Kirjoittaja Aihe: Aseksuaalin kinkyily  (Luettu 13943 kertaa)

Lasilintu

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 6
  • Subcurious domme
  • Galleria
Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #15 : 03.02.2019, 21:00 »
En näe mitään syytä miksi kinkyilyyn ehdottomasti kuuluisi vaniljaseksi.
Paljon enemmän itse saan pervoilusta kuin varsinaisesta yhdynnästä. Valtapeli, sidota, kipu, nöyryytys,ilman niitä ei seksiä ole minulle.

Tuokin voi olla täysin mahdollista omalla kohdallani. Mutta sitä ei koskaan tiedä ennen kuin yrittää.
Kenties sinun kannattaisi kokeilla.

Se on haaveissa.. partnerin löytäminen on vaan vaikeaa. :(

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1869
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #16 : 03.02.2019, 21:01 »
En näe mitään syytä miksi kinkyilyyn ehdottomasti kuuluisi vaniljaseksi.
Paljon enemmän itse saan pervoilusta kuin varsinaisesta yhdynnästä. Valtapeli, sidota, kipu, nöyryytys,ilman niitä ei seksiä ole minulle.

Tuokin voi olla täysin mahdollista omalla kohdallani. Mutta sitä ei koskaan tiedä ennen kuin yrittää.
Kenties sinun kannattaisi kokeilla.

Se on haaveissa.. partnerin löytäminen on vaan vaikeaa. :(
Nyt ei ymmärrä.

Lasilintu

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 6
  • Subcurious domme
  • Galleria
Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #17 : 03.02.2019, 21:09 »
En näe mitään syytä miksi kinkyilyyn ehdottomasti kuuluisi vaniljaseksi.
Paljon enemmän itse saan pervoilusta kuin varsinaisesta yhdynnästä. Valtapeli, sidota, kipu, nöyryytys,ilman niitä ei seksiä ole minulle.

Tuokin voi olla täysin mahdollista omalla kohdallani. Mutta sitä ei koskaan tiedä ennen kuin yrittää.


Kenties sinun kannattaisi kokeilla.

Se on haaveissa.. partnerin löytäminen on vaan vaikeaa. :(
Nyt ei ymmärrä.

Siis tarkoitan sitä, että toi kun vaatii luottamusta jonkin verran niin ei ainakaan näin kokemattomana haluaisi ihan kenen kanssa tahansa kinkyilemään.

remmittä

  • Vieras
Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #18 : 03.02.2019, 21:35 »
Vastaus viestiketjun aloittajalle. Aseksuaalista kinkyilyä löytyy paljonkin. Esimerkiksi piiskaamisella on helpostikin aseksuaalisia merkityksiä, kuten kurinpidollinen piiskaus. Itselleni jo tämä aihe on kinkyllä tavalla innoittava asia ja siihen ei sisälly laisinkaan seksiä. Eikä välttämättä edes kokonaan riisuuntumista, sillä kuritettavan osapuolen ei välttämättä tarvitse riisua yhtään vaatettaan pois tai sitten voi muuten olla pukeissa, mutta joutuu riisumaan housunsa ja paljastamaan peppunsa kuritusta varten.

Esimerkkinä tilanne hyvin arkisissa oloissa, missä kuritettava on saamassa muistutuksen. Piiskaa antava ospuoli riisuu housut ja asettaa kuritettavan syliin piiskattavaksi. Kurittamistyyliin liittyy suunnaton määrä erilaisia rituaaleja, kuten nurkassa odottaminen, piiskavälineen hakeminen, riisuuntuminen ja piiskaamisasentoon laittaminen, mitkä toimivat stimiulantteina ihan sellaisenaankin. Piiskaamisesta puhumattakaan.


Lasilintu

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 6
  • Subcurious domme
  • Galleria
Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #19 : 03.02.2019, 22:01 »
Remmittää, kiitos vastauksesta. Olet aivan oikeassa.

Tässä on tullut jo todella paljon mielenkiitoisia näkökulmia monelta eri suunnalta. Myönnän etten odottanut ihmisten ollenkaan vastaavan tähän ketjuun, tai jos vastaiskin niin niitä olisi vaan pari hassua ja ne tulisi sillein tipoittain muutaman kuukauden aikana. :D

Kivaa, että tämä mun postaus herättää näin paljon keskustelua. Tää auttaa myös hirveesti valdoimaan mulle mun omia ajatuksia ja mielitekoja. Etenkin sen suhteen, ettei intiimiden tarvi aina tarkoittaa yhdyntää. Se on ollu itelle aika vaikea asia käsitellä, mutta tuntuu, että jo näiden muutamien viestien pohjalta mulla on paljon parempi fiilis itsestäni. Kiitos siis teille kaikille ja jatketaan ihmeessa keskustelua! :)

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1869
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #20 : 03.02.2019, 22:35 »
En näe mitään syytä miksi kinkyilyyn ehdottomasti kuuluisi vaniljaseksi.
Paljon enemmän itse saan pervoilusta kuin varsinaisesta yhdynnästä. Valtapeli, sidota, kipu, nöyryytys,ilman niitä ei seksiä ole minulle.

Tuokin voi olla täysin mahdollista omalla kohdallani. Mutta sitä ei koskaan tiedä ennen kuin yrittää.


Kenties sinun kannattaisi kokeilla.

Se on haaveissa.. partnerin löytäminen on vaan vaikeaa. :(
Nyt ei ymmärrä.

Siis tarkoitan sitä, että toi kun vaatii luottamusta jonkin verran niin ei ainakaan näin kokemattomana haluaisi ihan kenen kanssa tahansa kinkyilemään.
Se ei ole kauhean kannattavaa.
Mutta eiköhän miiteissä ja muissa tapahtumissa pääse tutustumaan ihmisiin, ja sitä kautta voi jotain löytyäkin.

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #21 : 04.02.2019, 09:52 »
Kun oppii pääsemään ylitse seksuaalisuuden ja pääsee vain puhtaan nautinnon tasolle, jonne seksuaalisuus on yksitapa mennä, niin elämä muodostuu huomattavasti rikkaamaksi, tähän BDSM:n monet eri koulukunnat antavat mukavaa puuhastelua mahdollisuuksia.

Yleisesti itse mietin mistä saan suurimman nautinnon, kun on pohjaa sadismille itselläni, niin monesti tämä puoli tuottaa nautintoa huomattavasti pidempään ja paremmin muistiin jääden kuin seksin harrastaminen.

Eli mukava on ollut huomata ajan saatossa, että se mitä on harrastanut on aina johtunut siitä mitä toinen on itsessäni herättänyt, josta kyllä mukavasti eri koulukunnat on päässyt kokeilemaan 😊😊


Selina

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 570
  • Nautin elämästäni.
  • Galleria
Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #22 : 04.02.2019, 11:26 »
Mä lähin kyselemään aseksuaalisuudesta lähinnä sillä, kun olen ymmärtänyt, että siihen määritelmään kuulu se, ettei ole kykeneväinen saamaan minkäänlaista seksuaalista nautintoa. Että olenko mä ymmärtänyt tämän homman ihan todella väärin? Joo, iso osa bdsm-ihmisistä harrastaa juurikin jotain ihan muuta, kuin perinteistä penetraatiojuttua ja sillee, kuten minäkin, mutta ite harrastan näitä muita juttuja juuri sitä seksuaalista nautontoa saadakseni. Esim. kipuleikit tuottaa mulle ihan suunnatonta seksuaalista nautintoa ja on mulle käytännössä yhtä kuin se seksi.

Että siis, mikä sen aseksuaalisuuden määritelmä siis oikeasti lopulta on ja onko siinäkin erilaisia variaatioita?

Uvery

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 123
  • Succubus
  • Galleria
Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #23 : 04.02.2019, 11:50 »
Haluan vielä tuoda lisää esimerkkejä asioista, jotka menevät BDSMn sateenvarjon alle, jotka eivät sisällä penetraatiota tai ehkä kiihottumistakaan.

Omia erittäin vahvoja fetissejäni ja asioita, joita rakastan ovat esimerkiksi kaikki omistus- ja huolenpitojutut. Orjan kouluttaminen, ja se, että se palvelee mua. Mommy-jutut ja pikkuisista huolehtiminen. Yleinen caregiving. Mulla on joskus jokin näistä lokerosta kokoajan aktiivisena, vaikka kun ihan vaan käydään kahvilla tai miitissä tai kokkaan illallista tai rapsutan subini selkää, mutta ei se mulla seksiin liity niin, että olisin niissä hetkissä kiihottunut kokoajan. Mutta saan kyllä kiksejä, olen onnellinen ja tunnen että pääsen toteuttamaan todellista minääni, mutta ei se penetraatioon johda tai mä sitä niissä hetkissä halua.

Itse aseksuaalisuuteen sellainen henkilökohtainen anekdootti, että mä luulin olevani aseksuaali. Ne, jotka mut tuntee varmasti purskahtaa nauruun tässä kohtaa, sillä melkein menen panee kaikkia mikä liikkuu -kategoriaan tän seksiviettini kanssa :D Olin 7 vuotta vanilijaliitossa, josta jäin siihen käsitykseen että BDSM ja ne mun omat fetissit on sadismia ja kipua ja protokollaa ja orjia, ja sitten seksi on jotain jota tehdään aviomiehen kanssa peiton alla pimeässä, eli ihan sairaan tylsää, joka ei tunnu miltään. Mutta kun sain vapaat kädet tutkia ja kehittää omaa seksuaalisuuttani, niin tajusin että sadismin ja D/sn ja seksin voi kaikki yhdistää ja ohhoh, kun alkoi seksikin maittamaan. Niinku ei siinä ole mitään jännää että vähän suudellaan ja sen jälkeen rakastellaan syvään huokaillen, mutta sama asia liikkumattomaksi muumioidun ja piiskatun lelun kanssa onkin ihan eri levelillä ihan hiton kiihottavaa >:D

Punapää

  • Vieras
Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #24 : 04.02.2019, 12:20 »
Mutta kun sain vapaat kädet tutkia ja kehittää omaa seksuaalisuuttani, niin tajusin että sadismin ja D/sn ja seksin voi kaikki yhdistää ja ohhoh, kun alkoi seksikin maittamaan. Niinku ei siinä ole mitään jännää että vähän suudellaan ja sen jälkeen rakastellaan syvään huokaillen, mutta sama asia liikkumattomaksi muumioidun ja piiskatun lelun kanssa onkin ihan eri levelillä ihan hiton kiihottavaa >:D

Tää kuulostaa todella tutulta. Gitta aina naureskelee mun tositarinalle, jossa luulin et mulla on "kuivuusongelmaa" kunnes tajuunki et kysymys on ollut vaan huonosta seksistä! Tai vääränlaisesta mulle  ::)

Tää ketju on hienosti kiteyttänyt mitä aseksuaalit tekee BDSM -sivustolla. Kiitos siitä :)
 (Ps. olen ollut kauhean tietämätön)

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4502
  • Galleria
Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #25 : 04.02.2019, 13:29 »
Mä lähin kyselemään aseksuaalisuudesta lähinnä sillä, kun olen ymmärtänyt, että siihen määritelmään kuulu se, ettei ole kykeneväinen saamaan minkäänlaista seksuaalista nautintoa. Että olenko mä ymmärtänyt tämän homman ihan todella väärin? Joo, iso osa bdsm-ihmisistä harrastaa juurikin jotain ihan muuta, kuin perinteistä penetraatiojuttua ja sillee, kuten minäkin, mutta ite harrastan näitä muita juttuja juuri sitä seksuaalista nautontoa saadakseni. Esim. kipuleikit tuottaa mulle ihan suunnatonta seksuaalista nautintoa ja on mulle käytännössä yhtä kuin se seksi.

Että siis, mikä sen aseksuaalisuuden määritelmä siis oikeasti lopulta on ja onko siinäkin erilaisia variaatioita?

Ainakin Setan mukaan aseksuaalisuus on seksuaalisen suuntautumisen muoto, aivan kuten bi- homo tai heteroseksuaalisuuskin. Aseksuaali ei vaan tunne seksuaalista vetovoimaa muita ihmisiä kohtaan. Siis ketään kohtaan.

Sillä ei ole siis mitään tekemistä sen kanssa, harrastaako penetraatioseksiä vai ei. Aseksuaalilla voi olla penetraatiota tai sitten ei.
Aseksuaali voi runkata tai harrastaa seksiä. Tai olla romanttisessa rakkaussuhteessa. Hän ei vaan tunne seksuaalista vetovoimaa muihin.

https://www.heseta.fi/aseksuaalisuudesta

Mielestäni aseksuaalisuus toimii ihan hyvin kinkyn kanssa yhteen, ja joihinkin kinkyihin aseksuaaleihin olen tutustunutkin.

sulkaluva

  • Vieras
Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #26 : 04.02.2019, 14:14 »
Itse asettaudun a-spektrumille (sitä enempää avaamatta) ja saan erilaista nautintoa -kuin vain seksuaalista- kinkyilystä johon ei liity seksi tai genitaalit mitenkään. Sitomisen tuoma läheisyys, henkisen alistamisen ilot, fyysinen alistaminen... Kinkyily ja ylipäätään kahden ihmisen välinen kontakti ei ole itselle vain patukan sijoittamista reikään rytmikkäästi, vaan niihin liittyy paljon muutakin. Seksi ei ole itselleni täysi ei, mutta se on läheisissä luottamussuhteissa toissijainen. Olkoon Domin tai subin roolissa, fyysisiä ja henkisiä rajoja täytyy kunnioittaa.

Kaksi aseksuaalista ystävääni ovat kertoneet kinkyistä taipumuksistaan, vaikka heille seksi on iso ei. He toteuttavat tätä omalla tavallaan luotettavien kumppaneiden kanssa tai itsekseen, tutustuen eri asioihin rauhallisesti.

Tästä nyt tuli vähän tällainen oksennus, mutta itse "aloittelijana ja vähän kokeneena" ajattelen lyhykäisyydessä näin.  C:-)

Ninth

Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #27 : 04.02.2019, 15:29 »
Tätä keskustelua hämärtää varmaan se, että eri ihmiset määrittelevät seksin, seksuaalisuuden ja seksuaalisen nautinnon eri tavoilla.

Se, että ei nauti genitaaliseksistä tai harrasta sellaista sisältävää BDSM:ää ei yksin tee ihmisestä aseksuaalia. Kiihottua voi monella tavalla ja monesta asiasta, ja seksuaalisia säväreitä voi ilmaista monella tavalla tai olla ilmaisematta.

Mulle seksi saattaa sisältää joskus vain sanoja ja katseita ilman että ketään kosketaan tai riisutaan. Määrittelen seksin omalla kohdalla jotakuinkin näin: ihmisten välinen toiminta, joka tähtää konsensuaalisesti molempien seksuaaliseen tyydytykseen. Ehkä tämä on joillekuille liian leveä määritelmä, mutta jos määrittelee itsensä tai jonkun muun aseksuaaliksi pelkästään sen perusteella, ettei halua penetraatiota tai genitaalien stimuloimista, niin siinä tulee jättäneeksi huomiotta aikamoisen viipaleen tämän apinalajin sielunmaisemaan kuuluvaa seksuaalisuuden spektriä.

Luotan kuitenkin ihmisiin, jos he sanovat, etteivät heidän BDSM:stä saamansa kiksit ole seksuaalisia. On olemassa muunkinlaista nautintoa kuin seksuaalista, jonka vuoksi BDSM-sateenvarjon alle mahtuvia asioita voidaan harrastaa. Ymmärrän hyvin että valtasuhteista voi saada joissain tilanteissa jotain draamavärinöitä tai seesteisyyttä tai muuta syvää tyydytystä, tai sidotuksi tulemisesta turvaa ja fyysistä mukavuutta, tai sitomisesta aivohierontaa ja merkityksellistä vuorovaikutusta, ja niin edelleen, ilman että teot resonoivat oman seksuaalisuuden kanssa mitenkään.

Lainaus
Joo, iso osa bdsm-ihmisistä harrastaa juurikin jotain ihan muuta, kuin perinteistä penetraatiojuttua ja sillee, kuten minäkin, mutta ite harrastan näitä muita juttuja juuri sitä seksuaalista nautontoa saadakseni. Esim. kipuleikit tuottaa mulle ihan suunnatonta seksuaalista nautintoa ja on mulle käytännössä yhtä kuin se seksi.

Otan taas itseni esimerkiksi, koska en voi puhua kenenkään muun puolesta, mutta re: kipuleikit: Tykkään itseeni kohdistuvasta kivusta, mutta en ole saanut siitä tähän mennessä mitään seksuaalisia kiksejä. Mua voi satuttaa niin että se tuntuu musta hyvältä ilman että tilanteessa on mitään seksuaalista, vaikka satuttaja olisi ihminen josta oon muuten seksuaalisesti viehättynyt. Tietyntyyppinen kipu vaan tuntuu kiinnostavalta ja miellyttävältä, muttei kutkuttele mitään seksuaalisuusnappuloita.

Sen sijaan kun satutan (kivasti ja konsensuaalisesti) kumppania niin saan siitä jättimäiset seksuaaliset sävärit. Näiden tilanteiden aiheuttamien fiilisten välinen ero tekee mulle kokemustasolla tosi selväksi sen, että on täysin mahdollista harrastaa ei-seksuaalista BDSM:ää, vaikka ei määrittelisikään seksiä superkapeasti "kettu menee koloon"-tasolla. Kyse ei siis ole siitä, että en vaan tajuaisi saavani seksuaalisia kiksejä, vaan mulla on selkeä vertailukohde.

Vaikka kinkypiireissä valtaosa(ko?) ihmisistä on saapunut piireihin toteuttaakseen seksuaalisuuttaan, niin ei se tarkoita sitä että kaikkien kinkyjen motivaatio olisi seksuaalisuuslähtöinen, tai sitä että jos saa osasta kinkysateenvarjon alla tapahtuvista teoistaan seksikiksejä niin sitten saa kaikista. BDSM-piireistä vaan sattuneesta syystä voi paremmin löytää seuraa ja vertaistukea köysijuttuihin tai neulaleikkeihin tai jyrkkiin valtasuhdeskenaarioihin kuin jostain random kahvilasta tai käsityökerhosta, oli motivaationa sitten oma seksuaalisuus tai ei.

ametistiaurinko

Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #28 : 04.02.2019, 17:52 »
Ollessani sidottavana/piiskattavana/kynttilän alla/tms. en saa siitä seksuaalista nautintoa. Kinkyys minussa rajoittuu siihen, että olen paketissa tai otan vastaan tekemistä josta seuraa kipua. Tarvitsen kivun tunnetta ihan muusta syystä.

Seksin harrastaminen on asia erikseen, nautin siitä paljon mutta se ei liity bdsm-kuvioihin. Onnekseni seksikumppanini ymmärtää ja hyväksyy minut ja puuhasteluni.

scar

  • Vieras
Vs: Aseksuaalin kinkyily
« Vastaus #29 : 05.02.2019, 00:40 »
Ollessani sidottavana/piiskattavana/kynttilän alla/tms. en saa siitä seksuaalista nautintoa. Kinkyys minussa rajoittuu siihen, että olen paketissa tai otan vastaan tekemistä josta seuraa kipua. Tarvitsen kivun tunnetta ihan muusta syystä.

Seksin harrastaminen on asia erikseen, nautin siitä paljon mutta se ei liity bdsm-kuvioihin. Onnekseni seksikumppanini ymmärtää ja hyväksyy minut ja puuhasteluni.
Omaan korvaani kuulostaa,ettet olisi aseksuaali tuon perusteella,koska "moni asia maistuu"-

Tosin ihan järkyttävää alkaa ketään modaamaan,vaikka ilmoittaisi hässivänsä itse jumalten kanssa  :D

Olen paljon miettinyt viime päivinä ko.aihetta ja tiedostan nyt paremmin jotain juttuja,kuten mm.traumoja vuosikymmenten takaa.
Kiitos aloittajalle Newbie-aiheesta  :D