Kirjoittaja Aihe: Mieheily  (Luettu 13760 kertaa)

JuoMaitoaPerkele

Mieheily
« : 03.01.2020, 23:56 »
Miksi mieheilyä ei näe samalla tavalla kuin tyttöilyä ja sissyilyä.  ???

vila

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 382
  • Ghetto subi
  • Galleria
Vs: Mieheily
« Vastaus #1 : 04.01.2020, 12:02 »
Näkeehän? Se on vain yhteiskunnallisesti hyväksytympää, joten sitä voi harjoittaa vaikka missä.

JuoMaitoaPerkele

Vs: Mieheily
« Vastaus #2 : 04.01.2020, 12:35 »
Näkeehän? Se on vain yhteiskunnallisesti hyväksytympää, joten sitä voi harjoittaa vaikka missä.

Mä jotenkin kysenalaistaisin ton ajatuksen.

subitar89

Vs: Mieheily
« Vastaus #3 : 04.01.2020, 12:55 »
Tää on oikeesti mielenkiintoinen aihe pohdittavaksi.
Kun tyttöily kai useimmiten yhdistetään jonkinlaiseen fetissikäyttäytymiseen, ellei ole trans-ihminen.
Sitten taas hyvinkin poikamaisesti pukeutuvat ja sitä korostavat naiset on ihan normaali asia. Tai ainakin mitä eräitä naisille suunnattuja face book-ryhmiäkin olen seurannut, niin usein on ketjuja poikamaisille naisille ja se on tosi jees ja cool. Ihan vaikka ois heteronainen. En usko, että samanlaisia ketjuja on miesten vastaavissa ryhmissä miehille. Siis naismaisille miehille ja kommentit ois tyyliä "vau, ootpa kuuma" "pitäskö kääntyä homoksi", jne. Tuollaisia siis on naisten kuvaketjut täynnä.
Oikaiskoon joku, jos oon väärässä.
Ja tuolla maininnalla trans-ihmisestä viittasin vain siihen, että hehän tottakai pukeutuvat oikean sukupuolensa tyylisesti, jos/kun tahtovat. En siis todellakaan halua loukata tuolla viittauksella ketään.

1337

  • Vieras
Vs: Mieheily
« Vastaus #4 : 05.01.2020, 04:04 »
Miksi mieheilyä ei näe samalla tavalla kuin tyttöilyä ja sissyilyä.  ???

Juuri tätä kysymystä olen itsekin miettinyt hiton pitkään.

Sitten olen miettinyt myös sitäkin, että tietyt entiset miesten vaatteet ovat naisten vaatteita kuten sukkahousut ja hameet (tosin skottihametta miehet käyttävät edelleenkin).

Mieheilyyn ei kyllä törmää ollenkaan samalla tavalla netissä kuin tyttöilyyn/sissyilyyn. Outoa.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1869
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Mieheily
« Vastaus #5 : 05.01.2020, 04:45 »
Transvistiitteja on kahdenlaisia:
- miehiä, jotka pukeutuvat naisiksi
- naisia, jotka pukeutuvat miehiksi

Nin miksi toista ei useimmat edes huomaa ja toinen on vieläkin lähes tabu.

RigoriRasputin

  • TörkyTeatteri
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1204
  • Ihan perseestä.
  • Galleria
Vs: Mieheily
« Vastaus #6 : 05.01.2020, 05:05 »
Siihen menee varmaan 100 vuotta, että mies mekossa on ok.
Menihän siihen 100 vuotta, että nainen housuissa on ok.
Vuosisadan alussa housuihin pukeutunut nainen oli kauhistus.

Hoppari

  • Vieras
Vs: Mieheily
« Vastaus #7 : 05.01.2020, 09:45 »
En tiedä liittyykö tai sopiiko tähän aiheeseen muuta, tykkään niinettä joissakin rooleissa tyttö / nainen on puettu pojaksi voi olla että johtuu siitä että olen bi.

Mr Birch

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1343
  • Testi näyttää, että on aika häipyä (82 % vanilla)
  • Galleria
Vs: Mieheily
« Vastaus #8 : 05.01.2020, 10:47 »
Vuosisadan alussa housuihin pukeutunut nainen oli kauhistus.

Tutkimus Suomen vuoden 1918 punaisten kohtaloista vahvistaa sen, että housuihin pukeutuminen luettiin osaksi punaisten naisten syyllisyyttä. Yksin se ei kuitenkaan ole tiettävästi johtanut teloitukseen, johon on liittynyt jonkinlainen oikeusprosessi ("pikaoikeus", "kenttäoikeus"). Varmuutta ei ole asiakirja-aineiston puutteessa siitä, kuinka monta punaisiin kuulunutta naista surmattiin spontaanisti housuihin pukeutumisen vaikuttaessa merkittävästi. On raportoitu silminnäkijöiden kuvauksia siitä, miten osa vangituista punaisista naisista pyrki luopumaan housuasusta osan taas kantaessa sitä ylpeästi.

Juha Siltalan Sisällissodan psykohistoriassa "housunaisten" kauhistavuus nousee esiin huomattavasti ja värikkäästi. Vallinneen ajattelutavan kannalta kyse on kategoriavirheestä, siitä, että housut ja naiset eivät voi kuulua merkityksen tasolla yhteen ongelmitta. Perusteluita haettiin mm. Raamatusta.

RuoskaMikko

  • Vieras
Vs: Mieheily
« Vastaus #9 : 09.01.2020, 11:15 »
Tekis mieli pitää tiukkoja leggingsejä muuallakin kuin salilla, mutta tiedän ettei kaikki katsoisi hyvällä. Kerran pidin hotpantseja ja sellaista paitaa että voisi luulla naiseksi, sain ainakin yhden kaverin rykimään voimakkaasti. Tulee vaan mieleen että koska tulee nyrkistä kun noita harrastaa, kun siitä voi hyvin tulla muutenkin.

Papi

Vs: Mieheily
« Vastaus #10 : 09.01.2020, 16:52 »
Siihen menee varmaan 100 vuotta, että mies mekossa on ok.
Menihän siihen 100 vuotta, että nainen housuissa on ok.
Vuosisadan alussa housuihin pukeutunut nainen oli kauhistus.

Minihamefettarille se on vieläkin kauhistus , että naisella on jotain muuta päällä kuin lyhyt hame  8)

arkinenalistuja

  • Vieras
Vs: Mieheily
« Vastaus #11 : 09.01.2020, 19:46 »
Mielenkiintoinen aihe...

Sen ainakin olen huomannut, että miesten välinen mieheily on vähentynyt aivan todella paljon. Onneksi sellaisia miesten porukoita on vielä kuitenkin mahdollisuus löytää, jonne naisille ei ole asiaa, eikä ole pakko puhua tunteista, eikä kuunnella nalkutusta tms :) Se on erittäin hyvä ja tervetullut asia, että naisilla ei ole pääsyä joka paikkaan  :love:

En ole aloittajan kanssa samoilla linjoilla tässä mieheilyssä vaan päinvastoin koko ajan, päivä päivältä on enemmän ja enemmän naisia perinteisissä miesten ammateissa kuten sotilas, poliisi, vartija, rekkakuskin jne... mitä tämä on muuta, kuin mieheilyä?


Pupusaurus

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 20
  • Otus tutkimusmatkalla
  • Galleria
Vs: Mieheily
« Vastaus #12 : 09.01.2020, 20:59 »
Tämäpä hyvin kiintoisa aihe. Tuntuu, että mieheily ei näy tai ole samalla tavalla asia ja ihmeellisyys koska monet enemmän maskuliinimmiksi miellettävissä olevat vaatteet ovat nykyaikana se normi mikä adoptoitiin samalla kun muutenkin haluttiin suurimmista roolikankeusrullista eroon. Kuitenkin siinä on paljon sävyeroa kuka nyt vaan tykkää pitää housuja vai onko kyse muusta. Itse en ainakaan tiedä kovin paljoa muuta outlettia törmätä tälläiseen kuin setan bileet (joku saattaisi kutsua samaa mieheilyä rekkalesboiluksi, missäköhän menee ero?) ja mahdollisesti drag piirit, jotka nekin vaikuttavat olevan kovin överin maskeerauksen kanavia enemmän.
 
Sitten taas hyvinkin poikamaisesti pukeutuvat ja sitä korostavat naiset on ihan normaali asia. Tai ainakin mitä eräitä naisille suunnattuja face book-ryhmiäkin olen seurannut, niin usein on ketjuja poikamaisille naisille ja se on tosi jees ja cool.
Nyt jäi kiinnostamaan onko jotain mieheily-ryhmäsuosituksia? :3

Sen ainakin olen huomannut, että miesten välinen mieheily on vähentynyt aivan todella paljon. Onneksi sellaisia miesten porukoita on vielä kuitenkin mahdollisuus löytää, jonne naisille ei ole asiaa, eikä ole pakko puhua tunteista, eikä kuunnella nalkutusta tms :) Se on erittäin hyvä ja tervetullut asia, että naisilla ei ole pääsyä joka paikkaan  :love:

Oletko samaa mieltä silloin jos kyse on sellaisesta maskuliinimmasta naisesta jota kiinnostaisi jonkun harrasteen ja tekemisen parissa hengata ns."äijästi"? Toki sen ymmärtää jos joskus kaipaa nimen omaan sitä että saa jauhaa suhteilufiiliksistään kaveriporukalla ilman siippoja/pelkoa että loukkaa jos vaan tahtoo purkaa turhautumistaan vastakkaiseen sukupuoleen, mutta oletukset särähtävät ikävästi korvaan.

En ole aloittajan kanssa samoilla linjoilla tässä mieheilyssä vaan päinvastoin koko ajan, päivä päivältä on enemmän ja enemmän naisia perinteisissä miesten ammateissa kuten sotilas, poliisi, vartija, rekkakuskin jne... mitä tämä on muuta, kuin mieheilyä?

Miehinen työrooli voi kyllä olla oikein hyvä outletti päästä vähän mieheilemään jos sellaista haluaa, mutta ei kyllä pelkkä ammatti vielä tiemmä ole ketään mieheksi muuttanut? Olen käityksessä että kyse on enemmän siitä omasta henkisestä puolesta siinä tekofiiliksessä kuin itse tekemisestä.  C:-)

//tämä lienee ensimmäinen viestini tänne ikinä, hei! o/

arkinenalistuja

  • Vieras
Vs: Mieheily
« Vastaus #13 : 09.01.2020, 22:09 »
Oletko samaa mieltä silloin jos kyse on sellaisesta maskuliinimmasta naisesta jota kiinnostaisi jonkun harrasteen ja tekemisen parissa hengata ns."äijästi"? Toki sen ymmärtää jos joskus kaipaa nimen omaan sitä että saa jauhaa suhteilufiiliksistään kaveriporukalla ilman siippoja/pelkoa että loukkaa jos vaan tahtoo purkaa turhautumistaan vastakkaiseen sukupuoleen, mutta oletukset särähtävät ikävästi korvaan.

Miehinen työrooli voi kyllä olla oikein hyvä outletti päästä vähän mieheilemään jos sellaista haluaa, mutta ei kyllä pelkkä ammatti vielä tiemmä ole ketään mieheksi muuttanut? Olen käityksessä että kyse on enemmän siitä omasta henkisestä puolesta siinä tekofiiliksessä kuin itse tekemisestä.  C:-)


No olen aivan samaa mieltä, nainen kuin nainen. Onneksi on vielä mahdollisuus löytää porukoita, joissa ei ole ensimmäistäkään naista ja heitä ei niihin toivotakaan ja hyvä niin. Eikä niissä porukoissa onneksi puhuta mistään suhteista tms. yhtään mitään. On hyvä, että on paikkoja, joissa miehet saavat vielä olla omana itsenään.

Jälkimmäinen voi olla totta.

Pohja

Vs: Mieheily
« Vastaus #14 : 10.01.2020, 07:44 »
Miksi mieheilyä ei näe samalla tavalla kuin tyttöilyä ja sissyilyä.  ???

Kyllä näkee. Niitä sanotaan poikatytöiksi, englanniksi "tomboy". Ei vain pistä silmään samalla lailla, koska miehinen pukeutuminen ei lähtökohtaisesti ole yhtä räikeää, kuin naisilla. Housut tytöllä on jo arkea, huulipuna miehellä pistää edelleen vahvasti silmään.