Baarin kannatusmaksut
Niin, kuinkahan (määrällisesti) laaja ongelma sitten mahtaakaan olla kyseessä. Se, että asioita/ongelmia halutaan nyt tuoda julki ja avoimeen keskusteluun, ei välttämättä tarkoita sitä, että esim. kaltoinkohtelua BDSM:n harjoittajien keskuudessa olisi enemmän kuin aiemmin. Luonnollisestikaan minulla ei ole mitään tilastotietoja asiasta.
”Sovitut roolit koskevat vain ja ainoastaan seksisessioita”Höhö Eiköhän aikuiset ihmiset voi sopia keskenään miten haluavat suhteensa toimivan
Silti, eikö sinua todellakaan häiritse että tässä tekstissä sinun suuhusi asetetaan boldattuna väite, ettei BDSM saa ulottua makuuhuoneen ulkopuolelle? Sehän on juuri se ennakkoluuloja ruokkiva ajatus jota vastaan meistä niin moni taistelee, että tämä olisi pelkkiä seksihommia, eikä seksuaalisuutta kaikessa kirjossa ja kokonaisuudessaan sekä osa koko identiteettiä. Joillekin se tietysti on, ja olkoon totisesti kaikella kunnioituksella niin, mutta aika moneen se oletus kolahtaa kipeästi.
Lainaus käyttäjältä: pikkusisko - 19.09.2018, 17:11Silti, eikö sinua todellakaan häiritse että tässä tekstissä sinun suuhusi asetetaan boldattuna väite, ettei BDSM saa ulottua makuuhuoneen ulkopuolelle? Sehän on juuri se ennakkoluuloja ruokkiva ajatus jota vastaan meistä niin moni taistelee, että tämä olisi pelkkiä seksihommia, eikä seksuaalisuutta kaikessa kirjossa ja kokonaisuudessaan sekä osa koko identiteettiä. Joillekin se tietysti on, ja olkoon totisesti kaikella kunnioituksella niin, mutta aika moneen se oletus kolahtaa kipeästi.Tässä ei minun käsityksen mukaan tehdä eroa makuuhuoneen ja makuuhuoneen ulkopuolen välille, vaan session ja oikean elämän välille. Jos haluaa tähän ottaa tuon 24/7-suhteen mukaan, niin silloin 24/7-suhde voidaan nähdä vaikka ”toistaiseksi voimassaolevana sessiona”.
.. Eräs oikeuttamisperusteista on suostumus, joka on näiden kinkyjuttujen kannalta se mistä puhutaan. Minulla on hämärä muistikuva siitä, että joitakin vuosia sitten väännettiin sessioista joissa oli käytetty teräaseita....
"Silti, eikö sinua todellakaan häiritse että tässä tekstissä sinun suuhusi asetetaan boldattuna väite, ettei BDSM saa ulottua makuuhuoneen ulkopuolelle? Sehän on juuri se ennakkoluuloja ruokkiva ajatus jota vastaan meistä niin moni taistelee, että tämä olisi pelkkiä seksihommia, eikä seksuaalisuutta kaikessa kirjossa ja kokonaisuudessaan sekä osa koko identiteettiä. "Puhun sitaatissani "sessioista". "Seksisessio" on tullut kuvaan toimittajan kynästä. En valitettavasti ole voinut vaikuttaa siihen mitenkään. Pahoitteluni tästä. Kuitenkin itse aiheen näkökulmasta eli väkivallan ja väärinkäytösten vähentämisen näkökulmasta tämä on aika pieni juttu. Pääpainon pitäisi olla suostumuksessa sekä henkisessä ja fyysisessä turvallisuudessa. Itse olen ihan tyytyväinen siitä, että aiheesta kirjoitetaan neutraalista näkökulmasta ylipäätään valtamediassa.
Jutussa korostetaan turvallisuutta BDSM-toiminnassa. Kellään ei ole vara pyöritellä silmiään tälle aiheelle.
Sovitut roolit koskevat vain seksisessiota, eivät muuta elämää
– Dominointi- ja alistumisroolien vuotaminen sessioiden ulkopuolelle on suorastaan epidemia, Paalanen sanoo.
Ja mitä Tommin kommenttiin tulee, en tiedä, olivatko D79Mies, pikkusisko tai vila seminaarissa paikalla, mutta eiköhän ainakin siellä käynyt selväksi, että kukaan ei tuomitse 24/7-suhteita, vaan sellaisen käytöksen, joka tekee aidon neuvottelun ja rajoista kiinni pitämisen mahdottomaksi. Myös 24/7-suhteissa täytyy olla mekanismeja tai hetkiä, jolloin valtaleikki katkeaa ja subi voi ilmoittaa, että joku tuntuu epämukavalta tai ei käy. Suostumuksen antaminen kerran ei riitä, se on oltava mahdollista myös milloin tahansa perua, jos siltä tuntuu. Muuten homma lakkaa olemasta BDSM-kivaa.
Lainaus käyttäjältä: poisongrrrll - 19.09.2018, 09:42Jutussa korostetaan turvallisuutta BDSM-toiminnassa. Kellään ei ole vara pyöritellä silmiään tälle aiheelle.Ymmärrän, että ongelmien vastaanottaja alkaa pitämään koko lähdettä ongelmallisena. Minusta on kuitenkin reilua, että esim. bileiden turvallisuuden parantamiseen patistava henkilö kertoo selkeistä epäkohdista. Muuten tuo menee yleiseksi jeesusteluksi. Ainakin omat kulmakarvani nousivat ylös, kun yritin keksiä parantamisen kohteita niissä bileissä, joihin olen itse osallistunut.Koen, että artikkelin sävyt esittävät bileet ensijaisesti vaaran ja riskin paikaksi ja toissijaisesti kaikkena muuna.
Lainaus käyttäjältä: D79Mies - 20.09.2018, 21:16Lainaus käyttäjältä: poisongrrrll - 19.09.2018, 09:42Jutussa korostetaan turvallisuutta BDSM-toiminnassa. Kellään ei ole vara pyöritellä silmiään tälle aiheelle.Ymmärrän, että ongelmien vastaanottaja alkaa pitämään koko lähdettä ongelmallisena. Minusta on kuitenkin reilua, että esim. bileiden turvallisuuden parantamiseen patistava henkilö kertoo selkeistä epäkohdista. Muuten tuo menee yleiseksi jeesusteluksi. Ainakin omat kulmakarvani nousivat ylös, kun yritin keksiä parantamisen kohteita niissä bileissä, joihin olen itse osallistunut.Koen, että artikkelin sävyt esittävät bileet ensijaisesti vaaran ja riskin paikaksi ja toissijaisesti kaikkena muuna.Mua on kosketeltu bileissä ilman lupaa. Mun naaman eteen on tungettu erektiossa olevia peniksiä. Mun sessioita on kommentoitu tai muuten häiritty. Päihtyneet ovat tulleet sössöttämään. Ehkei tällaiset oo dominoivan miehen kokemus bileistä eikä välttämättä mikään realistinen pelko, että näin tapahtuisikaan. Se, ettet itse näe tai koe parannettavaa, ei tarkoita sitä että bileet olisivat turvalliset kaikille.
Miten on mahdollista, että aikuisviihdemessuilla ja seksiklubeilla, joissa merkittävä osa ihmistä on täysin puolipukeissa, ei tule häirityksi tai raiskatuksi? No, koska ihmisen pukeutuminen ei liity tähän. Aivan kuten ei seksikään. Ihmisiä raiskataan vaatteista riippumatta ja usein tuttujen ihmisten toimesta. Se on vallan väärinkäyttöä, ei tervettä seksuaalista kanssakäymistä. Yhtälöstä puuttuu aina kaksi asiaa: kunnioitus ja suostumuksellisuus.