Kirjoittaja Aihe: Haaste!  (Luettu 6896 kertaa)

Kolumnisti

  • Moderator
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 372
  • Galleria
Haaste!
« : 03.02.2019, 19:15 »
Haaste!

Tulin tunnustamaan. Oma foorumikäyttäytymiseni ei ole vähään aikaan ollut sitä tasoa, jota jaksan sinnikkäästi edellyttää muilta. Vaikka mielestäni tiuskahtelen tietysti aina aivan aiheesta, tuppaan pääsääntöisesti tiuskahtelemaan yhtä kaikki. Mielekkäämpi sisällöntuottaminen on jäänyt nolon vähäiseksi. Kuinkas tässä näin kävikään?

Siksi, ja koska helmikuu ja ystävänpäivät ja kaikki, heitänkin itselleni haasteen. Jo on kumma jollen maaliskuuhun mennessä syö pelkkiä perhosia ja kakkaa sateenkaaria..!

Jokaista nuivaa, tympeää tai kritisoivaa kommenttiani kohden kirjoitan kaksi kannustavaa, kiittävää tai muuten vain positiivista. Jää niin helposti sanomatta se jos jonkun toisen kirjoitukset tuntuvat tavalla tai toisella hyvältä, mutta auta armias jos toisen sanoma särähtää. Tuomion pasuunat pauhaavat.

Vaikka itse en vertaistukea koekaan tarvitsevani, sen kaipuu on monille ensisijainen syy hakeutua foorumille. Siispä aion jatkossa kommentoida ketjuihin, joissa käsitellään kinkyyden eri ilmentymiä, ainoana motiivinani kertoa miltä minusta tuntuu sen sijaan että ilmestyisin ensimmäisenä Samu Sirkkana kertomaan miten näistä asioista EI ole asiallista tulla juttelemaan. On myös melko merkityksetöntä marmattaa miten täällä ei enää keskustella mistään mielenkiintoisesta jos itse istuu tuppisuuna.

Aion ottaa kehumisketjun ahkerampaan käyttöön. Voitteko kuvitella miten moni nikki on näiden vuosien varrella tehnyt minuun valtavan vaikutuksen, enkä kuitenkaan koskaan ole sitä sanotuksi saanut. Jos laittaisin listan tähän, ihmisten etusormet kouristelisivat selatessa pahemmin kuin wandin poweruppia hamutessa konsanaan. Ihana ketju, niin helppo konsti saada toisille hyvää mieltä.

Haasteista hankalin tulee ilman muuta olemaan pyrkimys oppia antamaan vain olla, edes joskus. Valehtelisin nokkani niin pitkäksi että kellahtaisin naamalleni jos väittäisin, ettenkö toden totta nauttisi siitä kun pääsen näpäyttämään jotakuta joka mäntteilee palstalla harrastuksekseen. Se nyt vaan on minusta äärimmäisen viihdyttävää puuhaa, minkäs teet. Mutta eipä se kyllä mitenkään erikoisen hauskaa ilmapiiriä luo. Niin paljon kuin sormeni syyhyäisivätkin antaa jonkun kuulla kunniansa, aion jatkossa ihan tosi kovasti yrittää malttaa mieleni. Jos jonkun käytöksessä on minun mielestäni huomautettavaa, koetan pitää kieleni kurissa ja naljailun sijaan todeta neutraalisti ettei moinen ole minun mielestäni mukavaa. On sangen todennäköistä etten aina onnistu, mutta yritys hyvä!

Meistä jokainen voi omalta osaltaan vaikuttaa siihen, millaisista asioista täällä keskustellaan ja miten. Jokainen myös pystyy halutessaan tuottamaan toisille käyttäjille hyvää mieltä. Pienillä teoilla voi saada jollekulle valtavan hyvän olon, vaatii itse asiassa huomattavasti vähemmän vaivannäköä kuin pahan mielen aiheuttaminen. Haastan itseni käyttämään sanojani viisaammin ja laittaa hyvää kiertämään sen sijaan että keskittyisin siihen, saavatko pahat kielet varmasti aina palkkansa.

Kuka on mukana?

-pikkusisko

latexbun

  • Vieras
Vs: Haaste!
« Vastaus #1 : 03.02.2019, 19:45 »
Mukana. Ylipäätään kaikki keskustelu on helpompaa, kun malttaa mielensä eikä öyhötä turhasta. Muita ei tarvitse myötäillä, mutta ei myöskään tarvitse olla mulkku. Ja joskus viisaampi väistää. Kiitos Pikkusiskolle fiksuista kolumnikirjoituksista.

hihaton

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2228
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Vs: Haaste!
« Vastaus #2 : 03.02.2019, 19:47 »
Mun mielestä tää oli tosi hyvä oivallus ja hyvä teksti!

(Jee, mulla on nyt puolikas mulkkuilukommentti ansaittuna :D)

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Haaste!
« Vastaus #3 : 03.02.2019, 19:54 »
Jäin miettimään, onko tämä jonkinlainen omantunnon puhdistuskolumni.

Sanotut sanat ja kirjoitetut lauseet on sanottu ja kirjoitettu, vaikka heti sen jälkeen sanois että ähäkutti, ja että se joka leikistä suuttuu punaiseksi muuttuu.

IKRM

aavikkokytkin

Vs: Haaste!
« Vastaus #4 : 03.02.2019, 20:09 »
Jos kivojen asioiden sanominen puhdistaa omatuntoa, niin toivottavasti mahdollisimman moni ryhtyy puhdistustalkoisiin! Hyvä pikkusisko!

newt

Vs: Haaste!
« Vastaus #5 : 03.02.2019, 20:20 »
Tää vois olla mukava syy minunkin aktivoitua. Kiitos mukavasta ajatuksesta. :)

Coach

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 225
  • The Grand Daddy
  • Galleria
Vs: Haaste!
« Vastaus #6 : 04.02.2019, 22:58 »
Mukana!

Keskustelu on taitolaji, vähän kuin autolla ajaminen. Jokainen on mielestään seppä syntyessään ja toiset osaa vaan paremmin kuin toiset   8)

Haastetaan vaan ei haistatella  :love:

pikkusisko

Vs: Haaste!
« Vastaus #7 : 05.02.2019, 16:03 »
Kiitos kivoista kommenteista!  :love:

scar

  • Vieras
Vs: Haaste!
« Vastaus #8 : 05.02.2019, 17:29 »

Keskustelu on taitolaji, vähän kuin autolla ajaminen. Jokainen on mielestään seppä syntyessään ja toiset osaa vaan paremmin kuin toiset   8)

Haastetaan vaan ei haistatella  :love:

Kyllä se netissä on erityisen haastavaa kun ne kuuluisat eleet,ilmeet,ilmapiiri,sävy ja kaikki vastaava jää pois- sitten kun hymiöiden käyttökin antaa vähän yksinkertaisen kuvan kommentista kuulemma,niin mitä jää jäljelle.
Haistattelu ja nimittely on hyvinkin selkeää tosin.

Liiallinen siloittelu ja yritys miellyttää ihan jokaista on aika mahdotonta hommaa,imho :D

Coach

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 225
  • The Grand Daddy
  • Galleria
Vs: Haaste!
« Vastaus #9 : 05.02.2019, 18:02 »

Keskustelu on taitolaji, vähän kuin autolla ajaminen. Jokainen on mielestään seppä syntyessään ja toiset osaa vaan paremmin kuin toiset   8)

Haastetaan vaan ei haistatella  :love:

Kyllä se netissä on erityisen haastavaa kun ne kuuluisat eleet,ilmeet,ilmapiiri,sävy ja kaikki vastaava jää pois- sitten kun hymiöiden käyttökin antaa vähän yksinkertaisen kuvan kommentista kuulemma,niin mitä jää jäljelle.
Haistattelu ja nimittely on hyvinkin selkeää tosin.

Liiallinen siloittelu ja yritys miellyttää ihan jokaista on aika mahdotonta hommaa,imho :D

Oikeastaan toisin päin. Ei pidä ottaa jokaista tekstiä itseensä ilman suodatinta, vaan miettiä miksi minä tästä otin herneen sieraimeen (jos siis kirjoitus käy iholle). Jos siinä nettikirjoittelussa pyrkii välttämään ison tunteen välittämistä ja pysyy asiassa, niin mun mielestä silloin mennään oikeaan suuntaan ja keskustelu on helpompaa. Tunteen välittäminen tekstinä on vaikeaa, asian ei niinkään.

Kaikkia ei voi miellyttää, mutta sekin on asia joka on hyvä muistaa oman näppäimistön takana ennen sen tunneviestin kirjoittamatta jättämistä.

scar

  • Vieras
Vs: Haaste!
« Vastaus #10 : 06.02.2019, 00:07 »
Niin,okei.- Onhan näissä eronsa- kirjoittaa jotakin seksuaalisuuteensa liittyvää tai foorumisoftan korjaamiseen liittyvää,esimerkiksi. Tunteet liittyvät ihmiselämään tai ovat ominaista monille ihmisille,tunteettomuuskin tosin.

Tarjoan lasillisen sille,joka ehtii ottaa joka asiasta herneen nenään/olettaa,että kaikki esim.bdsm-baarin teksti koskee juuri häntä/on vittuilua hänelle. Mietitään yhdessä sitten tätä elämän kovuutta ja karuutta  ;-D

pikkusisko

Vs: Haaste!
« Vastaus #11 : 06.02.2019, 07:00 »
Itse olen sitä mieltä ettei ole minkään valtakunnan vääryyttä jos jokin keskustelunaihe menee tunteisiin, eikä näin ollen siinäkään että se myös näkyy näppäimistöllä. Päin vastoin, melkoisen ankeaksi ja latteaksi menisi meininki muuten. Mitä ihmeen vikaa siinä nyt alun alkaenkaan on, että asiat koskettavat ja herättävät voimakkaita tunteita, herranen aika sentään.

Siinä on vain vissi ero, väitelläänkö aiheesta vai alennutaanko vääntämään henkilökohtaista peistä jotain kanssakeskustelijaa vastaan. Ja niin se vain vittuilu on aina vittuilua, ihan sama kuka aloitti. Hirvittävän vaikeaa se meikäläiselle on sivuuttaa olankohautuksella jos joku vääntäytyy keskusteluun vain ollakseen tahallaan tympeä toisille, mutta ehkä siihen voisi ottaa kantaa toisella tavalla. Joko jättämällä kaikkein ilmeisimmät riidanhaastamiset tyyten omaan arvoonsa, tai sitten ihan vain sanoittamalla sen että tuo nyt oli täysin tarpeetonta ja asiatonta. Niin kivaa kuin minusta olisikin aina antaa verbaalista tukkapöllyä kaiken maailman päsmäreille  :))

Mia-Rouva

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 617
  • Galleria
Vs: Haaste!
« Vastaus #12 : 06.02.2019, 08:42 »
*antaa virtuaalusta tukkapöllyä ihastuttavalle Pikkusiskolle*

Loistava idea! Lupaan yrittää parantaa noin kirjoittelun määrää kuin positiivisuutta. Missäs se kuhumisketju onkaan...

Katajanoksa

  • Rsyke
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 301
  • Sopivasti vinossa
  • Galleria
Vs: Haaste!
« Vastaus #13 : 06.02.2019, 09:27 »
Jää niin helposti sanomatta se jos jonkun toisen kirjoitukset tuntuvat tavalla tai toisella hyvältä, mutta auta armias jos toisen sanoma särähtää. Tuomion pasuunat pauhaavat.

...

Kuka on mukana?
Kiitos ensinnäkin tästä ihanasta avauksesta. Juuri tuota samaa positiivisen palautteen antamisen vaikeutta oon itekin miettiny, kun ei ne muutama mukava ja kannustava sana oo iteltä millään lailla pois. Enkä tarkoita että pitäis ihan amerikkalaisuuksiin mennä, vaan kertoa toiselle jos joku on miellyttänyt.

Mikäs se mun toinen asia oli...? Ai niin, oon mukana :)

Macy

  • Vieras
Vs: Haaste!
« Vastaus #14 : 06.02.2019, 09:27 »
Kaunis ajatus.