Kirjoittaja Aihe: Onko muita kinkyjä aseksuaaleja?  (Luettu 9725 kertaa)

bondm74

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 162
  • Nick: Bondi
  • Galleria
Vs: Onko muita kinkyjä aseksuaaleja?
« Vastaus #15 : 05.04.2023, 19:52 »
Itse myös aseksuaali kinky. Opin tuon sanoittamaan vasta viime vuonna.Tuumailin että ajattelen kinkyydestä ja asioista eri tavalla kuin monet muut skenessä. Löysin sitten sanan ja termin asialle mikä oli valtava askel itsetuntemukselleni. Ja tuossa oli aiheeseen liittyvä miittikin.On ollut kiva löytää keskustelukumppaneita skenestä jotka ovat aseksuaaleja myös ja saada sitä kautta vertaistukea.


belladonna

Vs: Onko muita kinkyjä aseksuaaleja?
« Vastaus #16 : 06.04.2023, 14:37 »
En ole aseksuaali vaan ennemminkin ehkä päinvastoin. Toisaalta olen todennut, että ilman genitaaliseksiä voisin tarvittaessa kyllä elää, mutta ilman sitomista en haluaisi olla. Myös kipu- ja valtaleikeistä saan nautintoa kokonaan irrallaan(kin) genitaaliseksistä. Onko se sitten seksuaalista nautintoa vai ei, lienee määrittelykysymys.

Eli vaikka en itseäni aseksuaalina pidäkään, sessiointi aseksuaalisen kinkyn kanssa tai jopa BDSM-suhde aseksuaalin kanssa lienisi teoriassa minulle ihan mahdollinen. Vastaavasti taas vaniljainen suhde aseksuaalin kanssa saattaisi olla minulle ehkä kohtuuttoman turhauttava, ainakin jos kyseessä olisi monosuhde. Toisaalta niin varmasti olisi vaniljainen monosuhde ylipäätään.

tomi

Vs: Onko muita kinkyjä aseksuaaleja?
« Vastaus #17 : 06.04.2023, 16:58 »
Niin, onko muita aseksuaaleja jotka tykkää BDSMstä silleen ei-seksuaalisesti? Itse olen täysin aseksuaali ja olisi kiva löytää muitakin!
Toivottavasti tää käy tänne palstalle ^^'


Hmm.. Rupesin miettimään mitä se ei-seksuaalinen BDSM käytännössä tarkoittaa? Ei muakaan paneminen erityisemmin kiinnosta ja vielä vähemmän kinkyillessä. Vaan siitä huolimatta, kyllä kinkyily on itselleni erittäin vahvasti seksuaalista toimintaa.
« Viimeksi muokattu: 07.04.2023, 11:08 kirjoittanut tomi »

Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Onko muita kinkyjä aseksuaaleja?
« Vastaus #18 : 07.04.2023, 08:36 »
Mua kuvaisi ehkä parhaiten osa-aika-aseksuaali joka spektrinsä toisessa ääripäässä hyperseksuaalinen demi. ADHD ja sen tuoma toimintakykyyn ja aktiivisuudem tasoon vaikuttaa siihen kummassa päässä spektriä operoidaan.

Unikko_64

Vs: Onko muita kinkyjä aseksuaaleja?
« Vastaus #19 : 20.04.2023, 21:00 »
Juu, täällä myös yksi.  :)

plastiikki

Vs: Onko muita kinkyjä aseksuaaleja?
« Vastaus #20 : 20.04.2023, 21:07 »
Täällä myös. Koskaan ei ole paneminen kiinnostanut, eikä ole muutenkaan suurta pariutumisviettiä tms. Silti olen aina ollut kiinnostunut kinkyasioista. Ehkä olen aegoseksuaali, ehkä vain jonkinlainen demi, jota nyt vain ei penetraatioseksi satu kiinnostamaan.

Sumutar

  • Vieras
Vs: Onko muita kinkyjä aseksuaaleja
« Vastaus #21 : 20.04.2023, 22:20 »
Mua kuvaisi ehkä parhaiten osa-aika-aseksuaali joka spektrinsä toisessa ääripäässä hyperseksuaalinen demi. ADHD ja sen tuoma toimintakykyyn ja aktiivisuudem tasoon vaikuttaa siihen kummassa päässä spektriä operoidaan.

Tunnistan itseni tästä. Nyt oon siinä toisessa päässä niin, että kuolen ihan just jos en kohta pääse iholle. Ja jos en ihan just kohta saa, niin pää räjähtää.

Tyttöpoika30

  • Vieras
Vs: Onko muita kinkyjä aseksuaaleja?
« Vastaus #22 : 02.09.2023, 16:29 »
En ihan Aseksuaali ole, mutta en erityisemmin ole kiinnostunut panemisesta. Kinkynä vähiten. Mut onneksi olen saanut kokea seksitöntä sessiointia.

JuliusC

Vs: Onko muita kinkyjä aseksuaaleja?
« Vastaus #23 : 01.10.2023, 19:34 »
Kaipa minä tavallani kuulun tähän porukkaan vaikken aseksuaali olekaan. Normiseksistä en ole koskaan niin paljoa välittänyt mutta osaan siitäkin nauttia ja jakaa hellyyttä. Seksuaalisuuteni on kinkyä, ja kiihotun seksissäkin enemmän tilanteessa olevista rooleista, valta-asetelmasta, vaatetuksesta jne. Sessioissa genitaaliseksi on minulle vain yksi ulottuvuus ja se sopii tietynlaisiin leikkeihin. Mitään pakottavaa tarvetta minulla ei sellaiselle ole, kuten minulla ei ole tarvetta saada orgasmejakaan.

Pukki

Vs: Onko muita kinkyjä aseksuaaleja?
« Vastaus #24 : 02.10.2023, 20:14 »
Näitä viestejä lukiessa tulee vähän sellainen mielikuva, että yhdistävätkö ihmiset seksi = PIV (penis in vagina)? Kun kuitenkin listaavat muita asioita, joita kokevat kuitenkin seksuaalisesti miellyttävinä. Varmaan on määrittelykysymys mitä "seksi" ylipäätään eri ihmisille tarkoittaa ja mitä "aseksuaali". Itse määrittelen seksin laajemmin kuin yhdynnäksi, ja aseksuaalin aika äärimmäiseksi kiinnostuksenpuutteeksi seksuaalisia asioita kohtaan, eli termin kirjaimellinen tulkinta. Toki jos haluaa rajata seksin nimenomaan genitaaliseksiksi, niin Jodelin anal masteritkin ovat aseksuaaleja.

Tapasin joskus luokitella itseni asseksi, mutta en sitä ole. Olen demi, ja kun ei ole ihastusta, niin ei se seksikään kiinnosta. Näinä aikoina olen silti saanut esm. kokeilla piiskaamista, ja se on ollut hauskaa siitä huolimatta, että se ei ole tyydyttävää seksuaalisesti. Sillä ei sinänsä ole ollut merkitystä, millä tapaa se piiskattava asian on ottanut, onko se hänelle ollut seksuaalitonta mielihyvää vai juuri seksuaalista. Mutta kun aseksuaali ja demiseksuaali on termeinä melko laveassa käytössä, ja toki ihmisinä kummastakin porukasta löytyy erilaisia, niin odotukset voivat olla ihmisillä vähän erilaiset. Jos on leikkimässä jonkun kanssa, niin kannattaa tosiaan sanoittaa mitä ne termit omalla kohdalla tarkoittaa. Joillakin voi olla silti odotuksia jollekin seksuaaliselle toiminnalle, vaikka ei juuri sille "penis johonkin reikään"-seksille. Toisaalta olen huomannut, että helposti itse koen syyllisyyttä siitä, etten ole tarjoamassa toiselle seksuaalista "palkkiota", jos tämä on tehnyt jotain kinkyä mulle, kuten vaikka sitonut. Samanlaista painetta muuten ei tule piiskatessa, tiedä sitten mistä johtuu.

bondm74

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 162
  • Nick: Bondi
  • Galleria
Vs: Onko muita kinkyjä aseksuaaleja?
« Vastaus #25 : 02.10.2023, 20:37 »
Demiseksuaalisuus on itseasiassa aseksuaalisuuden alahaara.
https://aseksuaalisuus.fi/aseksuaalisuus/mitaon.html

Itsellänihän onmyös  se että sadismi tai masokismi ei itsellä aiheuta välttämättä seksuaalista kiihottumista. Mutta silti kyseiset harrastukset aiheuttavat tyydytystä. Jolla on jokin yhteys seksuaalisuuteenkin mutta koen sen paljon laajempana. Huvipuistoa, liikuntasuoritusta yms. olen verrannut monesti. Ihminen on kokonaisuus, aseksuaali ihminenkin.

Pukki

Vs: Onko muita kinkyjä aseksuaaleja?
« Vastaus #26 : 02.10.2023, 20:49 »
Joo, demiseksuaalisuus menee tuolle spektrille kanssa, tai kuten tuolla sanottiin "gray-seksuaalisuus". Mutta omassa tekstissä tarkoitin nyt aseksuaaleilla juuri niitä, jotka eivät seksistä ole kiinnostuneita, ja demeillä niitä, jotka ovat kiinnostuneita kun tunteet ovat mukana :D Olisi kai pitänyt määritellä itse tarkemmin omassa viestissä..

susa-anniina

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 696
  • Sekarotuinen subikoiranarttu tai jotakin muuta
  • Galleria
Vs: Onko muita kinkyjä aseksuaaleja?
« Vastaus #27 : 02.10.2023, 21:23 »
Hassua, oon luokitellut itseni demiksi mutta en kyllä miellä itseäni millään tasolla aseksuaaliksi. Ennemminkin päinvastoin. En ole koskaan edes ajatellut, että nämä liittyisi toisiinsa. Ehkä mä sitten oon vaan äärimmäisen ronkeli kenen kanssa lähden tekemisen tasolle.

bondm74

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 162
  • Nick: Bondi
  • Galleria
Vs: Onko muita kinkyjä aseksuaaleja?
« Vastaus #28 : 02.10.2023, 21:46 »
Hassua, oon luokitellut itseni demiksi mutta en kyllä miellä itseäni millään tasolla aseksuaaliksi. Ennemminkin päinvastoin. En ole koskaan edes ajatellut, että nämä liittyisi toisiinsa. Ehkä mä sitten oon vaan äärimmäisen ronkeli kenen kanssa lähden tekemisen tasolle.

Demihän tulee siitä että kokee seksuaalista mielenkiintoa vaan ihmisiin joihin vahva tunneside. Eli vaatii tutustumista ja tunteita ihmistä kohtaan.

susa-anniina

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 696
  • Sekarotuinen subikoiranarttu tai jotakin muuta
  • Galleria
Vs: Onko muita kinkyjä aseksuaaleja?
« Vastaus #29 : 02.10.2023, 21:56 »
 Juuh, sen tiesinkin ja se sopii omaan ajattelumalliin mutta en koe että tuo aseksuaalisuus liittyisi millään tavalla tähän.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2023, 22:50 kirjoittanut susa-anniina »