Kirjoittaja Aihe: Palautteen antaminen domille  (Luettu 7102 kertaa)

Salvia

  • Vieras
Vs: Palautteen antaminen domille
« Vastaus #15 : 18.12.2019, 17:22 »
D:nä toivoisin, että mua ohjataan tilanteen ollessa päällä, koska pilaan tunnelman mieluummin valta-asetelman rikkoutumisella kuin sillä, että subi hampaita kiristellen kärsii tilanteen läpi ja miettii jälkikäteen että olipa paska sessio, ja itse mietin että miksi oli niin omituiset vibat. Jos tunnelma latistuu ohjaamisen takia niin latistukoon, koska todennäköisesti seuraava sessio menee uusien oppien ansiosta paremmin.

Tää on hyvä näkökulma! En ehkä itse ole osannut valita, kumman tunnelman latistumisen mielummin otan: Sen, joka johtuu illuusion rikkoontumisesta vai sen, joka johtuu toisen osaamattomuudesta. Ehkäpä tekisi hyvää itsellekin vähän selkiyttää sitä, mitä sessioilta haluaa.

Teukka Tähtönen

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 69
  • Opettelemassa sidontaa ja piiskausta. Ja kaikkea.
  • Galleria
Vs: Palautteen antaminen domille
« Vastaus #16 : 18.12.2019, 17:47 »
D:nä toivoisin, että mua ohjataan tilanteen ollessa päällä, koska pilaan tunnelman mieluummin valta-asetelman rikkoutumisella kuin sillä, että subi hampaita kiristellen kärsii tilanteen läpi ja miettii jälkikäteen että olipa paska sessio, ja itse mietin että miksi oli niin omituiset vibat. Jos tunnelma latistuu ohjaamisen takia niin latistukoon, koska todennäköisesti seuraava sessio menee uusien oppien ansiosta paremmin.

Tää on hyvä näkökulma! En ehkä itse ole osannut valita, kumman tunnelman latistumisen mielummin otan: Sen, joka johtuu illuusion rikkoontumisesta vai sen, joka johtuu toisen osaamattomuudesta. Ehkäpä tekisi hyvää itsellekin vähän selkiyttää sitä, mitä sessioilta haluaa.

Jos kerran yritys on kova, niin eiköhän deenkin fiilis ole jo mennyt. Miksei kysy, en tiedä.

Jos vähänkin epävarma olo ollut, että meniköhän joku hyvin, niin olen ottanut huilitauolla tai heti perästä tuoreeltaan puheeksi. Jos ei ole heti tilanteessa arveluttanut, niin sitten ennen seuraavaa kertaa laittanut viestiä tai jutellut asiasta. Samaten ihan pyytänyt palautetta, että mikä toimi ja mikä ei, kun tiloissa olevaa on hankalampi lukea normaaliin tapaan ja varmasti jää nyansseja reaktioista huomaamatta.

Ninth

Vs: Palautteen antaminen domille
« Vastaus #17 : 18.12.2019, 17:57 »
Lisänä tähän keskusteluun vielä se, että aina subi voi pyytää jotain, vaikka anella, jos siltä tuntuu. En ihan tiedä sopiiko sellainen tähän nimenomaiseen tapaukseen. Mutta siten ei välttämättä aiheuteta ainakaan merkittävää vahinkoa sille valta-asetelmalle edes kyseisen session aikana, vaan ohjaus naamioidaan pyynnöksi.

Tää on tosi hyvä pointti.

Vaihtoehto anelulle on myös ihan vaan sisällyttää D/s-suhteeseen ylhäältä alas tuleva käsky kuunnella omia fiiliksiä ja kommunikoida niistä suoraan. Oon antanut 24/7-suhteessa tällaisen käskyn, ja kehun aina kun subi ilmaisee suoraan, että jokin ei tunnu hyvältä. Eli palautteen antamisesta voi tehdä D/s-asetelmaa vahvistavan asian. Tietty kaikissa tilanteissa/dynamiikoissa se ei toimi.

Kaisla

  • Vieras
Vs: Palautteen antaminen domille
« Vastaus #18 : 18.12.2019, 19:15 »
Koen ongelman myös omakseni, syynä vain ei ole pelko tunnelman latistumisesta vaan se etten kertakaikkiaan saa sanottua asioita. Kaikki ne sanat jumii kurkkuun kun muka hävettää puhua sellaista. Itse tekeminen sen sijaan on vain mahtavaa, mutta asiasta puhuminen ihan hirveää. Jos kehtaisin niin pyytäisin puheopetusta aiheen tiimoilta, vaikka piiskan uhalla. Se saattaisi toimia. Hitto ku pitää olla semmonen goody-goody.

Kesyeläin

Vs: Palautteen antaminen domille
« Vastaus #19 : 22.12.2019, 01:38 »
Lainaus
Olen ottanut asian puheeksi sessioiden ulkopuolella, mutta tästä ei virinnyt millään tavalla hyödyllistä keskustelua.

Tämä on kohta, joka huolestuttaa itseäni ainakin valtavasti. Toki, pessimismini on vallalla, kun mieleen tulee dominoiva, joka uhriutuu, kiukuttelee ja syyttelee. Toivottavasti tuo ei ole paikkaansa pitävää mielikuva.

Mutta niin, puhu hänen kanssaan on paras ihmissuhdeneuvo jonka olen kuullut. Suosittelisin sitä. Toki, jos toinen osapuoli on haluton keskustelemaan on asia huomattavasti vaikeampi.
Itse ollessani dominoivassa asemassa pidän kommunikaatiota ja palautetta välttämättömänä. Reaktiot, jotka kertovat mielihyvästä tai kivusta. Jos opiskelu vähentää dominoivan arvovaltaa, niin älkää kertoko sitä mulle, olen oikein tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen!

Puhumaan "pakottaminen" onkin kamalimpia, ihanampia ja arvokkaimpia asioitaa, joita mun alistuessa on tehty. Ei piiskan uhalla koskaan, vaan omaa haluani hyväksikäyttäen. Pyytämättä, kertomatta ei saa mitään, mutta nöyrällä pyynnöllä saattaa saada haluamansa. En väitä miellyttäväksi, mutta suosittelen kyllä.

Pip

Vs: Palautteen antaminen domille
« Vastaus #20 : 22.12.2019, 02:02 »
Puhumaan "pakottaminen" onkin kamalimpia, ihanampia ja arvokkaimpia asioitaa, joita mun alistuessa on tehty. Ei piiskan uhalla koskaan, vaan omaa haluani hyväksikäyttäen. Pyytämättä, kertomatta ei saa mitään, mutta nöyrällä pyynnöllä saattaa saada haluamansa. En väitä miellyttäväksi, mutta suosittelen kyllä.
Tämä on aspekti, jota olen käyttänyt aina. Aina se ei ole heti toiminut, mutta ajan kanssa kyllä. Tietenkään kaikki omanlaiseni eivät osaa käyttää tätä "hyväkseen", mutta mikäli on yhtään kommunikaatioon mitenkään perehtyväinen, niin kyllä se onnistuu myös D -ihmisiltä.

SaRu

Vs: Palautteen antaminen domille
« Vastaus #21 : 22.12.2019, 02:40 »
Puhumaan "pakottaminen" onkin kamalimpia, ihanampia ja arvokkaimpia asioitaa, joita mun alistuessa on tehty. Ei piiskan uhalla koskaan, vaan omaa haluani hyväksikäyttäen. Pyytämättä, kertomatta ei saa mitään, mutta nöyrällä pyynnöllä saattaa saada haluamansa. En väitä miellyttäväksi, mutta suosittelen kyllä.
Kerrotko vinkkejä, millä sen sanaisen arkun saisi auki?
Halu kertoa ja toivoa ja pyytääkin on mulla vahva, mutta kun olisi aika tehdä niin, niin sanat vain takertuu kurkkuun... 🤐
Toiveen kykenee kirjoittamaan 2 kertaa 10:stä, eikä sekään ole helppo homma...

Master_Mind

  • Vieras
Vs: Palautteen antaminen domille
« Vastaus #22 : 22.12.2019, 02:51 »
Klassinen dilemma, mistä Gallialaiset kärsivät: taivas tippuu niskaan.
Pelätään asiaa, mikä ei ole oikea uhka, vaan ajatuksemme tekee siitä jostain syystä uhan.

Puhuminen ja asioiden eteenpäin vienti eivät ole oikeita uhkia, vaikkakin itsekin niitä pelkään.
Usein pelot ovat olleet turhia.
Vähän kuten pimeänpelko, ei se mörkö koskaan hyökännytkään

Omien pelkojen voittaminen tekee ihmisestä aina vahvemman, pala kerrallaan.

Eli uskaltakaa puhua :)

Kesyeläin

Vs: Palautteen antaminen domille
« Vastaus #23 : 22.12.2019, 03:23 »
Kerrotko vinkkejä, millä sen sanaisen arkun saisi auki?
Halu kertoa ja toivoa ja pyytääkin on mulla vahva, mutta kun olisi aika tehdä niin, niin sanat vain takertuu kurkkuun... 🤐
Toiveen kykenee kirjoittamaan 2 kertaa 10:stä, eikä sekään ole helppo homma...

Mitään takuuvarmoja neuvoja en osaa antaa, harmillista kyllä. Itselleni kuitenkin antaa motivaatiota kertoa/pyytää/toivoa, kun dominoiva kysyy. Osaan ruumiinkielellä tehdä melko selvaksi sen, että on jotain asiaa (kiemurtelu, vikinä, "sukiminen") Siinä vaiheessa dominoivan "mikä nyt on?"/"kerro" helpottaa. Omaa subia helpottaa ehkä hitusen, jos varmaksi tiedän, että hänen toiveensa on toteutettavissa, sen lupaaminen ja muistuttaminen, että se on ok ja toteutuu, mutta haluan kuulla hänen sitä pyytävän/sen kertovan. Ja muutenkin miellyttämisenhaluinen kun on, niin omaan toiveeseen hänen kertomisensa sitominen. Tietenkin myös valtavasti positiivista vahvistusta, kun uskaltautuu pyytämään.
Joskus kirjoittaminen auttaa itseäkin, riippuu muistakin fiiliksistä.

SaRu

Vs: Palautteen antaminen domille
« Vastaus #24 : 22.12.2019, 03:40 »


Siinä vaiheessa dominoivan "mikä nyt on?"/"kerro" helpottaa. Omaa subia helpottaa ehkä hitusen, jos varmaksi tiedän, että hänen toiveensa on toteutettavissa, sen lupaaminen ja muistuttaminen, että se on ok ja toteutuu, mutta haluan kuulla hänen sitä pyytävän/sen kertovan. Ja muutenkin miellyttämisenhaluinen kun on, niin omaan toiveeseen hänen kertomisensa sitominen. Tietenkin myös valtavasti positiivista vahvistusta, kun uskaltautuu pyytämään.
Joskus kirjoittaminen auttaa itseäkin, riippuu muistakin fiiliksistä.
Sehän oikeestaan tässä jännä juttu onkin, että periaate "pyytämällä saa, ainakin useimmiten" tuntuu vaan mulla nostaneen sitä kynnystä pyytää 😮
Toivotaan että tää olisi ohimenevä välivaihe, sillä D kovasti tykkää, tai tykkäisi, kun pyydän.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Palautteen antaminen domille
« Vastaus #25 : 22.12.2019, 05:02 »
Vaikka mies olisi maailman paras Dominoiva ja juuri sopiva jollekin, ei tarkoita sitä että hän osaisi välttämättä antaa naiselle orgasmeja.
Siinäpä ongelma jos joutuu valitsemaan. Muutoin loistava suhde paitsi että D ei yrityksistä ja ohjeista huolimatta opi ymmärtämään naisen anatomian päälle yhtään mitään.

Saattaa olla myös niin, että D:n kosketus iholla ei tunnu hyvältä vaikka piiskan iskut on euforiaan vievä.

Jos D ei kestä palautteen antamista niin vaihtoon sanoisin.
Katsovat palautteen arvostelemiseksi eivätkä kestä sitä millään tasolla.

benge

Vs: Palautteen antaminen domille
« Vastaus #26 : 27.12.2019, 01:09 »
Tässä on annettu tosi paljon hyviä vinkkejä ja itse sanoisin myös, että puhuminen ja avoimuus on vaan se kaikista olennaisin. Ymmärrän, että se on haastavaa ja voi olla hirveän ison kynnyksen takana. Palautteen antaminen olisi hyvä ajatella nimenomaan dynamiikkaa vahvistavana, tärkeänä ja positiivisena asiana, jännittää se toki voi, mutta siinä ei saisi olla pelottavaa kynnystä siitä, että tunnelma menee pilalle, toinen suuttuu tai harmistuu, tai keskustelu menee epähedelmälliselle linjalle. Domina/dommena pitäisi aina muistaa, että ihmisten kehot on erilaisia ja se, mikä on jonkun kanssa toiminut älyttömän hyvin, ei välttämättä toimi toisen kanssa ollenkaan. Se, että on joku seksijumala jokaiselle, on pääasiassa kyllä populäärikulttuurin paskapuhetta :D Pitäisi olla aina valmis ottamaan kritiikkiä ja oppia vastaan, ja mielestäni hyvä dom antaa jo itse tällaisen mahdollisuuden subilleen olemalla asiasta kiinnostunut ja käymällä läpi sitä, millaisesta kosketuksesta tämä nauttii. Mun sub oli aluksi aika ujo sanomaan omista tarpeistaan ja haluistaan varsinkin kesken session (on vähän vieläkin), joten teen hänelle aikaa ja luon mahdollisimman turvallisen tilanteen esim session ulkopuolella, jossa puhua näistä, jotta voisin tuottaa hänelle mahdollisimman paljon nautintoa ja mielihyvää. Olen myös osoittanut tukea ja kannustusta hänelle, jos hän on session aikana ilmaissut tällaisia asioita ja ohjannut vähän jotenkin. Tuttukin toisen keho voi olla eri päivänä arempi, sensitiivisempi ja asiat voivat tuntua erilaiselta. Myös mielentila voi olla erilainen ja sen takia tuntemukset vaihdella, ei se ole mulle mikään häpeä, jos jonain päivänä toinen vähän ohjeistaa, eikä se sitä valta-asetelmaa murenna. Ja niinkun sanottua, aneleminen toimii usein kyllä ;) Kannustan silti myös avoimeen keskusteluun vielä muutenkin, siihen että avaa toiselle rohkeasti sen millaista kosketusta ja kokemusta kaipaat! Mun subilla on haasteita sopia ja jutella tietyistä asioista, joten joskus ollaan tehty niin, että vaan ekana sovitaan että hei, olisi hyvä ottaa juttuhetki, sovitaan milloin se tapahtuu ja sitten siihen voi valmistautua, eikä tarvi heti ekana saada jo koko asiaa suusta ulos, vaan ensin se, että on jotain mistä haluaisi jutella! Joillakin se laskee kynnystä kissan nostamiselle pöytään, toisilla se on taas miljoonasti ahdistavampi tapa hoitaa asioita :D Mutta täytyy vaan löytää se mikä itselle toimii ja helpottaa avoimuuden kanssa, ja miten sitä avoimuutta ja kommunikaatiota omassa dynamiikassa hoidetaan! :)