikeus on suurin vääryys."