Baarin kannatusmaksut
D:nä toivoisin, että mua ohjataan tilanteen ollessa päällä, koska pilaan tunnelman mieluummin valta-asetelman rikkoutumisella kuin sillä, että subi hampaita kiristellen kärsii tilanteen läpi ja miettii jälkikäteen että olipa paska sessio, ja itse mietin että miksi oli niin omituiset vibat. Jos tunnelma latistuu ohjaamisen takia niin latistukoon, koska todennäköisesti seuraava sessio menee uusien oppien ansiosta paremmin.
Lainaus käyttäjältä: Ninth - 17.12.2019, 22:35D:nä toivoisin, että mua ohjataan tilanteen ollessa päällä, koska pilaan tunnelman mieluummin valta-asetelman rikkoutumisella kuin sillä, että subi hampaita kiristellen kärsii tilanteen läpi ja miettii jälkikäteen että olipa paska sessio, ja itse mietin että miksi oli niin omituiset vibat. Jos tunnelma latistuu ohjaamisen takia niin latistukoon, koska todennäköisesti seuraava sessio menee uusien oppien ansiosta paremmin.Tää on hyvä näkökulma! En ehkä itse ole osannut valita, kumman tunnelman latistumisen mielummin otan: Sen, joka johtuu illuusion rikkoontumisesta vai sen, joka johtuu toisen osaamattomuudesta. Ehkäpä tekisi hyvää itsellekin vähän selkiyttää sitä, mitä sessioilta haluaa.
Lisänä tähän keskusteluun vielä se, että aina subi voi pyytää jotain, vaikka anella, jos siltä tuntuu. En ihan tiedä sopiiko sellainen tähän nimenomaiseen tapaukseen. Mutta siten ei välttämättä aiheuteta ainakaan merkittävää vahinkoa sille valta-asetelmalle edes kyseisen session aikana, vaan ohjaus naamioidaan pyynnöksi.
Olen ottanut asian puheeksi sessioiden ulkopuolella, mutta tästä ei virinnyt millään tavalla hyödyllistä keskustelua.
Puhumaan "pakottaminen" onkin kamalimpia, ihanampia ja arvokkaimpia asioitaa, joita mun alistuessa on tehty. Ei piiskan uhalla koskaan, vaan omaa haluani hyväksikäyttäen. Pyytämättä, kertomatta ei saa mitään, mutta nöyrällä pyynnöllä saattaa saada haluamansa. En väitä miellyttäväksi, mutta suosittelen kyllä.
Kerrotko vinkkejä, millä sen sanaisen arkun saisi auki?Halu kertoa ja toivoa ja pyytääkin on mulla vahva, mutta kun olisi aika tehdä niin, niin sanat vain takertuu kurkkuun... 🤐Toiveen kykenee kirjoittamaan 2 kertaa 10:stä, eikä sekään ole helppo homma...
Siinä vaiheessa dominoivan "mikä nyt on?"/"kerro" helpottaa. Omaa subia helpottaa ehkä hitusen, jos varmaksi tiedän, että hänen toiveensa on toteutettavissa, sen lupaaminen ja muistuttaminen, että se on ok ja toteutuu, mutta haluan kuulla hänen sitä pyytävän/sen kertovan. Ja muutenkin miellyttämisenhaluinen kun on, niin omaan toiveeseen hänen kertomisensa sitominen. Tietenkin myös valtavasti positiivista vahvistusta, kun uskaltautuu pyytämään. Joskus kirjoittaminen auttaa itseäkin, riippuu muistakin fiiliksistä.