Kirjoittaja Aihe: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?  (Luettu 77843 kertaa)

Kahlitsija

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 367
  • Dominoiva sadisti. Utelias perverssi.
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #225 : 13.08.2018, 14:31 »
Suhteellisuuden taju. Empatia uhreja kohtaan.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #226 : 13.08.2018, 14:39 »
Empatia, tuki, kannustus, auttaminen. Kaikki tärkeitä asioita. Niitä tarvitaan, niitä kannatan vahvasti.

Empatialla ei  kuitenkaan voi perustella viattomiin kohdistuvia vääryyksiä. Se on yksiselitteisesti väärin.

Mr.Inathu

Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #227 : 13.08.2018, 16:55 »
Jos henkilöllä, josta varoitellaan on takanaan virhe tai ehkä useampia, voi niistä kirjoittaa anonyymistikin kertoen olevansa pahoillaan ja pyytävänsä anteeksi. Kertoa kuinka on oppinut ja miten haluaa välttää vastaavanlaisten tilanteiden syntymisen. Pahoillaan oleminsen ja anteeksipyytämisen voima voi olla hurja suuri ja sellainen ihminen saa helposti osakseen sekä ymmärrystä että uusia mahdollisuuksia. Varsinkin, jos kykenee osoittamaan todella oppineensa...

Toisaalta taas henkilöt, jotka koskaan eivät tee omasta mielestään virheitä. Eivät itse ole syyllisiä ikinä mihinkään ja joita vain aina kohdellaan väärin, vaikka omasta mielestään ovat täydellisiä... Niin, heitä ei tavallisesti arvosteta ja heidän tekemisistään tarkkaillaan helposti suurennuslasilla (vaikkei ehkä olisi edes aihetta). Sellaisista henkilöistä ihmiset myös helposti kertovat liioitelutjakin tarinoita heidän huonoista tekemisistään...

Lisäksi on sitten vielä erikseen erilainen masinoitu toiminta. Henkilöt, jotka kuuluvat keskenään samaan osittainkin suunnitelmallisesti toimivaan yhteisöön, jolla on missio tai ainakin löyhä yhteinen tavoite. Internetissä usein unohtuu se, että pienikin masinoitu porukka, joka toimii näennäisen yksilöllisesti pystyy helposti näyttämään osasiaan suuremmalta, kun taustan yhteisöllisyys ja solidaarisuus omaan porukkaan antaa itsevarmuutta ja uskoa omaan asiaan... Ja ei liene skenessä pidempään mukana olleille epäselvää, ettei skenekään ole tämän asian osalta poikkeus...

"Mitäpä jos et olisikaan hiljaa"... Koska kaikkea ei voi sanoa osoittamatta suoraan sormella, jää sanomatta asioita jotka niin moni tietää ja joita kuitenkaan ei kukaan koskaan sano ääneen...

-Mr.I

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #228 : 13.08.2018, 18:40 »
"Mitä jos et olisikaan hiljaa."

Onhan se kaunis ajatus, mutta jos täällä alkaisi varoitella toisista niin aika äkkiä huomaisi, että vihamiehiä alkaa olla. Jos ihmiset oikeasti varoittelisivat muistakin kuin vain "hulluista massuista", näyttäisi skene erilaiselta.

Totuus on kuitenkin se, että skene muodostuu monista eri kuppikunnista, jotka menevät osin lomittain. Juorut kulkevat ja luottamus on lopulta harvinaista herkkua.

Se, mikä "status" sinulla on skenessä vaikuttaa siihen, miten tosissaan sinut otetaan.

On mielenkiintoista muuten huomata, että dominoivat miehet ovat niin äänekkäinä tässä ketjussa, mutta dominoivia naisia ei juuri keskustelussa näy. Ja keskustelu kulkee nimenomaan D/s-linjalla. Ei puhuta fetisisteistä, sadisteista tai masokisteista. Tai ageplaysta

On dominoiva mies lopulta se pahis tässä keskustelussa? Mitä saa aikaan manipulaatiossa loistava pikkuinen? Juoruileva fetisisti? Narsistinen subi? Tms. (JA EI, minä en väitä että pikkuiset ovat manipulaattoreita, fetisisti juoruilevat tai subit ovat narsisteja, kunhan heittelin "what if" :jä...)

Kannattaisi vähän laajemmalla näkökulmalla lähestyä aihetta, ja heittää ne marttyyri viitat jo menemään.


Edit. Damn you auto correct...

RautaWaara

Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #229 : 13.08.2018, 20:23 »
On dominoiva mies lopulta se pahis tässä keskustelussa? Mitä saa aikaan manipulaatiossa loistava pikkuinen? Juoruileva fetisisti? Narsistinen subi? Tms. (JA EI, minä en väitä että pikkuiset ovat manipulaattoreita, fetisisti juoruilevat tai subit ovat narsisteja, kunhan heittelin "what if" :jä...)

Kannattaisi vähän laajemmalla näkökulmalla lähestyä aihetta, ja heittää ne marttyyri viitat jo menemään.

Narsistisen domin ja narsistisen subin suhteessa saattaa löytyä haastekerrointa.

Mielenterveystalon sanastosta lainattuna monelle tuttua kuvausta: "Narsismilla tarkoitetaan itserakkautta ja -ihailua. Terveessä narsismissa itsensä rakastaminen ei tapahdu toisten ihmisten kustannuksella eikä heidän arvoaan väheksyen. Narsistiselle persoonallisuushäiriölle on ominaista erilaiset suuruuskuvitelmat, voimakas ihailun tarve ja empatian vähäisyys. Henkilö kokee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun, on kateellinen tai ylimielinen ja voi käyttää muita häikäilemättä hyväkseen."

..persoonallisuushäiriö, "suuruuskuvitelmat", "voimakas ihalun tarve" :) Mikä on voimakas? Olen itse kohdannut paljon liike-elämässä hyvin itseriittoisia naisia ja miehiä johtavissa asemissa. Ylimmästä johdosta löytyy monesti aika mielenkiintoisia persoonia. Perhetilaisuuksissa rakastavan perheen ja lasten ympäröiminä. Työtilanteissa monille hyvin epämiellyttäviä persoonia. Kukin tulkitsee sen kautta minkä toisesta näkee ja kokee. Jos käytös ilmenee vain "työsessioissa" voi monien työelämässä henkilöä seuraavien mielestä olla vahva persoonallisuushäiriö, toisten mielestä ei.

Tuossa skenessä ne joita narsisti kyykyttää päivittäin käytöksellään kohteet juoruaa jatkuvasti ja tuntee kolauksia oman arvonsa ja panoksensa arvostukseen. Hyvin perustellusti omasta mielestään. Samoin kyykyttäjä pitää käytöstään perusteltuna. Pitkään skenessä vallankahvassa viihtynyt johtoryhmä pitää kavereiden puolta, samoin muut kuppikunnat.
Hyvähän se on saada tukea ja turvaa, "tough love" on aika vaikea kun sille kuppikunnan jäsenelle haluaa antaa palautetta mikä voi kolahtaa toisen omanarvontunteeseen. Monesti nuo on vaan niitä parhaita kavereita loppupeleissä.

"..eikä heidän arvoaan väheksyen". Missä määrin tuntee olevansa arvostettu, omanarvontunnon kolaukset aiheuttaa tietysti aina reaktioita. Toisilla hyvin voimakkaina ja toiset pitää mölyjä sisällään. Missä määrin toinen sanoo jotain halussaan miellyttää toista ja pitää piilossa tuntojaan, tuossa voi olla miellytettävän houkutus liian helposti uskoa vallantunteessaan.

Viridian

Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #230 : 13.08.2018, 20:43 »
"Mitä jos et olisikaan hiljaa."

On mielenkiintoista muuten huomata, että dominoivat miehet ovat niin äänekkäinä tässä ketjussa, mutta dominoivia naisia ei juuri keskustelussa näy. Ja keskustelu kulkee nimenomaan D/s-linjalla. Ei puhuta fetisisteistä, sadisteista tai masokisteista. Tai ageplaysta


Heitin ajatuksen sätin puolella, että kirjoittaisin kokemuksistani, ja kuvailin paikallaolijoille suurinpiirtein, mistä meinasin kirjoittaa. Ja katso, minulle opetettiin, että tarinani ei sovi tähän ketjuun, koska se veisi huomiota ja elintilaa niiltä tämän ketjun aiheeseen ja maailmaan paremmin sopivilta kommenteilta. Koska huomiota ja elintilaa ei tietenkään saa viedä niiltä, jotka sitä tarvitsevat, niin minun tarinani ei tule ilmaantumaan tähän ketjuun.

Mutta en tule myöskään pysymään hiljaa, onhan minulla baarin minulle myöntämä oma pikkuinen lokero blogialueella. Laitan sinne oman kokemukseni siitä, millaista voi olla maailmassa, missä varoitukset uskotaan. Tervetuloa kurkistamaan, jos uskallatte :).

 https://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=3252.msg389578#msg389578

Vir

scar

  • Vieras
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #231 : 13.08.2018, 20:54 »
Kannattaisi vähän laajemmalla näkökulmalla lähestyä aihetta, ja heittää ne marttyyri viitat jo menemään.

Voisiko se,että jotkut täällä ja muualla kinkyilyssään,
leikkivät/ottavat tosissaan/elävät elämäntapana Vallanvaihtoa,D/s,M/o,aiheuttaa painotusta...

Itse en näe kovin suurta eroa- jatkuva valtataistelu maailmalla ja arkielämässä..missä vidussa on se ns."konsensuaalisuus" kaikkien ihmisten elämässä..vähänkin kun saa jotain valtaa,se menee kuin savusaunan häkä päähän...

;-D

Retsam

  • Vieras
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #232 : 14.08.2018, 06:34 »
tarkoittanetko kenties sitä että koko keskustelu on täysin turha ja jälleen kerran aikaansaatu vain niiden osattomien räpätätien toimesta,joiden oma markkina-arvo parinmuodostuksessa ei todellakaan millään tasolla korreloi luuloiteltuun statuksensa?

Väittäisin että nämä Aisopos satulaisittain nyt on iso paha liikkeellä ja hätä huutelijat ja tyhjästä varoittelijat ovat niitä skenen vaarallisimpia tyyppejä,heidän nostattamansa loputtoman älämölön taake hukkuu niin helposti se vieno avunhuuto kun on todellakin iso hätä.

Aikanaansa Manamasalon kesäjuhlilla hukkui nuori kun kukaan ei ottanut todesta,nauraa räkättivät vain rannalla,vaikka huusi henkensä hädässä Apuva..
Hannu Karpo teki asiasta ohjelman, missä maitolaiturilla nuoret huusivat AAPUA, APPUA. Tuon Karpon ohjelman jälkeen Apuvamies sketsihahmo huusi helppiä..



Rotikka

  • Vieras
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #233 : 14.08.2018, 18:32 »
Rupee olemaan aikamoista olkiukko-argumentointia. Ei täällä kukaan ole kumoamassa länsimaista oikeusjärjestystä, mutta ihmisten välinen arkinen keskustelu on vähän eri asia kuin rikosprosessi. Pitäisikö asioista olla aina hiljaa, ellei ole valmis menemään käräjille? Kiusanteko ja huono käytös saa sitä paitsi mennä aika pitkälle, ennen kuin kyseessä on rikos.
Edelleen, käyttäydy kuin kusipää niin ihmiset alkavat pitää sinua sellaisena. Ei ehkä yhden tai kahden tapahtuman perusteella, mutta lopulta kyllä. Ja siitä pitää voida puhua.

Ovatko perusteettomat mustamaalauskampanjat oikeasti iso ongelma skenessä? Minua sellaiset eivät ole ainakaan tavoittaneet.

Missy

Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #234 : 14.08.2018, 18:59 »
Tälleen newbienä tätä kuuttatoista sivua on lukenut ajan kanssa. Ja olo ettei kehenkään voi luottaa vahvistuu ehkä hieman liikaa.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #235 : 14.08.2018, 19:09 »
Rupee olemaan aikamoista olkiukko-argumentointia. Ei täällä kukaan ole kumoamassa länsimaista oikeusjärjestystä, mutta ihmisten välinen arkinen keskustelu on vähän eri asia kuin rikosprosessi. Pitäisikö asioista olla aina hiljaa, ellei ole valmis menemään käräjille? Kiusanteko ja huono käytös saa sitä paitsi mennä aika pitkälle, ennen kuin kyseessä on rikos.

Ovatko perusteettomat mustamaalauskampanjat oikeasti iso ongelma skenessä? Minua sellaiset eivät ole ainakaan tavoittaneet.
Voi kun ihmiset opettelisivat lukemaan.

Kukaan ei väitä, että oikeusjärjestelmä olisi vaarassa. Länsimainen oikeuskäsitys lähtee syyttömyysolettamasta, joka on myös ihmisoikeus. Pidän näitä niin tärkeinä, että niitä vastaan toimimista markkinoitaessa en voi antaa asian olla.

Ongelma mustamaalauskampanjat eivät vielä ole. Miten tilanne muuttuu, kun kaikille subeille annetaan avoin shekki, jolla saa rankaisematta levittää mitä tahansa, kenestä D:stä tahansa ja heitä pitää aina uskoa? Onko se mielestäsi tervettä kinkykulttuuria? Kannattaa muistaa, ettei kukaan ole immuuni mustamaalaamiselle. Siksi oikeudenmukaisuus on ainoa oikea tapa hoitaa asioita.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #236 : 14.08.2018, 20:15 »
"Mitä jos et olisikaan hiljaa."

On mielenkiintoista muuten huomata, että dominoivat miehet ovat niin äänekkäinä tässä ketjussa, mutta dominoivia naisia ei juuri keskustelussa näy. Ja keskustelu kulkee nimenomaan D/s-linjalla. Ei puhuta fetisisteistä, sadisteista tai masokisteista. Tai ageplaysta


Heitin ajatuksen sätin puolella, että kirjoittaisin kokemuksistani, ja kuvailin paikallaolijoille suurinpiirtein, mistä meinasin kirjoittaa. Ja katso, minulle opetettiin, että tarinani ei sovi tähän ketjuun, koska se veisi huomiota ja elintilaa niiltä tämän ketjun aiheeseen ja maailmaan paremmin sopivilta kommenteilta. Koska huomiota ja elintilaa ei tietenkään saa viedä niiltä, jotka sitä tarvitsevat, niin minun tarinani ei tule ilmaantumaan tähän ketjuun.

Mutta en tule myöskään pysymään hiljaa, onhan minulla baarin minulle myöntämä oma pikkuinen lokero blogialueella. Laitan sinne oman kokemukseni siitä, millaista voi olla maailmassa, missä varoitukset uskotaan. Tervetuloa kurkistamaan, jos uskallatte :).

 https://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=3252.msg389578#msg389578

Vir

Jännää kyllä, että niin vahvasti mennään D/s-linjalla. Ja sitten vielä maalataan kuvaa, että subit "vapaan shekin" saadessaan mustamaalaavat automaattisesti dominoivia. Mielestäni tarpeetonta kärjistystä ja yleistystä. Maalataan kuvaa subeista katkerina ja kostonhimoisina. Että onnistuneenkin suhteen ja onnistuneen eron jälkeen subi alkaisi mustamaalata? Ja nimenomaan naissubi? Millä vuosisadalla nyt ollaan?

Itselläni on kokemuksena se, että dominoivat varoittelevat toisistaan. Varsinkin sitä uutta, kaunista ja hyväkroppaista naissubia varoittelee joukko dominoivia, samalla markkinoiden itseään turvallisena ja kokeneena.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #237 : 14.08.2018, 20:44 »
Jännää kyllä, että niin vahvasti mennään D/s-linjalla. Ja sitten vielä maalataan kuvaa, että subit "vapaan shekin" saadessaan mustamaalaavat automaattisesti dominoivia. Mielestäni tarpeetonta kärjistystä ja yleistystä. Maalataan kuvaa subeista katkerina ja kostonhimoisina. Että onnistuneenkin suhteen ja onnistuneen eron jälkeen subi alkaisi mustamaalata? Ja nimenomaan naissubi? Millä vuosisadalla nyt ollaan?
Monestakin asiasta päätellen pimeällä keskiajalla... Kukaan ei ole väittänyt, että subit olisivat katkeria ja kostonhimoisia ja että he poikkeuksetta hyökkäisivät exiään vastaan. Kyse on edelleen syyttömyysolettaman tärkeydestä... Mutta turha kai tätä asiaa on enää selittää tai tarkentaa. Kun ei ole halua edes yrittää ymmärtää mitä kirjoitetaan, niin loputonkaan rautalangasta vääntäminen tuskin muuttaa tilannetta. 
Lainaus
Itselläni on kokemuksena se, että dominoivat varoittelevat toisistaan. Varsinkin sitä uutta, kaunista ja hyväkroppaista naissubia varoittelee joukko dominoivia, samalla markkinoiden itseään turvallisena ja kokeneena.
Tässä olet melko varmasti totuuden äärellä. Äänekkäimmät varoittelijat löytyvät todennäköisesti juuri kuvaamasi kaltaisissa tilanteissa. Koetetaan ponnistaa subin suosioon ponnistamalla kilpailijan silmäkuopasta. Todennäköisesti ne pahimmat piinaajapaskiaisetkin löytyvät D-osastolta. Tästä ei ole faktaa, vain perstuntuma. Omistamisen halu, kaunaisuus ja mustasukkaisuus ovat ehkä pahin yhdistelmä, joka johtaa perseilyyn.

Nyt kuitenkin riittää. Minulla ei ole enää mitään uutta annettavaa tähän ketjuun ja samojen asioiden toistelu eri sanoilla tuskin muuttaa mitään.

Game Over

Najwa

  • Vieras
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #238 : 14.08.2018, 20:56 »
Ihminen, joka on kohdannut hyväksikäyttöä ja henkistä väkivaltaa on uhri. Ihminen, jota on mustamaalattu ja syytetty väärin perustein on uhri.

He ovat erilaisia uhreja.

Uhreja ei pitäisi asettaa vastakkain vaan he ovat viivan samalla puolella. Molemmat tarvitsevat apua, tukea ja ymmärrystä.

Itse uskon, että jokainen väärä syytös ja mustamaalaus heikentää ja pahentaa henkisen väkivallan uhrien asemaa.


Nämä ajatukset ovat lainattu rakkaalta ystävältä. Toivoisin, että olisin itse yhtä suuri ajattelija.

Rotikka

  • Vieras
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #239 : 14.08.2018, 21:40 »
Rupee olemaan aikamoista olkiukko-argumentointia. Ei täällä kukaan ole kumoamassa länsimaista oikeusjärjestystä, mutta ihmisten välinen arkinen keskustelu on vähän eri asia kuin rikosprosessi. Pitäisikö asioista olla aina hiljaa, ellei ole valmis menemään käräjille? Kiusanteko ja huono käytös saa sitä paitsi mennä aika pitkälle, ennen kuin kyseessä on rikos.

Ovatko perusteettomat mustamaalauskampanjat oikeasti iso ongelma skenessä? Minua sellaiset eivät ole ainakaan tavoittaneet.
Voi kun ihmiset opettelisivat lukemaan.

Kukaan ei väitä, että oikeusjärjestelmä olisi vaarassa. Länsimainen oikeuskäsitys lähtee syyttömyysolettamasta, joka on myös ihmisoikeus. Pidän näitä niin tärkeinä, että niitä vastaan toimimista markkinoitaessa en voi antaa asian olla.
Tämä on juuri sitä olkiukkoa. Kampanjoit yhtäkkiä länsimaisen oikeuskäsityksen, syyttömyysolettaman ja jopa ihmisoikeuksien puolesta, eli minä ja muut täällä ovat niitä vastaan? Nyt haloo. Tässä on ollut kyse pohjimmiltaan siitä saako huonoista kokemuksista kertoa ja miten se tehtäisiin. Itse tuolla aikaisemmin jossain sanoin, että jokaisen täysjärkisen velvollisuus on suhtautua varauksella kaikenlaisiin huhuihin eikä lähteä lynkkaamaan. Entä jos näitä huhuja kuulee kymmenestä riippumattomasta lähteestä, saako silloin olla vähän varuillaan? Onko sinulle ongelma, että ihmiset puhuvat?

Eräs D-mies levittää minusta valheita edistääkseen omaa asiaansa uusien tyttöjen kanssa, emmekä ole edes koskaan tavanneet. Se tekee hänestä minun silmissäni lieron ja hän onkin ainoa skenessä, kenestä olen kuullut varoituksia. Monesta lähteestä. Siltikään en ole ihmisoikeuksien nimessä tukkimassa kaikkien suuta täällä.

Ongelma mustamaalauskampanjat eivät vielä ole. Miten tilanne muuttuu, kun kaikille subeille annetaan avoin shekki, jolla saa rankaisematta levittää mitä tahansa, kenestä D:stä tahansa ja heitä pitää aina uskoa? Onko se mielestäsi tervettä kinkykulttuuria? Kannattaa muistaa, ettei kukaan ole immuuni mustamaalaamiselle. Siksi oikeudenmukaisuus on ainoa oikea tapa hoitaa asioita.
Mistä tämä subit vs deet nyt tuli? Ja mikä avoin shekki, miten tuollainen järjestely edes toimisi, että olisi pakko uskoa jonkun puhetta? Ja kuka sellaista on missään täällä esittänyt? Nyt meni ihan sekoiluksi tämä.

Olenko minä tai kukaan muu puhunut oikeudenmukaisuutta vastaan? Älä heittele näitä yleviä käsitteitä ja esitä, että sinä yksin olet niitä täällä puolustamassa. Oikeudenmukaisuutta on, että asioista saa puhua. Se ei ole mustamaalaamista.