Kirjoittaja Aihe: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?  (Luettu 12961 kertaa)

MasterOpie

  • Vieras
Olettaen että olisit ideaalisuhteessasi, niin mitä panta ja pannoittaminen merkitsisi vain ja ainoastaan S(s)inulle?

SaRu

Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #1 : 31.01.2020, 20:31 »
Omistautumista sille henkilölle, joka sen pannan kaulaani laittaa.
Lupaa juurtua siihen suhteeseen, kokea olevansa turvassa ja huolehdittu.
Varmuutta siitä, ettei kyseessä ole mikään hetken huvi.

MissAlex

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2262
  • Losers. It was vanilla.
  • Galleria
    • Löydät mut täältä.
Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #2 : 31.01.2020, 20:46 »
Sitoutumista ja omistautumista.

subitar89

Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #3 : 31.01.2020, 20:52 »
Minä pidän Omistajani pantaa ja minulle se merkitsee juurikin sitä, että olen omistettu. Kuulun hänelle ja saan osakseni huolenpitoa, hellyyttä, kuria, kaikkea sitä mitä meidän väliseemme omistussuhteeseen kuuluu. Säännöt on sovittu ja niiden rajoissa Omistajallani on valta päättää asioistani. Ottaessani pannan kaulaani olen hyväksynyt Omistajani tahtomat asiat ja hän on pannoittaessaan minut hyväksynyt minun rajani. Ilman yhteisymmärrystä säännöistä/rajoista/suhteen dynamiikasta pannoitusta ei olisi tapahtunut. Toki suhde elää ja aina tarpeen mukaan käymme keskustelua ja tarvittaessa teemme muutoksia sääntöihin/toimintatapoihin.

Itse en saa ottaa, enkä ota pantaani pois/vaihda sitä. Tähän on lupa vain äärimmäisen pakon edessä. Esimerkiksi jos minulle olisi unohtunut vain kotona pidettävä "raskaampi" panta ja joutuisin yksin ollessa menemään jonnekin, jossa en voisi tuollainen panta kaulassa näyttäytyä. Silloin voisin sen itse ottaa pois, joskin minulla olisi silti todella iso henkinen kynnys ottaa panta pois.

Panta kaulassa uskallan myös kiukutella ja ajoittain uhmata sääntöjä tiettyyn rajaan asti (olen myös brättäilevä pikkuinen). Silloin Omistajallani on toki oikeus rangaista minua. Mutta jos menen liian pitkälle, niin hän voi uhata ottaa pannan minulta pois ja tarvittaessa toteuttaa uhkauksensa. Se toimii minuun tehokkaasti, sillä se merkitsee minulle tavallaan hylkäämistä. Vaikka suhde ei loppuisi, niin kuitenkin menetän myös sen turvan, enkä saa enää kaipaamaani huolenpitoa. En kuulu silloin enää Omistajalleni. Tai siis en olisi enää omistettu. Pannan voisin saada ehkä takaisin, mutta en ihan noin vain pyytämällä.

Mutta tosiaan pannan merkitys on minulle suuri ja itse vertaan sitä merkitykseltään vaniljoiden vihkisormuksiin. En voisi pitää pantaa satunnaisten sessiokumppaneiden kanssa. Minulle kun se kuvastaa omistautumista ja sitoutumista. Kunnioitusta, turvaa ja omassa suhteessani myös rakkautta.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2020, 21:18 kirjoittanut subitar89 »

Kahlitsija

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 367
  • Dominoiva sadisti. Utelias perverssi.
  • Galleria
Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #4 : 31.01.2020, 21:29 »
Kaunis panta näyttää kivalta naisen kaulassa ja siksi tykkään, että omani käyttää kotona. Panta on myös joissain tilanteissa kätevä kiinnittämiseen tai kuljettamiseen.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2966
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #5 : 31.01.2020, 21:32 »
Session alkamista.

Muuten panta on menettänyt merkityksensä. Ideaalisuhteessani ei tarvita mitään "merkkejä" suhteesta. Suhde on yhteinen tahtotila. Jos jotain "merkkejä" haluaa, niin mielummin ketju nilkkaan.

Hoppari

  • Vieras
Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #6 : 31.01.2020, 22:00 »
Alistumista

kitten

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1474
  • Cute but psycho ♥️
  • Galleria
Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #7 : 31.01.2020, 23:58 »
Molemmin puolista omistautumista ja sitoutumista. Juuri siihen suhteeseen pysähtymistä ja keskittymistä. Turvaa, rakkauttakin jossain tilanteissa.

Selina

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 570
  • Nautin elämästäni.
  • Galleria
Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #8 : 01.02.2020, 11:32 »
Omistettuna olemista, sitoutumista suhteeseen mikä on erityisimmällä tasolla.

notreallyhere

Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #9 : 01.02.2020, 11:50 »
Riippuu pannasta. Leikkipanta on leikkipanta, mutta yleensä senkin laittaminen tuntuu hyvältä ja tärkeältä sen session raameissa. Joskus se on vain leikkikalu. Vakituinen panta tarkoittaa sitoutumista.

BlackWings

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 133
  • Galleria
Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #10 : 01.02.2020, 13:23 »
Panta on mikä tahansa millä esineistää lupaukset omistajalle ja omistetulle, se on visuaalinen elementti joka muistuttaa molempia osapuolia annetuista lupauksista keskenään.

Vaikka olen D, oma s lahjoitti "pannan" minulle, se on rannekoru jota pidän lähes koko ajan päällä. Riisun sen väliaikaisesti vain jos jonkun asian tekeminen voi vahingoittaa sitä.

Lila_

  • Vieras
Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #11 : 02.02.2020, 02:50 »
Omaksi ottamista ja omana olemista. Olla se yksi ja ainoa. Mieluusti vielä tunteilla ja rakkaudella eikä vain valtasuhdeasetelmassa. Panta 24/7 päällä.


sweetchild

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 314
  • pikkuinen sweety.
  • Galleria
Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #12 : 02.02.2020, 11:37 »
Itse panta ja pannoittaminen oli tärkeää ensimmäisissä kinkysuhteissa, kun olin nuorempi. Nykyään niillä ei ole merkitystä. En koe omistetuksi tulemista enää tärkeänä. Toki tähän vaikuttaa subbeuteni hiipuminen ja dominoivuuteni herääminen. En ole myöskään kokenut, että haluaisin pannoittaa ketään. Tosin en ole sitä asiaa tarkemmin miettinyt. Suhteen laatu ei minun mielestäni ole ratkaiseva sillä, kantaako jompi kumpi osapuoli jotain suhteen "sinettiä".

Itse sessiossa panta voi olla hyvä elementti ja kertoa tarkemmin, että valta-asetelma on päällä.

Osa pannoista on kauniita. Ja joillekin ne sopivat ihan pukeutumistyyliinkin. :)

kuunlilja74

  • Vieras
Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #13 : 02.02.2020, 20:54 »
Molemmin puolista omistautumista ja sitoutumista. Juuri siihen suhteeseen pysähtymistä ja keskittymistä. Turvaa, rakkauttakin jossain tilanteissa.

Tää oli niin hyvin sanottu että komppaan tätä täysillä.

rp_

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 183
  • En route vers de nouvelles dimensions.
  • Galleria
Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #14 : 02.02.2020, 21:20 »
Joillekin näyttää kaulapannasta tulleen eräänlainen kinky vastine kihla- ja vihkisormuksille. Ei siinä, voihan sitä symboliikkaa löytää myös siitä. Itselleni se ei ole merkityksellinen vaan verrattavissa kinkyyn kaulakoruun, jos subi sellaista haluaa käyttää.